![]() 12.01.2008 19:56:56 | |
---|---|
Tuossa on taas floikka jota ei vissiin haluttu. Mun mielestä asia ei ollut tiedossa. (siis se, millanen floikkakeppi edes on soiton kannalta), mutta jos floikka ei ole toivottu asia, niin sitten joku muu, vaikka tuo ehdottamasi Jackson. Mutta suosittelen kuitenkin tutustumaan myös floikallisiin kitaroihin, muuten ei tiedä tykkääkö niistä vai ei... (äskeinen lause oli kyllä itsestäänselvyys:D) | |
![]() 12.01.2008 22:04:12 (muokattu 12.01.2008 22:05:32) | |
Juu floikaton kitara on ihan hyvä mulle. EDIT: menin vahingossa painaan varoitus nappulaa... | |
![]() 13.01.2008 01:11:01 | |
Kyselläänpä nyt tässä ketjussa asiaa, jota olen pohtinut jo pitkään. Eli tuo kiinteätallainen DK-2, onko kellään kokemuksia kyseisestä kitarasta? On tuossa omistamassani Ibassa jäänyt tuo floikan kanssa pelleily vähiin, ja koen, etten ehkä sittenkään sitä tarvitse ja olen harkinnut vaihtoa kiinteätallaiseen. Tuo DK-2 on aivan saatanan hieno, mikit ovat hyvät ja kaula (mikäli sama kuin floikallisessa versiossa) sopii oikeastaan paremmin käteen kuin Ibanezin kaulat. Minkä laatuisia metalliosat ja viimeistely ovat, noita kun en kaupoissa ole nähnyt, jotta pääsisi testaamaan kyseistä keppiä. Muita vaihtoehtoja ovat ainakin Iban RGA 121 ja LTD:n 400- sarjan neck-thru- kitara (olisiko MH-400?). Myös muita saman hintaluokan kiinteätallaisia kitaroita saa ehdotella. "Jääkööt Kirsti. Kyllä sen sudet sieltä syö." | |
![]() 13.01.2008 11:30:56 | |
Juu floikaton kitara on ihan hyvä mulle. Itse olin menossa tilaamaan LTD MH-250NT:tä eli juuri sitä kitaraa, jota ensin ehdotit. No, Flangerissa myyjä alkoi tingata, että kokeilisin Ibanez SZ:toja ja suostuin sitten soittelemaan.. Kaula tuntui aivan samanlaiselta kuin ltd:ssä (eli istui täydellisesti), mikit olivat paremmat ja WOUH. Päätin kuitenkin jättää asian hautumaan, koska en ihastunut SZ320:n valkoiseen väriin. Kotona selailin Ibanezin esitettä ja kappas sieltä löytyi SZ520FM. soitin sitten Flangeriin parin päivän päästä että jos tilaisivat sen minulle. Olen ollut kaikinpuolin tyytyväinen SZ:an ja herran jestas (anteeksi) että on muuten nätti keppi. En keksi mitään huonoa siitä ja suosittelen todellakin, jos floikatonta aikoo ostaa. SZ320EX: http://www.ibanez.co.jp/products/images/eg/m/SZ320EX_WH_1A_01.gif SZ520FM: http://www.ibanez.co.jp/products/images/eg/m/SZ520FM_DAS_1A_02.gif Speksit ja muuta tietoa löytyy thomannilta ja tietenkin Ibanezin sivuilta. Myös keskusteluja kyseisistä kepeistä on ollut. Elämä jatkuu taas 13.2. tai aijemmin ennakkotilauksella :) | |
![]() 14.01.2008 02:56:40 (muokattu 14.01.2008 02:57:45) | |
Kandee tsekata hinnat tuoltakin: www.playback.eu (Ranska) Jos tilaus on yli 300€ niin pk:t sisältyy hintaan. | |
![]() 14.01.2008 18:49:16 | |
Tuo RG320 näytti maksavan sen 471e, siihen vielä postikulut, niin hinta kolkuttelee 500e, jolla itse sain ostettua käytetyn RG550ex, jossa on Low-Pro edge talla, jota voin hyvällä mielellä kehua ehkä parhaimmiksi lisenssitalloiksi. Joten suosittelen selailemaan huuto.net:it ynnä muut paikat läpi. | |
![]() 14.01.2008 18:57:10 | |
http://www.thomann.de/fi/epiphone_gothic_explorer.htm Tuo nyt iski silmään uutta kitaraa hommatessa. Eli onko tuosta alunperin mihinkään/minkälaiset mikit ja onko kitara laadukas hintaisekseen? Entäs miten on tuo kuljetus? Onko se täysin varma juttu että kitara tulisi saksasta tänne suomeen ehjänä. Olen tätä kysellyt muutaman kerran ja kertaakaan ei ole vastausta tullut...ehkä nyt tärppäisi. | |
![]() 14.01.2008 19:00:31 | |
En kyllä epiphonea koskaan räpelöinyt, mutta mitä täällä juttua kuullut niin eivät ne ihan paskoja kitaroitakaan väsää. Ja mitä kuljetukseen, niin ainakin itsellä on ollut hyvin pakattu kaikki mitä olen ostanut. | |
![]() 14.01.2008 21:08:27 (muokattu 14.01.2008 21:17:38) | |
En kyllä epiphonea koskaan räpelöinyt, mutta mitä täällä juttua kuullut niin eivät ne ihan paskoja kitaroitakaan väsää. Ja mitä kuljetukseen, niin ainakin itsellä on ollut hyvin pakattu kaikki mitä olen ostanut. Eli tuo olisi semmoinen kitara josta saa irti raskaat soundit,pitää vireen ja hyvä hintaisekseen? Tuo explorer kiinnostaisi...suomessa olen nähnyt vain ESP:in valmistamia jotka maksavat 600e+...tuo epin vaikuttaa hyvältä ainakin tuon thomannin kuvailun perusteella. | |
![]() 14.01.2008 23:18:21 (muokattu 14.01.2008 23:37:59) | |
Saakos tätä topicia pikkusen itteleen varastaa, kun en kehtaa uutta tehdä? Pitäisi saada kesäksi uutta kitaraa ja olisi mahdollisuus saada pohjois-ameriikoista kitara hommata. Katselin hintoja ja huomasin olevan aikalailla alempana kuin Suomessa. Raskaamman musiikin soitteluun tulisi... Hyvä olisi taittua Metallicasta raskaampaan päin, välttämättä aivan üüber hevi touhuihin ei joudu. Vaihtoehtoina on Hamerin explorer malli, Jacksonin KE-2(se halvempi en nyt muista oliko 3 vai 2) jossa kyllä floikallisuus hieman häiritsee, mutta periaatteessa tarvitsen joskus floikkaakin ja senhän voi plokata, ja ESP-LTD EC-1000 jonka hinta kyllä hirvittää hieman, vaikka halvalla sen tuolta uudelta manterleelta saakin... Eniten kiinnostaa tuo Hamerin kitara, kun siitä ei ole oikeastaan minkään näköistä tietoa EC:tä olen sentään hieman päässyt hipelöimään ja hieman testaamaankin ja Jaskasta on "vankat" pohjatiedot eli siitäkin mielellään kuulisin kommenttia. Kitara saattaa joskus joutua keikka käyttöönkin, eli kiva olisi tietää millaisia ko kepit ovat. edit: vai uskaltautuisiko sitä hommaamaan kaksikeppiä kerralla | |
![]() 15.01.2008 09:30:59 (muokattu 15.01.2008 09:31:51) | |
Saakos tätä topicia pikkusen itteleen varastaa, kun en kehtaa uutta tehdä? Pitäisi saada kesäksi uutta kitaraa ja olisi mahdollisuus saada pohjois-ameriikoista kitara hommata. Katselin hintoja ja huomasin olevan aikalailla alempana kuin Suomessa. Raskaamman musiikin soitteluun tulisi... Hyvä olisi taittua Metallicasta raskaampaan päin, välttämättä aivan üüber hevi touhuihin ei joudu. Vaihtoehtoina on Hamerin explorer malli, Jacksonin KE-2(se halvempi en nyt muista oliko 3 vai 2) jossa kyllä floikallisuus hieman häiritsee, mutta periaatteessa tarvitsen joskus floikkaakin ja senhän voi plokata, ja ESP-LTD EC-1000 jonka hinta kyllä hirvittää hieman, vaikka halvalla sen tuolta uudelta manterleelta saakin... Eniten kiinnostaa tuo Hamerin kitara, kun siitä ei ole oikeastaan minkään näköistä tietoa EC:tä olen sentään hieman päässyt hipelöimään ja hieman testaamaankin ja Jaskasta on "vankat" pohjatiedot eli siitäkin mielellään kuulisin kommenttia. Kitara saattaa joskus joutua keikka käyttöönkin, eli kiva olisi tietää millaisia ko kepit ovat. edit: vai uskaltautuisiko sitä hommaamaan kaksikeppiä kerralla Höpö höpö... Yksi keppi... hommaa yksi kunnollinen keppi. On mielestäni parempi hankkia yksi hyvä eikä edes kahta Ok-kitaraa. Soitat kummiskin vain yhtä kerralla. Kyllä sinä vielä joskus sen toisen kitaran hankit. edit. Ja jos multa kysytään niin hommaa se esp... törkeen nätti. Stoner to the boner | |
![]() 15.01.2008 09:35:01 | |
Höpö höpö... Yksi keppi... hommaa yksi kunnollinen keppi. On mielestäni parempi hankkia yksi hyvä eikä edes kahta Ok-kitaraa. Soitat kummiskin vain yhtä kerralla. Kyllä sinä vielä joskus sen toisen kitaran hankit. edit. Ja jos multa kysytään niin hommaa se esp... törkeen nätti. Komppia tälle. Kyllähän sulta löytyi(jäsenkuvauksen mukaan) muutama keppi entuudestaan, mitkä nyt ajavat varakitaran roolin. Aika harvoin oon itse joutunut varakeppiin turvautumaan... | |
![]() 15.01.2008 17:20:06 | |
Juu.. Ltd on hiton hieno ja tykkään lp:stä sellasen toden näköisesti hommaan... Ajattelin vaan, että kannattaisiko sitä käyttää tilaisuus hyväksi, kun halvalla saisi niin kannattaisko tuua useampi kitara... Rahat kyllä loppuisivat kesken aika nopiaan kyllä :D Noi vanhat nyt ovat tuollaisia ruoskia, mutta toisesta mikit vaihtoon ja pientä "tuuninkia" muutenkin niin enköhän tuostakin kunnon kepin vielä saa. | |
![]() 15.01.2008 17:24:45 | |
Minä ottaisin kyllä ehkä tämän: http://www.thomann.de/fi/esp_mii_neck_thru_urban_camo.htm niin jos rahaa ois mutta sanoisitko plajonko se saisi maksaa!? | |
![]() 15.01.2008 17:36:38 (muokattu 15.01.2008 17:43:23) | |
Eipä tuokaan Kanadassa kallis ole hieman yli 1000 kanadan dollaria... Eli siis kaverin kautta saisin kitaran kanadasta missä hän silloin tällöin äitinsä luona käväisee. Alle tuhat euroa on budjetti. Itse en tykkää noista Strato mallisista kitaroista jostain syystä. edit: oikeastaan standard mii 1100 vähän päälle muut sitten 1300--> | |
![]() 29.03.2008 22:04:44 | |
Hei taas pitkästä aikaa.. Eli on tää uuden kitaran hommaaninen nyt lähel ja nyt mulla olis 2 uutta vaihto ehtoo: Elikkäs http://www.thomann.de/fi/jackson_dk2m_dinky_cs.htm ja sitten http://www.thomann.de/fi/jackson_dk2s_egitarre.htm Jommankumman noista otan, mutta vielä viime hetken hyvät ja huonot puolet olis kiva kuulla, jos joku kyseisistä kitaroista jotain tietäis :) Kiitokset jo etukäteen niille, jotka jaksaa vastata :) | |
![]() 29.03.2008 23:08:46 (muokattu 29.03.2008 23:11:40) | |
Hei taas pitkästä aikaa.. Eli on tää uuden kitaran hommaaninen nyt lähel ja nyt mulla olis 2 uutta vaihto ehtoo: Elikkäs http://www.thomann.de/fi/jackson_dk2m_dinky_cs.htm ja sitten http://www.thomann.de/fi/jackson_dk2s_egitarre.htm Jommankumman noista otan, mutta vielä viime hetken hyvät ja huonot puolet olis kiva kuulla, jos joku kyseisistä kitaroista jotain tietäis :) Kiitokset jo etukäteen niille, jotka jaksaa vastata :) Haluatko nyt siis floikan? Eipäs noissa ole eroina kuin mikitys (toisessa H-S-S ja toisessa H-H), Toisessa vaahtera otelauta toisessa ruusupuu ja väri. Molemmat varmaan ihan kelpo pelejä ovat, mitä nyt tuota toista vähän kokeillut. Floikka saattaa olla ainoa heikko lenkki noissa, että kestääkö vai ei. E. Ainiin tuossa ylemmässä on kaulamikkinä sustainiac, elikkäs antaa todella pitkän sustainen. Ei kovin kyllä ole. E2. Ja plussaa siitä, että jatkoit vanhaan ketjuun, etkä tehnyt uutta :) "Siis Se ei ole pakollista mutta nopeutta ennen tulee puhtaus... muuten soitosta tulee täysin huonoa... Etkä ikinä pysty soittaa niinku minä laiho ja ynkkä." - Ushimir | |
![]() 29.03.2008 23:24:54 | |
Eli toi floikaton olis hyvä vaihtoehto noista? Itselläni on tällä hetkellä floikaton kitara, ja ajattelin että olis sitä varmaan kiva floikallistakin koittaa. Mutta tosiaan aika paljon huonojakin juttuja oon noista kuullu :/ Piti muuten sanoa että muitakin saman hinta luokan kitaroita saa ehdottaa. Stratotyyppinen kitara mieluiten ja se 600€ max... | |
![]() 29.03.2008 23:32:31 | |
Eli toi floikaton olis hyvä vaihtoehto noista? Itselläni on tällä hetkellä floikaton kitara, ja ajattelin että olis sitä varmaan kiva floikallistakin koittaa. Mutta tosiaan aika paljon huonojakin juttuja oon noista kuullu :/ Piti muuten sanoa että muitakin saman hinta luokan kitaroita saa ehdottaa. Stratotyyppinen kitara mieluiten ja se 600€ max... Noissa molemmissa sinun antamissasi ehdodutksissa on floikka kylläkin. "Siis Se ei ole pakollista mutta nopeutta ennen tulee puhtaus... muuten soitosta tulee täysin huonoa... Etkä ikinä pysty soittaa niinku minä laiho ja ynkkä." - Ushimir | |
![]() 29.03.2008 23:36:12 | |
Eipä sillä floiderilla mitään tee ellei tiedä juuri sitä tarvitsevansa, tiedän ika monta tyyppiä jotka vetelee floikallisena suosiolla ilman kampea kiinnitettynä..... ja se floideri hukkaa susutainia aina oli kyseessä 500E tai 5000E kepukka. Jotenkin mulla semmonen visio että näille agathis kitaroille ei anneta mitään arvoa viiden vuoden päästä.... ettö se oli se 2000luvun hairahdus niinkuin 80-luvun pastellinväriset hardrok kepukat:) Voin tietenkin olla täysin väärässä... mutta kummasti ne perinteiset puut ja mallit vaan jytäävät yhä uudestaan ajan muoti-ilmiöistä huolimatta myyntitilastojen kärjessä. no.... kantapää. Tunteella päin vittua. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)