Aihe: Raivostuttaa !
1 2
Chaanim
23.11.2007 00:50:12 (muokattu 23.11.2007 00:51:38)
Onhan tällaiset ikäviä juttuja kyllä. Meidän treeniksellä onneksi kysytään lupa, vaikka kaikki tietävätkin, että tavarat ovat vapaasti käytettävissä. Itse olen myös aina varautunut maksamaan kaiken hajottamani (ja oletan myös muiden olevan).

Eräs vanhempi tapaus muistuu mieleen. Silloisella treeniksellä treenasi toinen bändi, joka ei jostain syystä saanut keikalleen vahvistinta ja päätti sittent viedä minun omani treenikämpältä. Lupaa tähän ei kysytty. Vahvistimen päällä oli poltettu keikan aikana kynttilöitä ja tietenkin ne olivat kaatuneet ja steariini valui vahvistimen päälle. Lisäksi vahvistinta oli roudattu hieman ronskimmin, tuloksena lommoja, naarmuja ja palkeenkieliä pinnoitteessa.

Noh, vahinkoja sattuu ja tavarat on tehty käytettäviksi, mutta kyseinen bändi ei ilmoittanut tapahtuneesta edes jälkikäteen. Kyllä sapetti, kun paljastui millainen yllätys treeniksellä odotti. Onneksi vahingot jäivät vain ulkoisiksi, eivätkä itse vahingot muutenkaan ole se harmittavin asia -kaikkihan ovat vakuuttaneet soittovälineensä! Enemmän tällaisissa tapauksissa harmittaa kyseisten ihmisten kunnioituksen puute toisten omaisuutta kohtaan.

Jos nyt joku vielä päättää "lainata" muiden tavaroita, niin kannattaa varautua pahimpaan: yleensä käy huonosti juuri silloin, kun toimitaan muutenkin arvelluttavasti. En vakuutusasioista ole perillä, mutta uskoisin myös, että jotkin vakuutusyhtiö vaativat tällaisista luvattomista lainaamisista rikosilmoituksen tekemistä, jotta vahingot korvataan (ellei vorolla ole omaa vakuutusta, joka korvaa muka luvallisesti lainatut tavarat).

Tulipahan rantattua...
fox
23.11.2007 01:04:11

Toki jos jotain hajoaa niin se korvataan. Mut mun täytyy myöntää että sen verta lapsellinen olen että ulostekepposet toimii aina.
Se on vaan hauskaa ja kosto on suloinen.. :)

Ai jaa? Kai sitä on sitte tullu soitettua maailmalla liikaa, kun noista paska-ja kusitempuista en löydä mitään hauskaa? Siitä se varmaan on kiinni. Toki varmaan joku kova kakka-keppostelija voi siit jopa jonkunmoiset kiksit saada?? Meillä varmaan, jos joku moista tekis, vois saada sellasen kohtelun, millä koiranpentuja opetetaan..;)
Jos taas lainassa, luvalla tahi vallankin luvatta, kamat ottaa damagea, niin ilman muuta se korvataan, ja koskee myös treeniksellä tapahtuvia haavereita..
Kysymyshän tässä alunperin oli skeban päälle pillatusta mehusta, jota nyt - anteeksi vaan - pidän lähinnä tuollasena treeniksellä sattuneena pikkuhaaverina. 8) Voishan sen mehun kaatelijan pistää vaikka se kitara putsaamaan??
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
rintapek
23.11.2007 01:18:06

Ai jaa? Voishan sen mehun kaatelijan pistää vaikka se kitara putsaamaan??

Meinasin laittaa jotain, mutta foxihan sen tuossa jo taisi sanoa.
Niinpä olen kerrankin hiljaa.
One kind of music only - the good kind
rintapek
23.11.2007 02:07:27

Niin, tuohon "fox"in allekirjoitukseen olisi sen verran kommentoitavaa, että susi on ensisijaisesti laumaeläin. Yksinäinen susi on näinä päivinä melko nopeasti entinen susi.
Kettu puolestaan on ovela. Hänellä on puoliso ja pennut, mutta "kettulaumasta" en tähän ikään mennessä ole kuullut.
Nämä pätevät ymmärtääkseni myös bändeihin. Satunnaisesta mehusta viis.
Vahinkoja sattuu. "Paskahuumori" on asia mitä en ymmärrä.
One kind of music only - the good kind
Roksennus
23.11.2007 13:08:46 (muokattu 23.11.2007 13:09:38)
Tuo mun postaus ymmärrettiin ehkä vähän väärin.

En tarkoita että olis noloa pitää huolta soittimistaan vaan sitä että alkaa asenteet mennä vähän diivailun puolelle. Jos joku kaataa mehut kitaran päälle niin siitä postataan tänne otsikolla "Raivostuttaa!". Sitten kiroillaan ja mietitään miten sitä "mulkkua" voi rankaista. Pistetään turpiin tai vaaditaan korvauksia kitaran puhdistamista varten tms... Lapsellista meininkiä.

Järki käteen! Se tyyppi ei varmasti tahallaan kaatanut niitä mehuja siihen kitaran päälle eikä luultavasti edes huomannut vahinkoaan... Muutenhan se ois pyyhkäissyt vähintäänkin enimmät sotkut pois.

Sen verran on elämänviisautta nuoruudestani huolimatta kertynyt että tiedän kyllä mikä asia voi "raivostuttaa!" ja mikä on vain sitä roiskumista...

Ketjun aloittajalle: Pyyhi se kitaras, hanki kantokassi ja unohda koko juttu.
"Time's never wasted when you're wasted all the time!"
E.Q
23.11.2007 13:20:34
On se rockenroll elämä kovaa, kerran lainan jälkeen telecasterini olen verestä putsannut.
K100#10
fox
23.11.2007 13:25:44

On se rockenroll elämä kovaa, kerran lainan jälkeen telecasterini olen verestä putsannut.

Eihän se oo keikka eikä mikään, jos ei verta jossain soittimessa ole.. ;) Instrumentti, mitä noin niinku etupäässä (ja bändihommissa ainoastaan nykyisin) soitan, on usein roiskeissa.. =) Milloin enemmän, milloin vähemmän.
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
msormune
23.11.2007 13:35:56
En tarkoita että olis noloa pitää huolta soittimistaan vaan sitä että alkaa asenteet mennä vähän diivailun puolelle. Jos joku kaataa mehut kitaran päälle niin siitä postataan tänne otsikolla "Raivostuttaa!". Sitten kiroillaan ja mietitään miten sitä "mulkkua" voi rankaista. Pistetään turpiin tai vaaditaan korvauksia kitaran puhdistamista varten tms... Lapsellista meininkiä.

Sen verran mitä olen sivusta seurannut, ne on AINA ne samat jampat mitkä vahingossa kaatelevat drinksujaan vaikka minne ja vähän väliä. "No oho sori taas vähän lipsahti", eikä koskaan mikään ole omaa vikaa.

Ei se ole vahinko, jos se tapahtuu useasti. Se on huolimattomuutta.
Volle
23.11.2007 14:10:29
Tää on kyllä aihe joka pitäis nostaa tosiaan esille. Kun on kimppakämppä, niin rule nr 1. TOISEN SKEBAAN TAIKKA SIIHEN LIITTYVIIN TARVIKKEISIIN KUTEN VAHVISTIMEEN YM. EI **TTU KOSKETA VAIKKA MIKÄ HELKKARI OLIS!!! Se on kun menis kaivamaan toisen kalsareihin. Siitä pitäis saada joku hillittömän nöyryyttävä rangaistus!

otan osaa!

Meillä ainakin kouritaan toisia ihan rehdisti munista ja tarvittaessa säädetään toisten vahvareitakin. 8-)

Juotavaksi tehdyt litkut juodaan eikä niitä heitetä hukkaan esim. kaatamalla niitä soittimien tai vahvistimien päälle. Kun on köyhässä Suomessa kasvettu, muistetaan nousukaudenkin aikana, ettei tuhlailu kannata.

Mitä tohon toisen kamoilla luvatta soittamiseen tulee, en itsekään siitä pahemmin tykkää. Aiemmin mainitsemani toisen vahvarien säätö ja muu tapahtuu vain oman bändin sisällä eli muiden bändien romuihin reeniksellä ei mieluusti kosketa eikä näin toivota muidenkaan osalta tapahtuvan, ellei lupia kysellä. VAhinkoja saattaa sattua eikä niille mitään voi, mutta avainasia on se että niistä ilmoitetaan kamojen omistajalle ja sovitaan kuinka homma hyvitetään/korjataan.

Itse muutama vuosi sitten soitettiin luvatta lainapelillä kun oli uus kitaristi ekaa kertaa mukana ja eiköhän ko. vahvistin sitten mennytkin paskaksi. Kyllä nolotti ilmottaa omistajalle (terkkuja vaan, kirjottelee täälläkin) ja tapahtuman jälkeen en ole kyllä helposti luvatta lainaillut yhtänä mitään.
Piis
2randpo
23.11.2007 15:56:44 (muokattu 23.11.2007 15:57:37)

Kai se nyt vähän saa harmittaa, jos kitara pahasti kastuu. Mutta toisaalta, silloin kun soittimia käytetään työkaluina niin kokemus sanoo, että eihän tuollaista mitenkään voi kokonaan välttää. Pahempaa ei ole itselle sattunut, mutta tollasta samantapaista eli muutama olutlasi on roiskunut basson päälle. Eivät nuo instrumentit siitä yleensä pysyvästi vaurioidu. Yhdessä bändissä kaatui kerran joku katkeropullo Hammondin koskettimille. Jonkin aikaa kuului Lesliestä aika jänniä pulputtavia soundeja, mutta kuivuttuaan murisi kappeliurku taas entiseen tapaan.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)