Aihe: VOX AC30-putkikombo
1 2 3 4 5
Karhukoira74
19.09.2007 08:27:49

Fortune....voitko paljastaa mistä hommasit tuohon hintaan....mieluumminhan sen kotomaasta ottaisi, kuitenkin ihmsten tekemiä vehkeitä eli vikoja voi olla...
Mielipiteet ovat kuin persereikiä. Jokaisella on sellainen.
M Hossa
19.09.2007 09:15:50
Voxiltahan on rantautumassa kohtapuolin se uusi Handwired AC30H2, mikä kiinnostaa kyllä kovastikkin. Näyttäs olevan ef86 kanavakin, ym herkkuja.
http://www.voxamps.co.uk/heritagecollection/ac30h2.asp
Tomtom
19.09.2007 13:45:54
..Roudausystävällisyydestä sen verran, että kahteen pekkaan Vox on helppo roudata hyvien päällikahvojen takia, mutta yksinään kannettaessa kyllä saa äkkiä venytettyä itselleen ryhtivian ja orankimittaiset kädet. ...

Mutta täähän on just sun juttu! Sori, oli taas pakko. Muisteltiin lämmöllä viime keikkareissulla. Pelkästään tuota piilevää voimaa jota meillä ei oo.
"Jos tämä jatkuu pahasti, joudutaan menemään instanssiin." - Lasse Mårtensson
Fortune
20.09.2007 21:49:45
Mutta täähän on just sun juttu! Sori, oli taas pakko. Muisteltiin lämmöllä viime keikkareissulla. Pelkästään tuota piilevää voimaa jota meillä ei oo.

Onhan siinä Voxissa se keskikahvakin toki.

Eikä mulla sitä paitsi ole läheskään aina voimajuomaa keikoilla tarjolla samaan malliin.
Look behind you, a three-necked guitar!
Barry White, I won't let you Barry White
Fortune
20.09.2007 21:50:38
Fortune....voitko paljastaa mistä hommasit tuohon hintaan....mieluumminhan sen kotomaasta ottaisi, kuitenkin ihmsten tekemiä vehkeitä eli vikoja voi olla...

Pikaviestiä pistetty... ei näitä viitsi huudella, etteivät mene musiikkikaupat konkurssiin :)
Look behind you, a three-necked guitar!
Barry White, I won't let you Barry White
Karhukoira74
20.09.2007 22:06:24

Däng juu ;)
Mielipiteet ovat kuin persereikiä. Jokaisella on sellainen.
jussimus
20.09.2007 23:08:48
Riittääkö esimerkiksi Voxin AC15 CC1-combon tehot pändisoittoon, ilman että volaa täytyy pitää kaakossa? Jotenkin rupes kuumottelemaan tuollainen pikku pönttö...
Lauri
20.09.2007 23:18:38

Riittääkö esimerkiksi Voxin AC15 CC1-combon tehot pändisoittoon, ilman että volaa täytyy pitää kaakossa? Jotenkin rupes kuumottelemaan tuollainen pikku pönttö...

Kyllähän 15W vahvistin riittä mainiosti bändisoittoon, paitsi jos rumpali hakkaa ihan täysillä keltaset earit päässä.
rytilahti
20.09.2007 23:21:30
Kyllähän 15W vahvistin riittä mainiosti bändisoittoon, paitsi jos rumpali hakkaa ihan täysillä keltaset earit päässä.

Juu, jos ei sitä ihan puhtainta puhdasta kaipaa.
Mikään ei oo siistimpää kuin soittaa Rock'n Roll bändissä!!!!
jussimus
20.09.2007 23:40:08

No eipä tuo kovin lupaavalta kuulosta, jos vahvarin kuuluvuus on riippuvainen rumpalin lyöntien kovuudesta. Kyllä mun mielestä vahvarissa pitää sen verran potkua olla että sillä pystyy tarvittaessa peittoamaan rumpalin kuin rumpalin. Eli toisinsanoen, 15W taitaa kuitenkin olla liian vähän mulle, koska haluan että volumessa on pelivaraa.
VMM
21.09.2007 08:41:24
No eipä tuo kovin lupaavalta kuulosta, jos vahvarin kuuluvuus on riippuvainen rumpalin lyöntien kovuudesta. Kyllä mun mielestä vahvarissa pitää sen verran potkua olla että sillä pystyy tarvittaessa peittoamaan rumpalin kuin rumpalin. Eli toisinsanoen, 15W taitaa kuitenkin olla liian vähän mulle, koska haluan että volumessa on pelivaraa.

En olis niinkään varma, jollet sitten soita pelkästään cleaneilla.

Mulla on VOX AC30 CC2 ja Weberin keinokuorma. Vahvarin vola on puolivälissä ja keinokuormasta 3/10.

Todennäköisesti siis ainakin mulla AC15 riittäisi ihan kirkkaasti äänenvoimakkuuden osalta. Voi olla, että kaipais keinokuormaa vielä senkin kanssa.
VMM
21.09.2007 08:42:18
Joo, ei ne kaksi kantokahvaa välttämättä olekaan niin hyvä juttu...ite huomasin tämän kun ekaa kertaa roudasin Laney VH100R:ää. Jos yksin pitää kantaa niin ehdottomasti yhdellä kädellä roikottaminen keskellä olevasta kahvasta toimii paremmin kuin kahdesta kahvasta kantamalla kädet 90 asteen kulmassa..

Just tän takia AC30:ssa on kolme kahvaa; keskellä ja päädyissä.
losli
21.09.2007 09:06:14
Mites nämä nykyiset Voxit kestää käytössä? Ainakin 15 Wattisista olen kuullut monia vähemmän positiivisia tarinoita. Sama vika ilmeisesti kuin monilla muillakin. Eli ilmeisesti siellä paukkuu halvat Kiinalaiset muuntajat. Onkohan Vox tehnyt asialle jotain?
tuluppa
21.09.2007 09:25:07

Tuosta 15W:n riittävyydestä voidaan olla kyl montaa mieltä. On myös ihmisiä, joiden mielestä äärirajoille luukutettu pikkuputkikone ei kuulosta käyttökelpoiselta omassa käyttötarkoituksessa. Joskus tuntuu, että tietyt pikkukompot o liian äänekkäitä kotiin mutta liian hiljaisia bändisoittoon :)
tracyjacks
21.09.2007 11:31:45
Kyllä ainakin mulla on riittänyt toi AC15 ihan mainiosti, ei oo ollu ongelmaa etteikö ois muka kuulunut - ja ei ole kyllä tarvinnut oikein ikinä olla tehot "yli kutosen". Eli mitään Spinal Tap-kikkoja ei kyllä kaipaa tossa vahvistimessa. (Volume 11:sta asti).
"Only God can save us!"
4-T
21.09.2007 13:57:13
Tuosta 15W:n riittävyydestä voidaan olla kyl montaa mieltä.

Mulle ei riittänyt 15W(Tiny Terror) tai kyllähän siitä kuuluu, mutta saundi menee aika ohueksi.
Osaltaan johtunee isosta treeni kämpästä ja kun olen mahdollisimman kaukana(n. 10m) rumpalista ja vahvistin on taas rumpalin vieressä.
jussimus
21.09.2007 14:45:21
Just tän takia AC30:ssa on kolme kahvaa; keskellä ja päädyissä.

Ai että, oispa mun Lanikassakin keskikahva, mut eipä vaan oo...
Volle
21.09.2007 17:51:14
Mulle ei riittänyt 15W(Tiny Terror) tai kyllähän siitä kuuluu, mutta saundi menee aika ohueksi.
Osaltaan johtunee isosta treeni kämpästä ja kun olen mahdollisimman kaukana(n. 10m) rumpalista ja vahvistin on taas rumpalin vieressä.

Joo, volumen riittävyys kyllä riippuu reenikämpästä ja kamojen sijoittelustakin. Ja tottakai kaapin herkkyydestä. Mulla on kans 15-wattinen putkivahvistin ja herkähkö 4*12", joilla tuuttaa ihan hyvin rumpujen yli nykyisessä kämpässä. Vanhassa tuppas jäämään vähän toiseks.
Piis
VMM
21.09.2007 19:41:26
Foorumeita lukiessa ainakin mulle on tullut sellanen kuva, että monien ongelmat kiinalaisten voxien kanssa liittyivät huonoihin no-name -ensiasennusputkiin etuasteessa. Nuo on melko halpa vaihtaa.

Ite vaihdoin myös kaikutankin parempaan eikä sekään montaa kymppiä maksanut.

Se, että omassa vahvistimessani ei ole ongelmia ollut ei tietenkään tarkoita etteikö niitä olisi voinut olla monillakin muilla.
Lead_Zeppelin
23.09.2007 13:20:23 (muokattu 23.09.2007 13:21:21)

Kyllä olen tavannut rumpalin, joka varmasti peittoaa ac 15 halutessaa, hei kiiveri, mutta kyllä tästä mökää lähtee todella kiitettävästi, ja potki päähän myös hyvin 4x12 jcm 900 kaapin kanssa.Ja voxissa on enemmän sitä jotain ku se on ISOLLA, Ja kotisoitollakin menee hyvin ilman sirinää. kaiku on täys perse, mut millipelillä se on iha käypä... Kaikinpuolin hyvä vehje hintaisekseen. Musiikkikullaksella oulussa hintaa 595. Ja etuasteputket vaihtu JJ hin ja murinaa löyty enemmä :) Aluksihan siellä oli paikallaa Sovtek ja Tung sol.

ja pyydän anteeksi, tämähän on ac 30 keskustelu mut eipä näissä pahast ole eroa muutakuin tehossa.
on musiikkia.on parempaa musiikkia ja sitten on led zeppeliniä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)