Aihe: Edullista multiefektiä..
1 2
JR
13.03.2007 15:10:55

Mä oon pelannut Boss GT-3:n kanssa aika paljon. Ja kokeillut Gt pro. Molemmissa on viive (tauko) kun vaihtaa presetiä. En enää huoli Bossia siitä syystä. Räkkikoneena hyvä on TC electronic G-major. Hyvä ja selkeä näyttö, iisi käyttää, suht edullinen, hyvä midiohjattavuus.

gt-8 ja gt-pro ei ole viivettä, vain smooth change asetuksella voi olla jos looppi käytössä ja siellä esim. toinen etunen.
"Milk can hurt you"
KurtCobain
13.03.2007 15:38:48
behringer x v-amppi on mulla ollu joku puol vuotta ja hyvin on pelittäny :) ei se behringer nyt niin paska oo kun jokkut luulee
Kauhee Apina
McNulty
13.03.2007 15:48:55 (muokattu 13.03.2007 15:49:25)
behringer x v-amppi on mulla ollu joku puol vuotta ja hyvin on pelittäny :) ei se behringer nyt niin paska oo kun jokkut luulee

No ei, mutta on niissäkin ylläreitä. Vamppien osalta takuupalautuksien määrä on kohtalaisen korkea, niistä kun osasta tulee lottokoneita (valot vilkkuu, arpoo efektejä miten sattuu, sammuttelee itseään yms.)

Muitakin pieniä jekkuja on Ulilta nähty. Esim. putkella varustettuja räkkikamoja, joissa on kyllä putki sisällä mutta sitä ei ole kytketty ja keltainen ledi laitettu putken taakse "replikoimaan" putken hehkua. Vähemmän mukavia juttuja jotka nakertavat uskottavuutta ja luotettavuutta.
Fuck HiFi, Bring In The HiGain - Brassknuckles To The Teeth!
-Juice-
13.03.2007 15:53:03
Toi kolahti. Hinnaltaankin on budjetissa. Onko kellään kokemusta? Vai kannattaako lykätä hankintaa vuodella, et saa kalliimman? ...tosin ei taida olla mahdollista odottaa vuotta :D
http://www.thomann.de/fi/toneworks_ax1500g.htm

Tuollanen on mulla vajaan vuoden pyörinyt jaloissa. Aikast vähällä käytölle on jäänyt. Soundit on ihan ookoo...mut joku siinä vaivaa, ehkä liian keinotekoisen kuulosia. Enkä tykännyt pelata valikkojen kanssa yhtään, joten siirryin yksittäispedaaleihin. Jotain ongelmia tossa mun 1500:ssa on välillä ollut yhden pedaalin kanssa, kun ei mene päälle ollenkaan. Muutenkin metallikotelosta huolimatta vähän lelumainen fiilis siitä on jäänyt. Hyvä korgin viritin tuossa 1500:ssa on, jos jotain positiivista täytyy sanoa.
Certainly, in the topsy-turvy world of heavy rock, having a good solid piece of wood in your hand is often useful.
Jmvk
13.03.2007 15:56:36
BOSS ME-50, siinä on hintaansa nähden hyvä peli. Löytyy ainakin meikäläiselle kaikki tarpeellinen siitä.
Katottiin joku sellanen "kalevala-filmi", siin muijat paljasteli itteensä ym. Huomas kyllä että oli suomalaista tekoo; perse paljaana niin siinä on suomalainen leffa valmis.
Umas
13.03.2007 16:01:35

Niin ...no saishan tuolla rahalla 5 behringerin pedaalia =D
Kyl mä luulen että tässä vaiheessa mikä tahansa olisi parempi kuin toi vanha zoomi mikä tuosta löytyy, faktana on vain se että vaikka rahaa olis ni varaa mulla ei tu koskaan oleen mihinkä gt-8... paitsi sit kun eka lätty on myyny kultaa (yeah right) ...eikös noitten multiefektien onkelma aina vähän oo se että "ei kuullosta" oikeelta? ...no joo. Pitääpä varata päivä että pääsee kokeileen erilaisia vaihtoehtoja. Kiitoksia jelpistä!
KurtCobain
13.03.2007 16:12:02
No ei, mutta on niissäkin ylläreitä. Vamppien osalta takuupalautuksien määrä on kohtalaisen korkea, niistä kun osasta tulee lottokoneita (valot vilkkuu, arpoo efektejä miten sattuu, sammuttelee itseään yms.)

Mulla ei ole kyllä oo ollu tollasia ongelmia :)
Kauhee Apina
McNulty
13.03.2007 20:01:19
Mulla ei ole kyllä oo ollu tollasia ongelmia :)

Kannattaa koputella puuta ja kovasti... ei vaan kyllähän meilläkin on Behringerin Mackie-kopio mikseri kestänyt jo monta vuotta. Studiokäyttöön se ei sovellu kun suhisee ja sihisee mutta treeniksellä se on ihan käypä laitos.
Fuck HiFi, Bring In The HiGain - Brassknuckles To The Teeth!
palomaeki
13.03.2007 20:23:32
Mulla on nyt ollu vähän aikaa tommonen ilmeisesti vuodelta 1999 peräisin oleva USAvalmiste DOD VGS50, elikkäs melko perus multiefekti putkietusella.

Ja helvetin hyvältähän tuo soundaa! Ainakin kun vertaa tuohon Korgin tonniviissataseen...
Semmonenkin tässä joku aika sitten nääs oli ja tykkäsin sen tapposäröistä, mutten paljon mistään muusta.

Osta multa pois tuo! ;D

Itse en nääs multiefektillä paljon mitään tee, paitsi silloin kun tarvii kunnon kompressoidun kasarisoolosärön. Yleensä kuitenkin tyydyn ihan kitara->vahvari setuppiin. Tämä kyseinenkin vehjes tuli vaihtokaupassa. Käytettynä siis sain, ja paljon käytetyltä tuo näyttääkin (muovikuori vähän alareunasta ottanut itseensä).
kitara on kiva.
Ziggy Bubba
13.03.2007 21:13:13 (muokattu 13.03.2007 21:14:35)

...eikös noitten multiefektien onkelma aina vähän oo se että "ei kuullosta" oikeelta?

Tässä kohtaa täytyy sanoa että mun kokemusten mukaan minkä tahansa mallintavan saa kuulostamaan kamalalta ja ei-oikealta. Monasti ne parhaat soundit löytyy pitkällisen testailun ja hakemisen kautta - noissa halvemmissa peleissä tuota "säätövaraa" on hiukan vähemmän, eli niiden herkullisimpien soundien löytäminen (on kaupunkilaisjärjelläni ajateltuna) helpompaa kuin vaikkapa Pod XT:n tai GT-8:n "valikkoviidakossa".
Myspace.com/Crookmachine
Umas
14.03.2007 08:28:56

Tässä kohtaa täytyy sanoa että mun kokemusten mukaan minkä tahansa mallintavan saa kuulostamaan kamalalta ja ei-oikealta. Monasti ne parhaat soundit löytyy pitkällisen testailun ja hakemisen kautta - noissa halvemmissa peleissä tuota "säätövaraa" on hiukan vähemmän, eli niiden herkullisimpien soundien löytäminen (on kaupunkilaisjärjelläni ajateltuna) helpompaa kuin vaikkapa Pod XT:n tai GT-8:n "valikkoviidakossa".

Niin kait. Olen kyllä löytänyt zoomistakin itselleni sopivia säröjä ja muita härpäkkeitä. heh...mutta paskiainen alkaa vaan sanoutuun irti... Ja jos hankkis nyt vähän astetta paremman.
LesPaul70
14.03.2007 16:06:36 (muokattu 14.03.2007 16:08:24)
Onko kellään kokemusta?
...
http://www.thomann.de/fi/toneworks_ax1500g.htm

On, katso:

http://muusikoiden.net/artikkelit/artikkeli.php?id=351

Kokeile kuitenkin ainakin myös perinteistä POD-kakkosta. Soundaa paremmalta, mutta efektit rajoittuneemmat kuin Korgissa. Pitäisi saada ainakin käytettynä budjettiisi.
"Why are you smiling?" "Why? 'Cos I'm trigger-happy, that's why!" (Sledge Hammer)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)