![]() 28.03.2007 23:35:38 (muokattu 29.03.2007 00:06:12) | |
---|---|
Mulla on toi marsun mg15cdr. Sellanen sirkkeli saundi ja kuulostaa kun kissaa tapettais. onneks löytyy bahkun V-amp nii saa kunnon saundeja aikaan Minultakin löytyy tämä mg15. Mielestäni paremmat säröt lähtee kuin v-ampista, kunhan ei käännä särönamikkaa yli puolenvälin. Behkun säröt on digitaalisemman kuuloiset kuin marsun. Voin ehkä jossain vaiheessa ääninäytettä laittaa jos jotakuta jaksaa kiinnostaa. E: Sanottakoon vielä ettei tästä marsusta tosiaan liian hyviä saundeja lähde, mutta kelpaa hyvin treenaamiseen. Toisaalta sinulla on jo microcube, joten en usko että sinun kannattaa tämän sarjan marsuja katsella kuten edellä olevat ovatkin jo kertoneet. Moi, minä olen kuriken ja minä juon nyt pillillä colaa! | |
![]() 29.03.2007 12:58:10 | |
No, jos parin kuukauden sisällä löytyy toi VS8080, niin ostaNEN sen. Mutta toi Distortion Boost alko hieman kiinnostamaan. Onko kennelläkään tietoa moisesta vehkeestä, ja onko se ihan mahdollista itse laittaa kitaraansa, mistä saa yms. Olen Stratocaster_90 | |
![]() 29.03.2007 13:42:05 | |
Tarkoitat vissiin EMG afterburnerin tapaista systeemiä? http://www.thomann.de/fi/emg_afterburner.htm En kyllä lähtisi tuolla trankkua puskemaan ruvelle, oli kyseessä sitten Microcube tai tuo pikku-Marshall. Kun tekee töitä 40-50 tuntia päivässä, ei jaksa paljon muuta. | |
![]() 29.03.2007 14:02:22 | |
Tarkoitat vissiin EMG afterburnerin tapaista systeemiä? http://www.thomann.de/fi/emg_afterburner.htm Näin mäkin asian ymmärsin. En kyllä lähtisi tuolla trankkua puskemaan ruvelle, oli kyseessä sitten Microcube tai tuo pikku-Marshall. En oo ihan samaa mieltä. Ainakin mulla on Charvelissa mid-boost (mikä ei kylläkään ole ihan sama asia kuin pelkkä clean boost) toiminut ihan kivasti MicroCuben kanssa. Tuo boostihan nyt on oikeastaan vaan sama asia, kuin olisi vähän kuumemmat mikit. Teoriassa se nyt ei liene ihan näin, mutta käytännössä. Oli miten oli, mulla on auton hanskalokerossa oottelemassa yksi EMG PA-2 -preamp (joka on sama kuin tuo Afterburner, mutta on/off -tyyppinen ilman säätöpotikkaa) odottelemassa kiinnitystä stratoon. Mitä tuota kytkistä nopsasti vilkaisin, niin ei sen asentaminen mitään rakettitiedettä ole, mutta jos ei ole kokemusta esim. mikkien vaihdosta, niin sitten en lähtisi tätäkään itse tai ainakaan yksin asentelemaan. JuSu "Lukemattomista internetin keskustelupalstoista ja verkkopäiväkirjoista voidaan aukottomasti päätellä, että melkoinen osa ihmisistä on, psykologian termistöä lainatakseni, niin saatanan tyhmää sakkia." | |
![]() 29.03.2007 15:31:37 | |
Melkeimpä ihan sama mihin vahvariin vaihat ku alle 10" elementeillä varustetut vahvarit kuulostaa ainaki musta ihan kuralta. Ite oon aikoinaan koululla soitellu tolla marsun m30dfx:llä ni ihan kivan särön siitä saa. On vaa aika yhen soundin vehje, mutta eihä niitä enempää tarvii :D Party all night, sleep all day | |
![]() 29.03.2007 18:11:36 (muokattu 29.03.2007 19:05:42) | |
Olen paksusähkömiehiä, mutta elektroniikka/juottaminen on tuttua, ja on tullut mikit vaihdettua. Täytyy tässä selvitellä mikäs Boosti tossa Laihon kepissä on, kun pidän miehen soundista. Ja mielestäni sen tyylinen soundi sopii laajaanalaan eri metallilajeja. EDIT. "One thing you may have noticed about Alexis guitar sound is it has above average amount of base. This is due to a custom gain boost built right into his guitars (copy of a Jackson boost made in the 80s). I personally like that sound a lot, it adds that extra ka-chunk to his rhythm riffs." Hmm... Eli tarkoittaako tämä että myös se Boost on joku ihan Custom juttu, ettei sitä saa mistään? Mikähän lienee minulle näistä paras: http://www.thomann.de/fi/emg_exg_expander.htm http://www.thomann.de/fi/emg_pa2_preampbooster.htm http://www.thomann.de/fi/emg_afterburner.htm Ja mistähän löytyy lisää? Olen Stratocaster_90 | |
![]() 29.03.2007 20:07:30 | |
Näin mäkin asian ymmärsin. En oo ihan samaa mieltä. Ainakin mulla on Charvelissa mid-boost (mikä ei kylläkään ole ihan sama asia kuin pelkkä clean boost) toiminut ihan kivasti MicroCuben kanssa. Tuo boostihan nyt on oikeastaan vaan sama asia, kuin olisi vähän kuumemmat mikit. Teoriassa se nyt ei liene ihan näin, mutta käytännössä. Oli miten oli, mulla on auton hanskalokerossa oottelemassa yksi EMG PA-2 -preamp (joka on sama kuin tuo Afterburner, mutta on/off -tyyppinen ilman säätöpotikkaa) odottelemassa kiinnitystä stratoon. Mitä tuota kytkistä nopsasti vilkaisin, niin ei sen asentaminen mitään rakettitiedettä ole, mutta jos ei ole kokemusta esim. mikkien vaihdosta, niin sitten en lähtisi tätäkään itse tai ainakaan yksin asentelemaan. JuSu Totta joo, toimivia systeemejäkin epäilemättä löytyy. Oma kriittinen mielipiteeni pohjautuu huonoihin kokemuksiin ja ehkä huonoon tuuriin, kaikista särösoundia muokkaavista härpättimistä (tähän tarkoitukseen Afterburner olisi ketjun aloittajalla oletettavasti tulossa), joita olen kokeillut trankkujen edessä, ainoastaan Marshallin Bluesbreaker-pedaali on toiminut kunnollisesti. Tuntuu olevan hyvin pitkälti "hit or miss", että mikä kuulostaa hyvältä, enää en uskaltaisi ilman testaamista ostaa tähän tarkoitukseen meneviä muljuttimia. Täytyy tässä selvitellä mikäs Boosti tossa Laihon kepissä on, kun pidän miehen soundista. Ja mielestäni sen tyylinen soundi sopii laajaanalaan eri metallilajeja. Uskallan väittää, että tuolla kytkiksellä ei pääse juuri yhtään lähemmäksi Laihon soundeja, ellei signaaliketju ole muuten suunnilleen kuosissa. Tässäkin ketjussa mainittu kaiutinelementin koko on paljon isompi asia, ja vahvistin ylipäätäänkin. Mun henk.koht. mielipide on, että jätä kaikki tuollaiset hienosäätökilkkeet ostamatta ja käytä säästynyt raha kunnon vahvistimeen. Siinä on paremmat lähtökohdat hevi- ja muillekin soundeille. Sitä voi sitten ruuvailla erilaisilla pedaaleilla ja kytkennöillä myöhemmin, jos tuntee tarpeelliseksi. Kun tekee töitä 40-50 tuntia päivässä, ei jaksa paljon muuta. | |
![]() 29.03.2007 20:55:47 (muokattu 29.03.2007 20:56:45) | |
Mun henk.koht. mielipide on, että jätä kaikki tuollaiset hienosäätökilkkeet ostamatta ja käytä säästynyt raha kunnon vahvistimeen. Siinä on paremmat lähtökohdat hevi- ja muillekin soundeille. Sitä voi sitten ruuvailla erilaisilla pedaaleilla ja kytkennöillä myöhemmin, jos tuntee tarpeelliseksi. Katsos tämä tuleekin syntymäpäivä lahjaksi. Ja tienaan töillä koko jajan rahaa, joten kesällä saan mahdollisesti minkä tahansa vahvistin combon. Ja tämä uusi kitarani tulee olemeen itselläni vuosia, niin hyvä vetää se nappi kuntoon heti. Ja on noilla pedaaleillakin jo niin mielettömiä soudni eroja, että huh huh. Tuurista kiinni tai ei, eikun kokeilemaan! Niin, muuten : "He uses a MM-1000 Gainbooster from Musamaailma in his ESP's. His new one's have the EMG PA-2." Toi EMG PA-2 löytyy Musamaailmasta, mutta en löydä MM-1000 mistään :/ Olen Stratocaster_90 | |
![]() 30.03.2007 09:30:47 | |
EQ pedaali vois olla kova sana kuution eteen. Tuo cuben tone kun ei tarjoa keskiääniä oikein missään asennossa. | |
![]() 30.03.2007 10:14:47 (muokattu 30.03.2007 10:20:24) | |
Uskallan väittää, että tuolla kytkiksellä ei pääse juuri yhtään lähemmäksi Laihon soundeja, ellei signaaliketju ole muuten suunnilleen kuosissa. Tässäkin ketjussa mainittu kaiutinelementin koko on paljon isompi asia, ja vahvistin ylipäätäänkin. Joo-o, olen samoilla linjoilla. Kokemuksesta voin sanoa että se vahvistin on todella tärkeä lenkki siinä soundissa.. Itse yritin noin 12 vuotta saada milloin minkäkin yhtyeen soundeja ulos pikku trankku vahvareista, Valvestate 8020, VS100R, Peavey Studio pro 112 ja lopuksi Peavey Supreme XL nupista.. Ei onnistunut, sijoitin rahaa Peavey 6505 nuppiin ja nyt lähtee esimerkiksi In Flames soundit ilman kummempaa nuppien vääntämistä. Ei tarvii pedaaleita eteen, säröä piisaa jne. Mun henk.koht. mielipide on, että jätä kaikki tuollaiset hienosäätökilkkeet ostamatta ja käytä säästynyt raha kunnon vahvistimeen. Siinä on paremmat lähtökohdat hevi- ja muillekin soundeille. Sitä voi sitten ruuvailla erilaisilla pedaaleilla ja kytkennöillä myöhemmin, jos tuntee tarpeelliseksi. Samaa mieltä, säästä rahat siihen parempaan vahvariin jos vain mahdollista.. Kyllähän tuolla EMG setillä ja afterburnerilla vai mikä nyt olikaan saa varmaan jotain aikaiseksi mutta hyvä vahvari on IMO se mihin kannattaisi sijoittaa. "You want to kill me Tucker, don´t you? Well, take a number and get in line!" | |
![]() 30.03.2007 14:06:06 | |
EQ pedaali? Minkä mallista? Ja se saa kyllä sata plussaa joka kerkiää kertoa mistä helvetistä löydän MM04:sen. Tietysti vahvistin on tärkein sana MUTTA: "I had an EMG PA2 preamp circuit some time ago and I just had to take it out, it did what it promised and had lotsa gain on tap but it also made the pickups sound dull and noisy. I still have it lying on my desk since I'm not gonna put it in any of my guitars. So I recently got a MM04 (JE-1000 clone) preampcircuit, which has 4 dipswitches for eq and a trimmer for gain setting. http://koti.mbnet.fi/pupp3t/MM04/ I installed it to my rhoads, which has a Nailbomb in the bridge, the outcome was phenomenal. Even though NB sounds very good per se, the MM04 seems to turn it into a real fire-breather. I've never played so long non-stop, getting the shred out and my fingers have never hurt this much Laughing. Anyway, just wanted to say that BKP pups work with active electronics (as long as the active stuff is good quality) very well. CoB guitar sound is starting to emerge quite nicely Twisted Evil" Olen Stratocaster_90 | |
![]() 30.03.2007 16:40:22 (muokattu 30.03.2007 16:41:06) | |
Mun henk.koht. mielipide on, että jätä kaikki tuollaiset hienosäätökilkkeet ostamatta ja käytä säästynyt raha kunnon vahvistimeen. Siinä on paremmat lähtökohdat hevi- ja muillekin soundeille. Sitä voi sitten ruuvailla erilaisilla pedaaleilla ja kytkennöillä myöhemmin, jos tuntee tarpeelliseksi. Näin on. Itse katsoisin topikin aloittajalle sopivaksi mallintavan combon, kuten esimerkiksi aikasemmin mainitsemani Flextonen. Vaikka teksteistä voidaan päätellä, että haetaan sitä yhtä tiettyä saundia, niin omasta kokemuksesta voin sanoa, että se Alexi Laiho -villitys katoaa kyllä ajan myötä ja myös saundi-ihanne vaihtuu. Itsellänikin oli kauan haussa säröisä deathmetal-lead saundi ja nykyisin vahvistimessa on säröt 1:n kohdalla, enkä ole todellakaan ainut joka tämän uloskasvamisen on kokenut. äsh :/ | |
![]() 30.03.2007 20:36:15 (muokattu 30.03.2007 21:56:00) | |
Mielipiteenne muuttusi täysin jos tietäisitte että tarkoitin jo alotus tekstissä että pidän hemmojen Marshall Mg30 DFX + EMG-HZ H4+MM04 soundista! Pidän enemmän EMG-HZ H4 mikkiviritys yhdistelmän soundista, jopa Micro Cuben kanssa kuin omastani. Itse asiassa aika hyvä soundi jopa... Olen Stratocaster_90 | |
![]() 31.03.2007 12:08:42 | |
no ostan sitten kaikki toi mitä oot hehkuttanu ja soita sitä cob:tä. vain sinä itse tiedät mikä kuulostaa sun korvissa hyvältä. Täältä kannattaa kysellä mielipiteitä mutta itse olet jo taitanu mielipitees muodostanu. Osta marsu osta emg pa osta kaikki mitä haluat jos ne vain sun mielestä kuulostaa hyvältä.. =) | |
![]() 31.03.2007 20:27:58 (muokattu 31.03.2007 20:28:10) | |
No muuten näin, mutta toi marsu ei ole mieleen... Ostan ehkä juuri jotkut 400-500e vahvistin vehkeet kesällä. Edellyttäen että pääsen haluaamaani kesätyöpaikkaan. Olen Stratocaster_90 | |
![]() 31.03.2007 20:33:58 | |
Hmmm. Jonkin sortin ajatusvirhe varmaan...? Vetta kun on AIVAN toisessa hintaluokassa kuin nuo muut mainitut laitokset. http://www.thomann.de/fi/search_dir.html?sw=vetta&x=11&y=5 Jos tosiaan vain kotona soitellaan, niin ehkä voisi myös kokeilla jotain rankkaa säröpedaalia MicroCuben eteen ja loput rahat säästöön. Mutta jos halvalla pitää saada mättöpeli, niin käytettynä Marshall Valvestate 8080. Pitäisi löytyä alle 300 euron, ja ihan kelpo hevit tuohon hintaluokkaan. Ja nimenomaan tuota ekaa Valvestate -sarjaa (8XXX). JuSu Jep itsellä kotisoittelussa on tuo 8040 ja on kyllä oiva peli, ja noita saa halvalla. Tehoakin on helposti bändisoitteluun. Koskaan ei ole edes tarvinnu pistää volumea yli klo 9 kovakätisen rumpalinkaan kanssa. Erittäin tosi ison järkyttävän kokoisen valtava. | |
![]() 31.03.2007 20:38:32 (muokattu 31.03.2007 20:51:57) | |
Uskaltaako tälläsiin luottaa http://cgi.ebay.de/Marshall-Valvest … 28032QQcategoryZ46656QQcmdZViewItem Ja nyt on sitten tosi kiire vastata, kun kerkesin tilata jo MM-04, mutta viikonloppuna ei Musamaailma katso näemmä sähköpostia. EDIT. Ei paha http://cgi.ebay.com/Marshall-Valves … ssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem EDIT. Tai itse asiassa, jos nämä ovat näin halpoja (alle 200), niin ei tässä mikään kiire olekkaan. Olen Stratocaster_90 | |
![]() 31.03.2007 21:22:50 | |
EDIT. Ei paha http://cgi.ebay.com/Marshall-Valves … ssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem EDIT. Tai itse asiassa, jos nämä ovat näin halpoja (alle 200), niin ei tässä mikään kiire olekkaan. Ota huomioon että tuo on USA:ssa, eli tulleja joudut makselemaan eli toisin sanoen kerroppa sitten lopullien hinta 1.26:lla ja lisää postikulut. "Aijai" | |
![]() 31.03.2007 21:28:20 | |
Ota huomioon että tuo on USA:ssa, eli tulleja joudut makselemaan eli toisin sanoen kerroppa sitten lopullien hinta 1.26:lla ja lisää postikulut. Ja postikuluja varmaan tulee sellanen sata dollaria, veikkaan? Mun eBaysta ostetulle RG:lle tuli postikuluja 150 dollaria, mutta se toisaalta tuli viikossa huudon päättymisestä... | |
![]() 31.03.2007 21:29:07 (muokattu 31.03.2007 21:30:19) | |
Ja mä varmaankin odottelen että ihan tänne torille tulee myyntiin. Olen Stratocaster_90 | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)