Aihe: Epiphone Prophecy sarja
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
TTV
10.03.2008 19:07:57 (muokattu 10.03.2008 19:12:38)
Hienoa, nyt vielä kuvia.

Hätäseen nappasin pari, jotka laitoin käyttäjäprofiiliini. Sen verran pitää vielä moittia, että olivat laittaneet mukaan aivan paskan patterin :-) Noi hihnalukot on muuten aivan must tän kepin kanssa, sillä toi ylä tappi on hivenen epäedullisessa kulmassa hihnan vetoon nähden.
vaasankitaristi
10.03.2008 19:34:15
kiitos TTV komeista kuvista ja arvostelusta.
Nyt olen 1000% varma siitä, minkä kitaran ostan seuraavaksi!
Slyy
11.03.2008 18:26:17
kiitos TTV komeista kuvista ja arvostelusta.
Nyt olen 1000% varma siitä, minkä kitaran ostan seuraavaksi!

Sama homma. Tosin Explorer vai Lespa? Siinäpä vasta kysymys. :D
Pomeranssi
11.03.2008 19:35:56
Ääh, nyt iski taas GAS. Tommonen floikallinen Futura olis aika jees. Ja sitten haluisin vielä JEMin ja pari putkinuppia ja ranskalaiset ja päivän lehden. Ei vaan rahat riitä :(
Kirahvi sanoo öri-öri-öri.
Dinesh
20.03.2008 21:22:49
Tuota Custom GX BC Les Paulia olin ostelemassa Thomannilta, mutta sieltäpä kerrottiinkin seuraavaa: "Valitettavasti ko. kitara on juuri myyty loppuun. Olisiko jotain toista vaihtoehtoa?"

Mistäs muualta tätä vois saada noinkin edukkaaseen hintaan? Tietysti vielä löytyy tuo Explorer, sekin on käynyt harkinnassa. Explorerin ostaneet. Tuohon Les Pauliin vaan kerkesin jo asennoitua. Mitenkäs on siinä painon kanssa? Kun Les Paulin omistajat sanoi sen painavan aika mukavasti, onko Explorer kevyempi?
Murgo
21.03.2008 07:24:58

Tuota Custom GX BC Les Paulia olin ostelemassa Thomannilta, mutta sieltäpä kerrottiinkin seuraavaa: "Valitettavasti ko. kitara on juuri myyty loppuun. Olisiko jotain toista vaihtoehtoa?"

Mistäs muualta tätä vois saada noinkin edukkaaseen hintaan? Tietysti vielä löytyy tuo Explorer, sekin on käynyt harkinnassa. Explorerin ostaneet. Tuohon Les Pauliin vaan kerkesin jo asennoitua. Mitenkäs on siinä painon kanssa? Kun Les Paulin omistajat sanoi sen painavan aika mukavasti, onko Explorer kevyempi?

Sitä EX ME- mallia koitin itse tilata viime viikonlopulla, tilatessa oli vielä vihreällä, mutta maanantaina tuli sähköposti että malli on loppuunmyyty eikä uusia ole odotettavissa.

Nyt pistin Musicstoresta tilaukseen SG-mallisen version samasta aiheesta, saas nähdä kuinka äijän käy, tyypillistä tuuria olisi kyllä jos sekin olisi juuri loppunut. Ilmeisesti joku lyhytaikainen kampanja tämä? Eli kitaroita tehty vain rajoitettu erä. Voi myös olla kikka ruokahalun herättämiseksi, eli kohta tulee "uusi erä" mutta kalliimmalla hinnalla ja kaikki nyt ilman jääneet ostavat innolla...
Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa!
vaasankitaristi
22.03.2008 17:31:34
Sitä EX ME- mallia koitin itse tilata viime viikonlopulla, tilatessa oli vielä vihreällä, mutta maanantaina tuli sähköposti että malli on loppuunmyyty eikä uusia ole odotettavissa.

Nyt pistin Musicstoresta tilaukseen SG-mallisen version samasta aiheesta, saas nähdä kuinka äijän käy, tyypillistä tuuria olisi kyllä jos sekin olisi juuri loppunut. Ilmeisesti joku lyhytaikainen kampanja tämä? Eli kitaroita tehty vain rajoitettu erä. Voi myös olla kikka ruokahalun herättämiseksi, eli kohta tulee "uusi erä" mutta kalliimmalla hinnalla ja kaikki nyt ilman jääneet ostavat innolla...

sama juttu mulla :(
...mutta tilaampa sittenkin futuran, tai ibanezin vbt700 :)
Dinesh
22.03.2008 18:07:22
Jeps, lähti sitten itsellänikin vetämään tilaus Thomannilta Futura EX:stä. Ensi viikollapa tuo ei varmaan vielä kerkeä, piinallisen pitkää odotusta siis tiedossa.
Skunkku
29.03.2008 11:52:12

Luin täältä näistä prophecy -sarjan kitaroista ja pistin tilaukseen enempiä miettimättä, koska noi oli niin siistin näkösiä ja hyvillä osilla varustettuja. Ensin katoin LP:tä ja SG:tä, mutta mulla on ennestään jo Epin LP, joten päädyin futuraan. No eilen sain postilta Futura ex:n. EMG:n mikit yllätti positiivisesti, kun en ollut semmoisia vielä kokeillut. Hyvä lääke tukkoisiin soundeihin joista olin treeneissä kärsinyt. Lähtee niin paljon tiukempaa ja erottelevampaa tykitystä kuin vanhalla skeballa, jossa oli tallamikkinä SD:n JB. Paristo oli valmiiksi sisällä, eli suoraan pääsi soittamaan. Säädöt oli ihan sopivat, eikä niitäkään tarvitse alkaa miettimään. Viimeistely on hyvää tasoa, mutta mullakin oli kaulan liitoksessa kaulamikin kohdalla vähäsen sotkua. Tää futura on huomattavasti kevyempi kuin mun vanha Epiphonen LP. Treeneissä soundit tulee metal muffista Marshallin 8100 valvestateen ja hyvin toimii. Toistaiseksi olen täysin tyytyväinen että tuli tilattua. Just tälläista tarvitsin :P
Murgo
29.03.2008 12:06:00

Ei ollut se SG-malli vielä loppuunmyyty,tuli Musicstoresta ilmoitus että paketti on lähtenyt ja UPS:n seurantanumerot. On jostain hemmetin syystä lähetetty kahtena lähetyksenä, joista toiseen sisältyy vielä 2 kollia. (tilasin samaan läjään laukun,hihnan, kieliä yms. eli ilmeisesti yhdessä paketissa on kitara, toisessa laukku ja kolmannessa muut tilpehöörit. Äly hoi...) Arvioitu saapumispäivä 1.4. Toivottavasti UPS ei sössi, kun ko. firmasta on täälläkin ollut erinäisiä kauhutarinoita kaikenlaisesta säätämisestä.

Odotan innolla josko tästä tulisi minulle se "lopullinen" kitara, speksit ainakin ovat aikalailla oman makuni mukaiset (EMG mikit, ebenpuuotelauta, tummanpuhuva väritys, muutenkin mukavan pelkistetty olemus jne.). Sitten kun vielä kerkiäisi tosiaan opetella soittamaan kunnolla :)
Twinkle
29.03.2008 12:20:27
On jostain hemmetin syystä lähetetty kahtena lähetyksenä, joista toiseen sisältyy vielä 2 kollia. (tilasin samaan läjään laukun,hihnan, kieliä yms. eli ilmeisesti yhdessä paketissa on kitara, toisessa laukku ja kolmannessa muut tilpehöörit. Äly hoi...)

Niillä on monta eri osastoa ja tavaraa liikkuu, niin on helpompaa ja taloudellisempaa antaa suoraan varastosta kuriirille paketti kerrallaan sen sijaan että raahaisivat kaikki mööpelit ensin yhteen paikkaan, pakkaisivat ja lähettäsivät. Saman jutun takia se jälkilähetykseen jättäminen on helppoa. Luulisin, että ne on tehneet kuljetusdiilin UPS:n kanssa joten yksittäisten lähetysten määrällä ei ole niiden puolesta mitään väliä.

Minusta on kyl selvästi kivempaa saada monta eri pakettia kuin yksi iso, silloin kun thomanni vielä toimitti postiin niin autoon survoessa sellainen 150 x 30 x 60 laatikko oli vähintäänkin ihana.
Murgo
29.03.2008 13:07:22 (muokattu 29.03.2008 13:08:59)

Niillä on monta eri osastoa ja tavaraa liikkuu, niin on helpompaa ja taloudellisempaa antaa suoraan varastosta kuriirille paketti kerrallaan sen sijaan että raahaisivat kaikki mööpelit ensin yhteen paikkaan, pakkaisivat ja lähettäsivät. Saman jutun takia se jälkilähetykseen jättäminen on helppoa. Luulisin, että ne on tehneet kuljetusdiilin UPS:n kanssa joten yksittäisten lähetysten määrällä ei ole niiden puolesta mitään väliä.

Minusta on kyl selvästi kivempaa saada monta eri pakettia kuin yksi iso, silloin kun thomanni vielä toimitti postiin niin autoon survoessa sellainen 150 x 30 x 60 laatikko oli vähintäänkin ihana.

Näinhän se varmaan on, lähetyksiä lienee niin paljon ettei kannata koota niitä yhteen. Eikä siitä tosiaan muuta haittaa ole kuin että jos UPS sekoilee niin on kolminkertainen todennäköisyys että joku paketeista eksyy matkalla ja Murphyn lain mukaanhan se on tietenkin se kitaran sisältävä jota ilman muut ovat aika hyödyttömiä :) Tosin luulisi että jos kaksi kollia kuuluu samaan lähetykseen niin ne kuljetettaisiin ja toimitettaisiin yhdessä, mutta jotenkin kaoottinen käsitys tuon UPS:n toiminnasta yksityishenkilöille toimitettaessa on joistain kirjoituksista välittynyt (omaa kokemusta ei vielä ole, Thomannilta olen aina tilannut postitse ja homma on toiminut hyvin).

Kyseessä ilmeisesti kuitenkin nimenomaan firmojen välisiin kuljetuksiin erikoistunut liike joka lähtee siitä että toimitusosoitteessa on joku paikalla aina virka-aikaan,joten sattavat tulla etukäteen ilmoittamatta joskus keskellä päivää tuomaan pakettia. Työssäkäyvänä henkilönä taas itse en ole juuri koskaan kotona virka-aikaan, joten toivottavasti soittavat etukäteen niin voi sopia toimitusajan iltapäivälle ja olla silloin kotona tai pyytää tuomaan työpaikalle.

Joka tapauksessa nuo seurantanumerot helpottavat asiaa kyllä, jollakulla oli täällä aikaisemmin Musicstoresta sellaisia kokemuksia että tilausvahvistusta, puhumattakaan seurantanumeroista, ei koskaan tullut, UPS:n äijä vain ilmestyi viikon päästä ovelle. Ilmeisesti on toiminta kuitenkin sittemmin kehittynyt.
Pomeranssi
29.03.2008 14:11:16
Niin, onkos joku löytänyt noita Les Pauleja vielä jostain? Himottais toi EX ME aika rankasti.. :P
Kirahvi sanoo öri-öri-öri.
JonesK
30.03.2008 12:50:49 (muokattu 30.03.2008 12:51:16)
Kellään Tampereella tai Lahdessa päin tuota Les Paul EX ME?
Pääsisi edes kokeilemaan ja ihailemaan kun näymmä ovat thomanilla loppuneet..
-->PM
Murgo
01.04.2008 14:09:49

No niin, jotenkin epäilin jo aiemmin kuulemani perusteella että UPS tyrisi, ja näinhän kävi. Soitin sitten ja muutin toimitusosoitteeksi työpaikkani, annoin yksityiskohtaiset ajo-ohjeet ja puhelinnumeroni jolloin vastasivat että selvä on, tuodaan sinne. Aamulla seurannassa luki että toimitusvaiheessa, tunti sitten oli ilmestynyt merkintä että vastaanottaja on muuttanut, UPS yrittää selvittää osoitetta. WTF?

Soitin sitten uudestaan asiakaspalveluun joka nyt yrittää selvittää juttua. Ilmeisesti ovat lähteneet sitten kuitenkin toimittamaan kotiosoitteeseen, mutta mistä merkintä että olen muka muuttanut kun ovessa kuitenkin nimeni lukee. Ehkä huomenna sitten...

Kumma millä noin ilmeisen huonosti hommansa hoitava firma voi pysyä pystyssä alalla jolla toiminnan varmuuden ja sujuvuuden luulisi olevan elinehto? Ilmeisesti tieto ei kulje ei. Hauskaa muuten tuo termistö "on tapahtunut poikkeus", ilmeisesti enemmänkin sääntö kun vastaavia kokemuksia ko. firmasta kuulee jatkuvasti.

No, toivottavasti saavat toimitettua huomenna, ei huvittaisi montaa päivää käkkiä odottelemassa.
Murgo
01.04.2008 18:05:57

No niin, loppu hyvin, kaikki hyvin. UPS nosti hiukan osakkeitaan silmissäni korjaamalla häslingin nopeasti, saivat tiedon menemään kuskille, joka ei vielä ollut ehtinyt palaamaan kierrokseltaan, joten hän koukkasi paketit minulle ohi kulkiessaan. Uusi osoite oli kirjoitettu vain yhden paketin päälle kolmesta ja kuski ei ollut kiireissään huomannut sitä. Mutta minkähänlainen seikkailu olisi syntynyt jos en olisi aktiivisesti seurannut paketin kulkua UPS:n sivuilta ja heti "poikkeuksen" huomatessani soittanut asiakaspalveluun vaan sen sijaan odotellut kiltisti. Ja mistähän johtui merkintä "vastaanottaja on muuttanut"?

No, kuten sanottua paketit tulivat ehjinä perille kaikki kolme, pakkaus oli mielenkiintoinen, yhdessä isossa lootassa oli kitaralaukku, toisessa samanlaisessa kitara omassa tehtaan laatikossaan+piuha+hihna+yksi kielisetti, ja kolmas paketti oli kirjekuori joka sisälsi ainoastaan toisen kielisetin. Pakko olla UPS:n kanssa kiinteähintainen sopimus, ei muuten takuulla kannattaisi lähettää 6 euron kielisettiä omana pakettinaan.

Itse kitara on sitten täysin odotusten mukainen, omaan silmääni äärimmäisen tyylikäs, jopa hienompi kuin kuvien perusteella odotin. Työnlaatu on perushyvää, pientä viimeistelykäpyä on havaittavissa mutta ei mitään mikä näkyisi metriä kauemmas.Esimerkiksi potikannuppien "helmiäis" insertit ovat hiukan muovisen oloiset (kuten itse nupitkin) eivätkä ole ihan suorassa, otelaudan upotusten (jotka muuten ovat varsin tyylikkäät) ympärillä on havaittavissa mustalla liimalla tehtyä täyttöä n. 0,5 mm leveydeltä jne. mutta kaiken kaikkiaan siistiä työtä. Kannen loimukuvio on varsin komea luonnossa.

Kaula on suora ja melko mukavasti säädetty, nauhat ovat tasaisesti eivätkä törrötä, bindingit ovat siistit jne. Hardware on asiallista, etenkin Growerin virittimet ovat äkkinäisellä kokeilulla parhaat mitä on tullut tähän asti pyöriteltyä. Muovinen satula on makuuni jätetty hiukan kulmikkaaksi, mutta korkeus on ihan hyvä, ei liian korkea. Kaiken kun avaan niin irrotin "koneluukun" ja sähköt on tehty asiallisesti suojatulla johdolla, lisäksi potikkakolon kansi on alumiiniteipattu ja kolo käsitelty sähköäjohtavalla maalilla. Potikat ovat pienikokoiset, ilmeisesti EMG-mikkeihin kuuluvat?. Mikkiswitchi on rakenteeltaan suht jämäkän tuntuinen lukuunottamatta vivun pientä sivuttaista klappia keskiasennossa ja muovista kiinnitysmutteria joka on varmaan sinänsä kestävä ratkaisu mutta tekee "halvan" vaikutelman. Patterikotelon kantta en ensin meinannut saada auki, mutta sitten keksin että plektra toimii hyvin työkaluna tuossa. Mukana tulevat "hihnalukot" eivät vakuuta, lukitus perustuu pelkkään jousiprikkaan joka tarttuu hihnatappiin, joten "väärän" suuntainen veto irrottaa hihnan, Onneksi hyllyssä on pari Schallereita, taidan asentaa ne tähän.

Kaula on ohuehko ja mattapintainen mikä tekee soittotuntumasta "nopean tuntuisen", action on säädetty mukavan matalaksi. Muutenkin säädöt tuntuvat omaan käteeni olevan kohdallaan. Kitara on aika kaulapainoinen, mikä SG:n kyseessä ollen oli tiedossa oleva ominaisuus jonka takia tilasin samaan pakettiin säämiskäpintaisen leveän nahkahihnan hillitsemään "sukellustaipumusta". Samaan pakettiin tilaamani SG-mallille muotoiltu laukku on Musicstoren omaa brändiä ja vaikuttaa alumiinireunoineen ja viisine (hiukan halvanoloisine) napsulukkoineen riittävän tukevalta itse kanniskeltavaksi kun heittelyä ei ole tiedossa. Ilmeisesti Epin lapa on hiukan pidempi kuin Giban koska kitara mahtuu pituussuunnassa juuri ja juuri laukkuun, mahtuu kuitenkin.

Soundi kuulostaa ainakin kotitvolumeilla hyvältä, EMG:issä tuntuu olevan varsin tuhti ääni ja aggressiivinen atakki. Tähän asti olen ostokseeni tyytyväinen, seuraavaksi treenikämpälle kunnon vahvarin ääreen testaamaan.
jussimus
01.04.2008 20:30:52
Kitara on aika kaulapainoinen, mikä SG:n kyseessä ollen oli tiedossa oleva ominaisuus jonka takia tilasin samaan pakettiin säämiskäpintaisen leveän nahkahihnan hillitsemään "sukellustaipumusta".

Ei mulla muuta, mutta pakko kommentoida tätä kaulapainoisuutta: mulla on ollut neljä erilaista SG:tä, joista vain yksi on ollut kaulapainoinen, ja tämä oli Epiphone SG. Sen sijaan mikään omistamani Gibson SG ei ole ollut lainkaan kaulapainoinen.

Pointti oli siinä, että kaulapainoisuus ei todellakaan ole SG:n perusominaisuus. Tai no ehkä Epiphone SG:n, mutta EI Gibsonin.
Murgo
01.04.2008 21:08:59

Ei mulla muuta, mutta pakko kommentoida tätä kaulapainoisuutta: mulla on ollut neljä erilaista SG:tä, joista vain yksi on ollut kaulapainoinen, ja tämä oli Epiphone SG. Sen sijaan mikään omistamani Gibson SG ei ole ollut lainkaan kaulapainoinen.

Pointti oli siinä, että kaulapainoisuus ei todellakaan ole SG:n perusominaisuus. Tai no ehkä Epiphone SG:n, mutta EI Gibsonin.

Onko G:ssä sitten raskaampi runko tai kevyempi kaula? Vai onko hihnatapit eritavoin sijoitetut? Kaulapainoisuutta usein mainitaan SG:n ominaisuudeksi, minkä perusteella odotin sitä, ilmeisesti tämä väite sitten perustuu nimenomaan Epiphonen SG:ihin? Gibsonin SG:tä kun en ole koskaan kokeillut, niin en tiedä.Mikään varsinainen ongelmahan se tosin ei ole, mutta kaulan selvä taipumus kääntyä maata kohti on kyllä havaittavissa.
Twinkle
01.04.2008 23:04:36
Onko G:ssä sitten raskaampi runko tai kevyempi kaula?

Villi veikkaukseni on, että se mahonki on tiheämpää Gibsoneissa kuin epiluureissa, ts. runko olisi painavampi ja kompensoi kaulapainoisuutta. Muuta en osaa arvailla kun kerran en henkilökohtaisesti ole koskaan koko kaulapainoisuutta käsitteenä kohdannut.
jussimus
01.04.2008 23:09:58
Onko G:ssä sitten raskaampi runko tai kevyempi kaula? Vai onko hihnatapit eritavoin sijoitetut? Kaulapainoisuutta usein mainitaan SG:n ominaisuudeksi, minkä perusteella odotin sitä, ilmeisesti tämä väite sitten perustuu nimenomaan Epiphonen SG:ihin? Gibsonin SG:tä kun en ole koskaan kokeillut, niin en tiedä.Mikään varsinainen ongelmahan se tosin ei ole, mutta kaulan selvä taipumus kääntyä maata kohti on kyllä havaittavissa.

Noh, ainaski tuo Epin vintage-SG oli bodyn osalta aivan törkeän kevyt, joten eipä ihme että se sukelsi kuin kuikka konsanaan :)

Eli varmaankin bodyn paino tekee osittain ton eron, en tiedä onko muita pointteja. Hihnatapin paikasta tuskin ero johtuu, sillä sekä tuossa Epissä että kaikissa Gibboneissa on ollut hihnatappi samassa paikassa.

Sit on tietty kaulan pituus ja kiinnitys bodyyn...toisaalta, mulla oli kerran 24-nauhainen Gibson SG-1, eikä sekään ollu kaulapainoinen...

Emmä tiiä mitään.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)