Aihe: Soundeista..
1 2 3
Deranged
21.08.2007 10:52:14
Hmm... miten mä oon aistivani tästä tekstistä amiksen?

Kenties aistit myös henkien läsnäolon ja tunnet maagiset virtaukset eetteripyörteissä?

Tai sitten olet juonut liian vähän.
HeavyMachinery
21.08.2007 10:54:42

Tuo on kyllä faktaväite. Lisää siihen sana "mielestäni", niin sitten se on mielipide.

Varsinkin kuin aika monella noita tuntuu hevi hommeleissa olevan varsinkin "ryydittimenä"
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
p_ofony
21.08.2007 11:59:49

Suosittelen kyllä hankkimaan ton Digitechin Bad Monkeyn. Siitä levelit täysille ja särö about nolliin ja EQ oman maun mukaan, ja boostaat sillä tota ämyris omaa särökanavaa. Tolla uskosin että isommilla volyymitasoilla soundi pysyy hyvin kasassa.
gear-A-holic
Bentley
21.08.2007 17:41:45

Suosittelen kyllä hankkimaan ton Digitechin Bad Monkeyn. Siitä levelit täysille ja särö about nolliin ja EQ oman maun mukaan, ja boostaat sillä tota ämyris omaa särökanavaa. Tolla uskosin että isommilla volyymitasoilla soundi pysyy hyvin kasassa.

Pitää vissiin kokeilla tuota Bad Monkeytä. Saako Digitechin Hot Headilla suuntaa antavan tiedon Bad Monkeystä jos mä sillä kokeilen?

Sitten tuossa tulee se ärsyttävä seikka että jos haluaa lennosta clean -kanavan käyttöön ni joutuu painaa sekä vahvarista särökanavan pois että säröpedaalin pois päältä.
For those who can't be without the music!
Joees
21.08.2007 17:44:57
Sitten tuossa tulee se ärsyttävä seikka että jos haluaa lennosta clean -kanavan käyttöön ni joutuu painaa sekä vahvarista särökanavan pois että säröpedaalin pois päältä.

Ei oo ees paha. Asetat ne vaan tarpeeksi lähelle toisiaan.
Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Hello punks!
esprit de corps
21.08.2007 18:29:50 (muokattu 21.08.2007 18:30:29)
Pitää vissiin kokeilla tuota Bad Monkeytä. Saako Digitechin Hot Headilla suuntaa antavan tiedon Bad Monkeystä jos mä sillä kokeilen?

Lyhyesti; ei. Lisättäköön nyt vielä, että "tämä on vain minun mielipiteeni".
"Te olette kulkeneet tien madosta ihmiseen, ja paljon on teissä vielä matoa."
Antti1
21.08.2007 18:36:18
"tämä on vain minun mielipiteeni".

Ei muuten ole. Saako Mesan Nomadilla testattua miltä Triple Recto kuulostaa? Ei?
OSTAKAA 10U KELLUVA HUIPPURÄKKI EDULLISESTI!
Numb
21.08.2007 21:22:21

Lyhyesti; ei. Lisättäköön nyt vielä, että "tämä on vain minun mielipiteeni".

Ei o. Se on myös minun mielipiteeni :P
Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen --- Se pitää vetää niig skibbadibbaboungboung skäppidäbbi ticotico hei groopie dountsu teik mai hair de bäng bäng bong! -LamaAjanElvis
HeavyMachinery
21.08.2007 22:05:56

Ei muuten ole. Saako Mesan Nomadilla testattua miltä Triple Recto kuulostaa? Ei?

kusetat mesoja ne on molemmat , sama soundi....
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
Kitarmän
21.08.2007 22:09:45 (muokattu 21.08.2007 22:37:01)
Jekyll & Hyde ei vaan oo hevi käyttöön kovin passeli.

Hmm, aika mielenkiintoinen kommentti. Omien kokemusten mukaan jos tosta punaisesta palikasta+putkivahvari-yhdistelmästä ei lähte heviä niin sillon luultavasti onkelma on korvissa tai niitten välillä olevasta alueessa. Vaikka ite en pahemmin heviä soittelekkaan. Tähän voi myös vaikuttaa sekin että soundi lähtee sormista 7=) Jatkakaa.
"Life is life, come on stand up and dance" - Opus
Antti1
21.08.2007 22:30:50
kusetat mesoja ne on molemmat , sama soundi....

Niinjoo, yritin johtaa tahallaan harhaan.

J&H on muuten mitä mainion töristin hewymedaliin, mulla oli sellanen joskus. ENGL antoi vaan paremmat pärinät, joten se meni liian kalliina rokkileluna (ei ollu sillon sopivaa prokkista) kiertoon. Nyt taas se kiilteli soitinkaupassa kivasti. Voi helkutti kun tulee käytyä kiduttamassa itseään...

Mä tykkäsin ite eniten pitää molempia päällä. On vaan törkeän vaikea hakea balanssissa olevaa soundia ilman kiertoa ja kohinaa, tai liikaa pehmeyttä. Vaatii hermoja ja ymmärrystä.
Bentley
21.08.2007 23:48:14

Harmi ku ei ole ny päässy testaamaan sitä jekylliä ku kaikki sitä niin kehuskelee. Flunssas ei kyllä lähetä oikein kämpiltä minnekää, ei edes reenikselle.

Se olisi ihanteellisin tilanne jos mä saisin pelkästä säröboksista sellasen särön ku haluaisin jonka lisäks vois tarvittaessa laittaa equn mutta jostain syystä porukka käyttää sekä vahvarin säröä että jotain särötintä yhessä.
kankke
22.08.2007 08:00:09
Hmm, aika mielenkiintoinen kommentti. Omien kokemusten mukaan jos tosta punaisesta palikasta+putkivahvari-yhdistelmästä ei lähte heviä niin sillon luultavasti onkelma on korvissa tai niitten välillä olevasta alueessa. Vaikka ite en pahemmin heviä soittelekkaan. Tähän voi myös vaikuttaa sekin että soundi lähtee sormista 7=) Jatkakaa.

Meidän demoa nauhoitettaessa testasimme erilaisia säröpurkkeja vahvistinten (Mesa dual recto ja Engl Powerball) särökanavan buustaamiseen ja loppusuoralle pääsivät Bad monkey ja Jekyll & Hyde. Kuitenkin kummallakin vahvistimella paremmalta kuulosti Jekyll & Hyde -pedaalin vihreä kanava särö pienellä ja volume suurella.
Antti1
22.08.2007 08:13:08
Se olisi ihanteellisin tilanne jos mä saisin pelkästä säröboksista sellasen särön ku haluaisin jonka lisäks vois tarvittaessa laittaa equn

Eikö ihanteellinen tilanne olisi ottaa säröt vahvarista?

mutta jostain syystä porukka käyttää sekä vahvarin säröä että jotain särötintä yhessä.

Niinpä, mistäköhän tämä vois johtua..? Siitä että se kenties kuulostaa hyvältä, eikä ole mitenkään vaikea operaatio ja kaiken kukkuraksi myös kohtalaisen halpa konsti?

Yleensä vahvarin etusesta saa vaan enemmän "sielua" soundiin ja sitä rokkenrollin ilotulitusta voi vähän turboahtaa sopivalla polkimella.
Bentley
22.08.2007 12:10:48

Eikö ihanteellinen tilanne olisi ottaa säröt vahvarista?

Kyllä varmaanki, mutta mun kokemuksen mukaan jos equa käyttää niin sitä ei saa sit särön jälkeen jos käyttää vahvistimesta säröpuolta. Korjatkaa ny jos mä oon väärässä. Equa mä kuitenki tuun aina käyttään erilaisen soundin muokkaamiseksi jne.
duc
22.08.2007 12:13:13 (muokattu 22.08.2007 12:13:38)
Kyllä varmaanki, mutta mun kokemuksen mukaan jos equa käyttää niin sitä ei saa sit särön jälkeen jos käyttää vahvistimesta säröpuolta. Korjatkaa ny jos mä oon väärässä. Equa mä kuitenki tuun aina käyttään erilaisen soundin muokkaamiseksi jne.

Miksi pitäisi juuri särön jälkeen käyttää, toimiihan se säröä ensinkin? Ja onnistuuhan se kumminkin etuastesärön jälkeen, kun efektilooppia käyttää.
Bentley
22.08.2007 12:25:21

Miksi pitäisi juuri särön jälkeen käyttää, toimiihan se säröä ensinkin? Ja onnistuuhan se kumminkin etuastesärön jälkeen, kun efektilooppia käyttää.

Ne on kuitenki 2 eri asiaa käyttääkö sitä ennen vai jälkeen. Jos käytän ennen ni se on kauheen sotkusta ja soundi ei kyllä muutu juuri ollenkaan. Näin siis kokemukseni mukaan.
Deranged
22.08.2007 12:30:59
Laitahan se eq sinne Valvekingin efektiluuppiin. Toimii.
Räkkipeli
22.08.2007 13:34:49 (muokattu 22.08.2007 13:35:37)
Ne on kuitenki 2 eri asiaa käyttääkö sitä ennen vai jälkeen. Jos käytän ennen ni se on kauheen sotkusta ja soundi ei kyllä muutu juuri ollenkaan. Näin siis kokemukseni mukaan.

Et vaan osaa? EQ on boosti, sitä voi käyttää edessä tai jälkeen, lopputuloksesta kukin omaa mieltä.
Asiakas: "Kohta se aukeaa, mä tiedän nää Marshallit... kohta kohta..." Myyjä: "Ahem ! Voitko laittaa vähän pienemmälle ?!"
Bentley
22.08.2007 13:46:03

Et vaan osaa? EQ on boosti, sitä voi käyttää edessä tai jälkeen, lopputuloksesta kukin omaa mieltä.

:D Mun mielestä EQ on ihan taajuuskorjain. En kyllä sitä boostiksi nimittäis vaikka sillä voi boostataki eri taajuuksia. Sillä voi myös leikataki eri taajuuksia. Ja millälailla en osaa sitä käyttää? Jos mun mielestä se ei särön edessä pelitä niin ku mä haluan ni senkö takia mä en osaa?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)