Aihe: Mikä kitara?
1 2
pnorman
31.10.2007 18:59:44
Saat plussan!

Tackar och Pockar! Och samma på finska: Kiitos ja Pyllistys :D Ho ho ho!

Ei sentäs, sori, tämä on vaan niin hauska....tää keskustelu ylipäänsä ja iänikuinen vääntö mikä se oikea Fenderi on.....mulle on tulossa CS strato jenkeistä omien speksien mukaan, mutta olen tosi tyytyväinen jos se on edes yhtä hyvä kuin Kotzen-telecasterit, crafted in Japan....
FensonGibder
31.10.2007 20:36:40
Jos Ferrari maksaa miljoonan, niin ostaisitko Japanissa valmistetun kopio-Ferrarin 700 000:lla?
Zen se vasta oli fixu kaveri.. ja Paavo takaisin Eduskuntaan!
pnorman
31.10.2007 21:45:16
Jos Ferrari maksaa miljoonan, niin ostaisitko Japanissa valmistetun kopio-Ferrarin 700 000:lla?

Aaah aaah aaah (nauraa äännellen vain sisään hengittäessään)!

Vastaus: en ostaisi kumpaankaan. Minullahan on jo Nissan Micra. Vertauskuvasi ontuu sikäli, että Japanin Fender ei ole kopio...mutta tämänhän kaikki tietävät ilman että sitä jankutetaan (kuinkahan monta threadia tästä aiheesta on).

Vakavasti ottaen, massatuotantokitaroiden laadun suhteen olen nykyään paljon varautuneempi mikäli sen kokoonpanosta on vastannut ryhmä punaniskoja. Toisin oli ennen, mutta Siperia opettaa.

Suosittelen että suoritat pitkäkestoisen empiirisen tutkimuksen. Tätä olen itsekin tehnyt viimeiset 28 vuotta. Valtaosan tuosta ajasta uppiniskaisesti toitotin että ainoat oikeat Fenderit tulevat Pohjois-Amerikasta. Sitten otin asiakseni tutkia asiaa käytännössä. Tällä hetkellä minulla on useampi Japanin Fender, joista yhdestäkään ei aikomuksenani luopua. Sen sijaan olen luopunut lukemattomista US-Fendereistä ilman katumuksen häivää...nyt minulle on yksi sellainen tulossa, ja siitä toivon lopunaikaista ystävää.

Kukin saa ostaa mimmoisen Fenderin haluaa. Dollarin nykykurssilla US-mallit ovatkin ihan varteenotettavia vaihtoehtoja.
M Hossa
31.10.2007 22:48:37
moi. Millaista kitaraa suosittelisitte? Rahaa ois 800e-1500e. malli on vapaa. pitäs olla hyvät rokki soundit.

Joku paska vinkkelilapainen sählymaila turbomikeillä ja tuhokammella. ;)
Vaikka Carvel.
Les Fender
31.10.2007 23:12:21

Jos siinä on paremmin tehty kaulatasku, tai edes tilaa luottokortille.
"Living is easy with eyes closed!"
pnorman
01.11.2007 08:41:47
Jos siinä on paremmin tehty kaulatasku, tai edes tilaa luottokortille.

Tuosta sulle plussa.
pnorman
01.11.2007 08:50:21
Joku paska vinkkelilapainen sählymaila turbomikeillä ja tuhokammella. ;)
Vaikka Carvel.

Joo, ja noitahan saapii sit useamman mainittuun hintahaarukkaan.

Vaikka persaukisethan - itseni mukaanlukien - rahasta puhuu.
FensonGibder
02.11.2007 21:42:40
Vastaus: en ostaisi kumpaankaan. Minullahan on jo Nissan Micra. Vertauskuvasi ontuu sikäli, että Japanin Fender ei ole kopio...mutta tämänhän kaikki tietävät ilman että sitä jankutetaan (kuinkahan monta threadia tästä aiheesta on).

Ai että Japanissa on vain yksi kitaratehdas, eikä siellä tehdä kopioita ollenkaan? Ja kuka puhui Fenderistä?
mhelin
02.11.2007 22:37:52 (muokattu 02.11.2007 22:41:50)
Mikä kitara?

No tietenkin G&L Legacy (mutta ei siis mikään Tribute malli).
pnorman
02.11.2007 22:57:34
Ai että Japanissa on vain yksi kitaratehdas, eikä siellä tehdä kopioita ollenkaan? Ja kuka puhui Fenderistä?

Muissa kirjoituksissa joita kommentoin puhuttiin Fendereistä. Sinä kommentoit Fender-aiheista kirjoitustani autoaiheella. Ymmärsin siis virheellisesti että käytät vertauskuvia. Pahoitteluni. Jos halusitkin neuvoja auton hankinnassa, sanoisin että osta vaan se miljoonan euron Ferrari.
Les Fender
03.11.2007 00:13:18
Ymmärsin siis virheellisesti että käytät vertauskuvia.

Kitarat: kitarakamat palsta, tuo auto allegorioiden ja metaforan villi temmelysmaa.
Vastaus kysymykseen "Mikä kitara?" On tietenkin: Kyllä, ostaisin Ferraaarin.
"Living is easy with eyes closed!"
Jaqqi1991
03.11.2007 00:15:41
Multa löytyisi tuollainen washburn jonka voisin myydä. Tasaraha 1500€
We may be humans, but were still animals
PappaSF
18.11.2007 16:16:04
Itse pistäisin tuon 1500 tällä hetkellä JS1000BTB eli Satrianin malliin.
Tuo kitara soundaa hyvältä ja toimii erinomaisesti All-round kitaranakin.

Jos pelkkää hevikeppiä kattelet niin joku muu kitarakin käyp Ibanezistä, esim. RG1570 Prestige vois olla ihan kiva peli ;-= ja on n. 750-900 hinnaltaan tällä hetkellä uutena riippuen mistä ostaa (kuhan ei ostele postimyynnistä kun kitarat on yksilöitä ja ne kandee kokeilla mikä sopii käteen ja tyyliin etc.)
Bookkeeper
18.11.2007 18:27:17

Minä en ostaisi kumpaakaan. Miksi tyytyä Italialaiseen jäljitelmään kun T-mallin Fordeja saa käytettynä!? Kaupan päälle tosimiesten kännykkä, Motorola DynaTAC 8000X! Hieno on:

http://content.answers.com/main/con … t/wp/en/1/1a/MotorolaCooper1982.jpg

Ei ne Fenderit mietään Ferrareita ole. Ihan samanlaisia keppejä kuin muutkin. 2007 Fender Stratocaster on samalla tavalla "aito ja alkuperäinen" Fenkku kuin 2007 Mondeo on "aito ja alkuperäinen" Ford. Jos pitää olla Fender, niin mikäs siinä. Hyvä minulle: Yamahan ja Cortin heput saavat painaa duunia ihan tosissaan kilpaillakseen arvostetun jenkkimerkin kanssa. Lopputuloksena on hyviä mutta edullisia kitaroita. Kukin valitkoon soittimensa haluamallaan tavalla.
"I am like a cross between Hendrix and Mozart...only better!" - Siggi Björnstrupp
FensonGibder
19.11.2007 19:27:11
Minä en ostaisi kumpaakaan. Miksi tyytyä Italialaiseen jäljitelmään kun T-mallin Fordeja saa käytettynä!? Kaupan päälle tosimiesten kännykkä, Motorola DynaTAC 8000X! Hieno on:

http://content.answers.com/main/con … t/wp/en/1/1a/MotorolaCooper1982.jpg

Ei ne Fenderit mietään Ferrareita ole. Ihan samanlaisia keppejä kuin muutkin. 2007 Fender Stratocaster on samalla tavalla "aito ja alkuperäinen" Fenkku kuin 2007 Mondeo on "aito ja alkuperäinen" Ford. Jos pitää olla Fender, niin mikäs siinä. Hyvä minulle: Yamahan ja Cortin heput saavat painaa duunia ihan tosissaan kilpaillakseen arvostetun jenkkimerkin kanssa. Lopputuloksena on hyviä mutta edullisia kitaroita. Kukin valitkoon soittimensa haluamallaan tavalla.

Muotoilisin mielummin että:

Ei ne Ferrarit mitään Fendereitä ole.

Harley Bentonitkin ovat varmasti hintansa väärtti - kukin tosiaan tyylillään.

Olen Fender stratocasterin t y y t y v ä i n e n omistaja ja tässä joitain syitä miksi USA-Fenderin ja Ferrarin vertaaminen ei ole niin kaukaa haettua:

1. aito ja alkuperäinen eli historialliset arvot lämmittävät mieltä kovasti
2. laadukas yksilö hyvistä materiaaleista, kuten tämän hintaisen pelin pitääkin olla.
3. erittäin funktionaalinen
4. olen pitänyt aina stratosta, en hankkinut muotivillityksen perusteella
5. design on hillittyä ja siitä vaalitaan tarkasti sekä mustasukkaisesti

Loppukaneettina:

Maailman sähkökitaroista 90% on Gibson Les Paul -kopioita, tai Fenderin Strato- tai Telecasterkopioita, vaikka eihän ne oikeesti ole hyviä kitaroita!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)