teddy boy 02.11.2007 10:30:10 | |
---|
Diamond Memory Lane tuli hankittua Memory Manin tilale jo pari vuotta sitten enkä ole uutta sen jälkeen tarvinnut. Kuullostaa tosi mainiolta! Mäkin vedän Bad Catin ruvelle ja pidän delaytä kuitenkin inputin edessä. Tosi makee soundi mun mielestä. Mä en tietty käytä mitään tapposäröä vaan kohtuu mietoa overdrivea. "and in the land of star-crossed lovers and barren-hearted wanderers, forever lost in forsaken missives and satan's pull, we seek the unseekable and we speak the unspeakable" |
adretlan 04.11.2007 19:48:48 | |
---|
On kivaa olla kalamies#35 >-)))> |
Swan 04.11.2007 19:55:11 | |
---|
Tätä mieltä olen esimerkiksi minä. Mulla on muutamassa vahvistimessa ollut efektilenkki, mutta yhdessäkään en ole sitä vielä käyttänyt. Delay toimii mun makuun hienosti myös vahvistimen edessä. Tavallaan delayssä on enemmän "luonnetta" kun delay-toistojen särön määrä vähenee eikä pysy samana koko ajan. Mut kukin tyylillään. Tässä pätkässä on Boss DD-5 -delay ennen vahvistimen inputtia: http://mp3.jucciz.com/dd5/lpr9_mojovibe_budda_test.mp3 Selitähän sitten, miksi delay on kuitenkin laudassa vasta säröpedaalien jälkeen. ;) Once Lady Yuna fixes her hair, we leave. >-)))> #26 S.M.A.K. |
Jucciz 04.11.2007 20:06:16 | |
---|
Selitähän sitten, miksi delay on kuitenkin laudassa vasta säröpedaalien jälkeen. ;) Niin no, se nyt vaan on aina ollut mulla niin. Voi toimia toisinkin, mutta mieluiten kaiutan "koko pakettia", samoin kun mieluusti lisään tremolon muiden modulaatioefektien perään. Efektiloopin takia pitäisi vetää kaksi ylimääräistä piuhaa laudasta vahvistimelle, ja mun makuun se on jo ihan liikaa säätämistä ja piuhasotkua. Delay toimii mulle hienosti siinä kohtaa, missä sitä käytän. Line6 flextonessa Small Tweed mallinnus kuulostaa aidommalta kuin putkivahvistimet aikoinaan kuulostivat. - ode_ |
MadMatt 04.11.2007 20:12:54 | |
---|
Olen aina pitänyt delayn särö purnukan ja vahvistimen välissä ja otan säröt sopivassa suhteessa sekä purnukasta että vahvistimesta ja minusta delay toimii siinä välissä parhaiten. Jossain vahvistimissa kokeilin efektilenkissä mutta Delaystä tuli jollankin tapaa liian steriili ja irrallinen. Nothin' but the blues |
Swan 04.11.2007 20:17:01 | |
---|
Niin no, se nyt vaan on aina ollut mulla niin. Voi toimia toisinkin, mutta mieluiten kaiutan "koko pakettia", samoin kun mieluusti lisään tremolon muiden modulaatioefektien perään. Efektiloopin takia pitäisi vetää kaksi ylimääräistä piuhaa laudasta vahvistimelle, ja mun makuun se on jo ihan liikaa säätämistä ja piuhasotkua. Delay toimii mulle hienosti siinä kohtaa, missä sitä käytän. Eli simppeli perussuomalainen laiskuus tulee ensin vastaan. Sama homma kyllä: mieluusti heittäisin ne kaksi ylimääräistä piuhaa huut himskattiin, mutta prosessoitu ûber high gain à la Peavey Classic 50 vetää puuroksi, jos juustoisissa hard rock -sooloissa delay on säröjä ennen. Vähän niinkuin loppumaton unison bend. Once Lady Yuna fixes her hair, we leave. >-)))> #26 S.M.A.K. |
Jucciz 04.11.2007 20:25:19 | |
---|
Olen aina pitänyt delayn särö purnukan ja vahvistimen välissä ja otan säröt sopivassa suhteessa sekä purnukasta että vahvistimesta ja minusta delay toimii siinä välissä parhaiten. Jossain vahvistimissa kokeilin efektilenkissä mutta Delaystä tuli jollankin tapaa liian steriili ja irrallinen. Samat havainnot. Delayssä on sopivasti luonnetta juuri noin. Line6 flextonessa Small Tweed mallinnus kuulostaa aidommalta kuin putkivahvistimet aikoinaan kuulostivat. - ode_ |
Kivijalka 04.11.2007 20:25:59 | |
---|
Jossain vahvistimissa kokeilin efektilenkissä mutta Delaystä tuli jollankin tapaa liian steriili ja irrallinen. Mystillistä, meikäläinen on taas kokenut että juuri vahvistimen edessä delay-saundi muuttuu sellaiseksi päälleliimatun oloiseksi, vähän niinkuin "erikoisefektiksi" ja loopissa taas toimii luonnollisemmin tilanluojana. Toki vahvistimia on giljardeja erilaisia ja saundeja myös, mistä näistä tietää. |