Mr_Odo 26.02.2008 09:54:47 (muokattu 26.02.2008 18:11:56) | |
---|
Ai joo, vai että marsun. Ethän vaan missään nimessä ole vähän täsmällisempi ja kerro, mikä malli on ollut vertailukohtanasi? 60-luvun puolivälin JTM45 on kovin eri kone kuin JCM900 SL-X, Jubilee 2555 tai vaikkapa JCM200-sarjan DSL401-combo. Ja tiettävästi myös Hughes & Kettnerillä on muutama erilainen malli. Tube King on loistava säröpedaali, mutta minusta sitä tulisi verrata muihin säröpedaaleihin, ei vahvistimiin. Sellaisessa kun yleensä saattaa itsensä helposti naurunalaiseksi. Vertailin kingiä marsun jcm900 ja jcm800, mutta jcm2000 on parempi kuin tube king. Marshallissa on mielestäni liian rouhea saundi. Hughes&Kettnerin Statesmanissa on hieman huonompi särö, mutta kalliimmissa on huomattavasti parempi. "It's little more tricky..." - Yngwie Malmsteen |
Kiksaus 02.03.2008 21:00:44 | |
---|
Härskiä mainosta, mutta nyt olisi torilla myynnissä ko. pedaali. "Pieni ryyppy maistuu ruoan kanssa, syö tai ei!" |
Almost famous 03.03.2008 21:49:18 | |
---|
Härskiä mainosta, mutta nyt olisi torilla myynnissä ko. pedaali. Joo huomasin, mutta ehdin jo tilata tuon Blackstarin HT Dualin. Se vaikutti kuitenkin paremmalle mun tarpeisiin...Ainakin luulen niin : ) Tosin hintaakin oli sitten hieman enemmän. Voihan se olla että joskus tulee joskus hankittua tuo Tube kingikin vaan nyt ei todellakaan riitä rahavarat. |
Guitaristi 06.03.2008 17:40:00 | |
---|
Lähteeköhän tästä vehkeestä mukavaa rokki/bluusrosoa? Oma vahvarini kun on tommoinen hevihirviö (Peevee 6505+), niin josko tämän purkin kanssa saisi niitä kevyempiäkin soundeja ulos kelvollisina. Siinä käsityksessä olen, että vehje toimii paremmin yksinään, eikä siis boosterina. Älä itke ruma lapsi, ota Pastilli? |
DZN 06.03.2008 20:17:46 | |
---|
Vertailin kingiä marsun jcm900 ja jcm800, mutta jcm2000 on parempi kuin tube king. Marshallissa on mielestäni liian rouhea saundi. Hohoo, mainiota. JCM900SL-X tai täysillä tuuttaava JCM800 on siis huonompi, kuin säröpoljin. Aina sitä oppii uutta. Aka. Dino and 6077dino |
Jucciz 06.03.2008 20:46:53 (muokattu 06.03.2008 20:48:28) | |
---|
Marshallissa on mielestäni liian rouhea saundi. Soundi ei voi koskaan olla liian rouhea. Rouheus on mulle jotain ensiarvoisen tärkeää soundissa, se voisi tarkoittaa melkein samaaa kuin hyvyys, ainakin puhuttaessa rock-kitarasoundista. Ja harvoillapa koneilla on yhtä paljon luotu rock-kitarasoundin historiaa kuin Marshalleilla, että nyt liikutaan vähän "väärien mielipiteiden" alueella. Ja lopultakin, Marshalleistakin saa eri kitaroiden ja eri soittajien kanssa niin monenlaista soundia, että lause "Marshallin soundi on liian xxx" on täysin yhdentekevä. Mikä Marshall? Millä muilla kamoilla? Kenen soittamana? |
Jucciz 06.03.2008 20:49:49 | |
---|
Lähteeköhän tästä vehkeestä mukavaa rokki/bluusrosoa? Oma vahvarini kun on tommoinen hevihirviö (Peevee 6505+), niin josko tämän purkin kanssa saisi niitä kevyempiäkin soundeja ulos kelvollisina. Siinä käsityksessä olen, että vehje toimii paremmin yksinään, eikä siis boosterina. Hyvän cleanin kanssa Tube Kingistä saa kivaa blues- ja rock-osastoa. Käsittääkseni vaan 5150:ssa tai 6505:ssä clean-soundiin ei ole paljon panostettu. Ja miksi olisi, vehkeen idea on murhaavassa särön määrässä eikä muulla olekaan merkitystä, jos tuollaisen koneen on mennyt hankkimaan. |
Guitaristi 06.03.2008 21:26:28 | |
---|
Hyvän cleanin kanssa Tube Kingistä saa kivaa blues- ja rock-osastoa. Käsittääkseni vaan 5150:ssa tai 6505:ssä clean-soundiin ei ole paljon panostettu. Juuh, eipä ole ei. Tai en tiedä vaikka olisikin panostettu, huonolta se silti kuullostaa. Ja miksi olisi, vehkeen idea on murhaavassa särön määrässä Näinpä. eikä muulla olekaan merkitystä, jos tuollaisen koneen on mennyt hankkimaan. Ahas, hyvä tietää. (Kirjoitin tähän helkkarin pitkän sepustuksen mutta päätin sittenkin olla lankeamatta provoon). Noniin, takaisin asiaan. Mistäköhän tuon vekottimen saisi halvalla Turun seudulta? Jossain nettikaupassa näin 140e hintalapulla sen olevan. Täytynee käytettyä metsästää... Älä itke ruma lapsi, ota Pastilli? |
jarzel 18.04.2008 17:42:20 | |
---|
Missä hintaluokassa pyörinee tuo vanhemman mallin tube king? |
p130 18.04.2008 17:50:29 | |
---|
Juuh, eipä ole ei. Tai en tiedä vaikka olisikin panostettu, huonolta se silti kuullostaa. Ensimmäiseksi etuasteputkeksi ecc82 (tai ehkä ecc81) niin paranee. Ja särö riittää edelleen. Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen |
Tympee Huttunen 18.04.2008 18:30:28 | |
---|
Itse ostin myös Tube Kingin. Mielestäni selvästi paras säröpedaali, jota olen koittanut. Hauskinta pedaalissa on, että myös siitä on sitä "putkihehkua" korostettu ledein. Tästähän aiemmin parjattiin esim. Behringeriä, vaikka samaa settiä oli myös muissakin vehkeissä. Kyllä, ledit eivät syty heti virrat kytkiessä, vaan "hehkussa" kestää hieman. :) Loistava pedaali kylläkin. |
miiks 20.11.2008 12:10:13 | |
---|
Kertokaas viisaammat, että kuinka paljon säröä tästä vehkeestä lähtee? Riittääkö yksin metalliin? |
Antroid 20.11.2008 15:06:49 (muokattu 20.11.2008 15:07:04) | |
---|
Kertokaas viisaammat, että kuinka paljon säröä tästä vehkeestä lähtee? Riittääkö yksin metalliin? Tästä tuli mieleeni, että pitäisi kehittää särön määrään selkeästi joku yksikkö. Sitten tällaisiin kysymyksiin voisi vastata yksiselitteisesti, vaikkapa että: "Säröä lähtee 2,7(yksikköä)." Mutta siis ainakin noiden testipätkien ja ihmisten kokemusten perusteella sanoisin, että yksin ei riitä. Vahvistimen kanssa kyllä. |
miiks 20.11.2008 15:32:41 | |
---|
Mutta siis ainakin noiden testipätkien ja ihmisten kokemusten perusteella sanoisin, että yksin ei riitä. Vahvistimen kanssa kyllä. Vielä sen verran kaipaisin tarkennusta että tarkoittaako tuo "vahvistimen kanssa" säröä myös vahvarin puolelta? |
Antroid 20.11.2008 16:07:15 | |
---|
Vielä sen verran kaipaisin tarkennusta että tarkoittaako tuo "vahvistimen kanssa" säröä myös vahvarin puolelta? Toiminee paremmin ihan vahvistimen puhtaalla kanavalla. Tapaa mennä tukkoiseksi jos on kaksi erillistä säröä päällekäin. |
Tympee Huttunen 20.11.2008 16:33:52 | |
---|
Mutta siis ainakin noiden testipätkien ja ihmisten kokemusten perusteella sanoisin, että yksin ei riitä. Vahvistimen kanssa kyllä. Uusi versio riittää ainakin ihan Hi-Gain-menoon yksinäänkin. Vanhasta ei ole kokemuksia, mutta huhujen mukaan säröä ei ihan yhtä paljon lähde. |
Kiksaus 21.11.2008 11:38:31 | |
---|
Vastasin jo tähän edellisellä sivulla, mutta menköön vielä kerran. Lähtee riittävästi säröä. Jos ihan mörköasteille mennnään niin vahvarin särö klo 8-9+tubeking täysillä riittää vetämään vahvistimen tukkoon. Kuinka paljon sitä säröä oikein pitää olla? "Pieni ryyppy maistuu ruoan kanssa, syö tai ei!" |
miiks 21.11.2008 12:01:44 | |
---|
Vastasin jo tähän edellisellä sivulla, mutta menköön vielä kerran. Lähtee riittävästi säröä. Jos ihan mörköasteille mennnään niin vahvarin särö klo 8-9+tubeking täysillä riittää vetämään vahvistimen tukkoon. Kuinka paljon sitä säröä oikein pitää olla? Sen verran säröä että sujuu rokki- ja metalliosastot kunnialla. Vahvarina käytän Marshall Valvestate 8080:aa, jonka etuasteessa ilmeisesti joku putki on. Onko siis Tube Kingistä mitään hyötyä, pitäiskö vahvistimesta lähtee saman verran säröä mitä TK:sta? Vai olenko täysin hakoteillä :) |
Jucciz 21.11.2008 13:05:23 | |
---|
Ensimmäiseksi etuasteputkeksi ecc82 (tai ehkä ecc81) niin paranee. Ja särö riittää edelleen. Olen melko varma, että ECC82 on kyllä aivan liian mieto putki tuohon vehkeeseen: se kun tiputtaa gainista noin 80% pois. ECC81 voi vielä toimiakin mieltymyksistä riippuen, se kun tarjoaa edes 60-70% ECC83:n vahvistuksesta. Hevi- tai metallisoundikin tarkoittaa eri ihmisille niin eri asiaa, että on melko hankalaa vastata kysymykseen "sopiiko pedaali yksinään hevin/metallin soittoon". Toisille sopii, toisille ei. Ainakin vanhasta Tube Kingistä irtoaa vaikkapa Megadethin tyyliseen menoon komppisoundit ihan puhtaan vahvistinsoundin päälle ja pelivaraakin vielä jää. |
p130 21.11.2008 13:33:59 | |
---|
Olen melko varma, että ECC82 on kyllä aivan liian mieto putki tuohon vehkeeseen: se kun tiputtaa gainista noin 80% pois. ECC81 voi vielä toimiakin mieltymyksistä riippuen, se kun tarjoaa edes 60-70% ECC83:n vahvistuksesta. No, tämä kommenttihan tulee yli puoli vuotta myöhässä. Luithan myös threadin ja totesit, ettei tässä puhuta Tube Kingistä? 5150 comboon löytyi oikein hyvä puhdas ecc82:lla (Fenderin vintagevahvistimia harrasteleva tuttu ihmetteli loistavaa puhdasta soundia, toisaalta Bassmaniinhan tuokin perustuu...) ja säröä riitti edelleen metallin veivaamiseen, tosiasiassa säröön ei edes määrättömän isoa muutosta tullut! Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen |