Aihe: Ehdottakaa jotain
1 2
Miikathebest
13.12.2007 09:38:35 (muokattu 13.12.2007 09:41:09)

Voisko joku muuten kertoa lyhyesti, miten tuo rinnan - sarjaankytkentä mikkien välillä vaikuttaa, lähinnä siis soundin kannalta? Eli siis miten ne eroaa :p
no :P
Humbuckerin kelojen ollessa sarjassa tulee tuttu humpparisoundi ja rinnan kahden yksikelaisen soundi.

Ja olisko sellanen kytkentä mahdollinen, että nostopotikalla voisi valita kumpi kela on käytössä puolituksen ollessa päällä?
Ei ainakaan kovin helposti.
E: Eiku on.
Liikaa säröä!
opaa
14.12.2007 09:06:49
Ei ainakaan kovin helposti.
E: Eiku on.

Miten tällaisen voisi väsätä? Eli siis niin, että kytkin valitsee, kumpi kela on käytössä puolituksen ollessa päällä, ja niin, että se vaikuttaa sekä kaula- että tallamikkiin.

Nyt puolitukset jättävät käyttöön "uloimmaiset" kelat. Tuo säädin siis vaihtaisi ne sisemmät käyttöön.

Tätä taidan kokeilla jos se onnistuu.. :)
Miikathebest
14.12.2007 12:43:39 (muokattu 14.12.2007 13:03:50)

Äh Ei mitään.
Joku muu saa neuvoa. Ei sitä saanutkaan niin helposti. En jaksa nyt miettiä. Jos jää vaivaamaan minua, niin voin myöhemmin miettiä.

E: ei sitä taida saada yhdellä kytkimellä kuin yhdelle mikille.
Liikaa säröä!
bfoc
14.12.2007 16:49:09
Tää ois kyllä kiinnostava vaihtoehto. Pitäisi vaan tietää vissiin aika tarkkaan mitä konkkaa siihen valitsisi jne, jotta tämä ainoa tonen asento sitten olisi mahdollisimman käyttökelpoinen. Valitettavasti en noista komponenttien arvoista ja funktioista tiedä lähimainkaan tarpeeksi.

Tyypilliset tonet on kait 22 ja 47 mikrofaradeja. Itsellä on myös joku luokkaa 35(?) ja sit oli vielä nelsjäskin. Niistä yritän joulun pyhinä tehdä testiä omaan kitaraani. Foxillahan oli joskus ollut sellanen konkkalaatikko jossa kierto- tms kytkimellä pystyi vaihtamaan kytkennän konkkaa, ettei aina tarvinnut kolvin kanssa heilua.

Itse laitoin kylmästi yhden kiinni ja totesin äänen liian tummaksi joten kytken toiseen asentoon pienmpiarvoisen konkan ja kytkimen keskiasennossa arvona on näiden rinnankytkentä. Pitääkin tuolta elektroniikkapalstalta jelppikerhosta katsella ja kumamstella mitä aikanaan viisaat mulle vastaili.
Jazz is not dead, it just smells funny. Frank Zappa Niijjuu. Synat ja multiefektit on perkeleen keksintöjä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)