Aihe: Aloitus kitarani On Tässä!! 1 2 | |
---|---|
![]() 11.12.2007 12:56:39 (muokattu 11.12.2007 12:59:21) | |
Agathishan nyt vain on sellainen puu joka soveltuu kitaran rakentamiseen ja on saatavilla. Kyllä se nyt varmaan "parempi" on kuin lehmus (basswood), joka nykyisin on jotensakin jo "hyväksytty" puu koska japsit sitä on käyttäneet? Olisi varmasti parempi jos kitaransoittajat eivät kaikki tietäisi puista niin paljon, soittaisivat vain, jos kuullostaa hyvältä ja pysyy kuosissaan, niin sitten on hyvä. Tai sitten olisi parempi että agathista aina sanottaisiin mahhongiksi, niin kaikki olisivat tyytyväisiä. :D Oma huonoin akustisesti oli kiinalainen leppärunko, ja toinen kiinalainen leppärunkoinen taas oli erittäin hyvä (telejä kummatkin). Että kaikki riippuu. http://www.agathis.info/guitars.php Kyllä sähkökitarassa metalliosat sun muut vaikuttavat huomattavasti sointiin. Rungon materiaalin hyvyyttä (saati sitten puulajia!) ei huomaa kuin soittaja itse soittaessaan. http://www.youtube.com/watch?v=w8csI6Gv8z8 | |
![]() 11.12.2007 12:58:58 | |
Jos uskotaan Ala-Kuhan Jussin viisauksia, ja miksi ei uskottaisi, niin nimenomaan puu on se joka tuo soittimelle sen akustisen soinnin. Jokainen materiaali resonoi tiettyjä taajuuksia ja kautta sähköistyneen historian on erilaisia materiaaleja testattu myös kitaroiden aihioissa. Jostakin syystä tietyt puut vaan soivat paremmin ja näinollen ovat myös yleistyneet ns. paremmissa soittimissa. Muutoin toteaisin otsikkoon viitaten että hieno on kitara! Kyllä tuolla kelpaa soitella. Olisipa joskus aikanaan saanut tuollaisen, sitä voisi olla ihan eri tason soittaja kun nykyään on. Onnea hyvälle harrastukelle ja tsemppiä tässä puritaanisessa soittomaailmassa! | |
![]() 11.12.2007 14:50:13 | |
Muutoin toteaisin otsikkoon viitaten että hieno on kitara! Kyllä tuolla kelpaa soitella. Olisipa joskus aikanaan saanut tuollaisen, sitä voisi olla ihan eri tason soittaja kun nykyään on. Onnea hyvälle harrastukelle ja tsemppiä tässä puritaanisessa soittomaailmassa! Joo täytyy myös sanoa että hieno on kitara. Minäki olisin ollut vähintäänkin onnellinen tuon tason kitarasta aloittaessani. Olin jo onnellinen Morris stratosta, jota kuolasin ja jonka lopulta ostin 400markalla. Ja täällä vielä aletaan heittään kliseitä että osta ennemmin se RG321. Se on vain vähän (sen Morriksen verran) kalliimpi ja paremmat puut. Eiköhän se ole jo osoitettu että ei sitä speksien perusteella pysty sanomaan soiko hyvin vai huonosti. | |
![]() 11.12.2007 14:51:37 | |
Nyt se on päätetty.. aloitan tuollaisella!! http://www.musik-produktiv.com/shop … 0018300/sid/!x32fific/quelle/listen Mitäs olette ihmiset mieltä? :) Pääasia on että aloitat! Lykkyä pyttyyn ja pitkäjänteisyyttä! Jos eläimiä ei ole tarkoitettu syötäväksi,
niin miksi ihmeessä ne sitten on tehty ruoasta??? | |
![]() 11.12.2007 21:48:58 | |
Wooow... Se on siis niin pehmeetä et hihnatapit voi tulla pois... Mutta jos ne nyt sit ikäpäivänä meinaa tulla pois ni murjasee tilalle 10mm reijän tyngän ja laittaa paikalle tapin, johon kiinnittää hihnatapin..? Vai huonontaakohan se saundia? :P PS: Kiitos Kaikille vastanneille, ja en usko vaikka body onkin pehmeää niin menen päätöstäni muuttamaan. :) -Korkki- | |
![]() 11.12.2007 22:15:47 | |
PS: Kiitos Kaikille vastanneille, ja en usko vaikka body onkin pehmeää niin menen päätöstäni muuttamaan. :) Eiköhän tuossa perusasiat ekaksi ole ihan kunnossa ja jos vielä silmiäkin miellyttää, anna palaa! Suomesta saat tuon samaan, tai jopa halvempaan hintaan. Tosin en tietty yhtään tiedä onko sulla ostopaikkaa lähettyvillä. "Living is easy with eyes closed!" | |
![]() 11.12.2007 22:31:41 (muokattu 11.12.2007 22:32:02) | |
Kappas, sehän on sama peli, ku miullakin oli ekana kitarana. Minun tosin on kokonaan musta. Ihan hyvä peli se on. Itse jouduin kyllä satulaa laittamaan uuteen uskoon, kun oli vähän vireonkelmia. Eikä ole tullu hihnatapit ulos. I broke my G-string while fingering A minor. | |
![]() 11.12.2007 22:55:09 | |
Kappas, sehän on sama peli, ku miullakin oli ekana kitarana. Minun tosin on kokonaan musta. Ihan hyvä peli se on. Itse jouduin kyllä satulaa laittamaan uuteen uskoon, kun oli vähän vireonkelmia. Satulan virittely ja viilaus on varmasti paikallaan melkein kitarassa kuin kitarassa. Itsellä on tällä hetkellä kaksi käytettynä ostettua ja kaksi uutena ostettua, ja kaikissa soitettavuus, vireenpito ja intonaatio on parantunut selvästi kun on hieman aikaa ja muutaman euron laittanut satuloihin. Tuosta puuasiasta sen verran, että jos olisi pari Teleä, toinen tunnetusti hyvästä puusta valmistettu yksilö ja toinen vaikkapa edullinen Squier tms. Olisi helppo kokeilla puun vaikutusta soundiin testaamalla molempia samoilla sähkö- ja metalliosilla. Telessä tuo osien vaihto ei kauaa veisi. Tuosta Ibanezista vielä sen verran että itse ostin joskus 80-luvun loppupuolella ensimmäiseksi sähkäriksi käytetyn 85-mallisen Ibanezin Roadstar II:n, joka näyttäisi spekseiltään (tosin SSS/Basswood vs SSH/Agathis) aika samanlaiselta kuin tässä kyseessä oleva kitara. Hyvin ajoi asiansa ja vieläkin kitara on joukon jatkona, ja viime aikoina sitä on taas tullut soitettua enemmänkin. Varmasti tuokin on vähintäänkin hintansa arvoinen. Jopa vibratalla, joka on lukoton stratojohdannainen, on käyttökelpoinen, eikä kitara hukkaa virettä vaikka kampeen erehtyisi koskemaankin. Satula tosiaan kannattaa tarkistaa tai tarkistuttaa, niin peli paranee vielä entisestään. | |
![]() 12.12.2007 00:33:16 (muokattu 12.12.2007 00:34:43) | |
Aivan loistavia keppejä hintaluokassaan ainakin nuo vanhemmat Giot. Tuskinpa ovat siitä huonontuneet. Mukava ja kevytsoittoinen kitara harjoitteluun aivan varmasti. Itse olen aloittanut paljon kauheammilla kepeillä :D Liikaa ei ole tarpeeksi. | |
![]() 12.12.2007 03:21:48 (muokattu 12.12.2007 03:24:00) | |
Tuosta puuasiasta sen verran, että jos olisi pari Teleä, toinen tunnetusti hyvästä puusta valmistettu yksilö ja toinen vaikkapa edullinen Squier tms. Olisi helppo kokeilla puun vaikutusta soundiin testaamalla molempia samoilla sähkö- ja metalliosilla. Telessä tuo osien vaihto ei kauaa veisi. Mulla saattaisi tuohon olla pian mahdollisuus Warmothin suosaarni-Telen ja agathis-Squierin kanssa. Molemmissa thin-mallinen vaahtera/ruusupuu-kaula, Graphtechin terästallapalat ja satula. Warmothiin kaavaillut laadukkaat sähköosat voisi tosiaan hetkeksi siirtää Squieriin. Tosin kaula varmaankin vaikuttaisi soundiin ja sustainiin jonkin verran, koska Warmothin kaulassa on tuplarauta. En tiedä jaksaako, olisi kyllä mielenkiintoista saada äänitettyä. Muuten, olen huomannut tykkääväni enemmän agathis-Squierini soundista (vieläpä tehdasmikeillä) kuin Gibsonin mahonkisestä Les Paulista P-90-mikeillä, että kaipa se sitten on kuulijan korvassa. Akustisesti mahonki soi kyllä kivasti. Odotan kyllä, että suosaarni päihittää agathiksen mennen tullen - soundi saisi olla nykyistä eloisampi. Neptuna's Machine (melodista rockpoppia) | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)