Aihe: Putkivahvistinvertailua.. Taas kerran.
1 2 3
Juustonaksu
29.07.2007 13:38:38
Kyllähän tuo 6505 menis muuten, mutta hinta alkaa (korjatkaa jos olen väärässä) menemään kaapin kanssa reilusti budjetin yli?

EDIT. Laitoin Mailbag pv:tä

Ja combo ei kelpaa?
Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio.
laroma
29.07.2007 17:27:05

Kyllähän tuo 6505 menis muuten, mutta hinta alkaa (korjatkaa jos olen väärässä) menemään kaapin kanssa reilusti budjetin yli?

EDIT. Laitoin Mailbag pv:tä

http://shop.guitarbargains.com/deta … n=shop:54F80A6A11ccb27A9BwiU30F9AAF

tahi

http://shop.guitarbargains.com/deta … n=shop:54F80A6A11ccb27A9BwiU30F9AAF
"Kaikki muu on paskaa paitsi kusi"
Noll_a
29.07.2007 17:36:43
Onkos muuten tuolla Guitarbargainsilla mimmonen maine? Uskaltaako tilata?
Rock The Hell!
mungiisi
29.07.2007 17:48:27 (muokattu 29.07.2007 18:03:43)
En itse Blackmorea ole testannut, mutta mitä olen silmäillyt, niin kyllähän sitä mun mielestä on aika toimivaksi peliksi kehuttu. Itse olen sekä Thunderia, että Fireballia testannut, eivätkä toimineet mun korvaan sitten yhtään. Tosin ei täysin samanlaista musaakaan soiteta, mutta oli se kuuluisa "yläkiree saundi" kuitenkin havaittavissa. Itse olen tähän Marsu saundiin mieltynyt, vaikka eipä niissä kuitenkaan niin suuria eroja ole.

Fireball ei ole yläkireä sitten alkuunkaan. Ainakaan ENGLin standard kaapin lävitse. Mielestäni Fireball antaa mesamaista, tummaa soundia. Thunderikaan ei muistikuvani mukaan mikään hirveän kireä ollut. Blackmore minulla onkin ja se on aika kirkas soinniltaan, mutta varsinkaan stankku kaapin läpi ei mitenkään yläkireä.

Kaapeista sen verran, että monissa ENGL:n omissa kaapeissa on V60 elementit, ainakin muistini mukaan Standardissa, jotka eivät siis vastaa näitä legendaarisia V30:siä. V30:llä varustettu kaappi vois toimia sulle, tietysti riippuen vahvistimesta ja korvasta, tää on vaan tällästä arvailua. Monesta kaapista nuo elementit löytyy, ei luulisi varsinkaan hesassa olevan ongelmana päästä testaamaan.

Greenbäkeillä varustettua kohtuuhintaista kaappia en ainakaan uutena muista. Itsellä on Marsun 1960TV, joka maksoi hyvien tinkien jälkeen uutena noin 700 euroa. Tietystihän voisit teettää kaapin johon sitten GB:t ostaisit ja itse laittaisit/laitattaisit ne siihen kiinni. Tää on vain tällästä ehdottelua. Mutta kaappia kannattaa kyllä käytettynäkin harkita, ellet hyviä pakettialeja saa.

ENGLin stankussa on nuo V60, muissa sitten V30. V30 on legendaariset, varmasti, mutta varmaan se on eniten se oma korva joka kertoo mikä on paras elementti.

V30 kaappia en ole kokeillut, mutta RB:n kanssa tuo V60 kuulostaa hyvältä. Tasoittaa soundia ja kaappi on muutenkin aika modernisoundinen. Tuossa 4x12" kaappi blackmorelle topikissa löytyy kaksi näytettä: http://muusikoiden.net/keskustelu/p … amp;t=105982&o=60&#p7696874
laroma
29.07.2007 18:17:28

Onkos muuten tuolla Guitarbargainsilla mimmonen maine? Uskaltaako tilata?

Kitaristiystäväni osti tuolta mesan kaapin ja hänen veljensä tilasi 6505:n ja hyvin tulivat perille.
"Kaikki muu on paskaa paitsi kusi"
Jaqqi1991
29.07.2007 18:31:11
Mä olen ymmärtänyt että guitarbargainsilla ei ole ollenkaan varastoja eli tilaavat ensin valmistajalta itselleen ja sitten lähettävät eteenpäin joten tuotteilla kestää monta kuukautta? Korjatkaa jos puhun täyttä paskaa
We may be humans, but were still animals
Noll_a
29.07.2007 22:40:23
Jepjep, näillä näkymin taitaa lähtee matkaan tuo mailbagin Fireball, koska kuitenkin sen verran halvemmalla lähtee. Tuskin tulen pettymään tuon särömörssärin kanssa. :)
Rock The Hell!
Maiden01
29.07.2007 23:01:51
Fireball ei ole yläkireä sitten alkuunkaan. Ainakaan ENGLin standard kaapin lävitse. Mielestäni Fireball antaa mesamaista, tummaa soundia. Thunderikaan ei muistikuvani mukaan mikään hirveän kireä ollut. Blackmore minulla onkin ja se on aika kirkas soinniltaan, mutta varsinkaan stankku kaapin läpi ei mitenkään yläkireä.

Ehkä me mielletään saundeja vähän erilailla ;) Mun korvaan se sirisi jonniin verran. Taisin kyllä testata sitä ton Vintagen kautta, jossa V30:t on sisällä. Ja musakaupassa testatessa istuin tietysti juuri siinä saundipiikin edessä, jolloin suuntasi korvaan kovasti ylätaajuuksiakin. Mutta kyllä se kuitenkin huomattavan kireelta musta saundas verrattuna vaikka tuohon omaan marssalliin.

Mutta makuasioita sano koira kun...

ENGLin stankussa on nuo V60, muissa sitten V30. V30 on legendaariset, varmasti, mutta varmaan se on eniten se oma korva joka kertoo mikä on paras elementti.

Kuten sanoin, on mun ehdotuksen puhdasta arvailua, ja kysyjän pitää itse saundit kuulla ja todeta hyviksi/huonoiksi. Ja hauskaahan se on kaikkia erilaisia romuja testailla. Ainut jolla menee hermot on musaliikkeen myyjä joka joutuu komeroo vaihtaa joka kymmenes minuutti :)

V30 kaappia en ole kokeillut, mutta RB:n kanssa tuo V60 kuulostaa hyvältä. Tasoittaa soundia ja kaappi on muutenkin aika modernisoundinen.

Totta, V60 elementti oli vähän pehmeempi saundinen, ei löytynyt ihan samanlaista särmää kuin kolmekymppisestä. En oikein itsekkään tiedä kummasta pidän enemmän, soitan sitten griinbäkeillä;) Moni toki vannoo V30:n nimeen ja kyllähän se omaankin korvaan toki istuu. Ei noin yleisellä elementillä olevia kaappeja voi vaan jättää huomiotta.
Elänkö soittaakseni vai soitanko elääkseni?
Maiden01
29.07.2007 23:02:23
Jepjep, näillä näkymin taitaa lähtee matkaan tuo mailbagin Fireball, koska kuitenkin sen verran halvemmalla lähtee. Tuskin tulen pettymään tuon särömörssärin kanssa. :)

Mitäs komeroo oot sen kanssa hommaamassa?
Noll_a
29.07.2007 23:07:39
Saan satasella samaan syssyyn Laneyn LV-sarjan 412 kaapin. Testailen ihan rauhassa sitten kotona sen kanssa ja alan myöhemmin investoimaan parempaan kaappiin jos tuo nyt ei sitten korvalle sovi.
Rock The Hell!
Maiden01
29.07.2007 23:26:54
Saan satasella samaan syssyyn Laneyn LV-sarjan 412 kaapin. Testailen ihan rauhassa sitten kotona sen kanssa ja alan myöhemmin investoimaan parempaan kaappiin jos tuo nyt ei sitten korvalle sovi.

Ok, Laneyta pidän ainakin omasta mielestäni ihan hyvänä merkkinä, vaikka en niitä olekaan testannut. Eli en tiedä tuosta kaapista mitään, mutta eipä hinta ainakaan ole paha. Myy se sitten joskus tyhjänä mulle pilkkahintaan;)

Ja vetelihän se Iommikin Laneylla joten ei voi tuottaa huonoa saundia ;)
mungiisi
29.07.2007 23:28:57
Totta, V60 elementti oli vähän pehmeempi saundinen, ei löytynyt ihan samanlaista särmää kuin kolmekymppisestä. En oikein itsekkään tiedä kummasta pidän enemmän, soitan sitten griinbäkeillä;) Moni toki vannoo V30:n nimeen ja kyllähän se omaankin korvaan toki istuu. Ei noin yleisellä elementillä olevia kaappeja voi vaan jättää huomiotta.

Kertokaapas mulle, miten nämä paljon hehkutetut greenbackit eroavat V60 tai V30?
Maiden01
30.07.2007 00:00:57
Kertokaapas mulle, miten nämä paljon hehkutetut greenbackit eroavat V60 tai V30?

Niinpä, loppujen lopuksi ihan hyvä kysymys. Ei niissä nyt niin kamalan suuria eroja ainakaan omaan korvaani esiinny. Mutta nuo Griinbäkit on ehkä vähän tasasemman ja pehmeämmän kuulosia esim. V30:n verrattuna. V30:ssä on ominaista niinsanottu middlekyys. Eli tuota keskialuetta tuppaa aika vahvasti elementti korostamaan. Sellanen vähän terävä ja "rapea" saundi irtoaa siitä.

V60 en oikein muista enää sanoa mitään, sen pikaisesta testaamisesta on aika kauan jo aikaa. Vähän ehkä tasoiteltumpi versio V30:sta.
mungiisi
30.07.2007 00:08:11
Niinpä, loppujen lopuksi ihan hyvä kysymys. Ei niissä nyt niin kamalan suuria eroja ainakaan omaan korvaani esiinny. Mutta nuo Griinbäkit on ehkä vähän tasasemman ja pehmeämmän kuulosia esim. V30:n verrattuna. V30:ssä on ominaista niinsanottu middlekyys. Eli tuota keskialuetta tuppaa aika vahvasti elementti korostamaan. Sellanen vähän terävä ja "rapea" saundi irtoaa siitä.

V60 en oikein muista enää sanoa mitään, sen pikaisesta testaamisesta on aika kauan jo aikaa. Vähän ehkä tasoiteltumpi versio V30:sta.

Periaatteessa voisi siis luonnehtia että Greenbacki on V30 ja V60 väliltä?
Maiden01
30.07.2007 00:10:38

En ehkä sanois ihan niinkään. Hankala noita on yleisesti luokitella ja vertailla toisiinsa. Kuitenkin V60:n muistuttaa mielestäni enemmän GB:ä. Lisäksi saundiin vaikuttaa paljon se minkälaiseen laatikkoon ne elementit on ladottu. Rakenne, materiaalit, rakennustekniikka jne vaikuttaa kanssa paljon.
mungiisi
30.07.2007 00:14:21 (muokattu 30.07.2007 00:14:45)
En ehkä sanois ihan niinkään. Hankala noita on yleisesti luokitella ja vertailla toisiinsa. Kuitenkin V60:n muistuttaa mielestäni enemmän GB:ä. Lisäksi saundiin vaikuttaa paljon se minkälaiseen laatikkoon ne elementit on ladottu. Rakenne, materiaalit, rakennustekniikka jne vaikuttaa kanssa paljon.

Okei. No todettakoon että mä oon löytäny aika hyvin oman soundini metallin soittoon ENGL Blackmoresta, ENGL standard-kaapista ja aktiivimikeistä. Tulevaisuudessa vielä varmaan saatan vaihtaa tuon Blackmoren sen isoveljeen Savageen, mutta ainakin nyt olen tyytyväinen Blackmoreenkin. Varmaan moni muukin, kovasti vaan aina porukka menee suosiolla Ballien kanssa. Mutta mielipidehän se on ja niin sen pitääkin olla.
Nacher
30.07.2007 00:18:43

Greenback on kyllä lähempänä V60:stä. Lähinnä sellainen "puisempi", vintagempi ja lämpimämpi soundi. V60 kuulostaa kuitenkin aika modernilta ja hitusen scoopilta. Kai se Greenbackin idea//meriitti on juuri se, että siitä saa middlekkään soundin, mutta se ei kuulosta niin korviariipivän rujolta ja karkealta, kuin v30. Halvin hyvä GB komero lienee Framus Coba cab, jota saa musamaailmasta ja joka maksaa noin 700e.

Aloittajalle sanottakoon pari kokemustani :

1. Fireball on TODELLA herkkä käytetyn kaapin suhteen. Vaikuttaa soundiin ihan älyttömästi. Testasin halpis-Behringerin läpi, ja soundi oli aivan täyttä puuroa ja muusia. Suhtautuisin tuohon Laneyn halpiskaappiin siis hyvin varauksella. V30:sten kanssa taas tuosta tulee helposti tosiaan hyvin riipivä ja yläkireä. Ei haittaa niin bändin kanssa, mutta yksin jos soittelee, ja etenkin jos kaapin edessä istuskelee, niin kyllähän se raastaa.

2. Blackmore on vanhan koulukunnan rässiin mitä loistavin nuppi. Melkein tuohon tyyliin parempi, kuin Fireball, joka on modernimpi mättöpeli. Sinuna testaisin molemmat ennen ostopäätöstä.
Maiden01
30.07.2007 00:23:19
Kai se Greenbackin idea//meriitti on juuri se, että siitä saa middlekkään soundin, mutta se ei kuulosta niin korviariipivän rujolta ja karkealta, kuin v30.

Joo kyllähän siitäkin toki sitä keskialuetta saa esiin. Itsekin esim. nupista pidän middleä täysillä, jolloin saa tuohon sopivan saundin. Ei kuitenkaan aivan sellasta pakonomaista middlepiikkiä, mitä ehkäpä V30:ssa
mungiisi
30.07.2007 00:23:40
Greenback on kyllä lähempänä V60:stä. Lähinnä sellainen "puisempi", vintagempi ja lämpimämpi soundi. V60 kuulostaa kuitenkin aika modernilta ja hitusen scoopilta. Kai se Greenbackin idea//meriitti on juuri se, että siitä saa middlekkään soundin, mutta se ei kuulosta niin korviariipivän rujolta ja karkealta, kuin v30. Halvin hyvä GB komero lienee Framus Coba cab, jota saa musamaailmasta ja joka maksaa noin 700e.

ENGLillä on nykyisin kanssa jokin GB kaappi, sama vissiin kuin tuo Pro mutta siihen tosiaan on ladattu GB:t. Hinta taisi olla jotain 700-800 euroa ellen ihan väärin muista. Nettisivuilla tosin ei ole mitään mainintaa.

2. Blackmore on vanhan koulukunnan rässiin mitä loistavin nuppi. Melkein tuohon tyyliin parempi, kuin Fireball, joka on modernimpi mättöpeli. Sinuna testaisin molemmat ennen ostopäätöstä.

Tähän vaikuttaa todella paljon myös kaappi, nyt voin sen sanoa vihdoin itsekin. Etenkin ENGLin stankku kaapilla Blackmore on aika moderni soundinen. Tämäkin tietysti mielipide, mutta itselleni se kuulostaa modernilta ja hyvä niin.
ENGL-friikki
Maiden01
30.07.2007 00:26:36 (muokattu 30.07.2007 00:28:40)
Tuli jotain ihan omaa selitystä...

Offaria: Tietääkö kukaan mikä ENGL:n Slow Hand on nuppejaan? Kitaraopella on tuollainen, enkä noista mitään ole kuullut. Taitaa olla joku Limited Edition malli? Hyvältä saundaa kyllä siihen nähden että on ENGL. Sori :)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)