Fortune 02.12.2007 17:24:02 | |
---|
Käytännön takia katsoisin kuitenkin ihan jotain muuta midilankkua. Ei sen takia, etteikö tuo lankku toimisi, mutta sen löytäminen voi olla hankalaa, ja kun nuo midikoneet ei kuitenkaan osaa sanoa, mikä lankku siellä on käskyttämässä. Lisäksi tuo MC-1 ei mekaanisesti ole mikään maailman paras midilauta, omistin moisen aikanaan ja kytkimet olivat todella heppoiset ja toimivat ihan miten sattuu muutenkin. |
Sensonic 02.12.2007 20:31:51 (muokattu 03.12.2007 06:14:02) | |
---|
Lisäksi tuo MC-1 ei mekaanisesti ole mikään maailman paras midilauta, omistin moisen aikanaan ja kytkimet olivat todella heppoiset ja toimivat ihan miten sattuu muutenkin. Kyllä ne kytkimet toimivat, jos pitää ne kunnossa. Ongelmallisinta on se, että ne ovat muovisia, kun spedu on taas metallista. No ne voi aina korvata metallikytkimillä (esim. vahvareiden kanavanvaihtajaspedujen kytkimet). Tuo MC-1 on kuitenkin kytkennöiltään melko yksinkertainen laite. Ostin itse noin kuukausi sitten omaan MC-1:een 20 alkuperäisenkaltaista muovikytkintä, jotka voi sitten vaihtaa rikkoutuneiden kytkinten tilalle. Varmuuden vuoksi mulla on vielä toinen midilauta, Digitech, jossa on vielä expressiopedaali wahia ja whammya varten. Kitarat (kaikki vasureita):
Ibanez RG-550,
Ibanez PF-200,
Ibanez "Jem",
Charvel 3,
Schecter Omen-7,
Wolf KS-70,
Wolf KP3C,
Landola F6/Cut |
maggot 05.12.2007 12:36:40 | |
---|
Joo, heitinkin tuon ihan vain, jos sattuisi löytämään "kytkykauppana" sekä MP-1:n että MC-1:n. Toki tuota MP-1:stä voi ohjata muillakin midipedaaleilla. Parasta olisi vielä, jos tuon midipedalin saisi toimimaan MP-1:n "phantom powerilla", niin ei tarvitsisi laittaa sille erillistä virtalähdettä. Ok, elikkäs MP-1:stä täytyy siis metsästää, ei sitä classic mallia. Tattis kaikille vastanneille. Vielä sen verran että jos sopiva yksilö sattuu löytymään niin paljonkos noista kannattaa maksaa? 300-400€ varmaankin?! "Hulkamania still running wild!!" |
villeh 05.12.2007 12:42:05 (muokattu 05.12.2007 12:54:54) | |
---|
Ok, elikkäs MP-1:stä täytyy siis metsästää, ei sitä classic mallia. Tattis kaikille vastanneille. Vielä sen verran että jos sopiva yksilö sattuu löytymään niin paljonkos noista kannattaa maksaa? 300-400€ varmaankin?! Parivuotta sitten kaikki pyöri järjestään siinä 250egen kieppeillä, siis modaamattomat. Olihan noita ADOJA räkkiaikakautena montakin setupissa, viimeiseksi luovuin 3.666 modatusta ADAsta olikohan 380 hintaa. Halvimmillaan sain MP-1 hyllyyn 150 egellä. pari kun niitä linkitti peräkkäin niin paletti laajeni huomattavasti, joko toinen buustaamassa tai pari säröä päällekkäin. Engelin powerballista sain parhaat säröt ajamalla adaa sen edesä ja engelistä vain vähän säröä ja tukkaa. ada oli mielestäni yksin aika kesy, muutenkin olen aina kuolannut sellaisen "hair" soundin perään, adassa soundi niiaa kumminkin tuonne 80 luvulle tiukkuudessaan, ei auttanut 3.666 modi, ei se siitä mesaa tehnyt, säröä tuli lisää mutta sellainen harvuus ja tukka puuttui. asiaan auttoi ostamalla kiltisti mesa ja päivitellä tyhjää lompsaansa. www.hautaluoma.com |
Sensonic 05.12.2007 13:09:52 | |
---|
Ok, elikkäs MP-1:stä täytyy siis metsästää, ei sitä classic mallia. Tattis kaikille vastanneille. Vielä sen verran että jos sopiva yksilö sattuu löytymään niin paljonkos noista kannattaa maksaa? 300-400€ varmaankin?! Täältähän niitä löytyisi: http://instruments.search.ebay.com/ … 0QQ_trksidZm37QQfromZR40QQsacatZ619 Sieltä löytyy jopa Megadethin Glen Droverin vanha ADA MP-1... Kitarat (kaikki vasureita):
Ibanez RG-550,
Ibanez PF-200,
Ibanez "Jem",
Charvel 3,
Schecter Omen-7,
Wolf KS-70,
Wolf KP3C,
Landola F6/Cut |
Michi 05.12.2007 17:43:38 | |
---|
Noita Adoja (hieno sana!) on esim. Ruotsissa törkeen edullisesti, taisin omani joskus 4 vuotta sitten saada rahteineen 170€. Siis osoitteesta www.vendolin.se vaan ettimään ja käymään kauppaa länsinaapurin kanssa. Taitaa olla tälläkin hetkellä pari myynnissä. -Up The Irons!- |
Detox 06.12.2007 16:34:50 (muokattu 06.12.2007 16:37:24) | |
---|
Jos löydät jostain tuollaisen ADA MP-1:n, niin kannattaa yrittää etsiä sille myös midipedaali (olikohan sen nimi MC-1?). Sillä nimittäin pystyy kontrolloimaan ADA:ta niin, että sinulla on jalkojesi ulottuvilla 128 soundia. On muuten julmetun kokoinen tuo controlleri näin nykystandardien mukaan. Mesa 4 Life! |
Jormaz 06.12.2007 16:46:53 | |
---|
On muuten julmetun kokoinen tuo controlleri näin nykystandardien mukaan. Ööh, kuin niin? Kovin pienihän toi on. Paljon käytännöllisempää että kaikki napit on yhdessä rivissä, helpompaa steppailla kun ei tarvii varpaiden kärjillä tökkiä. Behkun FCB1010 se vasta iso onkin. No tiedäthän.. Tarkoitettu.. tiedäthän.. |
Sensonic 07.12.2007 11:38:16 | |
---|
Ööh, kuin niin? Kovin pienihän toi on. Paljon käytännöllisempää että kaikki napit on yhdessä rivissä, helpompaa steppailla kun ei tarvii varpaiden kärjillä tökkiä. Behkun FCB1010 se vasta iso onkin. Joo, olen samaa mieltä. Siksi hommasinkin aikanaan tuon ADA:n MC-1:n tuon MP-1:n aisapariksi. Ehdotonta plussaa on se, että painikkeet ovat yhdessä rivissä. Mun toisessa midilaudassa (Digitech) painikkeet ovat kahdessa rivissä ja keikkakäytössä se on paljon vaikeampi käyttää, kun täytyy katsoa tarkkaan, mihin steppaa. Kitarat (kaikki vasureita):
Ibanez RG-550,
Ibanez PF-200,
Ibanez "Jem",
Charvel 3,
Schecter Omen-7,
Wolf KS-70,
Wolf KP3C,
Landola F6/Cut |
maggot 14.12.2007 13:06:20 | |
---|
Ok, kiitos kaikille avusta. Täytyy yrittää ihan tästä kotomaasta moinen löytää, en uskalla tuolta ebaysta lähteä tilailemaan.. Onneksi asialla ei ihan älytön kiire ole. "Hulkamania still running wild!!" |
Sensonic 14.12.2007 14:13:22 | |
---|
...en uskalla tuolta ebaysta lähteä tilailemaan.. Miksi et? Jos sinulla on käytössäsi luottokortti ja maksat Paypalin kautta, niin hommaan ei liity juurikaan mitään riskejä. Itse olen tilannut E-bayn kautta musiikkiroinaa aika paljonkin (halpoja kitaradiilejä, Schecter, varaosia jne.), eikä ole vielä kertaakaan käynyt niin, että olisin menettänyt fyrkkani saamatta tilaamani roinaa itselleni. Kitarat (kaikki vasureita):
Ibanez RG-550,
Ibanez PF-200,
Ibanez "Jem",
Charvel 3,
Schecter Omen-7,
Wolf KS-70,
Wolf KP3C,
Landola F6/Cut |
duc 14.12.2007 14:17:29 | |
---|
Miksi et? Jos sinulla on käytössäsi luottokortti ja maksat Paypalin kautta, niin hommaan ei liity juurikaan mitään riskejä. Itse olen tilannut E-bayn kautta musiikkiroinaa aika paljonkin (halpoja kitaradiilejä, Schecter, varaosia jne.), eikä ole vielä kertaakaan käynyt niin, että olisin menettänyt fyrkkani saamatta tilaamani roinaa itselleni. Paypal menee riitatilanteissa yleensä myyjän puolelle, koska myyjät tuovat puljulle rahaa. Tietenkin voi sen jälkeen yrittää vielä Luottokuntaa kiusata, joka voi olla enemmän ostajan puolella... mutta Paypaliin kannattaa suhtautua varauksella. |
maggot 14.12.2007 14:35:52 (muokattu 14.12.2007 14:36:14) | |
---|
Miksi et? Jos sinulla on käytössäsi luottokortti ja maksat Paypalin kautta, niin hommaan ei liity juurikaan mitään riskejä. Löytyy luottokortti mutta jotenkin arveluttaa vain nämä netin kautta tehtävät ostot... Eikä sekään helpota asiaa että haluaisin toki päästä kokeilemaan laitetta ennen ostoa, kaikki toimii jne.. "Hulkamania still running wild!!" |
Sensonic 14.12.2007 16:23:52 | |
---|
Paypal menee riitatilanteissa yleensä myyjän puolelle, koska myyjät tuovat puljulle rahaa. Tietenkin voi sen jälkeen yrittää vielä Luottokuntaa kiusata, joka voi olla enemmän ostajan puolella... mutta Paypaliin kannattaa suhtautua varauksella. Onko kokemusta? Mulla on kokemusta nimeltämainitsemattoman firman kanssa ja sain kuin sainkin tilaamani tuotteen pienoisen kovistelun jälkeen. Muistaakseni Ebayllä tai Paypalilla oli olemassa myös joku "vakuutus" tiettyyn rahamäärään saakka, jos homma menisi v*ituiksi. Joka tapauksessa Luottokunta on sitten "viimeinen lenkki", jos et ole saanut luottokortilla tilaamiasi tavaroita. Mulle on käynyt niinkin, että tilasin eräältä firmalta musiikkikamoja (ei välttämättä ollut maailman "rehellisin" firma, ei ollut E-bayssä), mutta en koskaan saanut niitä. No luottokortin saldo verkkopankissa osoitti kuitenkin, että kyseinen firma oli laskuttanut mun luottokortilta nuo kamat ja vieläpä kahteen otteeseen. Yhteys luottokuntaan, eikä mun koskaan tarvinnut maksaa luottokorttilaskua noiden tilaamieni, mutta saamattomien musiikkikamojen osalta. Kitarat (kaikki vasureita):
Ibanez RG-550,
Ibanez PF-200,
Ibanez "Jem",
Charvel 3,
Schecter Omen-7,
Wolf KS-70,
Wolf KP3C,
Landola F6/Cut |
duc 14.12.2007 16:30:56 | |
---|
Onko kokemusta? Mulla on kokemusta nimeltämainitsemattoman firman kanssa ja sain kuin sainkin tilaamani tuotteen pienoisen kovistelun jälkeen. Muistaakseni Ebayllä tai Paypalilla oli olemassa myös joku "vakuutus" tiettyyn rahamäärään saakka, jos homma menisi v*ituiksi. Joka tapauksessa Luottokunta on sitten "viimeinen lenkki", jos et ole saanut luottokortilla tilaamiasi tavaroita. Eipä itsellä, mutta olen eräältä toiselta foorumilta lueskellut. Yllättävän monella on noita ongelmia ollut. Myyjä kusettanut, Paypal uskonut myyjän selitykset, ja rahoja ei ole saanut takaisin. Myyjän palautteiden kanssa kannattaa olla tarkkana eikä luottaa pelkästään Paypaliin rahojen välittäjänä. Ebayhan osti Paypalin viitisen vuotta sitten: http://www.news.com/2100-1017-941964.html |
Sensonic 14.12.2007 16:41:05 | |
---|
Myyjä kusettanut, Paypal uskonut myyjän selitykset, ja rahoja ei ole saanut takaisin. Myyjän palautteiden kanssa kannattaa olla tarkkana eikä luottaa pelkästään Paypaliin rahojen välittäjänä. Olisiko niin, että asiakas ei ole kyennyt jostain syystä argumentoimaan omaa kantaansa Paypalille tarpeeksi selkeästi? Ja tuohan on tietty itsestään selvää, että myyjien kanssa kannattaa olla tarkkana. Jos palaute ei ole 100% positiivista, niin tuskin kannattaa mennä laittamaan rahojaan tuollaiselle firmalle/henkilölle. Kitarat (kaikki vasureita):
Ibanez RG-550,
Ibanez PF-200,
Ibanez "Jem",
Charvel 3,
Schecter Omen-7,
Wolf KS-70,
Wolf KP3C,
Landola F6/Cut |