Aihe: Peavey valve king head 412 bundle 1 2 | |
---|---|
![]() 10.04.2007 15:48:50 | |
Et ole ainut. Kun vielä soitin eräässä bändissä niin toinen kitaristi osti kyseisen putki vermeen. Mielestäni erittäin jotenkin "kuiva" ja sieluton ääni. Ei mitään joustavuutta eikä muutenkaan minusta lähtenyt mitään irti. Odotukset olivat suuret, mutta jätti kuin nalli kalliolle tuo vehje kyllä. Yritin säätää sitä niillä perus eq jutuilla joilla minä yleensä saan "omanlaisen" soundin vehkeestä kuin vehkeestä, mutta tuosta ei vain sitä lähtenyt. Pirun hienohan se on ja janispetkeenä toimii tietämättömien silmissä oikein hyvin. Muuta hyvää siinä ei mielestäni olekkaan. Et vaan osaa. | |
![]() 10.04.2007 23:45:57 (muokattu 10.04.2007 23:53:47) | |
Et vaan osaa. erittäin aikuismainen ja kehittävä kommentti. Kiitos kun jaoit mielipiteesti meidän kanssa. Mutta täytyy kyllä sanoa, kun kävin tuolla sinun mikseri osoitteessa kuuntelemassa valvea. Kyllä se siellä hyvältä kuulosti. Mutta tais olla kaikissa bad monkeyllä boostattu? Ehkä kyseisellä ystävälläni oli vain älyttömän p***a kaappi (sen edellinen nuppikin kyllä kuulosti yhtä huonolta kuin tämäkin). Japaninkielistä PUNK musiikkia www.mikseri.net/kabe !!!! | |
![]() 11.04.2007 09:05:47 | |
hehe... :) Kyllähän tuossa kaappi vaikuttaa aika paljon. Huonolla skobella saa minkä tahansa styrkan kuulostamaan paskalta. Tähän mennessä olen ajanut tuota Screamerin elementin läpi, sitten johonkin tee-se-itse kaappiin minkä elementeistä tai ohmimääristä ei ole haisuakaan ja sitten Behringerin 4x12" skobeen Jensenin elementeillä. Tee-se-itse-kaappi ei jostain syystä tuntunut toimivan oikein lainkaan kingin kanssa (8 ohmilla ajoin, en tiedä menikö oikein ai ei..), mutta B-sarjalainen 16 ohmin kuormalla taas tuntui olevan yllättävänkin hyvä tuon kanssa. Ainakin maltillisilla volumeilla... Luulisin että V30:t toimivan aika hyvin, mutta pitäisi saada se kaappi hommattua tässä vielä jossain välissä... Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen | |
![]() 11.04.2007 11:04:17 | |
hehe... :) Kyllähän tuossa kaappi vaikuttaa aika paljon. Huonolla skobella saa minkä tahansa styrkan kuulostamaan paskalta. Tähän mennessä olen ajanut tuota Screamerin elementin läpi, sitten johonkin tee-se-itse kaappiin minkä elementeistä tai ohmimääristä ei ole haisuakaan ja sitten Behringerin 4x12" skobeen Jensenin elementeillä. Tee-se-itse-kaappi ei jostain syystä tuntunut toimivan oikein lainkaan kingin kanssa (8 ohmilla ajoin, en tiedä menikö oikein ai ei..), mutta B-sarjalainen 16 ohmin kuormalla taas tuntui olevan yllättävänkin hyvä tuon kanssa. Ainakin maltillisilla volumeilla... Luulisin että V30:t toimivan aika hyvin, mutta pitäisi saada se kaappi hommattua tässä vielä jossain välissä... Nii toimiko se behkun kaappi hyvin? Japaninkielistä PUNK musiikkia www.mikseri.net/kabe !!!! | |
![]() 11.04.2007 11:17:32 | |
Enkös sen tuossa sanonut että se toimi yllättävän hyvin? (B-sarjalainen = Behku) Eli ei mitään maata järisyttävää ja taivaita räjäyttävää, mutta hyvä ja kelvollinen soundi kuitenkin. Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen | |
![]() 11.04.2007 14:27:51 (muokattu 11.04.2007 14:29:39) | |
erittäin aikuismainen ja kehittävä kommentti. Kiitos kun jaoit mielipiteesti meidän kanssa. Mutta täytyy kyllä sanoa, kun kävin tuolla sinun mikseri osoitteessa kuuntelemassa valvea. Kyllä se siellä hyvältä kuulosti. Mutta tais olla kaikissa bad monkeyllä boostattu? Anteeksi yksipuolisesta kommentistani. Aina vaan ei jaksa pidempiä virkkeitä vääntää. Eikä ~460€:n nuppi ansaitse määräänsä enempää pahaa kritiikkiä:).. Joo ja kyl Apinalla koijataan Valvekingiä tuottamaan tiukempi saundi, koska vaffarin ominaissaundi on melko "löysä". Tällä foorumilla on usein kuullut mainittavan et yleisesti vaffareitten tehdasputket on täyttä kuraa, niin mä jo innolla ootan et vanhat hiipuu ja laitan paremmat tilalle. Jos tuosta on parannusta kuultavissa ni olen enemmän kuin tyytyväinen. e.typooo | |
![]() 14.04.2007 21:44:19 (muokattu 14.04.2007 21:45:21) | |
Hmm... jooh, otetaanpas vähän takaisin... eli terveisiä treenikämpältä. Pari kolme tuntia ankaraa revitystä ja säätöjen hakua omassa rauhassa, niin nyt ollaan taas vähän viisaampia. Tällaisia huomioita kingin käyttäytymisestä: - Behkun kabinetti (se F-malli) ei sittenkään ole ihan niin kurko laite valvekingin kanssa. Ääni on siinä melko lattea ja honottava, alapäätä ei kovin paljon välity. Korostuu isommilla äänenvoimakkuuksilla... viime keikalla toimi ihan hyvin kun äänentasot oli sen verran pieniä ja toisaalta se hillitsi Valvekingin muuten kovin villisti käyttäytyvää alapäätä.... - ...josta päästäänkin säätöihin. Iskin kaapin kiinni siihen tee-se-itse-kaappiin, mutta jätin styrkan 16 ohmille. Ei tullut toimintasavuja pihalle mutta toimi paremmin niin kuin 8 ohmilla... eniveis, tässä kaapissa on paljon enemmän alapäätä ja kun olin aiemmin pitänyt resonancen reippaasti puolenvälin paremmalla puolella, niin dempeissä se alapää tuntui hajoavan aika pahasti. Muuten soundi kyllä rähjäsi ihan kiitettävästi, varsinkin kun sitten maltoin törpätä plugin siihen isommalla voimakkuudella olevaan inputtiin. Sekä preesensin että resonancen sai pitää siinä 1-3 nurkilla, silloin alapää pysyy kasassa eikä soundista tullut liian terävää. Texture-säätimellä on näköjään ja iso osa siinä, että soundi pysyi kasassa. Kumpikin ääriasento tuntui puurouttavan soundia jonkin verran, mutta siinä kello yhden nurkilla löytyi aika tasapainoinen kokonaisuus. Tämä siis silloin kun volume on tasan kolmosella (jolloin mekkala alkaa jo olemaan melkoinen). Kaikenkaikkiaan tuosta kyllä saa ihan hyviä soundeja irti, mutta sen säätäminen ottaa aikansa ja esim. tuolla Jacksonin mid-boostilla on aika iso vaikutus siihen soundiin. Hauskinta oli sa, ettei gainia tarvinnut pitää kuin kolmosella ja siitä soundi puhdistui melko hienosti kitaran volume-säätimestä. Jooh, täältä tähän, lisää testausta taas joskus. Olisi hyvä saada tuon pariksi joku sellainen kaappi missä on aika tiukka alakerta, tuo resonance-säädin kun tosiaan laittaa sen alapään käyttäytymään aika villisti... ehkä putkien vaihtokin saattaisi auttaa? Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)