Aihe: Halpaa wahia ja/tai säröä
1 2 3
Artist
27.10.2007 22:25:44
Nuo Danelectron boksit mitä olen itse testannut ovat kyllä kuulostaneet hyvältä, ovat vaan syöneet soundia pois päältä ollessaan.

Mä oon just miettinyt, että ostaisin noita Danelectron Fab-sarjan speduja kokeiluun; tuon soundinsyömisongelman saisi ratkaistua pistämällä ne TBP-looppiin.
"Yeah, Funhouse boy will steal your heart away"
duc
28.10.2007 00:43:22
Mä oon just miettinyt, että ostaisin noita Danelectron Fab-sarjan speduja kokeiluun; tuon soundinsyömisongelman saisi ratkaistua pistämällä ne TBP-looppiin.

Nuinhan se toimis hyvin. En noita fab-sarjan vehkeitä ole käyttänyt, mutta ainakin Tuna Melt Tremolo ja PB&J Delay olivat hyvän kuuloisia laatikoita.
Jungleman
28.10.2007 09:08:34
Nuinhan se toimis hyvin. En noita fab-sarjan vehkeitä ole käyttänyt, mutta ainakin Tuna Melt Tremolo ja PB&J Delay olivat hyvän kuuloisia laatikoita.

FAB Chorus on loistava, FAB Overdrive toimii myös. Chorus löytyy laudasta tälläkin hetkellä, TBP-loopista. Vaikka kalliimpia ja/tai parempia pedaaleja on tullut ja mennyt, FAB Choruksella on paikkansa ja käyttötarkoituksensa. Suosittelen testaamaan.
Ei se ole vika. Se on ominaisuus.
Romantikkoitkijät #1
Shakata
28.10.2007 09:38:38
Mitenköhän tuo Fab chorus eroaa Cool Catista?
Kalamies #?
Marklar
28.10.2007 10:43:54
Mulla on fab overdrive. ihan hyvä pedaali, mutta mulla siinä ei oo koskaan toiminut 9v dv virta. patterit se syö sekunnissa. pitäs viedä se liikkeeseen katteltavaks...
www.muusikoiden.net/extra/chat/
karikko
28.10.2007 10:47:28
Kyllä Behkut kestää ja toimii siinä missä muutkin.Hinta/laatu ihan ok.Ei kannata minkään efektin päällä hyppiä, hajos se Boss Me 50 eilen yhdeltä hemmolta ku känninen halus lavalle ja astu päälle,ei toimi enään.
Jungleman
28.10.2007 10:50:48
Mulla on fab overdrive. ihan hyvä pedaali, mutta mulla siinä ei oo koskaan toiminut 9v dv virta. patterit se syö sekunnissa. pitäs viedä se liikkeeseen katteltavaks...

Millaisella virtalähteellä olet siis yrittänyt käyttää sitä? Jos vehje ei toimi, vie takuuvaihtoon.
Ei se ole vika. Se on ominaisuus.
Romantikkoitkijät #1
Marklar
28.10.2007 10:52:18
9v dc muuntajaa, niinkuin pitääkin. oon kokeillu moniakin ei toimi. vien ens viikolla takuuseen kyllä.
www.muusikoiden.net/extra/chat/
Maiden01
28.10.2007 19:14:40
Ei, se on ominaisuus. Monet kitaristit juuri haluavat säilyttää sitä kitaran ja vaffarin soundin (jos kyseessä on siis laatukamat). Ja kyllä tuo Apinakin soundia värittää (keskialue korostuu, yläpää leikkaantuu), ei vain niin paljon kuin monet muut spedut.

Mikä vika, mikä huono ominaisuus, mulle yhtä kaikki ;) Mikään ainakaan tämän tyylinen spedu tosissaan ei kyllä onnistu olemaan saundia yhtään värittämättä.
Elänkö soittaakseni vai soitanko elääkseni?
Mattarn
28.10.2007 19:20:03

Omasta mielestäni waheista tuo perus -CryBaby on aika hyvä, etenkin jos modaa siihen True Bypassin, joka on helppo tehdä.

Tuo kai pätee vaan vanhempiin waheihin (70-90-luku). Uudemissa se on käsittääkseni hankalempi modi.
"You see, most blokes will be playing at 10. You're on 10, all the way up, all the way up... Where can you go from there? Nowhere. What we do, is if we need that extra push over the cliff...Eleven. One louder."
emuva
28.10.2007 21:43:36
Tuosta Behringeristä vielä, niin älä todellakaan kajoa siihen wahiin! Mulle suositeltiin musaliikkeessä että ihan hyvä wahi se on (ilmeisesti silloinen nuori ikä vaikutti asiaan) mutta on ollut aivan kuraa! Ylläripylläri varmaan monelle :D

Älä kajoa siihen, harmittaa vietävästi että en ostanut Crybabya :P
Fortune
28.10.2007 21:56:51 (muokattu 28.10.2007 21:59:02)
Tuo kai pätee vaan vanhempiin waheihin (70-90-luku). Uudemissa se on käsittääkseni hankalempi modi.

No ei se kovin hankalaa ollut uudempiinkaan (itselläni rev H). Allaolevalta sivustolta löytyvät hyvät ohjeet uudempienkin revisioiden modaamiseen:

http://www.stinkfoot.se/andreas/diy/mods/dunlop.htm

Eihän siinä yksinkertaisimmillaan tehdä muuta kuin vaihdetaan kytkin DPDT-kytkimeen, bufferin poisto lienee makuasia.
Look behind you, a three-necked guitar!
Katso Holikin uusitut nettisivut!
kitaristijeesus
09.11.2007 20:09:14

Zoomin pedaalillinen multiefekti.
Johann Onn
09.11.2007 20:26:01 (muokattu 09.11.2007 20:37:04)
fab overdrive + 9v dc muuntajaa, niinkuin pitääkin. Ei pelaa.

Danelectron oma (DA-1) vehje on 9.6v / 200mA. Sillä ainakin Fab Metal toimii ilman ongelmia.

Pedaalista löytyy "max 300mA " kehoitus, tiedä sitten onko sillä oikeasti merkitystä.
Marklar
09.11.2007 23:57:09 (muokattu 10.11.2007 00:07:54)
Juu nyt toimii overdrive. Vika ei ollutkaan laitteessa vaan mun 2 muuntajaa oli paskana :) onneksi löytyy kolmas. Ei tosta mitään metallisoundeja irti saa mutta ei se siihen ole vissiin tarkoittettukkaan. Sain testaukseen boss me-50 efektin ja siinä on mun mielestä ihan ok wah multiefektin wahiksi. Pesee line6 floorpodin ehdottomasti. Poljin on kylläkin muovia mutta on tukevampi kuin line6.

Oon kokeillu Snarling dogsia, Behringerin hell babea ja ibanezin weeping demonia.
Snarlingissa oli todella laaja vaikutus ala ja soundi oli hyvä. Hintakin vain 80e. Laite oli kylläkin paskana, kamala taustamökä, olisin muuten ostanut. Oli ainut kaupassa. Behru oli aivan kamalahirviö huono soundi ja pieni ala. Ibanezissa taisi olla ihan ok ala mutta ei siitä ollu mitään hyötyä kun se wah vaan jossaan kohtaa naksahti päälle ja samassa lähti pois. En oikeen osaa selittää. Kun yleensä wahista kuuluu: "wwwuuuuuuaaaaaaaaaaahh" kun vääntä hitaasti jalalla, niin tuosta ei aluksi vääntäessä kuulunut mitään wahia, vasta jossain puolivälissä kuului yhtäkkiä "wah", eikä se ääni muuttunut siitä yhtään vaikka väänsi jalalla sen pohjaan. Sama kun nappia painaisi. Huh mikä selitys :)
Vetämättömyyteni johtuu kilpirauhasen vajaatoiminnasta.
koponen
10.11.2007 00:15:52 (muokattu 10.11.2007 00:17:11)
Nuo Behringerin wahit ja Digitechin multihelvetit kannattaa kyllä unohtaa heti kättelyssä.

Jeesus mikä aivopieru. Behkun wahi on oikeasti ihan hyvä.
http://nationalpriorities.org/index.php?option=com_wrapper&Itemid=182
pulliha
10.11.2007 00:48:42
Jeesus mikä aivopieru. Behkun wahi on oikeasti ihan hyvä.

Behkun wahi on suorastaan wahien irvikuva ! Älkää vaan ostako sitä romua ...
Semmone lämmin sustain ja iha vitusti säröö
Twinkle
10.11.2007 01:24:10
Paras läppä vähään aikaan... unohda todellakin ainakin behrigerit. Itsellä kokemusta löytyy mm behringerin hell babesta ja säröstä. Ei niihin vaan kannata sijoittaa kun ne ei kestä edes sukalla painamista.

Mistäs kohtaa se wahi on mennyt käytössäsi rikki?
koponen
10.11.2007 09:17:34
Behkun wahi on suorastaan wahien irvikuva ! Älkää vaan ostako sitä romua ...

Kerrohan sitten ihan omin sanoin, että mikä siinä on vikana? Olen testannut sitä monta kertaa ja aina se on kuulostanut ihan käyttökelpoiselta. Jätkä vaan nillittää täällä kun ei osaa :)
http://nationalpriorities.org/index.php?option=com_wrapper&Itemid=182
Deranged
10.11.2007 10:34:23
Itse taas voisin kertoa, että tuo BM on mielestäni todella huono saundinen laitos.

Tuo BM boosti hommissa oli mun mielestä onneton siinä mielessä, että vaikka se varmasti onnistuu volumetasoa nostamaan, ei se tuo oikein mitään siihen saundiin. Tämähän voi olla monelle tosin juuri se tärkein, että spedu ei yhtään väritä saundia, mutta mä tykkään, että buusti toisi myös vähän omaa ja muutakin eroa siihen komppisäröön, kuin volumen lisäyksen.

Jotakuinkin samaa mieltä.

Bad Monkey on ehkä yliarvostetuimpia pedaaleita markkinoilla. En tarvitse efektiä, joka ei tuo tullessaan juuri muuta kuin pirusti häiriötä signaaliin ja valkoista kohinaa.

Olihan siinä se oma pörinä, mutta ei sitä juuri viitsinyt käyttää tuon häiriöherkkyyden takia (vrt. kalliimmat ja paremmat spedut), ja toisekseen se oli ihan liian persoonaton omaan makuuni.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)