Aihe: Yngwien plekut
1 2 3
lärviapina
20.11.2007 20:27:28
Eikös nuo ynkän plekut ollu jostakin ronsun(norsun)luusta tehtyjä.....ainaki jollain opetusvideolla hehkutti niin....se selittänee tuon hinnan
what becomes when you combine an owl and a benji rope.......................my ass
hellsinki
20.11.2007 20:43:54

onkos noi DUNLOP TORTEX BLACK GOLD JAZZ 0.88 plekut samanlaisia kuin nuo jazz III plekut vaan eri paksusia ja eri materiaalia
black-dog
20.11.2007 21:17:36
tortexeillä sitä pitää soittaa! .96mm pinkki tortexi on vakio. nillä soitettu jo hyvän aikaa
Watch my back sano kyttyräselkä
xEVH5150x
20.11.2007 21:29:20
tortexeillä sitä pitää soittaa! .96mm pinkki tortexi on vakio. nillä soitettu jo hyvän aikaa

Aivan siitä vieläkö vetäsee hiomapaperilla vähän pintaa ettei lähe lentoon tiluttaessa, niin voi viulu että on hyvä.
Someday you will make a girl happy, for a short period of time. Then she'll leave you and be with new men who are ten times better than you could ever hope to be. These men are called guitarists.
black-dog
20.11.2007 22:04:38
Aivan siitä vieläkö vetäsee hiomapaperilla vähän pintaa ettei lähe lentoon tiluttaessa, niin voi viulu että on hyvä.

kyllä!:D

Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus!
Detox
20.11.2007 22:29:01

Eikös nuo ynkän plekut ollu jostakin ronsun(norsun)luusta tehtyjä.....ainaki jollain opetusvideolla hehkutti niin....se selittänee tuon hinnan

Ei varmasti. Värinä saattaa olla Ivory white joka viittaisi tuohon norsun luuhun :)
Mesa 4 Life!
Ukko
20.11.2007 22:33:09

Ei oikee innosta kuunnella tilua 2 tuntia putkeen :D

Eiks kaikki metallibändit harrasta sitä ?
lärviapina
20.11.2007 23:49:16
Ei varmasti. Värinä saattaa olla Ivory white joka viittaisi tuohon norsun luuhun :)

no perkele....oon vissiin nähny unta:)
what becomes when you combine an owl and a benji rope.......................my ass
bfoc
21.11.2007 00:33:00

Norsunluu ei taida olla ihan hittituote nykymarkkinoilla. Sitä kun julkisesti mainostaa ja kauppaa, saa kimppuunsa paljon muutakin kun kettutyttöjä ja Anja Eerikäisen haamun...
Jazz is not dead, it just smells funny. Frank Zappa Niijjuu. Synat ja multiefektit on perkeleen keksintöjä.
JHL
21.11.2007 01:56:14

Olen eri mieltä. Kyllä noikin kuluu ihan liian nopeasti. Onneksi Dunlop toi juuri ULTEX malliston, josta löytyy loistava Jazz 3. Ainoa miinus on väri, joka on kusen keltainen.
Ne kyllä kestää todella hyvin!

olen soitellut pääasiassa punaisilla Jazz III:lla reilun kymmenen vuotta, soundi on hyvä mutta tuppaavat kulumaan aika vauhdilla, mustat meni noitakin nopeammin. kun Ultexia tuli kauppaan ostin heti toiveikkaana pari pikkupussia, mutta ei nekään mulla kauan kestä, yleensä parin tunnin bänditreenit per pleku. lisäksi niiden kärki kuluu jotenkin liukkaammaksi, punaisessa jazissa jää kulumisen jälkeenkin vähän rosoinen pinta, jolla pärjää vielä hetken, ja ennenkaikkea soundi, erityisesti atakki pysyy tiukempana. taidan pitäytyä punaisissa jazeissa. joo, tulee sahattua aika kovaa ja kielisettikin on suht paksu, vain ohuin on plain, muut punottuja. mutta se soundi, se soundi...

sori OT, jatkakaa Ynkän plekuista.
Juzpe
21.11.2007 07:35:56

Yngwien pleku on valkoinen versio dunlopin normisti pinkistä 1,5mm plekusta. Normi musakaupoissa olen niitä nähnyt. Itselläni on tosin 1 kpl ynkän omia valkoisia ja onpa ynkkä ko. plekulla dilauttanut pikku soolonpätkänkin Tampereen pakkahuoneella. Tarjouksia otetaan vastaan.... :P
Kitaristi = Suuhun asetettava krusifiksi
WinterMad
21.11.2007 08:29:28 (muokattu 21.11.2007 08:29:38)
olen soitellut pääasiassa punaisilla Jazz III:lla reilun kymmenen vuotta, soundi on hyvä mutta tuppaavat kulumaan aika vauhdilla, mustat meni noitakin nopeammin. kun Ultexia tuli kauppaan ostin heti toiveikkaana pari pikkupussia, mutta ei nekään mulla kauan kestä, yleensä parin tunnin bänditreenit per pleku. lisäksi niiden kärki kuluu jotenkin liukkaammaksi, punaisessa jazissa jää kulumisen jälkeenkin vähän rosoinen pinta, jolla pärjää vielä hetken, ja ennenkaikkea soundi, erityisesti atakki pysyy tiukempana. taidan pitäytyä punaisissa jazeissa. joo, tulee sahattua aika kovaa ja kielisettikin on suht paksu, vain ohuin on plain, muut punottuja. mutta se soundi, se soundi...

Miten te saatte näitä plekuja kulumaan? Erillainen pikkaustekniikka? Itseltä löytyy vieläkin noin nelisen vuotta vanhoja plektroja joilla voi vielä soittaa, hieman vain kulumaa.
Btw. Jazz III ystävän kannattaa seuraavan thomannin tilauksen yhteydessä tilata niitä mustia Jazz III Tortexeja, maksaa n.18€ 72kpl pussi. Omasta mielestäni parempi tatsi kuin siinä perus-Jazzissa.
Muusikoiden.Net - haista vi**u! Suomalaisten musiikinharrastajien kohtauspaikka. | Grave - Home of the brave?
Numb
21.11.2007 10:57:36

Miten te saatte näitä plekuja kulumaan? Erillainen pikkaustekniikka?

Tod. näk. Mitä "vinommin" pikkaa, sitä nopeammin kuluu.
Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen --- Se pitää vetää niig skibbadibbaboungboung skäppidäbbi ticotico hei groopie dountsu teik mai hair de bäng bäng bong! -LamaAjanElvis
Painajaismainen
21.11.2007 13:43:38
Paljolti raakaa downstroke-mättöä, kyllä se splektra siitä kuluu.
"Ainahan sitä voi perustaa kanalan ja vetäytyä maaseudun rauhaan, tai viljellä kukkakaalia." - Pantse Syrjä | "Stam1na on tyttöjen Mokoma" - ötzi
Peku911
21.11.2007 13:51:00
Eikö kukaan teistä ole kokeillut noita Davan plekuja, koska mielestäni ne peittoaa soitettavuudessa dunlopit mennen tullen.. Ainut huono puoli, että ne on ostettaessa liukkaita nopeammin soitettaessa, mutta tolla hiomapaperijutulla homma hoituu..

Suosittelen kokeilemaan. Itse käytän niitä vihreitä.
Detox
21.11.2007 16:46:16

Niin ja tietenkin plekun kulumiseen vaikuttaa kulma jolla niitä kieliä lyö. Hevijampolla kun tuppaa pelit ja vehkeet olemaan melko matalalla ja mitä matalammalla kitara on sen enemmän kulmaa tulee. Itse soittelen pää-asiassa istuma-asennossa, jolloin plekun soittokulma on aika lailla kielien suuntainen, jolloin ainakin Ultexit kestää huomattavasti paremmin kuin muut. Tuo kulumis/rosoisuus on muuten totta noiden punaisten osalta mutta ne eivät ole yhtä jäykkiä kuin mustat.
Mesa 4 Life!
black-dog
21.11.2007 18:09:50
kulumasta vielä, itselläni plektraan tulee 2-4h soiton välein rosoinen pinta, aivan kuin olisi vetänyt pickslidejä kokoajan:D pitkään olen miettiny että miten se on mahollista:D
JHL
21.11.2007 23:43:37

Niin ja tietenkin plekun kulumiseen vaikuttaa kulma jolla niitä kieliä lyö. Hevijampolla kun tuppaa pelit ja vehkeet olemaan melko matalalla ja mitä matalammalla kitara on sen enemmän kulmaa tulee. Itse soittelen pää-asiassa istuma-asennossa, jolloin plekun soittokulma on aika lailla kielien suuntainen, jolloin ainakin Ultexit kestää huomattavasti paremmin kuin muut. Tuo kulumis/rosoisuus on muuten totta noiden punaisten osalta mutta ne eivät ole yhtä jäykkiä kuin mustat.

juu, soittelen jazz-plekuilla jazz-asennossa eli kitara epärockmaisesti suht ylhäällä, yletyn mukavammin raapimaan kummalliset/laajat soinnut joita tulee harrastettua. plekujen kulumiseen vaikuttaa nähdäkseni lähinnä raaka soitto, paksut punotut kielet ja plekun kulma. yleensä hyökkään kieliä vasten noin 45 asteen kulmassa, siitä tulee just mukava sointi.
THE RIPPER
22.11.2007 06:35:21
ostin yngwie -signature kitara piuhan 5M 49.90e :O
kaljamahan luominen täytyy olla hauskaa
Mrezzye
22.11.2007 09:33:33

ostin yngwie -signature kitara piuhan 5M 49.90e :O

Onko nopee?
Jos eläimiä ei ole tarkoitettu syötäväksi, niin miksi ihmeessä ne sitten on tehty ruoasta???

Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)