![]() 25.09.2008 07:41:30 | |
---|---|
Kaiken hehkutuksen keskellä - Stadin DLX-musicissa oli ainakin aikas tökerö vasuri-strato. Nauhat törrötti rujosti, body oli pieni rimpula ja akustinen sointi eloton. Eli kannattaa vähintäänkin testata ennen ostoa. Heh, saattaa muuten olla sama yksilö jonka jokin aika sitten ostin. :D Se ei kuulu missään ja sielläkin missä se kuuluu huonosti niin se ei kuulu ollenkaan. | |
![]() 25.09.2008 10:26:59 (muokattu 25.09.2008 10:29:43) | |
Kitara on ok mielestäni, jos irroitat mikit tai takaa sähköpuolen luukun, niiin erotat mahonkin lisäksi muita edullisia materiaaleja mm. lastulevy tms, miten virittimet toimivat , onko ylimääräistä resonanssia? Tästä lastulevyn ym. käytöstä olisi kyllä aiheellista kuulla muilta Vintage-kitaroiden omistajilta. Aika uskomattomalta kuulostaa moinen. Itsellä on muutama halpikseksi lueteltava kitara, jopa halvempi kuin Vintage V100, ja esim. routtauksia tehdessä olen huomannut että ovat aivan ok puuta läpeensä. Vilkaiskaapa muutkin Vintageidenne sisään pitääkö tämä todella paikkansa. Mitä olen Vintagen V100 LP-kopsua kokeillut, niin kevyitähän nuo ovat, joten joko mahonki on eri lajiketta kuin G:llä (varmaankin on) ja luultavasti kannen alla on porattu kevennyksiä tms. joka vaikuttaa painoon. Ihme jos on laskutevyä, sehän se vasta painaa, - Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 - | |
![]() 25.09.2008 10:39:27 | |
LP ja SG mallisia olen soitellut läpi Kokkolan Laitevälityksessä useampia, ja vaikka yksilöeroja olikin, hinta/laatu suhteeltaan hyviä pelejä olivat kaikki. Ja kun suunnilleen 200e lukee hintalapussa briteissä tuollaisella LP:llä, niin sokkona uskaltaa kokeillakin... Tokihan aina on palautusoikeus. Ensi viikolla lähtee tilaus DV:een. Suurempia ongelmia en yhdessäkään kitarassa huomannut, nauhojen päät törröttivät aika ilkeästi joissakin, mutta eipä tuo ole iso projekti korjata. Soinnillisia eroja oli akustisesti aika lailla, sähköisesti en kaikkia ehtinyt kokeilla. Ne, joita kokeilin, kyllä vakuuttivat aika hyvin. | |
![]() 29.09.2008 13:55:39 | |
Onko tuossa stratossa minkälainen routtaus? Kattelin eilen John Mayeria Abbey Roadilta ja Vulturesissa mies soitti 3-tone sunburst relicillä (? tai oikeasti vanhalla) jossa oli punainen kilpikonnaplexi ja valkoiset mikit. Meikä diggasi -- tallamikiksi vaan humppari, paksut kielet ja Eb-vire. Vintage ei tulisi kovinkaan kalliiksi vaikka siihen joutuisi humpparin ja plexin ostamaan. "In what respect, Charlie?" - McCain / Palin 08 | |
![]() 31.12.2008 19:48:55 | |
Meikäläinen hakee ylihuomenna oman Vintagen v100 kitaran kotiin. Tänään kävin kokeilemassa ja oli niin jäätävän vakuuttava peli kaikin puolin, että ei voi jättää kauppaan. HUOM. KOKEILIN SAMALLA KERTAA PERÄKKÄIN GIBSONIN LES PAUL STUDIOTA JA EN HUOMANNUT EROA, MYYJÄ EI HUOMANNUT, VIERESSÄ ISTUNUT KAVERI EI HUOMANNUT. Siinä pientä osviittaa laadusta, aivan loistava sointi tuossa minun yksilössä! Tosin kokeilin toista kitaraa, joka oli malliltaan ja merkiltään aivan sama, mutta ei ollut niin vakuuttava. Sain unelmien yksilön ilmeisesti käteeni. ;) Ja hintaa: 360€. Gibsoniko minulle ja tyhjä lompakko? Ei kiitos. | |
![]() 31.12.2008 21:13:00 | |
Kitara on hintaansa nähden hyvä, tilasin sen tuolta guitarbitzistä, jossa lupasivat sen 12-vaiheisen tarkastuksen. 1. - Fail 2. - Fail 3. - Fail 4. - Fail 5. - Fail 6. - Fail 7. - Fail 8. - Fail 9. - Fail 10. - Fail 11. - Fail 12. - Fail Ready for shipment.. Kjulla tuohon 450euron tasoon löytyy paljon valinnanvaraa, mutta jos välttämättä haluaa valmiiksi feikkirelikoidun kitaran, niin shama she mulle. OT on OK | |
![]() 31.12.2008 21:35:24 (muokattu 31.12.2008 21:37:29) | |
itse kokeilin liikkeessa esp george lynchin "10 years afteri" : a ja kitaran takamikki soi ainakin todella komean kuuloisesti. mikki oli seymour duncan. kyllä se kuulosti ja näyttikin hienolta. ainut vaan että hinta oli 2000 e :S mutta ihanpa tavalliselta se kuulosti. ainut vaan oli hieno ulkomuoto. onko niissä vintage kitaroissa muuta eroa kuin ulkonäkö? | |
![]() 31.12.2008 22:30:13 | |
itse kokeilin liikkeessa esp george lynchin "10 years afteri" : a ja kitaran takamikki soi ainakin todella komean kuuloisesti. mikki oli seymour duncan. kyllä se kuulosti ja näyttikin hienolta. ainut vaan että hinta oli 2000 e :S mutta ihanpa tavalliselta se kuulosti. ainut vaan oli hieno ulkomuoto. onko niissä vintage kitaroissa muuta eroa kuin ulkonäkö? Ainakin merkki. Vintage on eri merkkinen kuin ESP. Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!! | |
![]() 11.09.2009 13:29:12 (muokattu 11.09.2009 13:31:06) | |
"Kitara on hintaansa nähden hyvä, tilasin sen tuolta guitarbitzistä, jossa lupasivat sen 12-vaiheisen tarkastuksen." FensonGibder: 1. - Fail 2. - Fail 3. - Fail 4. - Fail 5. - Fail 6. - Fail 7. - Fail 8. - Fail 9. - Fail 10. - Fail 11. - Fail 12. - Fail Ready for shipment.. Kjulla tuohon 450euron tasoon löytyy paljon valinnanvaraa, mutta jos välttämättä haluaa valmiiksi feikkirelikoidun kitaran, niin shama she mulle. Kitara maksoi 145 puntaa + postarit. Maksettavaksi tuosta tuli vähän päälle 200€. Minun kitarani ei ole tuota Icon sarjaa, jotka on valmiiksi kulutettu. Ihan hyvä diili mielestäni. | |
![]() 19.12.2009 19:10:41 | |
Ajattelin itelleni joululahjaks sitä LP tyylin Peter Green Lemon Droppia. Käytettynä toki, kunto uudenveroinen. Mitä tuosta pitäis joutua pulittamaan..? Turbo!!! | |
![]() 19.12.2009 19:27:43 | |
Dinorocker: Ajattelin itelleni joululahjaks sitä LP tyylin Peter Green Lemon Droppia. Käytettynä toki, kunto uudenveroinen. Mitä tuosta pitäis joutua pulittamaan..? Uutena englannista ostettaessa hinta on noin 300€ kotiin toimitettuna => 0,7 * 300€ noin 210€ Matti | |
![]() 20.12.2009 15:56:18 | |
mattim: Uutena englannista ostettaessa hinta on noin 300€ kotiin toimitettuna => 0,7 * 300€ noin 210€ Matti Thanks! Noin itsekin vähän laskeskelin. Mainitsemani Lemon Drop on kuin uusi ja mainio yksilö. Mutta hintaa vajaa 400e, saatta olla laukkua(?) ja hihnalukkoja(?) mutta mutta... Kalliilta vaikuttaa, tai siis on. Turbo!!! | |
![]() 20.12.2009 16:02:01 | |
Dinorocker: Kalliilta vaikuttaa, tai siis on. Kyllä se aikas kova hinta on, jonkin musiikkiliikkeen (JHS) valmistuttamasta "brändi"-kitarasta. Maksaisitko tuon esim. T-kaupan sedän valmistuttamasta H-B kitarasta? =) Toki, jos tuollasen Greenin Peterin kitaran "näköispainoksen" kokee haluavansa, niin eihän siin mitään.
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1 | |
![]() 20.12.2009 16:05:51 (muokattu 20.12.2009 16:08:52) | |
fox: Kyllä se aikas kova hinta on, jonkin musiikkiliikkeen (JHS) valmistuttamasta "brändi"-kitarasta. Maksaisitko tuon esim. T-kaupan sedän valmistuttamasta H-B kitarasta? =) Toki, jos tuollasen Greenin Peterin kitaran "näköispainoksen" kokee haluavansa, niin eihän siin mitään. Mutta muistetaas nyt, että Vintaget ovat todella hyviä hintaluokassaan. Itsellä on vieläkin '56 LP kopio ja hyvin pelaa slidekäytössä, ehdottomasti parhaimpiin lukeutuvia hintaluokassaan. =) Hiukan enemmän toivoisi nyrkkiä naamaan saavansa. -Räbbänä | |
![]() 20.12.2009 16:16:20 (muokattu 21.12.2009 17:57:17) | |
fox: Kyllä se aikas kova hinta on Toki, jos tuollasen Greenin Peterin kitaran "näköispainoksen" kokee haluavansa, niin eihän siin mitään. No joo, taidan jättää väliin. Eikä toi PG "clone"nyt mulle niiin paljon merkkaa. Varsinkin kun isäukolta voin aina lainata Gibsonin LP Specialia humbukkereilla, mini kruunuilla...Jos Gibsonin Veehen haluaa vaihtelua. Turbo!!! | |
![]() 20.12.2009 16:25:30 | |
Väsykäsi95: Mutta muistetaas nyt, että Vintaget ovat todella hyviä hintaluokassaan. Itsellä on vieläkin '56 LP kopio ja hyvin pelaa slidekäytössä, ehdottomasti parhaimpiin lukeutuvia hintaluokassaan. =) Ehämminä ottanu ensinkään kantaa heidän hyvyyteensä.. Kyllä ne tosiaan hintaluokassaan ihan toimivia on. Se "relikointi" vaan - no, sanotaanko että eräs musiikkikaupan Jake-setä kehoitti mua relikoimaan kitaroita, sanoilla "Sä sentään tiedät, miten ja MISTÄ kitara kuluu noin niinku käytössä!" Ja kyseessä oli juurikin Vintage. Joka siis on jonkun/joidenkin tuntemattomien tehtaiden tekemä nimelle "Vintage" johon brändiin oikeudet omistaa brittiläinen soitinkauppaketju JHS. Muuta ei oo mulla tietoa ko. soittimien alkuperästä.. Ja tuota 400 euroahan mä vaan paljoksuin - kyseiseen hintaan kun saa vaik Vantage Ghostin, 80-luvulta... =)
![]() 20.12.2009 16:40:01 | |
fox: Ehämminä ottanu ensinkään kantaa heidän hyvyyteensä.. Kyllä ne tosiaan hintaluokassaan ihan toimivia on. Se "relikointi" vaan - no, sanotaanko että eräs musiikkikaupan Jake-setä kehoitti mua relikoimaan kitaroita, sanoilla "Sä sentään tiedät, miten ja MISTÄ kitara kuluu noin niinku käytössä!" Ja kyseessä oli juurikin Vintage. Joka siis on jonkun/joidenkin tuntemattomien tehtaiden tekemä nimelle "Vintage" johon brändiin oikeudet omistaa brittiläinen soitinkauppaketju JHS. Muuta ei oo mulla tietoa ko. soittimien alkuperästä.. Ja tuota 400 euroahan mä vaan paljoksuin - kyseiseen hintaan kun saa vaik Vantage Ghostin, 80-luvulta... =) Juu eikun ajattelin vaan, kun tunnuit vertaavan Hb:tä Vintageen. Juu ja kyllähän se relikointi vähän surkeeta noissa on mitä olen nähnyt (omassani ei relikkiä). Osaakko muuten sanoa, että miksi tän tokain otelauta on tosi ohut? Paksuutta löytyy arviolta 2-3mm. täähän on kopio '72 Stratosta niin olisko se sitten ominaisuus. Hiukan enemmän toivoisi nyrkkiä naamaan saavansa. -Räbbänä | |
![]() 20.12.2009 16:48:05 | |
Väsykäsi95: Juu eikun ajattelin vaan, kun tunnuit vertaavan Hb:tä Vintageen. Juu ja kyllähän se relikointi vähän surkeeta noissa on mitä olen nähnyt (omassani ei relikkiä). Miksi ei niit vois verrata sitten? ;) Se "agenda" niitten valmistuksessa on aivan sama, sitä paitsi kukaan ei liene varma siitä, etteikö olisi jopa mahdollista että samasta tehtaasta tulisivat? =) Osaakko muuten sanoa, että miksi tän tokain otelauta on tosi ohut? Paksuutta löytyy arviolta 2-3mm. täähän on kopio '72 Stratosta niin olisko se sitten ominaisuus. Tuota siinä todennäkösimmin on tavoiteltu...
![]() 22.02.2010 20:10:39 | |
Halvan hinnan ja tämän ketjun innoittamana tilasin tuollaisen SG-mallin.Puolen tunnin soittelun jälkeen mikit tuntuu olevan ihan hyvät ainakin näin pienillä volyymeilla.Aavistuksen kaulapainoinen.Vireessäkin näytti pysyvän. Tohon päälle 200 euron hintaan hyvä ostos.Ei nyt mitään suuria intohimoja herätä eli jatkossakin Gibson soi enemmän.Ainoa mikä jää hiukka harmittamaan on kun musaliike kertoi tarkastavansa ennen lähettämistä että kitara on luovutuskunnossa,eivät näköjään huomanneet että mikkivalitsin on katki. | |
![]() 28.02.2010 21:56:30 | |
Näköjään Saksanmaan Thomas Blug saanut oman signaturemallin Vintagelta. http://www.thomann.de/fi/vintage_icon_v6mrtbg.htm Soittaja on sen verta kova, että voisi kuvitella, että kitarakin on ihan asiallinen - olettaen siis että Blug tuota itse käyttää. Ainakin youtubesta löytyi video, jossa Blug sanoo pitävänsä tuota kakkoskitaranaan aidon originaalin 60s stratonsa rinnalla. Ainakin ihan hyvältä tuon maestron kourissa kuulostaa : http://www.youtube.com/watch?v=PrNHtw0lD5o Paskakitaristi #4 | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)