KurtCobain 17.06.2007 10:53:06 (muokattu 17.06.2007 10:54:58) | |
---|
Korjaamisessa on aina riskinsä. Korjauta itse, totea toimivaksi ja myy sitten niin saat enemmän rahaa. Hmm.. :) Saako noin tehdä? et myyn kitaran toimivana enkä puhu murtumasta mitään? Varmaan tän keskustelun jälkeen jos korjautan sen ja myyn toimivana niin aika moni m.nettiläinen tietää et se on korjattu kun ne on lukenu tätä ketjua :D Muulon selvä taktiikka: Korjautan, pistän myyntii ja kerron et on toimiva ja hintaa pistän 280e ja sanon et "Nyt lähtee näin halvalla koska on pakko saada vahvistin" ja sit joku tyyppi ostaa sen ja huomaa et kaula on murtunu ja sanon sille et ei oo taakuuta sille ja sanoin et se on toimiva jne.... Edit: Loppupuoliskon teksti on sekavaa :) "Sun hiuksethan näyttää ihan mopilta" -Yks Kaveri |
duc 17.06.2007 10:55:57 | |
---|
Hmm.. :) Saako noin tehdä? et myyn kitaran toimivana enkä puhu murtumasta mitään? Varmaan tän keskustelun jälkeen jos korjautan sen ja myyn toimivana niin aika moni m.nettiläinen tietää et se on korjattu kun ne on lukenu tätä ketjua :D Muulon selvä taktiikka: Korjautan, pistän myyntii ja kerron et on toimiva ja hintaa pistän 280e ja sanon et "Nyt lähtee näin halvalla koska on pakko saada vahvistin" ja sit joku tyyppi ostaa sen ja huomaa et kaula on murtunu ja sanon sille et ei oo taakuuta sille ja sanoin et se on toimiva jne.... En tarkoittanut että jättäisit sen mainitsematta, vaan että testaat että kitara soi edelleen yhtä hyvin kuin ennen. Ei ole tullut kuolleita pisteitä kaulaan jne. Kyllä sen saumakohdan erottaa siitä lavasta ellei sitä hio ja lakkaa uusiksi. |
Dunga 17.06.2007 10:57:40 (muokattu 17.06.2007 10:59:31) | |
---|
Hmm.. :) Saako noin tehdä? et myyn kitaran toimivana enkä puhu murtumasta mitään? Varmaan tän keskustelun jälkeen jos korjautan sen ja myyn toimivana niin aika moni m.nettiläinen tietää et se on korjattu kun ne on lukenu tätä ketjua :D Muulon selvä taktiikka: Korjautan, pistän myyntii ja kerron et on toimiva ja hintaa pistän 280e ja sanon et "Nyt lähtee näin halvalla koska on pakko saada vahvistin" ja sit joku tyyppi ostaa sen ja huomaa et kaula on murtunu ja sanon sille et ei oo taakuuta sille ja sanoin et se on toimiva jne.... Eh, tottakai siitä kaulan murtumisesta kannattaa mainita. Ellei siis halua kusipään leimaa otsaansa. Edellinen kirjoittaja varmaankin tarkoitti, että saat siitä vähän enemmän rahaa jos myyt sen itse korjattuna kuin hajonneena, toki et silti rikkoutumattoman verran. Itse vain korjaisin ja pitäisin itselläni. My name is Lucifer, please take my hand. |
Tympee Huttunen 17.06.2007 10:58:23 (muokattu 17.06.2007 10:59:20) | |
---|
Cobainille: Tottakai sun pitää kertoa, että lapa on siitä mennyt poikki. Et sinä mitenkään voi vertailla ehjän ja hajonneen tuotteen hintoja tässä. Jos tuon korjaus on susta pelkän liimapullon arvoista, niin tosiaan korjaa se itse ja laita sen jälkeen myyntiin korjattuna. Silloin varmaan tuurilla se voi mennä 200eurolla kaupaksi. Kyllä noita korjattuja Gibsoneita menee kaupaksi siinä, missä "ehjiäkin", mutta ne on Gibsoneita.
Itse vain korjaisin ja pitäisin itselläni. Sama juttu. |
KurtCobain 17.06.2007 11:00:32 | |
---|
Eh, totta kai siitä kaulan murtumisesta kannattaa mainita. Ellei siis halua kusipään leimaa otsaansa. Edellinen kirjoittaja varmaankin tarkoitti, että saat siitä vähän enemmän rahaa jos myyt sen itse korjattuna kuin hajonneena, toki et silti rikkoutumattoman verran. Itse vain korjaisin ja pitäisin itselläni. Noi vanhemmat ei anna mun korjata sitä itte vaan haluaa "ammattilasen" korjata sen. Ja jos sen menisin korjauttaa puusepällä niin olisin kyllä aika pitkän pennin siihen laittanut ja voisin saada siitä korjattuna joku 200e. Ja se korjausin maksaa joku 50e ainakin. "Sun hiuksethan näyttää ihan mopilta" -Yks Kaveri |
KurtCobain 17.06.2007 11:03:21 (muokattu 17.06.2007 11:04:00) | |
---|
Olishan se järkevintä pitää se itte, muttakun en yksinkertasesti tartte uutta kitaraa.. Ku nyt löytyy jo kolme kitaraa nii olis hyvä saada myytyä ainakin yks. "Sun hiuksethan näyttää ihan mopilta" -Yks Kaveri |
Tympee Huttunen 17.06.2007 11:05:24 (muokattu 17.06.2007 11:05:55) | |
---|
Ja se korjausin maksaa joku 50e ainakin. Jos se maksaa ammattilaisella noin vähän, niin vie se sinne. On muutenkin eri asia myydä ammattilaisella korjattua kitaraa, kuin jotain itse väsättyä. Enemmän siitä kitarasta korjattuna tulet saamaan. |
KurtCobain 17.06.2007 11:08:05 | |
---|
Siis en tiä tarkalleen maksaako se ton 50e mut toi nimimerkki antti1 sano et sen saa korjattua 50-100e hintaan. "Sun hiuksethan näyttää ihan mopilta" -Yks Kaveri |
Antti1 17.06.2007 11:10:20 | |
---|
Huom. veikkasin, että sen saattaa saada siihen hintaan. Se riippuu ihan, että kenellä sen teetät ja kuinka pahasti toi on oikeasti mennyt. Kuvien perusteella se näyttää helpolta hommalta, mutta totuus voi olla toinen. Puuseppää kun leikin työkseni, niin mä tekisin tuon tohon hintaan. Jos olisin soitinrakentaja, niin pyytäisin varmasti enempi. Ihan sen takia vaan, että toi on tommosta spesiaalihommaa, josta voi ottaa rahat hölmöiltä pois. OSTAKAA CREAMWAREN SCOPE -ÄÄNIKORTTI EDULLISESTI! |
KurtCobain 17.06.2007 11:24:34 (muokattu 17.06.2007 11:24:45) | |
---|
Yks tosta tarjos 100e, ja sanoin et en myy :) Nyt on jo 2 tyyppiä tarjonnu 100e vaikka toi myyntiilmotus ei oo ollu siä kun 12h nii kyllä se tyyppi viä tulee joka tarjoo sen 150e :) "Sun hiuksethan näyttää ihan mopilta" -Yks Kaveri |
Antti1 17.06.2007 11:35:33 | |
---|
Eikä ku tää menee näin: hintatietoiset mnetin ostajaehdokkaat tietävät, että kaikissa laitteissa on _aina_ tinkivara olemassa, jonka hyvä tinkaaja nappaa pois ja saa loistokaupan itselleen. Jos sä haluat sen 150€, niin sulla pitäisi lukea 190€ hintapyyntönä. 190€ sen takia, että se vaikuttaa ihmisen pääkopassa huomattavasti edullisemmalta, kuin 200€. Nyt kun sulla lukee se 150€ siinä pyyntönä, niin "kovat kaupantekijät" kärkkyvät tavaraa 100€ hinnalla itselleen. :) OSTAKAA CREAMWAREN SCOPE -ÄÄNIKORTTI EDULLISESTI! |
KurtCobain 17.06.2007 11:39:43 | |
---|
Eikä ku tää menee näin: hintatietoiset mnetin ostajaehdokkaat tietävät, että kaikissa laitteissa on _aina_ tinkivara olemassa, jonka hyvä tinkaaja nappaa pois ja saa loistokaupan itselleen. Jos sä haluat sen 150€, niin sulla pitäisi lukea 190€ hintapyyntönä. 190€ sen takia, että se vaikuttaa ihmisen pääkopassa huomattavasti edullisemmalta, kuin 200€. Nyt kun sulla lukee se 150€ siinä pyyntönä, niin "kovat kaupantekijät" kärkkyvät tavaraa 100€ hinnalla itselleen. :) Tein ton sun taktisen jutskeliinin :D "Sun hiuksethan näyttää ihan mopilta" -Yks Kaveri |
Antti1 17.06.2007 11:53:16 | |
---|
Tein ton sun taktisen jutskeliinin :D Tässä kohtaa taas täytyy ottaa huomioon noi markkinoinnin muut seikat. Sun täytyy laskea todennäköisyys todennäköisten ostajien ja haihattelijoiden välille. Lisäksi täytyy selvittää kysynnän kasvaminen hinnan laskuun verrattuna ja toisinpäin. Saattaa olla, että nyt sun mahdollinen asiakaskunta kaventui puoleen ja ne ei tarjoa 120€ enempää. Semmosta se kato on. :) OSTAKAA CREAMWAREN SCOPE -ÄÄNIKORTTI EDULLISESTI! |
KurtCobain 17.06.2007 11:57:29 | |
---|
Niin toi on kylä kauheeta säätöö toi myynti :) jos pistää tarjoa hinnalla myyntiin nii tulle tarjouksia vidusti, mut ne on jotain 50 tai 70e luokkaa ja jos pitää 150e hinnaks nii niitä tulee jonkin verran mut ne tarjoo sen 100e ja ny kun on 190e nii joku tinkaa siihen 150e ja sitten myyn sen :) "Sun hiuksethan näyttää ihan mopilta" -Yks Kaveri |
tarzan 17.06.2007 12:01:42 | |
---|
Nythän jos mahdollinen ostaja on lukenut tätä ketjua niin hän tajuaa joko a) hänen tarvitsee maksaa 150€ ja saa sen, tai b) sitä halvemmalla sitä ei saa, joten turha tarjota yhtään mitään. Fac ut vivas. Ja silleen. |
KurtCobain 17.06.2007 12:05:36 | |
---|
Nythän jos mahdollinen ostaja on lukenut tätä ketjua niin hän tajuaa joko a) hänen tarvitsee maksaa 150€ ja saa sen, tai b) sitä halvemmalla sitä ei saa, joten turha tarjota yhtään mitään. Toi mulla tuli just mieleen muute :D ny pitäis kaikken tänne pistänyttä viestiä nii poistaa ne nii sit voisin tehä ton taktisen jutun :D "Sun hiuksethan näyttää ihan mopilta" -Yks Kaveri |
tarzan 17.06.2007 12:06:45 | |
---|
Toi mulla tuli just mieleen muute :D ny pitäis kaikken tänne pistänyttä viestiä nii poistaa ne nii sit voisin tehä ton taktisen jutun :D Tai sitten ihan vaan rehellisesti _se_ hinta minkä siitä haluat ja ilmoittaa että tinkivaraa ei ole, ota tai jätä. Fac ut vivas. Ja silleen. |
duc 17.06.2007 12:07:45 | |
---|
Nythän jos mahdollinen ostaja on lukenut tätä ketjua niin hän tajuaa joko a) hänen tarvitsee maksaa 150€ ja saa sen, tai b) sitä halvemmalla sitä ei saa, joten turha tarjota yhtään mitään. c) kitaran oikea arvo on 100 euron paikkeilla. |
Kiinankeisari 17.06.2007 12:39:04 | |
---|
Nythän jos mahdollinen ostaja on lukenut tätä ketjua niin hän tajuaa, että Cobain on aika helposti vedätettävissä antamalla fiksuja neuvoja, joten ostaja sanoo tässä ketjussa järkeväksi myyntihinnaksi jollain kepulikonstilla 10e, tinkaa vitoseen ja ostaa pois :) "soita silleen makeesti" -Albert Järvinen |
Bookkeeper 17.06.2007 13:26:49 (muokattu 17.06.2007 13:27:06) | |
---|
Jep. Ja niin kuin aina: mitä alemmas hinnan arvioi, sitä hintatietoisempi ja asiantuntevampi on. Sitten vaan pikaviestiä perään, "kuules mä voin auttaa ostamalla ton sun Epin kolmella kympillä kun ei sillä oo mitään arvoo..." ;-) Kurt: minä korjauttaisin kitaran ennen myymistä. "I am like a cross between Hendrix and Mozart...only better!" - Siggi Björnstrupp |