Dr. Muff 10.05.2007 20:02:48 | |
---|
Kaipa se riippuu paljon bassovahvistimestakin, mutta mun mielestä Marsun Superbass soundaa paremmalta kuin mulla aiemmin ollut kitaraversio. Toki toinen oli 'vaan' reissue ja toinen on lähes 40v vanhaa rautaa. Ehkä soundin painopiste on enemmän alakerrassa, mutta missään nimessä soundi ei ole liian tumma. Juurikin sopiva. Kokeilin taannoin JCM800-sarjan bassovahvistinta eikä siinä oikein ollut eloa. Empä tiedä mistä johtui. Kyllä 100W luulisi riittävän. Jos mahdollista kokeile Hiwattia, sitä on vaikea saada säröytymään. En ole oikeastaan edes kokeillut, koska mun kaapin tehonkesto on vaan 120w eikä viitsi paukutella noita elementtejä.. Olen kojootti. Älä koske. |
H-Diddy 11.05.2007 00:35:14 | |
---|
Sopis varmaan hyvin meikäläisen musiikkiin, stoneriin.... Tosin kitara crybaby on jo... mutta jos molemmat yhdistäis, SRV -tyyliin... Juuri näin. Stoneriin omiaan olevia kummia taajuuksia kitaraan. |
Umas 11.05.2007 07:22:25 | |
---|
Mukava oli lukea mielipiteitä asian tiimoilta, joten kiitokset noista. Itse en ole vielä kokeillut bassostyrkan käyttöä kitaraan kytkettynä, mutta peruslogiikalla luulisi toimivan. Osassa bassonupeissa näyttäis olevan vakionakin jo aika monipuoliset eq-säädöt, joilla sitten voi leikata soundia hieman bassoasetuksia kireämmiksi. Kyllä peavyssä ainakin oli hyvät säätö mahdollisuudet. Eikä se bassostyrkka ollut yhtään huono... ainakin omalla kohdalla olis paljon parempi kuin mikään kitara trankku nuppi mitä oon kokeillun. ...ei siinä tartte jälkeenpäin itkee jos koittamatta tilailee. 30 pvän palautus oikeudet ;D Ihmisen ja eläinten ero on siinä, että kun siat ovat lihoneet tarpeeksi, ne syödään. Arvid 6v. |
Mattarn 11.05.2007 14:51:55 | |
---|
Oon joskus studiossa kokeillu kitaraa marsu super bassin läpi, oli aika mieletön kun pisti big muffin väliin. Oisin soittanu koko levyn sillä, mut kun pojat ei antanu. ;) "You see, most blokes will be playing at 10. You're on 10, all the way up, all the way up... Where can you go from there? Nowhere. What we do, is if we need that extra push over the cliff...Eleven. One louder." |
L4t3 11.05.2007 14:59:53 | |
---|
Vaffarina oli kylläkin V4, mikä on kitarastyrkkari. Kaappina tosin toimi Ampegin rantis. No helvete, niinhän tuo olikin. Anteeksi sekaannus. Hevarit tappaa räpärit. |
_-SAMI-_ 11.05.2007 15:05:16 | |
---|
ite ole kanssa kokeillut basso compon läpi soittoa joskus kun vahvari hajos ja basistin kamat oli treeniksellä.... joku yamahan combo 15 ämyrillä kyllä sillä puhtaita soitteli ihan jees mutta säröt oli kyllä semmosta mössöö mitä kukaan ei jaksa kuunnella. eikä kyllä saa varmaa selvääkää :D |
TvA 12.05.2007 00:37:58 (muokattu 12.05.2007 00:39:11) | |
---|
Kaipa se riippuu paljon bassovahvistimestakin, mutta mun mielestä Marsun Superbass soundaa paremmalta kuin mulla aiemmin ollut kitaraversio... Juurikin näin, oma Marshall JMP SuperBass vuodelta 1969 on todella toimiva peli kitarakäytössä. Odottelen vain sitä waffainikkarin entisöintikäsittelystä sormet syyhyten. Vaikka olenkin putkivahvareiden ystävä, niin yksi parhaista kitaravahvistimista mikä minulla on koskaan ollut (ja onneksi on yhä) on 80-luvulta japanialainen Elk 45W trankku bassovahvistin. Ei mitään hajua mikä elementti tuossa on, täysin ilman merkintöjä, mutta aivan uskomattoman hyväsoundinen vehe kurnupurkeilla soittaessa. Puhtaat soundit on sitten aivan liian kliinit, mutta härpäkkeillä tuosta saa irti hienoja soundeja. Vastaavasti kolikon toinen puoli: joskus tuli hankittua joku pieni trankku bassovahvari hiljaiseen bassonsoittoon,en muista merkkia. Tuo kuulosti aivan kuralta kitaran kanssa. Ei vaan toiminut. ...kokeilemallahan näistä selvän saa... ...vapaa-ajan muusikko... |
dropD 14.05.2007 09:22:16 | |
---|
Luvattiin jotain äänipätkää backlinestä. Tuolta... http://www.myspace.com/mosesgunrocks Kahdessa ekassa biisissä vasen kanava on vedetty backlinen ja thunderin yhdistelmällä. Vaikea varmaan erotella saundeja, mutta saapahan tuosta vähän kuvaa soundimaailmasta. |
Umas 14.05.2007 22:12:08 | |
---|
Luvattiin jotain äänipätkää backlinestä. Tuolta... http://www.myspace.com/mosesgunrocks Kahdessa ekassa biisissä vasen kanava on vedetty backlinen ja thunderin yhdistelmällä. Vaikea varmaan erotella saundeja, mutta saapahan tuosta vähän kuvaa soundimaailmasta. Kiitoksia! Kyllä tuosta hajua sai. Plop. Ihmisen ja eläinten ero on siinä, että kun siat ovat lihoneet tarpeeksi, ne syödään. Arvid 6v. |
urpo_lehtinen 05.08.2008 21:47:49 | |
---|
itse ostin juuri klemt echolette bs40 vahvistimen ja ai pirulauta on hieno vahvistin. se on vissiin ihan bassovahvistimeksi suunniteltukin mitä olen taustoja selvittänyt ja sitä sillä nyinkin. yks etuasteputki temppuilee ja nyt yritän metsästää sopivaa siihen. ecc808 putkia on aika vaikea löytää... en tiiä pitäiskö modata sitä sen verran että siihen sais laitettuu halvemmat ecc83 putket etusiksi... ostin vahvistimen yhden optikkoliikkeen näyteikkunasta. se oli siinä somisteena. menin sisään ja omistaja kysyi miten voin auttaa? sanoin että haluaisin ostaa ikkunassa olevan vahvistimen niin se meinasi suuttua ja sanoi että tämä ei ole mikään soitinliike jos satuit huomaamaan. no nuppi tarttui kuitenkin kainaloon ja vielä aika sopuhintaan. mahtavaa! |
Muusikonrenttu 05.08.2008 22:39:30 | |
---|
Jos mahdollista kokeile Hiwattia, sitä on vaikea saada säröytymään. En ole oikeastaan edes kokeillut, koska mun kaapin tehonkesto on vaan 120w eikä viitsi paukutella noita elementtejä.. En mäkään omasta dr-103:sta saa kun hitusen murinaa nupit kaakossa, mutta samalla korvissa kyllä jo vinkuu ja piipittää. Eikä oo vielä niin isolla lavalla soitettu etteikö toi 100W olisi reilusti liikaa. Eikä tuosta kyllä mun korvaan alapäätäkään puutu. Alunperin bassovahvistimeksi sen ostinkin. Aika vintage.. |
Vicious 05.08.2008 23:23:44 | |
---|
Ite testasin vasta Fenkun Bassmania Bossin Hm-2:sen kanssa ja voi pojat mahtavat pörinät lähti. SUPPORT METAL |
Osteri 10.08.2008 11:08:48 | |
---|
Eikös Bruce Springsteen soita Telecasteriaan Fender Bassmannin läpi ? Aiheesta on linkkejä täälläkin toisaalla. Noh, kyllä omakin Tokai kuulosti toiselta kitaravahvariin verrattuna vaikka tuo oma bassovahvero onkin "vähemmän arvostettua" merkkiä. Piti nyt uteliaisuudesta edes kokeilla. Aivan varmasti otsikon aihe on etsinnän paikka niille jotka näkevät oman soundinsa löytyvän tuolla ratkaisulla. |