Aihe: Gibson Les Paul Double Cutaway Faded
1 2 3
duc
20.11.2007 10:12:11
Olen myymässä omaa Worn Cherry -väristä Les Paul DC Fadediä. Hintapyyntönäni oli 900e = ei yhtäkään kyselyä. Nyt pyydän 770e eikä toistaiseksi ole kuulunut mitään. Kaveri sanoi, että jossain musaliikkeessä Tampereella oli vastaava käytettynä myynnissä 900 eurolla.

Mielestäni toi nyt pyytämäni hinta on hyvin kohdallaan, koska uusi maksaa Thomannilla 1.290e ja Musicstore.de:ssä 1.190e. Vai mitä olette mieltä? Ehkä olen vain liian kärsimätön, koska keppi ollut myytävänä vasta korkeintaan pari viikkoa (en ole yhtään perillä skebojen keskimääräisistä myyntiajoista, koska en ole kitaran kaupittelua aiemmin harrastanut).

Tuosta lähtee uusi halvemmalla, tosin mustana:
http://guitare.playback-europe.com/ … paul_faded_dc_satin_ebony-9314.html
anttipi
20.11.2007 10:18:53 (muokattu 20.11.2007 10:32:44)

Tuosta lähtee uusi halvemmalla, tosin mustana:
http://guitare.playback-europe.com/ … paul_faded_dc_satin_ebony-9314.html

Ja koesoittomahdollisuus oli... Ranskassa? ;)

Eli mikä sitten olisi kohtuullinen hinta käytetylle Suomessa?
Neptuna's Machine (melodista rockpoppia)
minidriver
20.11.2007 10:33:14

Ja koesoittomahdollisuus oli... Ranskassa? ;)

Juu jos siellä sattuu liikkumaan niin näyttää löytyvän http://en.woodbrass.com/GIBSON+LES+ … TAWAY+ELECTRIC+GUITAR+-+WORN+CHERRY
The actual number of dogs in space is smaller, as some dogs flew more than once.
anttipi
20.11.2007 10:37:21 (muokattu 20.11.2007 10:38:59)

Juu jos siellä sattuu liikkumaan niin näyttää löytyvän http://en.woodbrass.com/GIBSON+LES+ … TAWAY+ELECTRIC+GUITAR+-+WORN+CHERRY

Miten ihmeessä noissa voi olla noin suuria hintaeroja? Montakohan kappaletta kyseistä kitaramallia Thomann on saanut myytyä pyytämällään hinnalla? :O

Mikä liike tuo Woobrass muuten on? "About us"-linkki ilmoitti, että "WWW-sivua ei löytynyt"...
Lonesome
20.11.2007 10:46:17
Miten ihmeessä noissa voi olla noin suuria hintaeroja? Montakohan kappaletta kyseistä kitaramallia Thomann on saanut myytyä pyytämällään hinnalla? :O

Hyvä kymysys. Tosin Thomannin hintakin on ollut aiemmin 990 € ja ihan täällä suomen kaupoissakin on noita myyty alle tontun. Nyt olis tarjolla tällaista:

http://www.thomann.de/fi/gibson_les_paul_special_faded_p90_ww.htm

Vähän huono aika myydä pois noita halvempia Giboja, kun Les Paul Studiot ja SG Faded-mallit on olleet täällä reippaassa alessa...
"Rock 'n' Roll's a loser's game, it mesmerises and I can't explain, The reasons for the sights and the sounds" Ballad Of Mott The Hoople/Ian Hunter
jazzIII
20.11.2007 10:49:42
No suuren maailman nettikaupoilla näkyy olevan aina välillä halvimpia Gibsoneita polkuhintaan, kannattaa ehkä ootella jos noiden hinnat nousee, ja myydä sitten paremmalla summalla :) Ellei halua äkkiä päästä eroon...
anttipi
20.11.2007 11:37:17 (muokattu 20.11.2007 11:38:21)

Täytyypä sitten vain laskea hintapyyntöä. Esim. jenkeissä noiden hinnat on olleet tuolla tasolla koko ajan, joten en minä välttämättä viitsi kaupantekoa hintojen nousun toivossa lykätä.

OT: Onko kenelläkään kokemuksia kitaroiden kauppaamisesta Huuto.netissä? Ajattelin kokeilla. Tietysti myisin koesoittomahdollisuudella - eihän kukaan järkevä ihminen sikaa säkissä osta (uutena netistä tilaaminen yksilöjä testaamatta on tietysti vähän toinen juttu). Tuntuu, että Huuto.netissä ei kitaroita huudella juuri yhtään - enemmänkin käydään sabotoimassa toisten kaupankäyntiä kommentoiden rakentavasti esim. "mikä tossa kustom lespassa maksaa noin helvetisti?". Lähinnä halvat hevikepit näkyvät saavan huutoja.
Joees
20.11.2007 13:42:35 (muokattu 20.11.2007 13:43:44)
Olen myymässä omaa Worn Cherry -väristä Les Paul DC Fadediä. Hintapyyntönäni oli 900e = ei yhtäkään kyselyä. Nyt pyydän 770e eikä toistaiseksi ole kuulunut mitään. Kaveri sanoi, että jossain musaliikkeessä Tampereella oli vastaava käytettynä myynnissä 900 eurolla.

Mielestäni toi nyt pyytämäni hinta on hyvin kohdallaan, koska uusi maksaa Thomannilla 1.290e ja Musicstore.de:ssä 1.190e. Vai mitä olette mieltä? Ehkä olen vain liian kärsimätön, koska keppi ollut myytävänä vasta korkeintaan pari viikkoa (en ole yhtään perillä skebojen keskimääräisistä myyntiajoista, koska en ole kitaran kaupittelua aiemmin harrastanut).

Kannattaa ottaa huomioon, että Kitarapaja helsingissä myy moista uutena hitusen reilulla tonnilla...

E: Ja myös se että noita on torilla näkynyt hintaluokassa 500-700.
Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Hello punks!
anttipi
20.11.2007 13:57:25 (muokattu 21.11.2007 00:52:22)

E: Ei enää mitään. Kysyntää näyttää olevan.
Joees
20.11.2007 14:05:16
OK, kiitos tiedosta! Tuota tietoa juuri kaipailinkin, kun ei ollut oikein käsitystä, mitä noi Suomessa käytettynä maksaa (googlettaminenkaan ei paljon auttanut). Kuutta ja puolta pitänee yrittää saada, kuitenkin kohtuu vähän soitettu ja nauhatkin vielä hyväkuntoiset. Tuo huokoinen mahonki muuten ottaa kolhua tosi helposti, mutta toisaalta onhan se valmiiksi kulutettu pinta jo valmiiksi.

Tuo 650 olis mun mielestä ihan passeli hinta kyllä, josta tiukan paikan tullen voi vielä laskea hitusen jos on kova tinkijä. Luulis menevän sillä. Itsehän ostaisin sen jos se olisi telkkarikeltainen väriltään. Mut ei oo :-/
Hello punks!
anttipi
20.11.2007 14:18:55

Tuo 650 olis mun mielestä ihan passeli hinta kyllä, josta tiukan paikan tullen voi vielä laskea hitusen jos on kova tinkijä. Luulis menevän sillä. Itsehän ostaisin sen jos se olisi telkkarikeltainen väriltään. Mut ei oo :-/

No harmi, nehän on kyllä hyvän värisiä molemmat, mutta itse tykkäsin enempi just worn cherrystä... luonnollisesti, kun sen värisen kerran ostin :). Eipä tässä mikään tulipalokiire siitä eroon päästä ole, hyvä skeba, mutta sormet syyhyäisi jo tele-projektin pariin - ja jollainhan se pitää rahoittaa.
Joees
20.11.2007 14:33:20
No harmi, nehän on kyllä hyvän värisiä molemmat, mutta itse tykkäsin enempi just worn cherrystä... luonnollisesti, kun sen värisen kerran ostin :). Eipä tässä mikään tulipalokiire siitä eroon päästä ole, hyvä skeba, mutta sormet syyhyäisi jo tele-projektin pariin - ja jollainhan se pitää rahoittaa.

Hyvältä juu tuo worn cherrykin näyttää. Mut jostain syystä telkkari vetää enemmän meikäläistä puoleensa. Tuo olisi kyllä vallan mainio rokkikepakko.
Hello punks!
Les Fender
20.11.2007 15:04:12
Hyvältä juu tuo worn cherrykin näyttää. Mut jostain syystä telkkari vetää enemmän meikäläistä puoleensa. Tuo olisi kyllä vallan mainio rokkikepakko.

Codalla olis tuollainen uusi keltuainen alta 850juuroa.
http://www.coda-music.com/catalog/product_info.php?products_id=2605

Kyllä se dollarin halapa kurssikin on noihin vaikuttanut. Kuinkahan kauan laskee? Kysyy suomen metsäteollisuus...
"Living is easy with eyes closed!"
minidriver
20.11.2007 15:13:33

Kyllä se dollarin halapa kurssikin on noihin vaikuttanut.

Noin heikolla $:lla tekee Euroopan puolella kampanjan jos toisenkin.
The actual number of dogs in space is smaller, as some dogs flew more than once.
Les Fender
20.11.2007 15:17:47
Noin heikolla $:lla tekee Euroopan puolella kampanjan jos toisenkin.

Vaikkei talous muuten kiinnostaisikaan, niin tämä käppyrä vaikuttaa suoraan hintoihin. Viiveellä toki, mutta näinä kvarttaalitalouden aikoina viive senkun pienenee.
http://www.kauppalehti.fi/4/i/raha/ … ihdettu.jsp?curid=USD&days=1825
"Living is easy with eyes closed!"
anttipi
20.11.2007 15:19:31 (muokattu 20.11.2007 15:20:00)

Kyllä se dollarin halapa kurssikin on noihin vaikuttanut. Kuinkahan kauan laskee? Kysyy suomen metsäteollisuus...

Tuossa juuri katselin, että olisi dollari heikentynyt peräti kymmenisen prosenttia euroon nähden tammikuusta. Ei siinä mitään: joutunen myymään kitaran hitusen halvemmalla, mutta toisaalta saapahan jenkeistäkin tavaraa edullisemmin nyt.
m6mm
20.11.2007 16:40:59
Eipä tässä mikään tulipalokiire siitä eroon päästä ole, hyvä skeba, mutta sormet syyhyäisi jo tele-projektin pariin - ja jollainhan se pitää rahoittaa.

Jos saan kaverini ostamaan multa yhden kitaran pois, voin harkita vakavasti kitaras ostamista. Oon nimittäin haaveillu tuollasesta jo pitkään, mutta valitettavasti nykyset tulot ei oikein anna periks ostaa tuota heti. Tasapainon ylläpitämiseks pitää kuitenki saada entisen tilalle jotain...
Oho,wau!
Andy J.
20.11.2007 18:29:10
Näiden hintapolitiikkaan pienenä lisäyksenä, ettei ole kauaakaan siitä, (Kaksi vuotta? Olisko?) kun ilmeisesti koko valtakunnan laajuisessa kampanjassa näitä tyrkytettiin ihmisille uutena 850 €:lla. Harmittaa, kun ei silloin ollut varaa ostaa, jossain(?) testaamani TV yellow tuntui hyvälle kätöseen... Stadin Fazerin yksilö taas oli muistaakseni aika kamala.
Spandau-
30.08.2008 22:18:39
Mora!

Hommasin tommosen yksmikkisen DC juniorin ja nyt tuli mieleen, että mstä tommoselle saa laukun? ei taida mennä lespaulin tai sg:n laukkuun, vai meneekö?

tänk juu kam ögen.
When i die, bury me upside down so the world can kiss my ass
jra
30.08.2008 23:00:21 (muokattu 30.08.2008 23:07:53)
Mora!

Hommasin tommosen yksmikkisen DC juniorin ja nyt tuli mieleen, että mstä tommoselle saa laukun? ei taida mennä lespaulin tai sg:n laukkuun, vai meneekö?

tänk juu kam ögen.

Ite pähkäilin samaa, taisi olla Melody Maker, ketjussa. Siellä ei varsinaisesti selvyyttä tullut siihen löytyykö Faded DC:lle täysin istuvaa laukkua. Ongelmahan tuossa on LP-laukun kanssa se että Faded DC:n body on huomattavasti ohuempi kuin esim. Stankussa ja Studiossa tai sitten niissä kalliimissa Special/Junior reissueissa. Tämän takia kaula nousee väärään kulmaan ja ottaa liikaa kanteen kiinni.

Itse ratkaisin ongelman sillä että laitoin LP-kotelon pohjalle lisää toppausta, niin että kitara asettui oikeaan asentoon. Muuten kait bodyn mitat ovat sellaiset että pitäisi istua perus-LP-laukkuun?

Edit: Oliko sinulla siis Faded vaiko ihan "oikea" Junnu-reissue? Siinä saattaa body olla melkein normi-LP:n paksuinen, jolloin luultavasti sopii ihan hyvin. Mulla ei oo kokemusta kuin tuosta Faded-versioista.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)