Aihe: Marshall ja kotikäyttö.
1 2
Vemmy
30.01.2008 22:30:08
No, tällä hetkellä olohuoneen nurkassa on toinen noista omistuksessa olevista Marsun nupeista ja kaappi kans. Kyllä tuolla nyt soittelee, mulle kun ei ole tärkeintä se soundien pilkunviilaus kotioloissa. Tuo 30-vuotis-juhlamalli toimii vielä paremmin, siitä kun saa tehot kahteenviiteen ja joka kanavalla on oma volyymisäädin masterin lisäksi, niin helpompi tuo meteli säätää naapuriystävälliselle, mutta silti kuuluvalle tasolle. Mutta kyllä tuo 100 wattiakin kesyyntyy master volumella. Ja on se vaan hieno sisustuselementti. Nih.
Ketä kiinnostaa.
mvirta
30.01.2008 22:37:18
Nojoo, eihän noi tietysti parhaita mahdollisia laitteita siihen kotihommaan ole. Ja kyllähän nää nykyhinnatkin tosiaan ovat semmoisia että valikoimaa alkaa olla aika kivasti samassa hintaluokassa, tosin tässä ei taidettu niin eurojen perään kysellä.

Mutta, jos erityisesti haluaa JCM:n ostaa niin kyllä sillä _on_ mahdollista soittaa myös hiljaa. Onhan toi uskottavan näköinen paketti, aina silloin kun se vaatekasan alta sattuu näkymään.

Volapotikka pitää kyllä olla hyvin putsattu että se toimii jotakuinkin jouhevasti, tämän jouduin kummallekin jubileemarsulle tekemään ennenkuin ne hyppäykset poistui.
Shut Up 'n Play Yer Guitar
oiva tumpeloinen
30.01.2008 22:40:23
Volapotikka pitää kyllä olla hyvin putsattu että se toimii jotakuinkin jouhevasti, tämän jouduin kummallekin jubileemarsulle tekemään ennenkuin ne hyppäykset poistui.

Siis ei mulla tunnu mitään ongelmaa potikassa. Potkut nousee erittäin tasaisesti ilman rähinöitä, mutta jotenkin se alkaa vaan ulvomaan tietyssä kohtaa paremmin. Vähän kuin kaksitahtimopon piikki. =)
bfoc
31.01.2008 00:21:57
Miks ei toimisi siinä kun treenikselläkin. Just tänään kävin tuolla autotallissa repimässä mölyt nipusta jossa on 4X12 jaettuna, TSL100 ja satavattinen SL-X nipussa. Emäntä kehuskeli että vessaan kuului mutta olohuoneeseen ei... (4X12 jakamattomana kuuluu sit olkkariinkin)

Riippuu tietty kodista. Naapurit ei kerrostalossa arvosta kun täräyttää volumet sinne 8 paikkeille jossa tuo JCM900 alkaa kuullostaa todella hyvältä (mun korvaan vaikka puristien mielstä se on kin noin 600 vuotta liian uutta tekniikkaa), mutta näin omakotitalossa isohkolla tontilla ei juurikaan naapuria ahdista moinen.
Jazz is not dead, it just smells funny. Frank Zappa Niijjuu. Synat ja multiefektit on perkeleen keksintöjä.
oiva tumpeloinen
31.01.2008 00:29:27
... mutta näin omakotitalossa isohkolla tontilla ei juurikaan naapuria ahdista moinen.

Mä luulen, että harvemmalla osalla on ongelmia tässä vaiheessa. Tiedän kyllä tarinan tai pari siitäkin....

Mut joka tapauksessa luulen, että nyt haetaan sitä vahvistinta kerrostaloon tai rivariin, jossa on naapureita molemmilla puolilla. Siellä on vähän erilaiset säännöt, jos ei oikein hyvä tuuri osu kohdalle.
bfoc
31.01.2008 00:38:17
Mä luulen, että harvemmalla osalla on ongelmia tässä vaiheessa. Tiedän kyllä tarinan tai pari siitäkin....

Joo, nihilistejä löytyy...

Mut joka tapauksessa luulen, että nyt haetaan sitä vahvistinta kerrostaloon tai rivariin, jossa on naapureita molemmilla puolilla. Siellä on vähän erilaiset säännöt, jos ei oikein hyvä tuuri osu kohdalle.

Niin mäkin arvelin ja tuon kirjoituksen oli tarkoitus olla "hauska" esimerkki siitä miten treenis ja koti eivät välttämättä eroa toisitaan tai voivat olla jopa sama asia.

Kerrostalo-aikana en viitsinyt raahata edes noita pikkutrankkuja sisään kun ala-alakerran hullu lehmä huusi kuin hyeena jos pesi pyykkiä 10 jälkeen (joo niin ei saa tehdä mutta kun myyntimies on viikon reissussa, joskus on olosuhteiden pakosta niin tehtävä ja käytävä suihkussakin yöllä kun kotiutuu).
Jazz is not dead, it just smells funny. Frank Zappa Niijjuu. Synat ja multiefektit on perkeleen keksintöjä.
Dr. Muff
31.01.2008 07:17:11 (muokattu 31.01.2008 07:37:41)
Joo, nihilistejä löytyy...

http://fi.wikipedia.org/wiki/Nihilismi
Sokeiden valtakunnassa yksisilmäinen on kuningas
muuttolintu
31.01.2008 07:19:27
Mulla on olohuoneessa marsun jvm410, 4x12 kaappi ja thd hot plate (omakuva) Hyvin soi myös hiljaa. Melkoinen sveitsin linkkari
muuten tuo jvm putkipeliksi..taipuu vaikka mihin..
vale
31.01.2008 10:00:01
Mulla on tällä hetkellä marshall JCM2000 TSL100. Se toimii kyllä ihan ok kerrostalossakin. Masteri on siten että siinä on pieni äätövara ennen kuin räjähtää.. No lisäksi siitä löytyy kytkin jolla tipahtaa 25wattiin tehot, oliko sekin triodi->bentodi(tms.) kytkin. Tuossa se vain toimii huomattavasti paremmin kuin Silver Jubileessa. Siis. en luukuta juurikaan sen kummemmin, mutta tuo kytkin syö sitä marshallin kireää yläpäätä mitä niistä löytyy hiljaisella soitettaessa ja lisäksi antaa hieman enemmän säätövaraa masterin kanssa. Treeneissä kytken sen taas 100w kun tarvitaan headroomia. Mutta yllätyin hieman että tuo on TSL:ssä ihan käyttökelpoinen.

Aiemmin mulla oli muutaman vuoden 2550 jubilee ja siinä taas vastaava puolitus oli turha. Soundista lähti se muna ja tuli hieman piikikäs. Kuullosti hieman kuin humppareista olisi tullutkin yksikelaiset. Ja ennen Jubileeta oli 2203 JCM800, jolla ei ilman säröpurkkia tehnyt hiljaisella volyymilla mitään. Ja tuon vahvistimen luonne on nimen omaan että sitä luukutetaan. Niin kuin tuntuu olevan enemmän tai vähemmän jokaisen Marshallin.. Joten kannattaa tuohon tarkoitukseen ostaa vahvistin joka toimii hiljaisella niin kun on tarkoitettu, jossain vaiheessa se alkaa kuitenkin ottamaan pannuun, jos ei saa siitä kaikkea irti.
www.rumienmiestenliitto.net
msormune
31.01.2008 13:16:42
Taas tulee ihan poliittisesti epäkorrekti lausahdus, mutta IMHO hyvä säröpedaali putkivahvistimeen (jossa hyvät cleanit) toimii kotivoluumeilla parhaiten.
Peku911
31.01.2008 19:07:31
Miks ei toimisi siinä kun treenikselläkin. Just tänään kävin tuolla autotallissa repimässä mölyt nipusta jossa on 4X12 jaettuna, TSL100 ja satavattinen SL-X nipussa. Emäntä kehuskeli että vessaan kuului mutta olohuoneeseen ei... (4X12 jakamattomana kuuluu sit olkkariinkin)

Riippuu tietty kodista. Naapurit ei kerrostalossa arvosta kun täräyttää volumet sinne 8 paikkeille jossa tuo JCM900 alkaa kuullostaa todella hyvältä (mun korvaan vaikka puristien mielstä se on kin noin 600 vuotta liian uutta tekniikkaa), mutta näin omakotitalossa isohkolla tontilla ei juurikaan naapuria ahdista moinen.

No joo. En asu kerrostalossa vaan ihan "isotonttisessa" omakotitalossa ja ei naapurit kyllä ole mistään mökästä ennenkään hermostuneet, että se ei ole tässä se ongelma vaan se, että aina ei viitsisi tulppia korviin kaivaa:)

Nythän on tullut mielipiteitä puolesta ja vastaan ja tietenkin jokaiselta se oma kantansa löytyy. Paras itse ruveta asiaa miettimään ja yrittää päästä testailemaan vehkeitä.
bfoc
01.02.2008 23:39:05
No joo. En asu kerrostalossa vaan ihan "isotonttisessa" omakotitalossa ja ei naapurit kyllä ole mistään mökästä ennenkään hermostuneet, että se ei ole tässä se ongelma vaan se, että aina ei viitsisi tulppia korviin kaivaa:)

Kyllä mun mielesät tosta TSL:stä saa ihan hyvät äänet ilmen tulppavolumejakin, joskin se on parhaimmillaan isommalla volumella. Ja heviähän on pakko soittaa kovaa muutenkin...

Nythän on tullut mielipiteitä puolesta ja vastaan ja tietenkin jokaiselta se oma kantansa löytyy. Paras itse ruveta asiaa miettimään ja yrittää päästä testailemaan vehkeitä.

Oma korva paras korva. JCM:t sentään liikkuu aika hyvin joten jos tulee vikaostos, ei välttämättä tule rahassa pahasti turpiin.
bfoc
01.02.2008 23:41:57 (muokattu 02.02.2008 04:01:27)
http://fi.wikipedia.org/wiki/Nihilismi

Nihilisti oli tässä tapauksessa enemmän haukkumasanana käytetty kun en jaksanut turhannipottajaa tai muuta pitkää sanaa kirjoittaa, mutta onhan se aikamoista totuuden kieltämistä väittää että päiväsaikaan Suoemalaisella eristystasolla olisi 200 metrin päähän meluhaitta Marsun halfstackista. Ääni toki kuuluu mutta kuuroksi ei siitä tule varmasti.

Ihan sama kun väittäisi saavansa naapurin parveketupakoinnista syövän. Tosin epämiellyttäväähän sellainen toiminta saattaa olla kyllä.

e. V**** mitä typoja.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)