Aihe: EMG 81 vai 85
1 2 3
oiva tumpeloinen
08.03.2008 16:15:47 (muokattu 08.03.2008 16:17:26)
Kahden viikon päästä tulee ekat mikkisatsit Suomeen, joten sitten päästään kuulemaan käyttäjien (muidenkin kuin meikäläisen) mielipiteitä.

Sitä ennen tuolta sivulta voi kuunnella ääninäytteitä.

Eli sä täällä kerrot kaikille, miten nuo mikit on parempia, vaikka et ole koskaan kuullut siitä kuin klippejä?
Sensonic
08.03.2008 16:28:15 (muokattu 08.03.2008 16:31:43)
Eli sä täällä kerrot kaikille, että nuo mikit on parempia, vaikka et ole koskaan kuullut siitä kuin klippejä?

Kuka sanoi, että mä kerroin niiden olevan parempia? Kerroin vaan, että ne ovat HINTA-/LAATUSUHTEELTAAN parempia kuin EMG:t.

Jenkeissä tuollainen AH-1 -setti maksaa vähittäismyynnissä 165 USD. Katteet on kohdillaan, kuten noissa EMG:eissäkin. Satuin kuitenkin saamaan käsiini Teslatekin diilerihinnaston ja suostuivat myymään mulle niitä tuohon diilerihintaan.

Edit: kävit sitten muuttamassa omaa postaustasi ;-)
Kitarat (kaikki vasureita): Ibanez RG-550, Ibanez PF-200, Ibanez "Jem", Charvel 3, Schecter Omen-7, Wolf KS-70, Wolf KS-70LX, Wolf KP3C, Wolf-SS, Landola F6/Cut
oiva tumpeloinen
08.03.2008 16:32:11 (muokattu 08.03.2008 16:32:50)
Kuka sanoi, että mä kerroin niiden olevan parempia? Kerroin vaan, että ne ovat HINTA-/LAATUSUHTEELTAAN parempia kuin EMG:t.

Jenkeissä tuollainen AH-1 -setti maksaa vähittäismyynnissä 165 USD. Katteet on kohdillaan, kuten noissa EMG:eissäkin. Satuin kuitenkin saamaan käsiini Teslatekin diilerihinnaston ja suostuivat myymään mulle niitä tuohon diilerihintaan.

Niin kuin mä aiemmin sanoin: halvempi yleensä voittaa aina hintalaatumittarissa. Mut lopputuloshan ei kuitenkaan ole sama, vai mitä? Eikö olisi muutenkin itse tilauksen vetäjänä parempi antaa muiden kertoa mielipiteitä kuin tulla ilman käytännön kokemusta kertomaan, miten hienoja mikkejä jotkut ovat? Pelkät klipit ei kuitenkaan sano mistään mitään.

Edit: kävit sitten muuttamassa omaa postaustasi ;-)

Näin tein. Koitin vähän riisua sitä provoa pois.
Sensonic
08.03.2008 16:48:10 (muokattu 08.03.2008 16:49:31)
Eikö olisi muutenkin itse tilauksen vetäjänä parempi antaa muiden kertoa mielipiteitä kuin tulla ilman käytännön kokemusta kertomaan, miten hienoja mikkejä jotkut ovat?

Joo, eiköhän jo(t)ku(t) noista tilaajista laita tänne raporttia mikkien asentamisen jälkeen. Oli muuten tuon kimppatilauksen suosituin artikkeli.

Omalla postauksellani tahdoin vain tuoda esille sen asian, että tavaran hinta ei välttämättä kerro sen hyvyydestä mitään. Tukkuportaat ja vähittäismyyjät vetävät omansa välistä ja "nimeä" saaneesta merkistähän voi rahaa pyytää.

Veikkaan, että jos noita EMG:eitä voisi ostaa suoraan valmistajalta, niin tuollaisen 85 & 81:n setin hinta olisi todenäköisesti jossain 50 USD:n paikkeilla.

Itsellänikin on Charvelissani EMG81, ja hyvät ovat olleet. Mutta jos nuo AH-1:t ovat niin hyvät kuin joissain arvosteluissa on annettu ymmärtää, niin ne ovat kyllä varteenotettava vaihtoehto.

Edit: typoja
Kitarat (kaikki vasureita): Ibanez RG-550, Ibanez PF-200, Ibanez "Jem", Charvel 3, Schecter Omen-7, Wolf KS-70, Wolf KS-70LX, Wolf KP3C, Wolf-SS, Landola F6/Cut
pekurides
08.03.2008 18:50:46

85 on kyllä hirviä tykki. Pakko myöntää vaikka passiivia suosin....
Tunteella päin vittua.
Sensonic
08.03.2008 19:17:15
Netistä löytyi pätkä jostain ranskalaisesta hemmosta testaamassa Teslatekin AH-1 -aktiivimikkejä:
_
http://www.youtube.com/watch?v=GUPdTfE34po
Detox
08.03.2008 19:38:27 (muokattu 08.03.2008 19:38:51)

http://www.youtube.com/watch?v=GUPdTfE34po

Ei tollasta rävellystä jaksa kyllä kukaan kuunnella edes puolta minuuttia...
Mesa 4 Life!
Sensonic
08.03.2008 19:44:31
Ei tollasta rävellystä jaksa kyllä kukaan kuunnella edes puolta minuuttia...

Joo, soitto on kyllä aika hanurista, eikä kitarakaan ole täysin vireessä. Mutta sai siitä jonkinlaista kuvaa, miltä tuollaiset mikit voisivat kuulostaa.
Insane Kane
08.03.2008 20:43:20
Joo, soitto on kyllä aika hanurista, eikä kitarakaan ole täysin vireessä. Mutta sai siitä jonkinlaista kuvaa, miltä tuollaiset mikit voisivat kuulostaa.

Eli suosittelet mikkejä, joita et ole kokeillut, eikä sen puoleen kukaan muukaan Suomessa ja väität vielä hinta-laatu suhteeltaan EMG:tä paremmaksi?
Noniin, sano... ;)
Ei näin! >=)
Sensonic
08.03.2008 21:11:15
Eli suosittelet mikkejä, joita et ole kokeillut, eikä sen puoleen kukaan muukaan Suomessa ja väität vielä hinta-laatu suhteeltaan EMG:tä paremmaksi?
Noniin, sano... ;)

No koita mennä jostain ostamaan setti (humppari + humppari) EMG:tä joltain mikkien toimittajalta 38 USD:lla. Veikkaan, että nauravat päin naamaa. Noiden AH-1:n setin tehdashinta on nimittäin juuri se.

Mutta nuo mikithän ovat "täyttä skeidaa", koska ne:

1. eivät ole hyväksi havaitun merkkisiä
2. ne eivät ole kalliita.

Sama juttu oli silloin, kun aloitin nämä kimppatilaukset. Porukka sanoi, että nuo Wolfin kitarat ovat täyttä skeidaa, mutta ihme, että niitä on nyt tilattu 70 kappaletta kolmella eri kimppatilauksella + pari bassokimppatilausta päälle.
Insane Kane
08.03.2008 21:48:29
No koita mennä jostain ostamaan setti (humppari + humppari) EMG:tä joltain mikkien toimittajalta 38 USD:lla. Veikkaan, että nauravat päin naamaa. Noiden AH-1:n setin tehdashinta on nimittäin juuri se.

Mutta nuo mikithän ovat "täyttä skeidaa", koska ne:

1. eivät ole hyväksi havaitun merkkisiä
2. ne eivät ole kalliita.

Sama juttu oli silloin, kun aloitin nämä kimppatilaukset. Porukka sanoi, että nuo Wolfin kitarat ovat täyttä skeidaa, mutta ihme, että niitä on nyt tilattu 70 kappaletta kolmella eri kimppatilauksella + pari bassokimppatilausta päälle.

Joo-o. Minulla oli vaan nyt se mielessä että miten voit tulla suosittelemaan ja kehumaan sellaisia mikkejä mitä et ole testannut?
Minusta sinun on turhaa vetää mitään halpa-ei-ole-hyvää-linjauksia. Jokainen taaplaa budjettinsa mukaan.
Kuitenkin 38 usd on paljon käyttökelvottomasta, umpeenliimatusta mustasta muovimökkylästä?

-Minusta on hieno asia että järjestät tuollaisia kimppatilauksia ja avarrat näkymyksiä, mutta malta siihen asti että testaat ne mikit ennenkuin kehut tai suosittelet?
Ei näin! >=)
Sensonic
08.03.2008 23:05:43
Kuitenkin 38 usd on paljon käyttökelvottomasta, umpeenliimatusta mustasta muovimökkylästä?

No siinä se nyt sitten tuli, eli se tyypillinen "ennakkoasenne". Eli nuo mikit ovat "täysin paskoja", koska niiden hinta on vain 38 USD.

-Minusta on hieno asia että järjestät tuollaisia kimppatilauksia ja avarrat näkymyksiä, mutta malta siihen asti että testaat ne mikit ennenkuin kehut tai suosittelet?

Jep, olet oikeassa. Mutta ainakin niistä arvosteluista, mitä olen lukenut, niin niissä on nimenomaan verrattu noita Teslatekin AH-1:siä EMG:eihin.

Näkemyksien avartamisesta: joo, välillä tuntuu siltä, että jengi on aivan liian konservatiivista näiden musakamojen ostamisessa. Johonkin ESP:n halpis-LTD:hen voidaan pistää silmää räpäyttämättä 500-600 euroa ja sitten kun joku on tilaamassa vastaavanlaista skebaa suoraan esim. Wolfilta hintaan 200 euroa, niin se on täyttä skeidaa, vaikkakin molemmat on tehty Etelä-Koreassa ja vielä hyvällä lykyllä samassa tehtaassa.

No onneksi noita kimppatilaajia on riittänyt, eivätkä kaikki halua vertauskuvallisesti "ajaa samanlaisella harmaalla Toyota Corollalla". Eli ostaa sitä samaa, mitä muutkin ostavat vain sen takia, että "se on hyvä, kun muutkin ostavat sitä".
oiva tumpeloinen
09.03.2008 00:09:41
Mulla ei ainakaan ole suoraan mitään noita mikkejä vastaan. Mulla on enemmänkin sitä vastaan, että sä tilaat niitä ja saat tilauksista "vaivanpalkkion". Eikä se palkkio sinänsä ole mitään, onhan siinä vaivaa, mutta että sä silti tulet mainostamaan niitä ilman ensikäden tietoa. Se on puhdasta liiketoimintaa, eikä mitään hyväntekeväisyyttä tai muiden parhaan ajattelua. Ja nyt voidaan aloittaa keskustelu mun kateellisuudesta....
Sensonic
09.03.2008 00:49:46 (muokattu 09.03.2008 00:54:17)
Mulla on enemmänkin sitä vastaan, että sä tilaat niitä ja saat tilauksista "vaivanpalkkion".

Aika offtopiciksi menee...

Minkä vaivanpalkkion? Wolfin kitaratilauksista II ja III pyysin pienen järjestelypalkkion jokaiselta tilaajalta, koska rahaa menee seuraaviin kuluihin:

1) pikatilisiirto maksaa 66 euroa / maksu
2) lentorahdin terminaalikulut
3) roudaaminen lentorahdista varastointipaikkaan / Matkahuoltoon, eli auton bensakulut.

Omalle työlleni en laskenut mitään kuluja, kuten en myöskään sille, että otin pari päivää lomaa töistä, jotta sain toimitettua kitarat tilaajilleen.

Ekan kimppatilauksen tein ihan ilman mitään järjestelypalkkioita, mutta sitten kun sain tietooni nuo pikatilisiirto- ja terminaalikulut, niin seuraavaan tilaukseen pyysin sitten tilaajilta pientä järjestelypalkkiota.

Kotelotilaus on tehty niin, että siitä ei jää mulle mitään bensakuluihin, mutta olenkin jo etukäteen ilmoittanut, että koteloita voi tilata itselleen vain niin, että jokainen tulee mun kanssa hakemaan omansa tullista. Koska valmistaja ei järjestänyt laivarahtia tilaamillemme koteloille, niin jouduin itse sitten järkkäämään sen.

Jos sulla on jotain tuota Wolfin kitaratilauksien II ja III järjestelypalkkiota vastaan, niin ilmaiseksiko mun olisi pitänyt hoitaa nuo kitaratilaukset maksamalla pikatilisiirrot, terminaalikulut ja bensat omasta pussista? Hoidan mielelläni näitä kimppatilauksia, että kaikki halukkaat saisivat kohtuuhinnalla itselleen hinta-/laatusuhteeltaan hyviä soittimia / koteloita / mikkejä, mutta älytöntähän noita kimppoja olisi järjestää, jos em. kulut pitäisi maksaa omasta pussista. Tekisitkö itse niin?

Kannattaa myös pitää se mielessä, että jokaisesta kimppatilauksesta on tullut myös mulle kitaroita, koteloita ja mikkejä. Joten en ole järkännyt yhtään kimppatilausta, joka ei olisi kiinnostanut mua itseäni. Tällainen "itsekkyys" ehkä sallittaneen?

Vai onko kyse muista kuin taloudellisista asioista? Eli siitä, että lähes kaikki ovat tähän mennessä ostaneet soittimensa / kotelonsa / mikkinsä kiltisti kalliimpaan hintaan suomalaiselta jälleenmyyjältä tai sitten tilanneet Thomannilta, ja nyt kun joku on hokannut, että noita roinia voi isommalla porukalla ostaa suoraan valmistajalta, niin se jurppii jotakuta?
oiva tumpeloinen
09.03.2008 00:58:41 (muokattu 09.03.2008 01:03:52)
Aika offtopiciksi menee...

Minkä vaivanpalkkion? Wolfin kitaratilauksista II ja III pyysin pienen järjestelypalkkion jokaiselta tilaajalta, koska rahaa menee seuraaviin kuluihin:

1) pikatilisiirto maksaa 66 euroa / maksu
2) lentorahdin terminaalikulut
3) roudaaminen lentorahdista varastointipaikkaan / Matkahuoltoon, eli auton bensakulut.

Omalle työlleni en laskenut mitään kuluja, kuten en myöskään sille, että otin pari päivää lomaa töistä, jotta sain toimitettua kitarat tilaajilleen.

Ekan kimppatilauksen tein ihan ilman mitään järjestelypalkkioita, mutta sitten kun sain tietooni nuo pikatilisiirto- ja terminaalikulut, niin seuraavaan tilaukseen pyysin sitten tilaajilta pientä järjestelypalkkiota.

Kotelotilaus on tehty niin, että siitä ei jää mulle mitään bensakuluihin, mutta olenkin jo etukäteen ilmoittanut, että koteloita voi tilata itselleen vain niin, että jokainen tulee mun kanssa hakemaan omansa tullista. Koska valmistaja ei järjestänyt laivarahtia tilaamillemme koteloille, niin jouduin itse sitten järkkäämään sen.

Jos sulla on jotain tuota Wolfin kitaratilauksien II ja III järjestelypalkkiota vastaan, niin ilmaiseksiko mun olisi pitänyt hoitaa nuo kitaratilaukset maksamalla pikatilisiirrot, terminaalikulut ja bensat omasta pussista? Hoidan mielelläni näitä kimppatilauksia, että kaikki halukkaat saisivat kohtuuhinnalla itselleen hinta-/laatusuhteeltaan hyviä soittimia / koteloita / mikkejä, mutta älytöntähän noita kimppoja olisi järjestää, jos em. kulut pitäisi maksaa omasta pussista. Tekisitkö itse niin?

Kannattaa myös pitää se mielessä, että jokaisesta kimppatilauksesta on tullut myös mulle kitaroita, koteloita ja mikkejä. Joten en ole järkännyt yhtään kimppatilausta, josta ei sillä tavalla olisi ollut hyötyä mulle. Tällainen "itsekkyys" ehkä sallittaneen?

Vai onko kyse muista kuin taloudellisista asioista? Eli siitä, että lähes kaikki ovat tähän mennessä ostaneet soittimensa / kotelonsa / mikkinsä kiltisti kalliimpaan hintaan suomalaiselta jälleenmyyjältä tai sitten tilanneet Thomannilta, ja nyt kun joku on hokannut, että noita roinia voi isommalla porukalla ostaa suoraan valmistajalta, niin se jurppii jotakuta?

Ei mua kiinnosta, mitä sä saat siitä, että hoidat nää tilaukset, mutta niin kauan kuin sä saat siitä "provikan", se provikan määrä riippuu tilaajamäärästä ja sä mainostat noita tavaroita ilman käytännönkokemusta pelkästään lukemisen ja klippien perusteella, se on mun mielestä vähän niin ja näin.

Ja jos nyt vähän luet vaikka omia kirjoituksiasi sieltä wolf-ketjusta, niin sä ihan itse sanot, ettei sua paljon kiinnosta hoitaa tilauksia, jos sä et siitä mitään hyödy.
Sensonic
09.03.2008 01:26:24 (muokattu 09.03.2008 01:38:03)
Ja jos nyt vähän luet vaikka omia kirjoituksiasi sieltä wolf-ketjusta, niin sä ihan itse sanot, ettei sua paljon kiinnosta hoitaa tilauksia, jos sä et siitä mitään hyödy.

Pitää täysin paikkansa. Joku pyyteli kyselemään erillispedaalitilausta, mutta kun itse en käytä erillispedaaleita (ainoastaan multi-, räkki- ja midihärveleitä), niin eipä juuri kiinnosta järkätä tuollaista kimppatilausta, koska mulla ei ole niille käyttöä, joten en itse hyötyisi tuollaisesta tilauksesta yhtään mitään. Sitten jos voin järjestää sellaisia kimppatilauksia, joista voin tilata itsellenikin jotain, niin tokihan sellaiset kiinnostavat, koska niistä on mulle itselleni oikeasti hyötyä.

Ei mua kiinnosta, mitä sä saat siitä, että hoidat nää tilaukset, mutta niin kauan kuin sä saat siitä "provikan", se provikan määrä riippuu tilaajamäärästä ja sä mainostat noita tavaroita ilman käytännönkokemusta pelkästään lukemisen ja klippien perusteella, se on mun mielestä vähän niin ja näin.

Meinasin jo lisätä tämän tuohon aikaisempaan postaukseeni, mutta koska ehdit aikaisemmin vastaamaan, niin laitetaanpa tähän:

miksi mainostan noita kimppatilattavia tuotteita:

1) jotta tilaajat voisivat saada itselleen kohtuuhintaisia, suhtkoht hyvälaatuisia tuotteita maksamatta jälleenmyyjien kiskurihintoja. Samalla tulee ehkä saamaan muutaman ihmisen miettineeksi, että kannattaako todellakin ajatella niin konservatiivisesti noista musiikkituotteista. Että joku halvempikin ja ei "hyväksihavaittu merkkituote" voisi olla ihan varteenotettava vaihtoehto noille kalliimmille tuotteille.

2) tämä on suoraan yhteydessä kohtaan 1): mitä enemmän noita kimppatilaajia on, niin sitä enemmän se on pois jälleenmyyjiltä, jotka toivottavasti kokevat jonkinlaista asiakaskatoa, joka laittaa heidät miettimään uudelleen tuotteidensa hinnoittelua. Ainakin toivon, että näin olisi. Mikäli näillä kimppatilauksilla olisi jotain vaikutusta jälleenmyyjien tuotteiden hinnoitteluun hintoja halventavasti, niin sitten nämä kimpat ovat täyttäneet yhden tavoitteensa ja tehneet itsensä tulevaisuudessa tarpeettomiksi.

Jokaisen liikkeenharjoittajan (lue: jälleenmyyjän) on tietysti pidettävä yllä sellainen hintataso, että liikkeenpito on kannattavaa, mutta kiskurihinnat ovat asia erikseen.

Edit: esim. jenkkiläinen JT-Musical myy tuota Teslatekin AH-1 -aktiivimikkisettiä 165 USD:lla (noin 110 euroa). Nykyisessä kimppatilauksessa mikkisatsin hinta on noin 45-47 euroa. Tehdashinta oli se 38 USD, siihen sitten päälle lentorahti, pikatilisiirto, terminaalimaksu, tullit ja ALVit, niin siinähän se hinta on.
Walde
09.03.2008 01:32:44

Pakko hieman puuttua tähän väliin... Ketä kiinnostaisi?

Ja alkaa menee jo aika rankasti offtopicin puolelle... jatkaisitte vaikka pikaviestein kehittävää keskusteluann.
Sensonic
09.03.2008 01:35:51
Ja alkaa menee jo aika rankasti offtopicin puolelle...

Totta. Mutta minä en aloittanut tätä väittelyä näiden kimppatilausten perimmäisestä tarkoituksesta.

Mutta olet oikeassa. Ehkä on parempi lopettaa asian käsittely tähän, koska tällä väittelyllä ei ole enää mitään tekemistä EMG:n mikkien kanssa.
oiva tumpeloinen
09.03.2008 01:38:05 (muokattu 09.03.2008 01:39:48)
Pakko hieman puuttua tähän väliin... Ketä kiinnostaisi?

Ei ketään. Mut miks sitten väittää niin?

Ja alkaa menee jo aika rankasti offtopicin puolelle... jatkaisitte vaikka pikaviestein kehittävää keskusteluann.

Miks ihmeessä? Just ku alkaa homma menemään kiinnostavaksi.

Mutta olet oikeassa. Ehkä on parempi lopettaa asian käsittely tähän, koska tällä väittelyllä ei ole enää mitään tekemistä EMG:n mikkien kanssa.

Ei myöskään ne kimppatilausmikit ihan suoraan otsikkoon kuulu.
Lancelot
09.03.2008 12:09:22
Offtopic:

Järjestetäänkö näitä kimppatilauksia useinkin? Onko näistä esim. tulevista tilauksista jotain infoa jossain? Voisi jatkossa kiinnostaa muakin.

Mä en ymmärrä tätä nussutusta et näiden tilausten järjestäjä vetäis jotain välistä. Tuskin hän tällä harjoittaa mitään liiketoimintaa. Mun puolesta sietääkin saada pienen vaivanpalkan niin kauan kun pitää pelin rehtinä. Eikä hän mielestäni ole vielä mitenkä ylistänyt niitä v*tun mikkejä muutoin kuin hinnalla, joka kyl on ihan riskinoton arvoinen mielestäni.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)