Aihe: Gibson SG eri mallit 1 2 | |
---|---|
![]() 09.08.2007 21:29:56 | |
Joo sori jos hämäsin, lukeehan siinä alussa epi elitist ;). Olen katsellut tuota supremea, mutta väri/kullatut osat ei oikein istu silmään. Vähän turhan "hieno". Ja siinä on 24 nauhaa... tottunut 22:teen. Olisi kyllä hyvä jos ton joku ostais, alkaa vähän jo itseäkin ärsyttämään tuo pahuksen jokapäiväinen up:paaminen. | |
![]() 09.08.2007 21:35:02 | |
Onhan se kieltämättä aika pramea. Itsekin varmaan vaihtelisin siihen normaalit raudat ja avokelamikit ja vetäisin paukkupullolla öö.. vaikka valkoiseksi. Epäilemättä hyvä soittopeli kuitenkin. Ja tota '61 reissueta voin kyllä minäkin suositella varauksetta, omakuvissa näkyy painopistetutkimuksen alaisena oma sellainen. Shut Up 'n Play Yer Guitar | |
![]() 10.08.2007 04:09:11 (muokattu 10.08.2007 04:17:50) | |
Juu, ihan sulassa sovussa ja yhteisymmärryksessä kauppaa tehtiin... Kattelin noita taas äsken, tuo SG Goddess vois olla perhanan kova spekseiltään, nimestä en sitten taas tiedä. '60 kaula ja kaikenmaailman burst värejä löytyy...ebonykin.. onkohan noita joku testannut? :P Minulla on tuollainen. Piti ensin ostaa standard-malli, mutta se kaula oli pikkasen paksun tuntuinen ja lueskelin tän Goddess-mallin speksit netistä, jotka vaikutti huomattavasti paremmilta kuin standardissa niin tilasin sitten sen. Tuo wrap around-talla on kuitenkin hiukan kehittyneempi versio tavan sileästä metalliputkesta, että ei ainakaan mun yksilössä ole intonaation kanssa ongelmia. Koko on mielestäni ihan sama kuin standard-mallissa. Paksuudessa saattaa olla eroa, mutta aika ohuita laattojahan ne kaikki SG:t on. Soundillisia seikkoja en kyllä osaa paljoa analysoida koska olen sen verran aloittelija vielä enkä ole soittanut paljoa muilla SG:n malleilla niin ei löydy vertailupohjaa. Lisäys: Goddessin oston myötä penikseni lyhentyi muutamalla sentillä, mutta hyvin tolla 18cm vielä pärjää. | |
![]() 10.08.2007 07:38:36 (muokattu 10.08.2007 07:39:27) | |
Tuo wrap around-talla on kuitenkin hiukan kehittyneempi versio tavan sileästä metalliputkesta, että ei ainakaan mun yksilössä ole intonaation kanssa ongelmia. Varmasti ajaa asiansa aivan hyvin. Mitenköhän moinen sietää (lieviä) alavireitä, ootko testaillut? Koko on mielestäni ihan sama kuin standard-mallissa. Paksuudessa saattaa olla eroa, mutta aika ohuita laattojahan ne kaikki SG:t on. Gibson ilmoittaa sivuillaan bodyn olevan "special slim". Stankkukin on jo niin ohut lätty, että aika pieneen on kutistettu :) Lisäksi kyllä tuo eeben otelauta on jees. Soundillisia seikkoja en kyllä osaa paljoa analysoida koska olen sen verran aloittelija vielä enkä ole soittanut paljoa muilla SG:n malleilla niin ei löydy vertailupohjaa. Lisäys: Goddessin oston myötä penikseni lyhentyi muutamalla sentillä, mutta hyvin tolla 18cm vielä pärjää. Kyllähän kitaran mahdollisesta mojosta aiheutuen lerssi kasvaa ainakin sen pari senttiä takaisin. "Rocket engines burning fuel so fast - Up into the night sky they blast" | |
![]() 10.08.2007 09:22:32 | |
Hieno on Goddess! Jos mustaa SG:tä hakisin, niin tuollapa ois hyvä vedellä varmasti. Speksit on sen verta hyvät kyllä, että onhan joku tämän äkännyt sentään... heh. | |
![]() 10.08.2007 09:36:37 | |
Tuo Gibson Menace vaikuttaa minusta paremmalta mitä Goddess. Menacessa ei tosin ole kaulassa bindauksia kuten Goddess-sarjassa ja rungon reunoissa on "sculptured" jyrsinnät. Mikit on kuitenkin samat mitä Goddess SG:ssä, otelauta eebeniä, sama 60s SlimTaper-kaula... niin ja selkeästi edullisempi hinta. Musta Goddess = 1545e (t-kauppa) Musta Menace = 990e (t-kauppa) Niin ja tuossa Menacessa on Tune-O-Matic :) Tottakai olen järjissäni - pienet äänet sanovat niin! | |
![]() 10.08.2007 09:42:23 | |
Joo, tuo Menacehan vaikuttaa todella hyvältä noilta osin. Ulkonäön takia olen tainnut aiemmin surffatessa sivuuttaa.. :P Hinta ei oo kyllä paha. | |
![]() 10.08.2007 09:59:08 | |
Jos japseista on intoa tilata, niin ikebestä tulis goddess kuluineen alle tonnilla. http://ikebe-gakki.com/goods_detail.php?g_id=65401 | |
![]() 15.08.2007 12:28:38 | |
Nostetaanpa kun osui silmään... Tuolla Menace 788e + postit 25e, sekä muutenkin varsin huokeasti joitain Gibsoneita. Tiedä sitten toimitusajoista.. http://en.woodbrass.com/GIBSON+ELEC … eywords=GIBSON+ELECTRIC&sort=4a | |
![]() 16.08.2007 11:24:26 | |
Mites nuissa standardeissa on nuo kaulojen profiilit/lakat? Onko kaikissa väreissä/vuosimalleissa samat? Kun olen tykännyt kokeilemistani standardi sg:istä niin voinko ostaa huoletta sellaisen netistä kokeilematta kaulaa? | |
![]() 16.08.2007 11:42:10 (muokattu 16.08.2007 11:43:21) | |
Mites nuissa standardeissa on nuo kaulojen profiilit/lakat? Onko kaikissa väreissä/vuosimalleissa samat? Kun olen tykännyt kokeilemistani standardi sg:istä niin voinko ostaa huoletta sellaisen netistä kokeilematta kaulaa? Ei ole. 60-lukulaisissa on se ohut, Slim-Taperiksi ristitty kaulaprofiili. Tällä hetkellä SG:tä on kahdella eri profiililla. Rounded on se perinteinen, pyöreämpi ja hieman paksumpi profiili. Toinen on sitten tuo 60s-profiili, eli lättänä slim-taper. Katso Gibsonin sivuilta speksit. SG Standardeissa on nykyään rounded-profiili. ps. kauloissa on "gloss lacquer" viimeistely, eli kiiltävä lakkaus. Tottakai olen järjissäni - pienet äänet sanovat niin! | |
![]() 16.08.2007 11:46:52 | |
Tässä Standardissa (joka on tosin aika epästandardi standardiksi) oli kaulassa jonkin sortin satiinilakkaus: http://www.oulunsoitinjatarvike.fi/kauppa/products.php?p=4ef491 Hyvän tuntuinen kaula oli kyllä. Mutta normaaleissa Standardeissa on siis kiiltävä lakka :-) | |
![]() 16.08.2007 11:53:27 (muokattu 16.08.2007 11:54:24) | |
Tässä Standardissa (joka on tosin aika epästandardi standardiksi) oli kaulassa jonkin sortin satiinilakkaus: http://www.oulunsoitinjatarvike.fi/kauppa/products.php?p=4ef491 Hyvän tuntuinen kaula oli kyllä. Mutta normaaleissa Standardeissa on siis kiiltävä lakka :-) No voihan perkele. Tuo kun on minusta yks parhaimmantuntoisista lakoista mitä on vastaan tullut. On vaan niin ruma tuo malli etten sitä osta kyllä ikinä. | |
![]() 16.08.2007 11:59:36 | |
No voihan perkele. Tuo kun on minusta yks parhaimmantuntoisista lakoista mitä on vastaan tullut. On vaan niin ruma tuo malli etten sitä osta kyllä ikinä. Koititko muuten tuota Specialia: http://www.oulunsoitinjatarvike.fi/kauppa/products.php?p=537274 Siinä pitäisi olla myös erilainen se lakka kuin normaaleissa... Normaaleissa standardeissa se lakkaus on samanlainen kuin Les Pauleissa. | |
![]() 16.08.2007 12:02:34 | |
Mikäänhän ei myöskään estä hiomasta lakkaa pois kaulasta. Sen jälkeen kaulan voi käsitellä esim. öljyllä. Itseäni ei kyllä tuo kiiltävä lakka häiritse yhtään, kai se vain on tottumis- ja asennekysymys :) Tottakai olen järjissäni - pienet äänet sanovat niin! | |
![]() 16.08.2007 12:04:46 (muokattu 16.08.2007 12:06:13) | |
Mikäänhän ei myöskään estä hiomasta lakkaa pois kaulasta. Sen jälkeen kaulan voi käsitellä esim. öljyllä. Itseäni ei kyllä tuo kiiltävä lakka häiritse yhtään, kai se vain on tottumis- ja asennekysymys :) On se vähän ikävä kyllä nyt, kun ilmankosteus on 100%:n paikkella. Tahmaantuu niin pirun helposti. edit: Les Paul Special Fadedin kaulan sain pikku hionnalla aivan hemmetin hyväksi, pitäs nyt jotenkin saada sama tuohon mun Standardiin :-) | |
![]() 16.08.2007 12:11:25 | |
On se vähän ikävä kyllä nyt, kun ilmankosteus on 100%:n paikkella. Tahmaantuu niin pirun helposti. Meikäläisellä ei ole ongelmaa, kun en purista kaulaa täydellä voimalla ja koita koko kämmenen kitkapintaa liu'uttaa kaulalla :) edit: Les Paul Special Fadedin kaulan sain pikku hionnalla aivan hemmetin hyväksi, pitäs nyt jotenkin saada sama tuohon mun Standardiin :-) Teräsvillalla voi koittaa gloss-lakkausta muuttaa satiini-tyyliseksi. Frendi hioi Schecteristään hienolla hiekkapaperilla (vesihiomapaprua) kaulan lakkauksen "satiiniksi" ja hän on ollut kovasti tyytyväinen. Tottakai olen järjissäni - pienet äänet sanovat niin! | |
![]() 16.08.2007 12:15:37 | |
Teräsvillalla voi koittaa gloss-lakkausta muuttaa satiini-tyyliseksi. Frendi hioi Schecteristään hienolla hiekkapaperilla (vesihiomapaprua) kaulan lakkauksen "satiiniksi" ja hän on ollut kovasti tyytyväinen. Jesps, itse koitin ensin karhunkielellä, ja kaulasta tuli kaulttaaltaan vähän liian tahmea. Tai liikaa kitkaa siis tai jotain. Hioin sitten vesihiomapaperilla vielä kaulan sellaisen tasaisen himmeäksi, ja tuntuu selvästi paremmalta. Vielä ei kuitenkaan ole sellainen ihan täydellinen niinkuin Specialin kaula, mutta ehkä tässä jotain vielä keksii... | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)