bfoc 04.05.2007 12:41:07 | |
---|
Ääni Schallerille täältäkin. Neljässä kitarassa kiinni ja ksetää suht rajua käsittelyä. Mitään remmipyörityksiä a'la Janick Gers en ole kokeillut. Jazz is not dead, it just smells funny.
Frank Zappa
Niijjuu. Synat ja multiefektit on perkeleen keksintöjä. |
timppa67 04.05.2007 12:56:40 (muokattu 04.05.2007 12:59:36) | |
---|
Schallerit on joka kitarassa, ei muita ongelmia kuin että stratojen "sarvessa" tuppasi ruuvi löystymään mutta liimattuna pysynyt monta vuotta.. paha vaan että Lespassa ja Stratossa pitää olla hieman erimittaiset remmit kun se vanha ja kulahtanut made in meijän hima remmi olis mieluisin.. tarkemmin ajatellen se prikka on järkevä valinta käyttökepeissä.. Ei se sormista lähde vaan haara-asennosta.. |
StJerky 04.05.2007 14:12:17 | |
---|
Schallerin lukkojen mutterilla on taipumusta löystyä itsekseen, pikaliimaa tippa väliin ja hyvin jytää. Tuo on totta. Pitääpä kokeilla liimaa. |
Painajaismainen 04.05.2007 14:24:34 | |
---|
Ääni Schallerille täältäkin. Neljässä kitarassa kiinni ja ksetää suht rajua käsittelyä. Mitään remmipyörityksiä a'la Janick Gers en ole kokeillut. Kestää ainakin vartalon ympäri pyöritellä, ja roikuttaa hihnasta. ;) En oo enempää uskaltanu tota V:tä heilutella... "Kuka haluaa kuunnella kitaraa joka kuulostaa nussivilta norsuilta?!?! En minä ainakaan!!" - Dave Mustaine |
Metsämies 04.05.2007 14:29:05 | |
---|
Ääni Schallerille täältäkin. Neljässä kitarassa kiinni ja ksetää suht rajua käsittelyä. Mitään remmipyörityksiä a'la Janick Gers en ole kokeillut. kyllä se noi janick pyöritykset kestää helposti.. kokemusta löytyy ;) R.I.P. Jimi Hendrix |
Artist 04.05.2007 14:37:44 | |
---|
Schallerit on rumia ja resonoivat, joten en ole jaksanut niitä laittaa vuosiin. Vielä ikävämpää niissä on se, että ruuvi on ihan eri kokoa kuin mulla olevassa kitarassa, menee venkuloimiseksi. Johonkin kitaraan se Schallerin ruuvi oli liian iso; ei kehtaa ruuvata sitä kiinni, ja liian pieneen ei oikein luota vaikka laittaisi liimaa. Puoliakustisessa mulla näköjään on schallerit, mutta ei niihin täysin luota. Täytyisi keksiä hihnaan joku patenttiratkaisu ettei kitara putoa. "I wish life could be Swedish magazines." |
kojones 04.05.2007 14:40:45 | |
---|
Täytyisi keksiä hihnaan joku patenttiratkaisu ettei kitara putoa. Se pienireikäinen iso prikka on aika hyvä ja edullinen, jos ei hihnaa tartte irrotella. |
Insane Kane 04.05.2007 15:17:27 (muokattu 04.05.2007 15:18:27) | |
---|
Schallerit on rumia ja resonoivat, joten en ole jaksanut niitä laittaa vuosiin. Vielä ikävämpää niissä on se, että ruuvi on ihan eri kokoa kuin mulla olevassa kitarassa, menee venkuloimiseksi. Johonkin kitaraan se Schallerin ruuvi oli liian iso; ei kehtaa ruuvata sitä kiinni, ja liian pieneen ei oikein luota vaikka laittaisi liimaa. Puoliakustisessa mulla näköjään on schallerit, mutta ei niihin täysin luota. Täytyisi keksiä hihnaan joku patenttiratkaisu ettei kitara putoa. Resonoi? Taitaa ukko ittekkin sitten tutista soundin mukana =) Mitähän ihmettä... Oon monta vuotta schallerin lukkoja käyttäny enkä ole mitään resonointia huomannu. Spelektroniikasta ostin eilen tuollaiset schaller-kopiot. Ainakin kitara pysyy kun joutuu hampaat irvessä vääntämään hihnaa irti.. Vähän piukeet >=) Ei näin! >=) |
Werde 04.05.2007 15:27:07 | |
---|
Jos Schallerilla ei saa kitaraa pysymään irti lattiasta niin vika on ukossa. Täysin idioottivarma ratkaisu jos ei täysi tohelo ole kyseessä. |
Artist 04.05.2007 15:55:34 | |
---|
Resonoi? Taitaa ukko ittekkin sitten tutista soundin mukana =) Kato kun on hyvin soiva kitara niin resonanssia esiintyy vatsanpohjassa asti. :) Ei vaan, joskus huomasin kun puoliakkariani soittelin, että jostain kuuluu kummaa resonointia ja kesti aika pitkään huomata, että taaimmaisessa hihntapissa oleva lukko siinä resonoi. Siis, se lukon kiinnityshän on sellainen, että se on hihnatapissa kiinni siten, että se kyllä liikkuu tietyssä suunnassa. Niinpä se myös näemmä voi resonoida. No, ei tuo tietenkään paljoa haittaa eikä resonointia aina esiinny. "I wish life could be Swedish magazines." |
H-Diddy 04.05.2007 17:51:28 | |
---|
Roudarin teippi on katu-uskottavampi ja halpaa. |
mailbag 04.05.2007 18:13:56 | |
---|
schallereille ääntä täältäkin, on parissa kitarassa ja loistavasti ovat toimineet :) ja hienon näkösetkin |
Räbbänä 04.05.2007 19:47:29 | |
---|
Resonoi? Taitaa ukko ittekkin sitten tutista soundin mukana =) Mitähän ihmettä... Oon monta vuotta schallerin lukkoja käyttäny enkä ole mitään resonointia huomannu. Itsellä ainakin resonoi vain jos soitan istualtaan. Muutoin ei kyllä minkäänlaista ylimääräistä kuulu. "Jännä...." |
JUKE73 04.05.2007 21:17:53 (muokattu 04.05.2007 21:19:04) | |
---|
Mitäs sanotte noista Musamaailman Warwick-hihnalukoista? Heh, ovatkohan ne muuten kitaroille? Siis ettei oo bassoille.. Viikate rocks!!!! |
Roksennus 04.05.2007 22:47:10 | |
---|
Mitäs sanotte noista Musamaailman Warwick-hihnalukoista? Heh, ovatkohan ne muuten kitaroille? Siis ettei oo bassoille.. öh, eipä niissä taida mitään eroa olla =) "Time's never wasted when you're wasted all the time!" |
Jones_ 04.05.2007 23:08:24 | |
---|
|
ShadowWalker 05.05.2007 08:06:11 | |
---|
Heh, nyt jo vähä naurattaa... Ostin viime syksynä uuden kitaran ja samalla sitten maksoin Schallerin lukot, jotka lupasivat toimittaa seuraavalla viikolla ku niitä ei juuri silloin sattunut hyllyssä olemaan. Odottelin niitä sitten kolme kuukautta parin viikon välein liikkeeseen soitellen, kunnes sanoivat, että niissä lukoissa on liikaa lyijyä ja niitä ei saa enää tuoda Suomeen xD Eihän siinä, otin sitten sillä rahalla kieliä kitaraan. Mutta ihan vaan tiedoksi, että jos kyseisen musaliikkeen jampat lukee tätä, niin seuraavalla kerralla kyllä kävelen suoraan sinne naapuriin. Ikinä ei oo asiat niin huonosti, etteikö niitä voisi viinalla pahentaa. Romantikkoitkijät #29 |
zepeteus 05.05.2007 13:11:51 | |
---|
Schallerin hihnalukot saavat kannatusta minultakin, hyvin ovat toimineet vauhdikkaassakin menossa. Tosin se lukko-osan mutteri kannattaa todellakin kiristää kunnolla, niin kuin jo monesti mainittu. Esim. paksu nahkahihna saattaa jäädä kantamaan kierreosaa vasten, jolloin mutteri ei ainakaan normaalilla sormivoimalla edes kiristy kunnolla pohjaan. Tällöin eritoten kitaroissa joissa hihnan asento vänkää jo luonnostaan vinoon, liikkumisen aiheuttama (edestakainen) kiertoliike saattaa löysyttää mutteria. Yhdessä Veessäni kävi aikoinaan näin, sen jälkeen olen varta vasten leikannut hihnan reiän sopivaksi ja käyttänyt pihtejä ja lenkkiä lukko-osan kiristämiseen. Mielestäni vieläkin varmempi hihnasysteemi on kuitenkin DiMarzion ClipLock. Tämä kestää kaiken mitä hihnan tarvitsee kestää ja pysyy taatusti kiinni ellei yksinkertaisesti revi kiinnitysruuveja irti kitaran rungosta. Nylonhihna luistaa sopivasti myös kaikenlaiseen heittelyyn ja asentojen vaihteluun, mikä toisaalta on joillekin soittajille haitta. Koska kyseessä on kokonainen hihnasetti ja mallivalikoima on rajattu, tämä optio ei tietenkään kaikkia miellytä, tai välttämättä sovi esteettisesti kaikille kitaroille . |
oksentaja 07.05.2007 14:32:23 | |
---|
Mulla ei ole schallerit koskaan oikeen toimineet. Vaikka kuinka kovasti olen ne pikkuruiset ruuvit vetänyt kitaraan kiinni niin aina ovat sieltä ajan myötä löystyneet. Schallerissa se ruuvi pitää olla niin pieni ettei se ole pitänyt. Kahdessa kitarassa olen Schalleria kokeillut (les paul & jet king) ja kumpikin putosi. Onneksi on hyvät refleksit niin ei lattialle asti. Nykyään normaali hihnatapeilla pikku pelko päällä. Jännitys lisää soittofiiliksiä. |
Insane Kane 07.05.2007 14:44:16 | |
---|
Mulla ei ole schallerit koskaan oikeen toimineet. Vaikka kuinka kovasti olen ne pikkuruiset ruuvit vetänyt kitaraan kiinni niin aina ovat sieltä ajan myötä löystyneet. Schallerissa se ruuvi pitää olla niin pieni ettei se ole pitänyt. Kahdessa kitarassa olen Schalleria kokeillut (les paul & jet king) ja kumpikin putosi. Onneksi on hyvät refleksit niin ei lattialle asti. Nykyään normaali hihnatapeilla pikku pelko päällä. Jännitys lisää soittofiiliksiä. Mulla on kans huonoja kokemuksia kun laitoin hyllyjä seinälle. Käytin 5 millin pultteja ja 6 millin muttereita. S*akeli, hyvä ettei niskaan rysähtäny >=) Että semmosia. Laita puuta ja liimaa sinne väliin jotta ruuvin reiästä tulee sopivan kokoinen. Kun tuon homman tekee kunnolla, niitä ei tarvitse kiristää hyvällä tuurilla ikinä. Ei näin! >=) |