kid ego 28.07.2007 08:42:46 | |
---|
Hieman off-topiccina totean että kyllä minä mieluummin maksan nimestä siinä mielessä että kitaran on laadukas ja tunnettu firma valmistanut kuin siitä että kyseisellä mallilla soittaa joku kuuluisa stara. Se että Alexi Laiho -mallilla soittaa Alexi itse, ei tee siitä niin paljon parempaa kitaraa missään tapauksessa että siitä kannattaa maksaa puolet enemmän. the tuktession of the moog is took the tak tak |
Twinkle 28.07.2007 09:59:24 (muokattu 28.07.2007 09:59:55) | |
---|
Näinhän se valitettavasti menee. Maksanhan minäkin nimestä, kuten joku tuolla huomautti - Gibson. Itse asiassa se gibson ei maksa niin paljoa kuin Les Paul. Gibsonin muut mallistot Les Paulia lukuunottamatta eivät maksa suhteessa edes paljoa verrattuna muihin jenkkimalleihin. Les Paul puolestaan on staran nimi, samalla tavalla kuin Laiho ja tässäkin threadissa mainittu Rhoads. Kaikille noille maksetaan jokaisesta kepukasta rojalteja ja se lisää hintaa verrattuna normaaliin kalikkaan. Näin minulle ainakin tuossa joku aika sitten vielä väitettiin kun tällä foorumilla hinnastoista väännettiin. En tiedä sitten mikä on tämän päivän käsitys. |
mhaarala 28.07.2007 11:09:12 | |
---|
Joo, ehkä jossain Gibson Les Paulissa on kuitenkin sellainen ero Laiho-signatureen verrattuna, että ne assosioidaan useimmiten enemmän nimenomaan Gibsoniin kuin Lester-setään. Moniko Les Paulin ostaja mahtaa edes olla kuullut Polfusin musiikkia? Laiho-signature taas yhdistyy enemmän Alexi Laihoon ja sen olemassaolon oikeutus on enemmän siinä, että nimenomaan Alexi Laiho soittaa sillä, kuin että se olisi jollain tavalla originaali tai soittimena muuten muista erottuva. Joten siinä mielessä pidän kyllä Gibson Les Paulia ja Jackson Rhoads-mallia enemmän soittimina, jotka signature-luonteestaan huolimatta ovat eräänlaisia jokamiehen työkaluja ilman että niiden soittajan tarvitsisi juurikaan assosioitua alkuperäisiin artisteihin. Toista se on Laiho-signaturen kanssa... kuka ostaa kyseisen mallin ja maksaa siitä lisähinnan, jos ei ole enemmän tai vähemmän hc-fani? Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen |
Dunga 28.07.2007 11:13:24 | |
---|
Komppia ylläkirjoittaneelle. Tuskin moni muu kuin, hc Laiho- fanit noita monien kiloeurojen hintaisia heinäseipäitä ostaa. Sillä summallahan saisi jo teetettyä oman customin täysin omilla spekseillään, jos malli muuten miellyttää silmää. "Robot minds of robot slaves, lead them to atomic rage" |
Sir Härö 28.07.2007 16:30:30 | |
---|
ESP:llä ei ole tuotantoa USA:ssa vaan kaikki ESP:t tulevat Japanista. Kyseinen malli on myös USA:ssa myytävä versio Laiho-signaturesta. Vanhempia malleja (kuten ei SV stankkuakaan) ei sinne voi viedä, koska ne ovat liian lähellä Jackson RR:ää. Tätä minäkin ajattelin ja olin jo luulemassa että mulla olis aukko sivistyksessä. "Vapaa kieli ja seuraavan kielen 8 ääni pitää päristä samaan, eli tuuttiin tää tehtiin...
Samoin vapaa ja toisekielen 20ääni tuuttiin tää tehtiin."
-k.sln |
Luotomeister 03.08.2007 03:07:06 | |
---|
no mites tuo sv? se näyttää ihan kivalta peliltä kun katoin noita speksejä. ja kun mulla ei oo oikein aikaa tällä hetkellä kokeilla tätä sv:tä niin tietääkö kukaan hyviä ja huonoja puolia tästä? hankin vähän taustatietoja ennen kuin menen kokeilemaan sitä ensi kuussa, milloin mulla ois aikaa... eihän siinä sv:ssä oo muuta eroo laihon malliin kun mikki ja nauhamerkit. sv:ssä on kyllä parempi mikki. |
Traditional 03.08.2007 08:48:55 | |
---|
eihän siinä sv:ssä oo muuta eroo laihon malliin kun mikki ja nauhamerkit. sv:ssä on kyllä parempi mikki. Itseasiassa erot jenkkimalliin ovat suuret (siihen vain vähän yli kahdentonnin malliin). Mutta on se jännä miten samoin speksattua kitaraa saa japanista alle tonnin. Jumaleishön. Hyvä huomio. -saastara Hei. Olen allekirjoitusvirus. Sinulle tulee vastustamaton halu kopioida tämä rivi allekirjoituksesi jatkeeksi. |