rosberg 25.06.2007 16:32:05 | |
---|
Elixirit on niille, jotka treenaa ja hikoilee paljon. Soundaa jotenkin karmeille ja akustisessa ne on ihan helvetilliset. Ostetaan gibson explorer!!! |
Speak Of The Devil 25.06.2007 18:53:12 | |
---|
Mistäs te muuten ostatte kielenne? Suomessa on jotenkin järkyttävä hintataso, joten onko olemassa jotain halpaa nettiputiikkia (Thomannilta ei nyt kuitenkaan ole järkevää tilata pelkkiä kieliä, kun tulee kulut päälle jne.)? |
Alpertti 25.06.2007 19:13:52 | |
---|
|
J.Hollström 25.06.2007 20:38:25 | |
---|
Mistäs te muuten ostatte kielenne? Suomessa on jotenkin järkyttävä hintataso, joten onko olemassa jotain halpaa nettiputiikkia (Thomannilta ei nyt kuitenkaan ole järkevää tilata pelkkiä kieliä, kun tulee kulut päälle jne.)? Täältä saa aika edukkaasti isommissa sarjoissa. http://saitenkatalog.de/shop1/ |
heikkikorpi 29.06.2007 12:10:20 | |
---|
|
weelie 29.06.2007 12:21:25 (muokattu 29.06.2007 12:29:40) | |
---|
Itse ostan aina mistä halwimmalla saa, merkillä ei kovin paljon väliä. Webstrings.com on ollut se halvin jokusen vuoden. Nyt nostivat postimaksuaan, joten piruuttani menin lähiliikkeisiin katsomaan saisko kieliä kelpo hinnalla. Rotosoundsit löytyi 2 settiä kympillä F-musiikista. Joten ne siis, ja ylimääräinen e-kieli kaupan päälle (en tiedä mitä sillä sitten on väliä, mutta kai maar se jollekin on merkityksellinen juttu). Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä sekä niitä viestejäni jotka eivät tarjoa merkittävää lisäinformaatiota kaikille lukijoille, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa. |
Roki 29.09.2008 21:43:33 | |
---|
Ikivanha threadi, mutta kun aihe on kohdallaan... Minkäsvahvuinen kielisetti stratoissa on yleensä vakiona? 009-042? Been there - done that - don't ask. |
Jucciz 29.09.2008 21:51:02 | |
---|
Minkäsvahvuinen kielisetti stratoissa on yleensä vakiona? 009-042? Huokaus. Stratossa on sen vahvuiset kielet kuin mitä siihen on laitettu. Kysymykseen ei voi vastata. Mun Stratossa on aina 11-52. Muissa kitaroissa sama. |
Roki 29.09.2008 22:06:41 | |
---|
Eli tehtaaltakin tulevat niillä kielillä, mitä on sille päivää sattunut varastosta löytymään? Pitänee sitten alkaa metsästämään jotain mittalaitetta, jolla nuo saa mitattua. Mistään kun ei infoa tunnu muuten löytyvän. Been there - done that - don't ask. |
esprit de corps 29.09.2008 22:10:01 | |
---|
Minkäsvahvuinen kielisetti stratoissa on yleensä vakiona? 009-042? Yleensä ainakin itse törmännyt noihin ja Fender aika monen mallin kohdalla näin ilmoittaa. Mutta toki ne kannattaa vaihtaa sellaisiin, joilla voi soittaakin. |
Roki 29.09.2008 22:45:53 | |
---|
Kiitokset crowfieldille. Minullahan siis on jo 5 päivää ollut halvin kiinanpajan tuotos johon on kehdattu kirjoittaa Fender (Squier Bullet Strat). Sormet tykkää kyllä vakiosetin paksuudesta ja pitänee noutaa lähimmältä soitinkauppiaalta jotain paremmin vireen pitävää. Been there - done that - don't ask. |
esprit de corps 29.09.2008 23:06:30 | |
---|
Minullahan siis on jo 5 päivää ollut halvin kiinanpajan tuotos johon on kehdattu kirjoittaa Fender (Squier Bullet Strat). Tuossa ainakin on Squierin oman ilmoituksen mukaan vakiona 9-42-setti. Sormet tykkää kyllä vakiosetin paksuudesta ja pitänee noutaa lähimmältä soitinkauppiaalta jotain paremmin vireen pitävää. Kielet kannattaa kyllä vaihtaa, mutta siihen vireen pitävyyteen vaikuttaa muutkin seikat kuin ne. Esimerkiksi satula, virittimet, yleisestikin säädöt ja talla. Kannattaa niitäkin tsekkailla ja tarpeen mukaan hiukan viritellä. |
black-dog 29.09.2008 23:08:07 | |
---|
itse tykkään ernie pallukiosta. 11 power slinky on itselle ainoa oikea setti. se vaan sopii käteen. mikään ei estä sinua laittamasta elixirejä stratoon jos siitä itse tykkäät. kannattaa kokeilla eri merkkejä ja kattoa mistä tykkää Watch my back sano kyttyräselkä |
Karipiirto 29.09.2008 23:12:03 | |
---|
Mun Stratossa on aina 11-52. Muissa kitaroissa sama. Eikö semmoset oo aika kireet ainakin normi E-vireessä? "There's no roll!
They forgot the roll and they only kept the rock. The roll's the whole damn thing dude, the rock is nothing, deal with it, the roll is king. Unfortunately most cats don't get behind the roll." -Keith Richards |
jussimus 29.09.2008 23:31:37 | |
---|
Eikö semmoset oo aika kireet ainakin normi E-vireessä? Ei ole. Mulla on myös aina ollut tuo sama setti (soitan aina e-vireessä), ja välillä tuntuu siltä että bendit meinaa lähteä lapasesta :) |
Puavali 30.09.2008 07:58:31 | |
---|
Elixirit on niille, jotka treenaa ja hikoilee paljon. Soundaa jotenkin karmeille ja akustisessa ne on ihan helvetilliset. Saundi on kyllä just tota, en aio koskaan laittaa omaa kitaraani elixir-kieliä. Ja niiden tuntuma on liian liukas. Stratoon sopii minun mielestä 11-setti tai paksumpi, sillä siitä saa parhaan twängin ja mojon ja paukkeen. Kolmos- ja neloskielet voi soida ohkaisempanakin, mutta ykkönen ja kutonen parhaiten paksuina. Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. kalamies#19 >-)))> ; ESTR #2 ; Relic #5 |
Novice 30.09.2008 08:30:21 | |
---|
Saundi on kyllä just tota, en aio koskaan laittaa omaa kitaraani elixir-kieliä. Ja niiden tuntuma on liian liukas. Stratoon sopii minun mielestä 11-setti tai paksumpi, sillä siitä saa parhaan twängin ja mojon ja paukkeen. Kolmos- ja neloskielet voi soida ohkaisempanakin, mutta ykkönen ja kutonen parhaiten paksuina. Sanoisinpa että olet asian ytimessä. Omasta mielestä strato soi parhaiten silloin kun sitä kunnolla "runtataan", SRV toimii hyvänä esimerkkinä. .011 setti toimii mulla ainakin parhaiten, musarissa käytän .010 settiä ja se toimii siinä kepissä parhaiten mulle, siinävaiheessa kun elixirien etu tulee esille(kestävyys), on jo aika vaihtaa kielet muutenkin, IMO. Fenderin omia kieliä koitin kerran, ja toista kertaa en niihin koske, tuntuma oli kun olisi ruostuneilla kielillä soittanu. |
Kiinankeisari 30.09.2008 11:25:23 | |
---|
siihen straton mojoon ja paukkeeseen vaikuttaa kyllä sitten se kielten korkeuskin, kunnolla vaan nostaa ylöspäin niin johan alkaa soimaan. straton pitää musta kuulostaa stratolta ilman vahvistintakin, twängi lähtee muualtakin kuin mikeistä. "soita silleen makeesti" -Albert Järvinen |
Puavali 30.09.2008 14:13:04 | |
---|
siihen straton mojoon ja paukkeeseen vaikuttaa kyllä sitten se kielten korkeuskin, kunnolla vaan nostaa ylöspäin niin johan alkaa soimaan. straton pitää musta kuulostaa stratolta ilman vahvistintakin, twängi lähtee muualtakin kuin mikeistä. Juu, kaulataskua kannattaa muotoilla, että saa hyvän soitettavuuden, vaikka tallapalat on korkealla. Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. kalamies#19 >-)))> ; ESTR #2 ; Relic #5 |
McNulty 30.09.2008 14:18:29 | |
---|
Mitkä kielet stratoon? Niin paksut kuin soittotatsisi ja tuntumasi antaa myöden. Ei näihin nyt voi oikein muuta sanoa. Merkki ja lopullinen vahvuus löytyy kokeilemalla. Oh, but you can't expect to wield supreme executive power just because some watery tart threw a sword at you. |