Aihe: Täydellinen clean-soundi haussa.
1 2
mvirta
05.08.2007 11:08:45
Mulla taas oli joskus vanha Ampeg V2, jota soittelin vanhan greenback -kaapin läpi. Erinomaisen lämmin soundi, ja nupin oma putkella ajettu jousikaiku toimi loistavasti.
Shut Up 'n Play Yer Guitar
tuluppa
05.08.2007 11:16:08

Takuu-erinomaista puhdasta tuntuisi löytyvän lähes kaikista vahvareista, missä lukee edessä Fender ja takana loistaa jotain hassuja väärinpäin olevia putkeja. Jopa sen verran erinomaista, että semmosen tekisi mieli kantaa kotiin. Mutta känkkäränkkäpäivien särösikailuja ajatellen kun laittaa siihen unelmakliinin eteen sen oman lempparisäröpedaalin, niin aina tuntuu tökkävään ja pahasti. Johtunee myös siitä, etten vaan osaa, mutta marsumiehenä en ole valitettavasti koskaan saanut muodostettua sen unelmapuhtaan päälle sellaista yliohjattua särömattoa, johon olisin ihan kypällä tyytyväinen.

Eli piti vaan sanoa, että muistahan ottaa säröboksit testireissuille mukaan. :)
msm40
05.08.2007 12:20:10
All you really need is your imagination... And a Tele...
saastara
05.08.2007 17:12:47 (muokattu 05.08.2007 19:08:52)
Rolandin JC 120 voisi myös olla hyvä tarkistaa.

E: Oletettaen, että putki ei ole must..?
Lisää middleä.
les-paul
05.08.2007 21:08:08
Psst...

http://muusikoiden.net/dyn/users/26557.jpg

Oletkos ollut tyytyväinen Super Reverbiin?
Ei tässä mitään efektejä tarvita
msm40
05.08.2007 21:22:31

Juu mitä tossa nyt oon kerennyt remonttihommien ja lapsenhoidon lomassa testailemaan niin puhdas saundihan tossa on hunajata mutta se mikä mut yllätti oli miten hyvän särösaundin tohon saa rakennettua purkeilla. Sit toinen merkittävä juttu on miten paksu saundi tossa on, Stratokin kuulostaa tuhdilta mutta ei silti liian bassovoittoiselta. Helmikunnossahan toi ei ole mutta jospa toi nyt hetken aikaa pysys läjässä, vaikka toiset 29 vuotta...
opaa
05.08.2007 22:32:13

Heh pakko sanoa etten keksi äkkiä mitään jäätävämpää roudattavaa kuin Super Reverb :p
Chemo
06.08.2007 11:22:30

Heh pakko sanoa etten keksi äkkiä mitään jäätävämpää roudattavaa kuin Super Reverb :p

Mun Quad Reverb mennee tuosta vielä pari-kolme kiloa painavammaksi - se painaa 40 kg =D

Mutta onhan siinä soundia kyllä senkin edestä. Ääni Fendereille täältä, ihan erityisesti vanhemmille sellaisille. Vaikka uudetkin Fenkut ovat tietääkseni ihan hyvin tehtyjä, ollakseen piirilevyvahvareita.
Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän.
msm40
06.08.2007 11:36:29

Syliotteella kuten kaikki muutkin combot... Tai sit mulla on vaan voimaa...
Puavali
06.08.2007 12:38:59
Ampeekki Superjetti soipi nätisti kyllä puhtaalla suondilla. Särölle asti en ole vääntänyt, joku muu kuulema on.
Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni.
kalamies#19 >-)))> ; ESTR #2 ; Relic #5 ; Suomen Vox V810 Valve-Tone -keräilijät & soittajat RY:n jäsen.
zapateados
06.08.2007 15:09:42
(vanha) Tele + (vanha) Fenderin Twin, puhtaiden saundien referenssiä löytyy pari tuhatta tusinaa country-levyiltä. 100 watin tehoilla ei jää puhtailla kyykkyyn bändin kanssa.

Eikös vanhat parrat kääntäneet näistä kaikki tone-asetukset kymppiin ja volumea sitten paikan mukaan? Näin muistan lukeneeni jostain...
"Now don't tell us to double that shit!" Macy Gray
Numb
07.08.2007 08:56:54

Parhaat cleanit olen ottanut ulos näistä isompitehoisista putkivahvistimista.

Jazz Chorus on kyllä hyvä, mutta sen reaktiot soittotatsiin eivät vaikuttaisi olevan aivan yhtä herkkiä kuin putkivahvistimissa.
Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen --- Se pitää vetää niig skibbadibbaboungboung skäppidäbbi ticotico hei groopie dountsu teik mai hair de bäng bäng bong! -LamaAjanElvis
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)