Ziggy Bubba 26.02.2008 14:05:51 (muokattu 26.02.2008 14:06:17) | |
---|
Line 6:n Verbzillaa ei vielä olla taidettu mainita. Omaan korvaan juuri delayt ja reverbit ovat olleet Line 6:n vahvinta osaamisaluetta viime aikoina noiden efektien osalta. Ja sitä säätövaraa riittää luonnollisesti maailman tappiin näissä vehkeissä :) "It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious."
-Bill Hicks |
opaa 13.09.2008 15:35:39 | |
---|
Kysymys Holy Grailista, semmoisen varmaan hommaan, mutta saako siihen kiinni muitakin muuntajia kuin EH:n omat? Ainakin mun Memory Maniin ei mahtunut kuin valmistajan oma muuntajaplugi. |
rheinone 13.09.2008 19:37:45 | |
---|
Kysymys Holy Grailista, semmoisen varmaan hommaan, mutta saako siihen kiinni muitakin muuntajia kuin EH:n omat? Ainakin mun Memory Maniin ei mahtunut kuin valmistajan oma muuntajaplugi. Saa, jos sulla on sopiva adapteri, ja 9V DC / 500mA pitäis olla. Ainakin mun Holy Grailissa on tommonen minijackiplugi, varmaan just semmonen ku siinä sun Memory Manissä. Toimii mun pedaalilaudan integroidun virtalähteen ja sopivan adapterin kanssa ok. |
opaa 13.09.2008 19:50:07 | |
---|
Saa, jos sulla on sopiva adapteri, ja 9V DC / 500mA pitäis olla. Ainakin mun Holy Grailissa on tommonen minijackiplugi, varmaan just semmonen ku siinä sun Memory Manissä. Toimii mun pedaalilaudan integroidun virtalähteen ja sopivan adapterin kanssa ok. Jumakauta 500mA, aika paljon. Voodoo Labin Pedal Power 2 Plussan olin harkinnut hommata pedaalilautaan, eikä siitä saa kuin maks 250mA/lähtö. Voisiko kaksi tuollaista lähtöä yhdistää jotenkin niin, että virtamäärä kaksinkertaistuisi jännitteen sijasta? Siis sellainen piuha ainakin on, millä saa kaksi lähtöä yhdistettyä, jolloin niistä saa tuplajännitteen. Ja eikös noin yleensä 100mA riitä ihan keskivertopedaalin syöpöttelyihin? Aika monessa tommosessa pedalboard virtalähteessä on se 100mA/lähtö. |
SirElwood 13.09.2008 19:56:18 | |
---|
Juu, ei tarvitse 500 milliamppeeria. En muista paljon holy grail haluaa, mutta lonkalta voisin heittää että 50mA riittää. |
rheinone 13.09.2008 20:01:11 (muokattu 13.09.2008 20:16:03) | |
---|
Juu, ei tarvitse 500 milliamppeeria. En muista paljon holy grail haluaa, mutta lonkalta voisin heittää että 50mA riittää. Varmaankin noin, että vähempikin riittää. Mutta 500 mA lähtee siis tuosta Holy Grailin omasta muuntajasta. |
Krice 13.09.2008 20:54:36 (muokattu 13.09.2008 20:55:46) | |
---|
Jos en nyt ihan väärin muista niin ainakin Holy Grail +:n mukana tulee muuntaja. Jumakauta 500mA, aika paljon. Voodoo Labin Pedal Power 2 Plussan Aha, tulipa luettua tarkasti:) |
akip 13.09.2008 22:11:12 | |
---|
|
harpist 13.09.2008 23:46:30 | |
---|
Ei taida olla vielä mainittu Lee Jackson MR Springgyä.. Ainakin Orangen foorumilla on tuota kehuttu, ja kyllä se aika pätevältä vaikuttaakin. Hinta tosin on vähän jyrkkä.. Itse en ole kokeillut, mutta tässä pari linkkiä: http://www.leejackson.com/MrSpringgy_pedal.html http://www.youtube.com/watch?v=htFFdDTkdZY http://reviews.harmony-central.com/ … roduct/Lee+Jackson/Mr.+Springy/10/1 Tilasin ko laitteen muutama viikko sitten ja testin perusteella ehdottomasti PARAS reverb pedaali mitä omalle kohdalle tähän asti on sattunut. Lämmin dynaaminen syvä reverb sointi. Potentiometrin koko säätöalue käytettävissä - ei "ylireagoi". Aivan omassa luokassaan jos liikutaan "Vintage" soundien parissa. Ei kalpene Fenkun TubeReverbin eikä Peaveyn Valverbin rinnalla juuri lainkaan. Yksinkertaisuudessaan ....... no päätelkää itse. Esim. vastaava "one pot" Holy Grail pyörii soundeineen paremminkin jossain "teräksisissä spring" ympyröissä. Tulee jäämään itselläni MrSpringgyn hommaamisen jälkeen toimettomaksi. Tämä Lee Jacksonin Mr Springgy "päivitti" siis omat käsitykseni HYVÄN reverb pedaalin soundeista välittömästi - MUTTA muistuttaisin vielä - tarpeet ja tilanteet ovat meillä kullakin omat. Hinta ? - oli ainakin tilatessani jonkin asteisessa tarjouksessa. " Soittaa tunteella - tarvittaessa vähemmän " ....... soittotaitoa sekin. |
HS 14.09.2008 10:13:13 | |
---|
-Mikä saadaan kun yhdistetään kanarialintu ja tiikeri? -No mikä? - En minäkään tiedä, mutta veikkaan, että kannattaa olla ihan hiljaa kun se laulaa. |
jumara 14.09.2008 14:53:42 | |
---|
T-Rex Roommate on ehdottomasti paras spedureverb, jota olen kuullut. Halpa se ei ole. Itse hankin satunnaista käyttöä varten Boss RV-5:sen. Ei oo mielestäni mikään kovin maaginen laite, ainakaan kitaran ja styrkkarin väliin laitettuna. Testasin sitä hankkiessani myös Digitech digiverbin ja Holy grailin, niistä Boss oli kyllä selvästi paras, IMHO. Mun kaiuttomissa vahvistimissa ei ole fx-looppia, joten en tiedä miten Boss toimii siellä. Tod.näk. paremmin, koska signaalin taso on silmukassa korkeampi kuin suoraan kitarasta. Boss (ja kaikki edellä mainitut testaamani) nimittäin ei toista reverbiä hiljaisempiin nuotteihin, ts mikäli kitaran volume on alle seiskan tai näppäilet poikkeuksellisen hiljaa. Halpa DSP siis jotenkin geittaa ja generoi efektiä vain kyllin voimakkaista signaaleista? Särö ennen RV-5:sta kompressoi signaalia, joten ilmiö esiintyy lähinnä puhtailla soundeilla. Olen saanut ihan käyttökelpoisia tuloksia RV-5:llä kytkemällä jumperin vahvistinkanavan toisesta inputista RV-5:seen, säätämällä mixin täysin märäksi ja kytkemällä RV-5:sen vahvistimen toiseen kanavaan, jonka volumella ja sävusäädöllä annostelen kaiun määrää. Näin syntyy ikään kuin digitaalinen putkikaiku, kun etuaste hieman kultivoi RV-5:sen soundia..? ;-) Tämä ei tietty onnistu nykystyrkkareilla, joissa on yleensä samat inputit kaikille kanaville. Marshall 2203
Marshall 1974X
Marshall 1974CX
Marshall 2061X
Marshall 1922
Koch Studiotone
Boss&Fulltone on the floor.
Fender '72 Tele RI
Fender STD Strat
Tokai Goldstar MIJ
Washburn LP "lawsuit"
Union Jack Telepartscaster |
janha 15.06.2009 11:00:22 (muokattu 15.06.2009 11:01:05) | |
---|
Moro, Mulla on ketjun avausta vastaava tilanne, eli nykyisessä vahvistimessa ei ole reverbiä ja pedaali pitäisi hankkia tuo aukko täyttämään. Budjetti tähän olisi max 200e, eli nuo paljon kehutut Nova reverb ja Room-mate on vähän liian kalliita. Eniten kiinnostaisi: Tech 21:n Boost R.V.B. ( http://www.tech21nyc.com/products/effects/boostrvb.html ) T-Rex ToneBug Reverb ( http://www.t-rex-engineering.com/De … mp;ProductID=PROD177&VariantID= ) Onko näistä kenelläkään kokemuksia? Erityisesti tuo T-Rex:in uusi tuttavuus vaikuttaa kiintoisalta, onko kukaan ehtinyt kokeilla? Tai onko tuossa hintaluokassa jotain muita suositeltavia pedaaleja, joista lähtisi mahdollisimman luonnollinen Fenkku-tyylinen reverb ja lisäksi isompaa Hall -osastoa? |
runrunrun 15.06.2009 12:36:16 (muokattu 15.06.2009 12:36:57) | |
---|
|
TamuT 15.06.2009 13:22:04 | |
---|
d'oh |
HS 15.06.2009 13:24:21 | |
---|
"Soita sillain... sillain... silleen niinku... sillain... ...hyvin". |
dropD 15.06.2009 14:51:39 | |
---|
harpist: Tilasin ko laitteen muutama viikko sitten ja testin perusteella ehdottomasti PARAS reverb pedaali mitä omalle kohdalle tähän asti on sattunut. Lämmin dynaaminen syvä reverb sointi. Potentiometrin koko säätöalue käytettävissä - ei "ylireagoi". Aivan omassa luokassaan jos liikutaan "Vintage" soundien parissa. Ei kalpene Fenkun TubeReverbin eikä Peaveyn Valverbin rinnalla juuri lainkaan. Yksinkertaisuudessaan ....... no päätelkää itse. Esim. vastaava "one pot" Holy Grail pyörii soundeineen paremminkin jossain "teräksisissä spring" ympyröissä. Tulee jäämään itselläni MrSpringgyn hommaamisen jälkeen toimettomaksi. Tämä Lee Jacksonin Mr Springgy "päivitti" siis omat käsitykseni HYVÄN reverb pedaalin soundeista välittömästi - MUTTA muistuttaisin vielä - tarpeet ja tilanteet ovat meillä kullakin omat. Hinta ? - oli ainakin tilatessani jonkin asteisessa tarjouksessa. Tuopas oli meikäläisen makuinen kaikuboxi. Saakos näitä mistään muualta kuin kotisivulta tilaten? Siis ihan kaupan hyllyltä, että voisi vaikka koeajaakin... |
McNulty 07.09.2009 01:59:43 | |
---|
i'm six foot down in my grave so cold buried alive near the underworld i'm six foot down in my grave so cold but i'm gonna scratch my way back out into your world |
wilo 07.09.2009 08:23:29 | |
---|
HS: Terve http://tinyurl.com/lh7vmg Salaperäisen linkin takaa paljastuva EBS DynaVerb on mullakin pedaalilaudassa. Ite olen ollut aina jousikaikufani, mutta tuossa on niin hyvä plate-kaiku että se peittoaa jousikaiut. No joo, on Lexicon MPX-G2:ssakin upea plate, mutta se onkin eri luokan vehje... |
McNulty 07.09.2009 10:52:27 | |
---|
wilo: Salaperäisen linkin takaa paljastuva EBS DynaVerb on mullakin pedaalilaudassa. Ite olen ollut aina jousikaikufani, mutta tuossa on niin hyvä plate-kaiku että se peittoaa jousikaiut. No joo, on Lexicon MPX-G2:ssakin upea plate, mutta se onkin eri luokan vehje... Jousikaikua vaan ei pidä harrastaman pedaalimuodossa... Pedaalia potkiessa kun ei kuitenkaan kuulu rock'n'roll kajahdusta :) Ei vaan, itsekin pidän enemmän jousi-, plate- ja putkikaiusta. Niissä on omiin tarpeisiin makeempi soundi. Roomit, hallit ja muut "tilakaiut" on jotenkin niin teennäisiä ja kliinisiä. Hyvä putkikaiku menee mukavasti ruvelle kun sitä runttaa. "Perseverance does not equal worthiness." -Greg House |
JeeVes 07.09.2009 11:09:04 | |
---|
Justiinsa olen saanut EHX Holy Grail Plussan. Soundit toimii, mutta tänään ajattelin keskittyä leikkimään kyseisellä kapistuksella enemmänkin. Varmanakki ostos! Best is yet to come! |