Ben_D 07.05.2007 15:27:41 (muokattu 07.05.2007 15:28:32) | |
---|
Ei ole hirveästi vielä tullut kitarajuttuja seurattua? Lyhyesti: Mitä tarkoitat "eipä ole VIELÄ tullut seurattua"? Tiedän, että 50-luvun Les Paulit maksaa, mutta henk. koht. en sijoittais puupenniäkään moiseen. Mulla kun kitarat ovat soittamista varten eivätkä seinällä roikotettavaksi. Itse kehittelin tässä jo sellaistakin ajatusta että perustaisin yrityksen (sijoitusyhtiön tms.), jolle ostaisin tuon kitaran. On sitä huonommillakin konsepteilla yrityksiä perustettu. Lycka till. http://www.myspace.com/fiercemetal |
LesPaul70 07.05.2007 15:35:54 | |
---|
Mitä tarkoitat "eipä ole VIELÄ tullut seurattua"? No yleensä jos on seurannut noiden 50-lukulaisten hintakehitystä, niin huomaa että tuohan on suhteellisen HALPA hinta verrattuna siihen mitä niistä yleensä pyydetään. Toisessa ketjussa arvelinkin viime viikolla tämän johtuvan todennäköisesti kitaran kieltämättä hieman nuijitusta ulkomuodosta. Tiedän, että 50-luvun Les Paulit maksaa, mutta henk. koht. en sijoittais puupenniäkään moiseen. Mulla kun kitarat ovat soittamista varten eivätkä seinällä roikotettavaksi. Kuka sanoi, ettei perustamani yrityksen toimitusjohtaja (=minä) saisi soittaa firman kitaralla? (Asiaankuuluvalla pieteetillä ja varovaisuudella, tottakai.) Kuten rivien välistä luettavissa, tuo firmaidea oli sellainen ajatusleikki. "Why are you smiling?"
"Why? 'Cos I'm trigger-happy, that's why!"
(Sledge Hammer) |
Numb 07.05.2007 15:41:26 | |
---|
...kitaran kieltämättä hieman nuijitusta ulkomuodosta. Joka on myös äärimmäisen ultratyylikäs. Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen |
Werde 07.05.2007 15:45:13 | |
---|
Kyllä noita kaikkia KH-malleja saa neck thru- ja pulttikaulaisena. Herran omat kitarat taitaa kaikki olla neck thru ja sitten yleisölle myytävissä on myös tätä pulttimeininkiä. Kirk itse vetää myös toisinaan pulttiversioilla, alunperin pulttikaulainen KH2 oli mukana siksi että sai paiskoa sen hajalle kesken esityksen. Kitarateknikko sitten aina kasaili sen takaisin iskukuntoon. |
PLO 07.05.2007 15:51:17 | |
---|
Hyvässä soittokunnossa toi LP on ja soi hienosti. Kävin sitä kokeilemassa. Olisin tuon voinut ostaakin, jos olis vuotta uudempi (humbuckereilla), mutta tuskimpa olis tuohon hintaan siinä tapauksessa lähtenytkään. Ja ihan soittotyökaluksi. En tykkää yleensäkään, että hyviä soittimia roikotellaan jouten. |
ollikainen 07.05.2007 15:55:19 | |
---|
Mitä tarkoitat "eipä ole VIELÄ tullut seurattua"? Tiedän, että 50-luvun Les Paulit maksaa, mutta henk. koht. en sijoittais puupenniäkään moiseen. Mulla kun kitarat ovat soittamista varten eivätkä seinällä roikotettavaksi. Onko sillä väliä roikkuuko seinällä taulu vai kitara? Haen takin--------> ''Sex by eight is too late!'' -Nambla |
Estranged 07.05.2007 16:02:39 | |
---|
Kyllä noita kaikkia KH-malleja saa neck thru- ja pulttikaulaisena. Herran omat kitarat taitaa kaikki olla neck thru ja sitten yleisölle myytävissä on myös tätä pulttimeininkiä. Itselläni on koneella tollanen video kun "Kirk Hammet and his guitars", jossa esittelee kitaroitaan ja siinä teknikko näyttää pulttikaulaista kitaraa joka on hajotettavaksi tarkoitettu ja siinä luki lavassa ihan LTD, H-S mikityksellä, mikä malli sitten lie.. "Kannattaa ostaa halpaa, koska halpa tulee pidemmän päälle kalliiksi ja kallishan on aina parempi." |
disere_santtu 07.05.2007 16:13:42 | |
---|
Pulttikaula on mainio kunhan tehty kunnolla. V-mallin kepeissä se liitoskohdan "paksuuskaan" ei haittaa kun niissä pääsee kurottamaan korkeimmillekkin nauhoille nätisti verrattuna moniin muihin keppeihin. Hammet käytti aikanaan pitkään Fernandesin pulttikaulastratoa sekä juuri ennen aivan viimevuosia myös pulttikaulaisia ESP:ejä. Jossain haastattelussa sanoi olevan paremmin "artikuloiva" kuin esim liimaliitoskaulan (eli esim les paul, perinteinen V, explorer..) Tossa noista kaulaliitoksista aika tyhjentävästi: http://www.edromanguitars.com/newsi … e/techarticles/neckconstruction.htmWon't you stay away
I'll pass away a different day
Won't you stay away
Don't hold it against me. |
jomppu 07.05.2007 16:15:25 | |
---|
Kirk itse vetää myös toisinaan pulttiversioilla, alunperin pulttikaulainen KH2 oli mukana siksi että sai paiskoa sen hajalle kesken esityksen. Kitarateknikko sitten aina kasaili sen takaisin iskukuntoon. Minun mielestä tollainen soittimien tahallaan pirstominen on ihan hölmöä hommaa, jopa naurettavaa että lavalla pitää olla sitten toinen "halvempi" kitara joka sitten tunnelman nostattamiseksi särjetään. Pelimies tietysti hajottaisi muitten soittimet. |
Numb 07.05.2007 16:26:46 | |
---|
Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen |
musaniko 07.05.2007 16:56:17 | |
---|
Pelimies tietysti hajottaisi muitten soittimet. Tästä tulikin mieleen että jimi hendrix sytytti tuleen silloin woodstockissa jonkun muun kitaran. Ei omaansa.. :) |
Wahi 07.05.2007 18:01:37 | |
---|
Tästä tulikin mieleen että jimi hendrix sytytti tuleen silloin woodstockissa jonkun muun kitaran. Ei omaansa.. :) Ei Hendrix woodstockissa mitään polttanut (ellei sätkää lasketa, hoho). Se oli Monterey '67 Pop festareilla. Ja kenes keppi se sitten oli? |
Explorer 07.05.2007 18:02:50 | |
---|
Tästä tulikin mieleen että jimi hendrix sytytti tuleen silloin woodstockissa jonkun muun kitaran. Ei omaansa.. :) Ehkä siihen vaikutti se, että Jimi ei pahemmin lämmennyt ajatukselle polttaa soittimia. Taisi olla niin että taustajoukoista tuli siihen painostusta, että se olisi keikalla siistin näköistä. Ja olihan se kyllä. Ziltoid the omniscient! |
Jormaz 07.05.2007 18:10:40 | |
---|
Ehkä siihen vaikutti se, että Jimi ei pahemmin lämmennyt ajatukselle polttaa soittimia. Taisi olla niin että taustajoukoista tuli siihen painostusta, että se olisi keikalla siistin näköistä. Ja olihan se kyllä. Omasta tahdostaan se sitä aluksi teki mutta kyllästyi siihen että porukka vaan halusi tulla keikoille katsomaan kun se paskoo kitaroita. a game of bingo gone horribly wrong |
musaniko 07.05.2007 18:30:26 | |
---|
joo sori muistin väärin. se olikin se 67 monterey mutta se poltti siellä Pete Townshendin kitaran. Oli päivällä *pölliny* sen siltä. (=...had swiped it earlier in the day..) |