Numb 24.07.2007 20:01:41 | |
---|
En ole tuon valvekingin kanssa pelannut, mutta Orangesta - joka siis ei ole hevivahvari - irtoaa aika hyvin overdivellä (tai kahdella) boostaamalla. Boostaamista tuossa ylempänä jo kuvattiinkin, eli suht maltilliset säröt vahvarista, ja overdrivesta leveliä paljon ja säröä vähän. Tuon MXR:n pitäisi toimiman juuri tässä tehtävässä hyvin. Tuloksena on tiukka ja erotteleva särö, jossa dempit iskevät kuin....jokin, joka iskee kovaa ja tarkasti kasseille. :) Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen ---
Se pitää vetää niig skibbadibbaboungboung skäppidäbbi ticotico hei groopie dountsu teik mai hair de bäng bäng bong! -LamaAjanElvis |
Jorte Kariko 24.07.2007 20:08:03 | |
---|
http://www.youtube.com/watch?v=HGLBm2kevQ0 http://www.youtube.com/watch?v=2aTO … Z-B274&mode=related&search= Kokeile nyt ihmeessä sitä valvekingin omaa särökanavaa ku hevivahvarihan se on. niinpä! uskoisin tuosta valvekingistä löytyvän hyvät hevisoundit, kun jaksaa vain keskittyä peliin ja vähän säädellä nuita namiskoja. Itse ostin Metal Muffin sen takia, koska ei ollut nupissa särökanavaa ja halusin sellaisen pedaalin mistä löytyvät Bass, Treble, ja middle säädöt. Särö kanavaa nupissani ei ollut, eikä myöskään ole Bass, treble middle namiskoja nupissa ja combossa (Epiphone valve jr & combo), mutta nyt löytyy särökanava ja niille nuo tarpeelliset säätö namiskat. Kun mennään naimisiin annetaan toisilleen vaitiololupaus. Jos sitä ei pidä, täytyy erota ja silloin pitää jakaa lamput ja veitset ja yleensä ei voida sopia kuka saa lapset. Niiden jotka eivät voi sopia siitä, täytyy mennä pörssimeklarin luo. |
Hipelius 24.07.2007 20:10:12 | |
---|
Bändini MySpace-sivulla ( www.myspace.com/sacrecy) olevissa biiseissä on myös kaikki komppikitarat vedetty boostatulla Valvekingilla. http://www.sacrecy.com | kalamies#54 >-)))> |
zaimou 24.07.2007 21:23:10 | |
---|
Mulla on kans Valveking-nuppi, ja hyvät hevisäröt siitä saa. Tosin kun tuli vaihettuu kitaran tallaan DiMarzion D Sonic, niin rupes särökanava käyttäytyy ihan eri tavalla. Hyvään suuntaan kylläkin muuttu, noin heviä ajatellen. Bossin DS-1stä ja SD-1stä on tullu käytettyy boostaamiseen. |
kipu69 25.07.2007 11:32:33 | |
---|
Muistuttaako tuo metal muff, metalzonea soundiltaan? ei noita kahta oikein voi minusta verrata, MT on aika sirkkeliä tuohon verrattuna. Kun MM:sta laittaa middlen yli puolen välin niin säröstä tulee tosi "rouhea". kun taas kääntää middlen vähemmälle niin tulee todella scoopattu soundi. suositten että kokeilet ja tiedän että tulet yllättymään metal muffin momipuolisuudesta... "idiootteja on helpompi sietää, jos heitä ei ajattele typerinä ihmisinä vaan poikkeuksellisen lahjakkaina apinoina." |
Kitarmän 25.07.2007 11:42:35 | |
---|
Visual Soundin Jekyll&Hyde. |
McNulty 25.07.2007 11:42:47 | |
---|
ei noita kahta oikein voi minusta verrata, MT on aika sirkkeliä tuohon verrattuna. Ei siitä mitään sirkkeliä tule jos sitä osaa käyttää. En ihan oikeasti ymmärrä onko MT-2:n monipuolinen EQ-osasto ja suhteellisen laajalla alueella toimiva Gain-potikka täysin vieraita monelle "säätäjälle". Sen gainin ei tarvitse olla kaakossa, kuten ei myöskään treblen (siis high-säädin). Myöskään sitä middleä ei tarvitse kuopata olemattomiin. Siinä olen tosin samaa mieltä, ettei noita kahta kannata verrata keskenään. Metal Muff ei ole Metal Zone ja sama toisinpäin. Kun MM:sta laittaa middlen yli puolen välin niin säröstä tulee tosi "rouhea". kun taas kääntää middlen vähemmälle niin tulee todella scoopattu soundi. suositten että kokeilet ja tiedän että tulet yllättymään metal muffin momipuolisuudesta... Monipuolisuudessa kyllä MT-2 vie voiton juurikin sen EQ:n ansiosta. Soundillisesti tuo "brittityylinen" Metal Muff voi kuitenkin olla monia miellyttävämpi, nimenomaan sen crunchinsa ansiosta. People with courage and character always seem sinister to the rest. -H. Hesse |
kipu69 25.07.2007 11:47:27 | |
---|
Ei siitä mitään sirkkeliä tule jos sitä osaa käyttää. En ihan oikeasti ymmärrä onko MT-2:n monipuolinen EQ-osasto ja suhteellisen laajalla alueella toimiva Gain-potikka täysin vieraita monelle "säätäjälle". Sen gainin ei tarvitse olla kaakossa, kuten ei myöskään treblen (siis high-säädin). Myöskään sitä middleä ei tarvitse kuopata olemattomiin. mulla on ollu pariin otteeseen Metal Zone ja aina on ollu ongelmana keskialueen säädöt vaikka on kuinka ruuvvannut. omaan makuun ehkä liian "monipuolinen" ja vaikea säätää. Vaikka en itse pidä siitä niin pakko sanoa ettei se huono voi olla , koska se on varmasti myydyimmistä säröpedaaleista ikinä... "idiootteja on helpompi sietää, jos heitä ei ajattele typerinä ihmisinä vaan poikkeuksellisen lahjakkaina apinoina." |
McNulty 25.07.2007 11:50:44 | |
---|
mulla on ollu pariin otteeseen Metal Zone ja aina on ollu ongelmana keskialueen säädöt vaikka on kuinka ruuvvannut. omaan makuun ehkä liian "monipuolinen" ja vaikea säätää. Vaikka en itse pidä siitä niin pakko sanoa ettei se huono voi olla , koska se on varmasti myydyimmistä säröpedaaleista ikinä... Niin, siitä keskialueesta haastavan tekee se, kun siihen on mukaan ympätty säädettävä taajuus, ei pelkästään boostin tai cutin määrä. Toki kiinteäksi fiksatulla middlellä on "helpompi" operoida. Itselläni on hyllyssä jo jokusen vuoden ollut pölyttyneenä tuollainen MT-2... itse kun otan särösoundin "99 kertaa sadasta" vaffarista. Metal Muffia olen soitellut myös ja siitä mukavan tekee tuo Top Boost. Se on mielestäni hyvä lisä. Saa esim. komppi ja lead-soundin samasta rasiasta. People with courage and character always seem sinister to the rest. -H. Hesse |
tommiot 25.07.2007 12:05:44 (muokattu 25.07.2007 12:06:27) | |
---|
Niin, siitä keskialueesta haastavan tekee se, kun siihen on mukaan ympätty säädettävä taajuus, ei pelkästään boostin tai cutin määrä. Toki kiinteäksi fiksatulla middlellä on "helpompi" operoida. Sais olla samantien täysparametrinen :) Mun mielestä sillä olis helpoin operoida, kun vois ihan miten tahansa eq:ttaa sitä keskialuetta. Metal Zonesta en oo kyllä koskaan tykänny... Se on jotenkin aina ihan liian "metalli". Bossin GT-8:lla siitä oon saanut jotain järkevää ulos buustaamalla gaini melkein nollassa vahvarimallinnuksia... Silloinkin joutui kyllä pistää aika rankasti EQ:ta etuasteen jälkeen ja lopulta poistin koko presetin =) |
Terry Pantheras 25.07.2007 13:23:07 (muokattu 25.07.2007 13:25:34) | |
---|
MI Audio Crunch Box distortion, hullu, mutta musikaalinen laite. Paras särötin mitä itse olen koskaan soittanut/omistanut. Hmm, pitää tosin testiä myös tuo Metal Muffinssi... http://www.miaudio.com/CB1.htm MUOX: soundisampleja löytyy myös sivuilta... I pity the fool! |
Iron Horse 25.07.2007 15:09:01 | |
---|
MI Audio Crunch Box distortion, hullu, mutta musikaalinen laite. Paras särötin mitä itse olen koskaan soittanut/omistanut. Hmm, pitää tosin testiä myös tuo Metal Muffinssi... http://www.miaudio.com/CB1.htm MUOX: soundisampleja löytyy myös sivuilta.. Tuolla kliinillä kanavalle, ja kaikki classic rock-kompeista tylyimpään Marsustack-saundiin on siinä. Mutta testaa ihmeessä sitä VK:n omaa särökanavaa, ja mitä saundeja siitä et saa, tai mitä saundista jää puuttumaan, niin ostat EQ:n ja muokkaat sillä saundia, tai vaihtoehtoisesti OD:n, mutta eq on parempi särökanavan luonteen muuttamisessa. |
pekurides 25.07.2007 15:21:34 | |
---|
MI Audio Crunch Box distortion, hullu, mutta musikaalinen laite. Paras särötin mitä itse olen koskaan soittanut/omistanut. Hmm, pitää tosin testiä myös tuo Metal Muffinssi... http://www.miaudio.com/CB1.htm MUOX: soundisampleja löytyy myös sivuilta... Otin testiin tuon MM ja ei kannata... kliinillä sai jonkinnäköistä kirpeäsäröistä hevikitaraa muistuttuva saundia aikaiseksi mutta särökanavilla buustaminen aivan turhaa hommaa! Samaa Luokkaa Metalzonen kanssa, kummatkin hiukan epäorgaanisia:) Se middle vaikuttaa myös ihan ihmeellisesti, heti kun pikkasen puolenvälin kääntää niin tulee semmoinen kumma epäluonnollinen wah-saundi vähän niinkuin metalzonessa ... tuo top boosti ainakin highgainillä ei toimi yhtään, kummaa pörinää:) NOh! totuuden nimissä en kyllä kauaa jaksanut sitä väännellä kun ei oikein napannut.. Kaipa se Yksikanavaisessa pikkusen rosoisessa saundissa voipi toimia lisänä. Minun suositukseni Zotic BB preamp. Tunteella päin vittua. |
Terry Pantheras 25.07.2007 16:05:11 | |
---|
Tuolla kliinillä kanavalle, ja kaikki classic rock-kompeista tylyimpään Marsustack-saundiin on siinä. Mutta testaa ihmeessä sitä VK:n omaa särökanavaa, ja mitä saundeja siitä et saa, tai mitä saundista jää puuttumaan, niin ostat EQ:n ja muokkaat sillä saundia, tai vaihtoehtoisesti OD:n, mutta eq on parempi särökanavan luonteen muuttamisessa. Juu, nimen omaan puhtaan päälle, mut kaip tuo toimii clean boostina särökanavillekin. Pitääpä testiä, vaikkakin Crunch box kuulostaa paremmalle mun Framuksen cleanilla kuin Framuksen omat säröt... :D I pity the fool! |
-Wildchild- 25.07.2007 17:51:49 | |
---|
Tai ehkä mun pitäs vaan ostaa toinen Od, kun tuolla Wylde pedaalilla saa aikaan aika "kirkkaan" ja kireän soundin, enemmän kaipaan sellasta Ensiferum tyylistä soundia. |
-Wildchild- 25.07.2007 17:52:28 | |
---|
Minkälainen olisi hyvä Od just tällaselle folk/heavy metallille? |
Hipelius 25.07.2007 17:57:34 | |
---|
Ei se OD niin paljon vaikuta kuin se vahvistin. Kokeile eri eq-säätöjä siitä Valvekingistä. http://www.sacrecy.com | kalamies#54 >-)))> |
-Wildchild- 25.07.2007 18:21:03 | |
---|
Jotenkin saan aikaseks aika sellasen Lamb of god tyylisen soundin :D |
Black Zombie 82 26.11.2019 05:54:36 | |
---|
Eli. Ostin footswitchin mun Fender Mustang-mallintavaan vahvistimeen. Ensin meinasin ostaa säröpedaalin, mutta en ostanut, kun sanottiin, että MIKÄÄN säröpedaali ei toimi transistorivahvistimen kanssa. Noh, särö Q särö. MUTTA: Muuten ihan jees, MUTTA nro II: Clean tulee PALJON lujempaa Q särötetty soundi. Eli tästä footswitchistähän ei ollut mitään hyötyä. Kuitenkin joutuu *unkkaamaan kitaran volumepotikkaa. Kun just nimenomaan siksi halusin joko footswitchin tai säröpedaalin, että EI tarvitsisi säätää kanavaa eikä volumea mistään potikoista. Ehkä se on vaan todettava, että nämä soittohommat ei ole mua varten. Ainakaan sähkökitarahommat. Pitänee tyytyä vaan siihen akustisen näppäilyyn sängyn reunalla tai lopettaa koko soittoharrastus. Turhauttaa tällaiset vastoinkäymiset. =( |
Laulava Kylätohtori 26.11.2019 08:29:39 | |
---|
Black Zombie 82: Eli. Ostin footswitchin mun Fender Mustang-mallintavaan vahvistimeen. Ensin meinasin ostaa säröpedaalin, mutta en ostanut, kun sanottiin, että MIKÄÄN säröpedaali ei toimi transistorivahvistimen kanssa. Noh, särö Q särö. MUTTA: Muuten ihan jees, MUTTA nro II: Clean tulee PALJON lujempaa Q särötetty soundi. Eli tästä footswitchistähän ei ollut mitään hyötyä. Kuitenkin joutuu *unkkaamaan kitaran volumepotikkaa. Kun just nimenomaan siksi halusin joko footswitchin tai säröpedaalin, että EI tarvitsisi säätää kanavaa eikä volumea mistään potikoista. Ehkä se on vaan todettava, että nämä soittohommat ei ole mua varten. Ainakaan sähkökitarahommat. Pitänee tyytyä vaan siihen akustisen näppäilyyn sängyn reunalla tai lopettaa koko soittoharrastus. Turhauttaa tällaiset vastoinkäymiset. =( Eiköhän ne jotenkin saa balanssiin säädettyä kanavakohtaisella volumella tai jotenkin. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |