M Hossa 09.03.2008 12:53:16 | |
---|
Ois kyllä mukavaa kuulla niitä niin erinomaisiakin klippejä. |
Dunga 09.03.2008 12:58:54 | |
---|
Tulee mieleen taannoiset Mad Professor ääninäytteet :----/ |
M Hossa 09.03.2008 13:30:51 | |
---|
Tulee mieleen taannoiset Mad Professor ääninäytteet :----/ Ei se mun ongelma oo. Olinkin tässä erilaisten Diezel klippien perään, kun tekijöitä tuntuis olevan. |
Dunga 09.03.2008 13:38:41 | |
---|
Ei se mun ongelma oo. Olinkin tässä erilaisten Diezel klippien perään, kun tekijöitä tuntuis olevan. Ei mun kommentti ollut sulle suunnattu. Totesin vaan, että noista ääninäytteistä saa vahvarista yhtä huonon kuvan, kuin MP:stä niiden taannoisten klippien perusteella. Itteäkin kyllä kiinnostaisi kunnon Diezel-klipit. |
M Hossa 09.03.2008 13:58:14 | |
---|
Ei mun kommentti ollut sulle suunnattu. Totesin vaan, että noista ääninäytteistä saa vahvarista yhtä huonon kuvan, kuin MP:stä niiden taannoisten klippien perusteella. Itteäkin kyllä kiinnostaisi kunnon Diezel-klipit. Juuh, jos on vähääkään äänittänyt niin tietää kuinka pienestä se on kiinni, että se huoneessa niin hyvältä kuulostava vahvistin saundaa sitten ihan joltain muulta, kun se 57 sojottaa jonnekkin muualle mihin sen pitäisi, jotta korvin kuultava saundi välittyisi Internettiin samanlaisena arvoisalle raadille. ;) |
Krice 09.03.2008 18:10:20 | |
---|
|
biibob 09.03.2008 18:27:22 | |
---|
Kuulosti omituisen tutulta joten tein Smash Boxin kanssa testin. No eihän se ihan samalta kuulosta.. http://koti.mbnet.fi/paulkp/guitar/mp3/smashboxtest1.mp3 Hehe :) Ehkäpä Diezelillä onkin pikku salaisuus herbert vahvistimensa kanssa. Ehkä ne piilottaa sisään iban smash boxin? :) Ainakin kate olisi kunnossa.. "You think I'm strange because I'm different, I think you're strange because you're all the same." |
Legatus 09.03.2008 18:31:23 | |
---|
Myykää minulle Jackson RR3R-kitara!!!! |
Ziggy Bubba 09.03.2008 18:45:38 | |
---|
Olipahan karmean kuuloista soundia. Ei tehnyt kyllä tuo Smash Box -klippikään oikeutta purkille, kuulostaa musta paremmalta yhdistettynä hyvään vahvarin säröön... Mua ei huvita tänään oikein mikään :) "It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious."
-Bill Hicks |
Krice 09.03.2008 19:41:25 | |
---|
|
svilo 09.03.2008 19:48:05 | |
---|
....vittu mitä surinaa :D "It's like... okay, this sounds like Fender BF, but wait... now I'm hearing Plexi... Oh, hold on... EVH tone... hey, that sounds very Tweed-ish" |
McNulty 09.03.2008 20:01:58 | |
---|
....vittu mitä surinaa :D Hei... ampiaisfarmarit ovat sakkia siinä missä muutkin :) byt' v kurse volkov |
Numb 09.03.2008 21:33:32 | |
---|
Juuh, jos on vähääkään äänittänyt niin tietää kuinka pienestä se on kiinni, että se huoneessa niin hyvältä kuulostava vahvistin saundaa sitten ihan joltain muulta, kun se 57 sojottaa jonnekkin muualle mihin sen pitäisi, jotta korvin kuultava saundi välittyisi Internettiin samanlaisena arvoisalle raadille. ;) Tämä on kyllä taivahan tosi. Moni pelimanni se säätää ja säätää soundiaan, ja sitten tökkäistään 57 siihen eteen - ja ei kun menoksi. Sitten ihmetellään, että "eihän tää kuulosta yhtään samalta". Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen ---
Se pitää vetää niig skibbadibbaboungboung skäppidäbbi ticotico hei groopie dountsu teik mai hair de bäng bäng bong! -LamaAjanElvis |
biibob 09.03.2008 22:14:29 | |
---|
Äänittäessä yhtä tärkeää, kuin sen vahvistimen nuppejen kääntely, on myös sen mikin asennon ja suuntauksen säätely ja siten sen parhaan soundin hakeminen. Mikitys on niin mieletön taitolaji, että kyllä toivoisin joskus osaavani ja hallitsevani sen perusteellisesti, tosin se on lähes mahdotonta. "You think I'm strange because I'm different, I think you're strange because you're all the same." |
Point 09.03.2008 22:28:45 | |
---|
|
M Hossa 09.03.2008 22:51:28 (muokattu 09.03.2008 22:53:49) | |
---|
Äänittäessä yhtä tärkeää, kuin sen vahvistimen nuppejen kääntely, on myös sen mikin asennon ja suuntauksen säätely ja siten sen parhaan soundin hakeminen. Mikitys on niin mieletön taitolaji, että kyllä toivoisin joskus osaavani ja hallitsevani sen perusteellisesti, tosin se on lähes mahdotonta. Tapoja on monia. Itte pyrin pääsääntöisesti hakemaan saundin pelkästään eri mikeillä ja sijoittelulla sen jälkeen kun saundi korvaa miellyttää. Etuna että soittosaundi on se minkä haluan ja mikitetty saundi pitäis toimia jo lähtökohtaisesti hyvin ilman mitään eq:ta pöydästä. Jos se 57 sojottaa täysin keskelle tikkusuorana niin joutunee heti tylsästi uhraamaan eq:n korjaamiseen eikä mahdollisesti saundin parantamiseen. Jos taas omituisesti mikitetyn kaiuttimen häiritsevyydet korjataan vahvistimesta, niin saundi ei enää ehkä ole se millä haluaisi soittaa. |
biibob 09.03.2008 23:44:13 | |
---|
Tapoja on monia. Itte pyrin pääsääntöisesti hakemaan saundin pelkästään eri mikeillä ja sijoittelulla sen jälkeen kun saundi korvaa miellyttää. Etuna että soittosaundi on se minkä haluan ja mikitetty saundi pitäis toimia jo lähtökohtaisesti hyvin ilman mitään eq:ta pöydästä. Jos se 57 sojottaa täysin keskelle tikkusuorana niin joutunee heti tylsästi uhraamaan eq:n korjaamiseen eikä mahdollisesti saundin parantamiseen. Jos taas omituisesti mikitetyn kaiuttimen häiritsevyydet korjataan vahvistimesta, niin saundi ei enää ehkä ole se millä haluaisi soittaa. Juu ei kitarasoundia kannata koskaan lähteä pöydästä eq:ttamaan äänitysvaiheessa mikäli vain mahdollista. Koska jos vaikka leikataan liiallista bassoa soundista pöydän eq:n kautta niin käytännössä nauhoitteessa ne bassotaajuudet ovatkin sitten menetetty. Eli mieluummin ajaa vaikka sen hieman bassokkaamman kitarasoundin nauhalle ja korjaa sitten itse nauhoitetta. Tosin tuokaan ei ole missään nimessä paras vaihtoehto, vaan mieluiten vain suuntaa mikkiä hivenen kohtia kartion keskustaa. Ja nyt ei sitten tarkoiteta mitään "mikinpää kiinni kartion keskipisteeseen" vaan ihan millien säätämistä. Yleensä sellainen yleisesti suosittu mikitys tapahtuu siten, että mikki suoraan kohti kartiota, ja mikki ei osoita keskikohtaan vaan on jossain keskikohdan ja reunojen välimaastossa. Mutta ei mikitykseen mitään sääntöjä kyllä ole. Kun kuulostaa hyvältä niin se riittää. Useampi mikki yhtäaikaa onkin sitten jo taas niin oma taiteenlajinsa, tosin sähkökitaralla kyllä selviää melko mukavasti yhdelläkin. "You think I'm strange because I'm different, I think you're strange because you're all the same." |
Krice 10.03.2008 11:47:01 | |
---|
mutta toi ihme surina pilaa soundin. CRT-monitorin kenttä. |
Jucciz 10.03.2008 12:12:09 | |
---|
CRT-monitorin kenttä. Hoho! Muuten oli kyllä loistava soundi... jos siis ampiaisista tykkää. ;) |
Point 10.03.2008 17:22:40 | |
---|
CRT-monitorin kenttä. juujuu. siitähän se johtuukin. soundista mun makuuni pikkusen säröä pois ja middleä lissee ja se on siinä. itse en ampiaismiehiä ole ollenkaan. tosin tuo mikään amppari ollutkaan. |