Aihe: Valitusta Gibsonin laukusta
1 2
Arabian Lauri
12.03.2007 15:51:40
Mä olen koettanut ratkaista tuon ongelman niin että aina kuljetuksessa on hihna rullalla mukana siinä neliön muotoisessa syvennyksessä mikä on siinä kaulan juuren kohdalla. Hihna kannattelee osaa kaulasta niin että lapa eikä tapit osu mihinkään.

Numerolukosta sen verran että ei tollasen kolmenumeroisen ropaamiseen auki mene puolta tuntia pidempään. Kaikkia 1000 numeroa ei tarvitse käydä läpi. Ei sitä lukkoa sen vuoksi ainakaan hajottaa kannata...
On ihmeellistä miten vähän saa aikaan kun vaan lakkaa yrittämästä!
Les Fender
12.03.2007 16:03:13
Mä olen koettanut ratkaista tuon ongelman niin että aina kuljetuksessa on hihna rullalla mukana.

Oon käyttänyt samantyylistä patenttia '72 Lepan laukun kanssa, hihna rullalle bodyn ja laukun seinän välille.
http://www.angelfire.com/wizard2/jouskari/lp_72/157-5737_IMG.JPG

Kyllä ne laukut on ainakin tuosta parantuneet. Tuokin siis Gibsonin laukku.
"Living is easy with eyes closed!"
Jucciz
12.03.2007 16:18:42
Mulla on ollut kaikissa Gibsoneissa alkuperäinen TKL:n laukku ja yhdenkään kanssa ei ole ollut mitään hajoamis- tai hölskymisongelmia tähän mennessä. Koputanpa puuta: *kop kop*.
>-)))> #11
« Rojuja · Soitteluita »
Jucciz
12.03.2007 16:19:23 (muokattu 12.03.2007 16:19:30)
http://www.angelfire.com/wizard2/jouskari/lp_72/157-5737_IMG.JPG

Kyllä ne laukut on ainakin tuosta parantuneet.

Niin ovat web-hostauspalvelutkin. ;)
>-)))> #11
« Rojuja · Soitteluita »
Les Fender
12.03.2007 16:23:39
Niin ovat web-hostauspalvelutkin. ;)

....kyllä mää viälä joskus opin......

Niin, muuten laukun valmistajasta ei tietoa: Gibsonin logoilla ja ennen vuotta -83 tehty.
Les Fender
12.03.2007 16:36:06
Jucciz
12.03.2007 16:38:32
Joo, noi aukeaa suoraan klikkaamalla. Ei tarvi tehä uutta selainikkunaa/välilehteä ja alkaa copy-pasteilemaan. Jotkut hosting-palvelut vaan estää ulkoapäin linkittämisen, vaikka siitä on pelkkää harmia ihan kaikille.
>-)))> #11
« Rojuja · Soitteluita »
Kiinankeisari
12.03.2007 16:39:18
http://s173.photobucket.com/albums/ … n=view&current=157-5735_IMG.jpg

hirveää kereettiläisyyttä, floikkatarra gibsonin laukussa :D
"soita silleen makeesti" -Albert Järvinen
Les Fender
12.03.2007 16:41:05
hirveää kereettiläisyyttä, floikkatarra gibsonin laukussa :D

EMG, Floikka yms ei ollu "kiellettyjä" vielä 80-luvun alussa. On meinaan ollu EMG kiinni tuossa ;o)
losli
12.03.2007 16:49:06 (muokattu 12.03.2007 16:56:34)
Kävinpä hiukan tutkailemassa sekä LP:n että SG:n laukkujen eroja. LP on Studio 80-luvun alkupuolelta SG on Stankku 90-lukulainen.

LP:n lakku on näistä mielestäni se huonompi. Molemmissa lukee Made in Canada, mutta vain paremmassa eli SG:n laukussa TKL. Varmasti sama tehdas kuitenkin.

LP:n laukun pehmusteet ovat jotain uretaania tai vastaavaa, koska kun siihen painaa sormella kuuluu rutinaa aivan kuin pehmuste murentuisi käsiin. Tämä painauma ei sitten palautunutkaan enää takaisin vaan tosiaan peukalon jälki jäi siihen kaulan kannakkeeseen. Eli tämä testi loppui heti tähän. :-(
SG:n laukku taas on tehty jostain kimmoisasta materiaalista joka ei painalluksista ollut millänsäkään vaan painaumat palautuivat ennalleen. Lisäksi SG:n laukussa on ylimääräinen tuki lavalle myös kannessa.

Lisäksi huomasin että LP:n laukun rapisevat pehmusteet ovat kautta linjan menneet kitara alta ihan kasaan. Eli lattian ja kitaran väliin ei jää enää muuta kuin kova lyttyyn pakkautunut seinä, kun se lasketaan tai tiputetaan kädestä. Muutenkin kitara tuntuu huljuvan kotelossa miten sattuu.

SG:tä taas saa oikein tunkea koteloon että se menee sinne. Joustavat seinämät puristavat kitaraa kevyesti joka puolelta ja pitävät sen tiukasti paikoillaan.

Oiskohan studioihin sitten laitettu jotain surkeampia koteloita, vai onko laukkutehtailija tehnyt myöhemmin tuotekehitystä. En tiedä.
McNulty
12.03.2007 16:53:24
Hmm... miun LePakoiden laukut ovat kestäneet ihan hyvin. Molemmat ovat ruskeita, pinkillä sisustalla ja kummassakin lukee notta Made In Canada. Tuo ei ole Customin alkup. laukku, mutta tuollaisen löivät tiskiin kun kitaran ostin. Sai kelvata, että sai jossain kitaran roudattua kotosalle. Lukoista sanon sen verran, että kyllä ne nyt kannen pitää kiinni ja paikoillaan. Kummatkin laukut ovat 90-luvulta ja LP-mallisia. Itseäni ei tuo muoto haittaa tai kannen kaarevuus. Siellä ne menee takapenkissä tai peräronkissa kuten muutkin laukut.

Täälläpäin ajavat siis asiansa ja ovat pitäneet kitarat kunnossa. Ei suurempaa valivalia.
Fuck HiFi, Bring In The HiGain - Brassknuckles To The Teeth!
Gypsy
12.03.2007 17:43:15
Ite toivoisin noissa tulevan mukana kunnon tukeva suorakaidelaukku. Onhan noi hienoja, mitä niissä tulee nykyään, mutta siihen se jääkin.

Ohut kupera kansi jne. ei oikeen anna suojaa kitaralle eikä voi pinota muitten laukkujen kanssa. Itellä ei oo ollu kitaran istuvuuden kanssa ongelmia. Tosin enpä oo noita laukkuja juuri käyttänykään.

Joskus 90-luvulla lähettiin kaverin kanssa koulusta ja päivän aikana linja-autoasemalle vievä mäki oli jäätyny ihan täysin. Mietittiin miten tästä päästään alas. Ite olin buutseineni perseellään hyvin nopeesti, kaveri käytti Jacksonin laukkuaan (ei alkuperänen) pulkkana ja hyvin kesti :) Ei tulis TKL:n laukulla mieleenkään.

Tarkotus olis tässä joskus viimeinkin tehä/teetättää kunnon lentolaukut skeboille.
Aamen
masterhat
12.03.2007 17:47:38
Jooh, lähinnä niillä pystyy pitämään vaikka lapset ulkona laukusta. Harvassa kyllä on sellaiset lukot jotka tosissaan hidastaisi varkaita.

jos mä olisin varas, ni kyl mä pöllisin laukkuineen päivineen:)
I am the Horsemaster
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)