Les Fender 06.04.2007 17:51:57 | |
---|
Mulla on intonaation mukaan säädetyt sormet, mut puutuu tone ja taito käyttää niitä. "Living is easy with eyes closed!" |
Joees 06.04.2007 18:01:16 | |
---|
Kyllä mulle tavan kitara hyvin säädettynä kelpaa erittäin hyvin. Jos sattuu korviin niin lienee aika vaihtaa soitinta... :-P Ei mut kivahan se on että yritetään kehittää uutta. Toisaalta. Ehkä. Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Olen toisinaan piikki sun persauksissasi. |
Billsner 06.04.2007 20:10:10 | |
---|
http://truetemperament.com/main.php?go=0&lan=1 Näyttää siltä kun nauhojen laittaja olisi juonut muutaman olusen liikaa ennen työnsä aloittamista. Minä en tuollaista kyllä hommaisi jo pelkästään esteettisistä syistä. Onneksi en ole kultakorva. Wrapped in plastic |
duc 06.04.2007 20:12:19 | |
---|
"You do not need to modify your playing technique. Bending is not affected." Vähän kyllä epäilyttää... |
pekurides 06.04.2007 20:29:43 (muokattu 06.04.2007 20:32:34) | |
---|
eihän tuommosella pysty edes soittaa smoke on wateria kun ei löydä oiketa nauhoja:) Ois varmaan kuvan paikka kun veisi vaikka ruokankaalle ja iskis kepukan tiskiin että "nauhat tarttis vaihtaa, koskas saa tulla hakeen?" Tunteella päin vittua. |
Eemil 07.04.2007 10:49:09 | |
---|
Olis mielenkiintoinen testata kyllä. Ei noissa videoissa ainakaan näyttänyt olevan soittajilla mitään ongelmia. Voisivat kyllä tehdä jollain tapaa tuosta paremman näköisen. Vaikka maalaisivat nuo käyrät nauhat otelaudan väriseksi ja upottaisivat suorat kiiltävät nauhat niiden vierelle otelaudan tasolle tasaisesti. :) Vapaa kieli ja seuraavan kielen 8 ääni pitää päristä samaan, eli tuuttiin tää tehtiin...
Samoin vapaa ja toisekielen 20ääni tuuttiin tää tehtiin. -k.sln
Kyllästynyt joojoo, kyllästynyt joojoo
K100#2 |
Quu 07.04.2007 17:21:24 (muokattu 07.04.2007 17:23:43) | |
---|
Ihme virityksiä noiden linkkien takaa löytyi... Samaa voin todeta kuin muutama muukin täällä: Onneksi en ole kultakorva ja mulle todellakin riittää tavallinen kitara loistavasti kun en sitäkään täydellisesti hallitse. Ihan turhaa käydä opettelemaan tuollaista tetrisotelautaa kun tavallisessakin on tarpeeksi tekemistä. Se ei kuulu missään ja sielläkin missä se kuuluu huonosti niin se ei kuulu ollenkaan. |
Schnowotski 07.04.2007 18:15:53 | |
---|
Minä en tuollaista kyllä hommaisi jo pelkästään esteettisistä syistä. Minä kun ajattelin, että nuo ovat nimenomaan paremman näköisiä kuin tavanomaisesti nauhoitetut kaulat. Sävelkorvattomana tosin en paljon mitään tuollaisella tekisi. Kokeilin tosin tuosta innostuneena virittää punomattomat kielet 1/4-sävelaskelta matalammalle ja hienoja riitasointujahan sieltä lähti. Varsinkin neljäsosasävelaskeleen modulaatiot ovat hienoja. Tekisi mieli yrittää säveltää kitaraduo, jossa toinen kitara olisi viritetty neljäsosan toista korkeammalle. Eli siis samoin kuin Charles Ivesin teoksessa "Three Quarter-tone pieces for Two pianos" on pianoille tehty. Kyseisestä teoksesta tuntuu löytyvän sellaisia asioita, joita olen musiikilta aina etsinyt, vaikka en neljäsosa-askeleita olekaan oppinut käyttämään. Kaikissa kissoissa on myös ruskeaa karvaa"Tässä kappaleessa ei ole yhtään turhaa säveltä" "Ei tietenkään - se on sarjallinen struktuuri." |
kivi 07.04.2007 18:58:27 | |
---|
Hyvältä vaikuttaa. Toivottavasti homma laajenee sen verran että hintoja saa alaspäin. Nyt ei oo varaa tuollaista ostaa, mutta ostaisin varmasti jos olisi. Kitaran vireisyys on jatkuva ongelma, ja studiossa joutuu usein virittämään biisikohtaisesti että saa edes ne kunkin biisin tärkeimmät jutut vireeseen. Silti kitaraa soittaessa on pakko hyväksyä jatkuva epävireisyys, sekä se, että jotkut soinnut eivät soi kuten niiden pitäisi. |
ministeri 07.04.2007 19:08:16 | |
---|
Kyllä musta kitaran luonteeseen kuuluu se epävireisyys...Ihan helppoa elää asian kanssa. Ei kiinnosta moinen kaula yhtään. hilipatihippan |
Artist 07.04.2007 19:14:09 | |
---|
Toivottavasti homma laajenee sen verran että hintoja saa alaspäin. Tätä minäkin toivon, kovin olisi kiinnostava jossain kitarassa tuollainen kaula. Ei tuo 450 euroa älytön hinta ole, jos kaula on muuten hyvä, liikaa hintaa kuitenkin mulle. Kyllä musta kitaran luonteeseen kuuluu se epävireisyys...Ihan helppoa elää asian kanssa. Mä olen useimmiten soittaessa hyvin samoilla linjoilla; välillä kuitenkin tulee niitä hetkiä jolloin tuo epävireisyys häiritsee, ja silloin toivoisin, että olisi yksi kitara tuollaisella otelaudalla. "I wish life could be Swedish magazines." |
kivi 07.04.2007 19:27:34 | |
---|
Mä olen useimmiten soittaessa hyvin samoilla linjoilla; välillä kuitenkin tulee niitä hetkiä jolloin tuo epävireisyys häiritsee, ja silloin toivoisin, että olisi yksi kitara tuollaisella otelaudalla. Samoin. En mäkään kaikkia kitaroita tuolla nauhoituksella haluaisi, mutta olisihan se nastaa olla yksi sellainenkin kitara jolla kaikki soinnut kuulostaisivat oikeasti vireisiltä, vaikkapa jotain mies-ja-kitara -juttuja varten. |
Da Make 07.04.2007 19:29:22 | |
---|
1/4 sävelaskel otelauta olisi jännittävä. |
saastara 07.04.2007 19:34:07 | |
---|
1/4 sävelaskel otelauta olisi jännittävä. Jep.. Arabian ihmeet vain ilmoille.. :) Lisää middleä. |
Iron Horse 07.04.2007 19:40:17 | |
---|
Jep.. Arabian ihmeet vain ilmoille.. :) Ja "bluenotet" voi vetää slaidilla/ pikkaamalla/hopolla/yms. Screaming! Screaming for vengeance! |
hartza 07.04.2007 19:56:54 | |
---|
1/4 sävelaskel otelauta olisi jännittävä. Eipä kyllä meikäläisen nakkisormet mahtuisi enää niille nauhoille :P Look out! A dive bomb! *BOOM* |
Da Make 07.04.2007 19:59:05 | |
---|
Eipä kyllä meikäläisen nakkisormet mahtuisi enää niille nauhoille :P Tuskin meikäläisenkään ainakaan past 12th alueella. |
saastara 07.04.2007 20:02:29 | |
---|
Tuskin meikäläisenkään ainakaan past 12th alueella. Laittaa 35" skaalan niin ei tule ongelmia. :) Lisää middleä. |
Joees 07.04.2007 20:03:20 | |
---|
1/4 sävelaskel otelauta olisi jännittävä. Saako tuollaisia mistään? Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Olen toisinaan piikki sun persauksissasi. |
Da Make 07.04.2007 20:04:43 | |
---|
Laittaa 35" skaalan niin ei tule ongelmia. :) Oo waude ! Voisi vielä sekoittaa mukaan pari oktaavia matalampaa kieltä. Esim. 9-kielinen. |