Aihe: Kitarakamat kerralla uusiksi, budjetti 2000€
1 2
elbowski
25.12.2007 02:41:11 (muokattu 25.12.2007 02:42:13)
Haun käyttö näemmä osoittaa että en ole ensimmäinen joka tuskailee Studiotonen ja Crate V3112:n välillä. Country Larry kovasti kehuu Cratea, mutta Kochkin lienee yksi niistä kuumista nimistä. Yllättäen bändimme kitaristi sanoi ettei lainkaan pitänyt Studiotonen säröistä, mutta toisaalta meillä on melko erilaiset maut saundien suhteen... Ehkäpä nyt vaan tosissani lähden sille treenikierrokselle ja lakkaan nostelemasta tätä :)

E. Löytyykö ~1000€:n hintaluokassa muita samansuuntaisia vahvistimia jotka minun pitäisi ottaa huomioon?
elbowski
04.01.2008 04:17:43
Noniin jänöset, ensimmäinen testikierros ohi, vahvistimia lähinnä hain.

Noh, Twintonea ei ollut saatavilla, mutta olen aikalailla päättänyt etten venyttäisi budjettia kuitenkaan sinne asti. Studiotonea kokeilin, mutta särö jätti mielen vielä hieman auki, oliko se nyt niin hyvä vai ei? Pitänee käydä pelaamassa tämä kone uusiksi. Sitten nappasin samassa liikkeessä Craten Vintage Clubin, 50w-version. Siitä ei oikein jäänyt mielikuvaa, mutta muistaisin että särö oli ainakin mureampi kuin studiotonessa... Pitänee sekin kokeilla vielä uudestaan.
Lopulta suuntasin sinne Soundataan ja pelasin Craten V3112T:tä. Siinä on kyllä hyväsaundinen peli, mutta oliko sekään juuri se minun saundi? Eli kuten näette, mieli jäi todella auki, ja päätin miettiä vielä muitakin vaihtoehtoja.

Hughes & Kettner Statesman.
Demo firman kotisivuilla on todella maittavan kuuloinen, ja kytkintensä kautta todella monipuolinenkin peli on kyseessä! Ainoa haitta on ettei tätä taida vielä juuri löytyä Helsingistä. Ainakaan F-musiikin kitaraosastolla en ole nähnyt. Tämä kuitenkin ehdottomassa harkinnassa, sillä tämä kuulosti aika pitkälti juuri siltä mitä haen. Murea särö, yhdessä twangikkaan kliinin kanssa. Hintakin oli halpa!

Toinen vaihtoehto oli Laneyn Lionheart.
Käväisin levytukussa mutta en kyllä silloin osannut kiinnittää tähän huomiota, enhän tiennyt sen olemassaolosta. Laneyn sivuilla olleen demon kuunneltuani totesin että säröjen puolesta laite on todella maittava, mutta ikävä kyllä itse demo ei antanut minkäännäköistä kuvaa laitteen kliinisaundeista, ja niissä haluan kuulla juuri sitä twangia ja kristallia. Tämä pitänee siis vielä käydä ajamassa.

Kitarapuolelta törmäsin vain Gibsonin Guitar of the Week-kampanjan 21. peliin, Swamp Ash Single Coil-SG-kitaraan. Se ei vakuuttanut. Powerhouse stratoa ei vissiin Helsingissä ole kun DLX:ltä eikä Fasulta sitä löytynyt.

Onko kukaan nähnyt Statesmania Helsingissä? Kommentteja, kokemuksia? Kiitos.
WinterMad
04.01.2008 06:18:16
Itse voin kyllä Crate Vintage Club 50:stä entisenä omistajana suositella pop-rockhommiin. Heviin ei ilman boosteja sellaisenaan taivu.
Cleanit ja rocksäröt ovat mielestäni erittäin hyvät ja kaiku on erittäin käyttökelpoinen.
Huono puoli vaan että tuota en meinannut saada millään myytyä eteenpäin. Hintapyyntönä oli 525€ ja vahvistin oli myynnissä muistaakseni nelisen kuukautta ennen kuin annoin sen liikkeeseen vaihdossa.
Muusikoiden.Net - haista vi**u! Suomalaisten musiikinharrastajien kohtauspaikka. | Grave - Home of the brave?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)