mvirta 09.03.2007 23:35:58 | |
---|
Noista listan kitaroista mä olen kokeillut Fadedia ja stanua, jollainen itseltäkin löytyy.. oikeastaan parikin. Se Faded oli kyllä aika hempula, kaula oli omituinen ja jotenkin tunnottoman oloinen laite. Standard taas on jämerä peli, tosin kokeilematta en ostaisi. Stanun kaula on nimittäin keskimääräistä tuhdimpi, jotkut sitä hiukan vierastaa. Mutta kumminkin, jos uuden stanun saa tingattua Suomesta tuohon tonnin pintaan (kuulemma mahdollista) niin kyllä siinä kitaraa saa koko rahan edestä, ei tarvitse pelätä isommin merkistä maksavansa. Silti, testaa ennenkuin ostat! Dead spotteja (muita nopeammin sammuva nuotti) kannattaa vähän haeskella, omassani löytyy tuolta 12. nauhan G-kielen liepeiltä. Mikkien vinkumistaipumus on toinen, pistä liikkeessä reilusti volaa ja joku särö vielä lisägainiksi kun kerran heevyä soitat. Jotkut noista piippaa aika pahasti. Shut Up 'n Play Yer Guitar |
Puos 11.03.2007 13:46:16 | |
---|
Mutta kumminkin, jos uuden stanun saa tingattua Suomesta tuohon tonnin pintaan (kuulemma mahdollista) niin kyllä siinä kitaraa saa koko rahan edestä, ei tarvitse pelätä isommin merkistä maksavansa. Tonnin uusi standard kuullostaisi paremmalta kuin hyvältä, siinä se hintaero halvempiin Gibsoneihin olisi jo tarpeeksi houkutteleva. Käytettynä näyttäisi noita myös liikkuvan paljon, mutta niiden hinnat tuppaavat olemaan sen 900€ melkein poikkeuksetta.. Tonni uutena ja 900 käytettynä kuullostaa jotenkin päättömältä vaikka kuinka hyvin olisi kitaraansa pidetty :) vintaget on asia erikseen. |
jussimus 11.03.2007 14:50:52 (muokattu 11.03.2007 14:51:20) | |
---|
Tonnin uusi standard kuullostaisi paremmalta kuin hyvältä, siinä se hintaero halvempiin Gibsoneihin olisi jo tarpeeksi houkutteleva. Käytettynä näyttäisi noita myös liikkuvan paljon, mutta niiden hinnat tuppaavat olemaan sen 900€ melkein poikkeuksetta.. Tonni uutena ja 900 käytettynä kuullostaa jotenkin päättömältä vaikka kuinka hyvin olisi kitaraansa pidetty :) vintaget on asia erikseen. No joo, uuden saaminen tonnilla on kuitenkin aika harvinaista, suorastaan utopistista. Toomannillakin maksaa cherry-stankku yli 1200 erkkiä, eli ihme on jos joku myy hyväkuntoista Stankkua käytettynä 900 hunttia halvemmalla. 900 hunttia on ihan normaali hinta hyväkuntoisesta käytetystä Stankusta. |
fox 11.03.2007 16:14:29 | |
---|
No joo, uuden saaminen tonnilla on kuitenkin aika harvinaista, suorastaan utopistista. Toomannillakin maksaa cherry-stankku yli 1200 erkkiä, eli ihme on jos joku myy hyväkuntoista Stankkua käytettynä 900 hunttia halvemmalla. 900 hunttia on ihan normaali hinta hyväkuntoisesta käytetystä Stankusta. Lähinnä näin.. Toki saattaahan sellasia filantrooppeja olla, jotka myyvät reippahasti alle markkinoiden keskihinnan.. Toki moneen kertaan tähdentämä totuus on, että kaupanteko kahden yksityisen välillä noudattelee linjaa: Ostaja haluaa "vuosisadan diilin" - myyjä taas vähintäänkin "omansa pois" - lopullinen hinta määräytyy siihen johonkin tavoitteiden puoliväliin. Jos pitää markkinoilla määräytynyttä keskihintaa liian kovana, on vaan sitte odoteltava, josko tulis alle kyseisen hinnan myyntiin. Ehkä tulee, ehkä ei. 8) |
torres 11.03.2007 18:09:34 | |
---|
Heiheihei, minkäslainen toi Love Supreme on? Kerros vaikka Fadediin verraten. Supreme on ihan kingi :D 6kybänen slim taper on mahtava, sopii moneen käteen. kaula tuntu alkuun hullun pitkältä kaikkine raitoineen. kaulapainoinen on vielä enemmän kun stankku, mut luistamaton hihna ni pärjää. lämmin saundi, ohuella vaahterakannella tuskin on suurta vaikutusta, enemmän 57:jen ansioo. luulisin. mut mikä tärkeintä; se on perkeleen komee! omani translucent musta. silverbursti SG pitäs saada, se on nätti ku minä pienenä. |
aleksi 11.03.2007 19:03:39 | |
---|
Ostitko jo? Jos et, niin osta multa musta Gibson SG Special. Fadedeihin en itse koskisi, tai ainakaan ilman testausta ostaisi. Ne on vähän keskeneräisten oloisia, ainakin meikäläisen kokemusten mukaan. "Punk rock should mean freedom, liking and accepting anything that you like, playing whatever you want, as sloppy as you like it, as long as it's good and has passion." |
mvirta 11.03.2007 19:10:05 | |
---|
No joo, uuden saaminen tonnilla on kuitenkin aika harvinaista, suorastaan utopistista. Toomannillakin maksaa cherry-stankku yli 1200 erkkiä, eli ihme on jos joku myy hyväkuntoista Stankkua käytettynä 900 hunttia halvemmalla. 900 hunttia on ihan normaali hinta hyväkuntoisesta käytetystä Stankusta. Joo, myönnetään että varsin edukkaalta kuulosti minunkin silmääni, kuulopuheet oli napattu tästä keskustelusta: http://muusikoiden.net/keskustelu/p … 15&t=143061&o=40&co=180 Shut Up 'n Play Yer Guitar |
-Cale 11.03.2007 19:26:02 (muokattu 11.03.2007 19:29:49) | |
---|
Niih, eikös se niin mennyt että Strato = Hendrix, SG= Tero Vaara ;) Ei mulla mitään järkevää sanottavaa tänne ole mutta tuolle kommentille repesin kyllä täysiä! :D Edit: Täytyy myöntää että tuossa videossa Jake E. Leellä on hieno SG, liekö sitten kipsoni...? http://www.youtube.com/watch?v=-YTt2_TNORA |
mvirta 11.03.2007 19:29:07 | |
---|
Ei mulla mitään järkevää sanottavaa tänne ole mutta tuolle kommentille repesin kyllä täysiä! :D Mun mustaa SG:tä pojat sanoo Mustaksi Mambaksi... Shut Up 'n Play Yer Guitar |
Karipiirto 11.03.2007 19:31:37 | |
---|
Mun mustaa SG:tä pojat sanoo Mustaksi Mambaksi... Ja nyt äkkiä sitten patentti tolle ja tehtailemaan nimikkosarjaa:-) Metalligenret ovat vain yhdentekevien bändien pätemisen tarvetta ja pohjimmiltaan kaikki se on vain heavy metallia. |
mvirta 11.03.2007 19:39:01 (muokattu 11.03.2007 19:40:38) | |
---|
No helevata: Gibson SG "Black Adder" Derek Danger Signature EDIT eiku Black Mamba tietty, mistäs toi adder tohon änkesi.. Shut Up 'n Play Yer Guitar |
ministeri 12.03.2007 08:04:31 (muokattu 12.03.2007 08:07:04) | |
---|
Oliskohan epin elitist stankusta kilpailijaksi G:n spessulle...listahinnoissa samassa sarjassa painivat. suomen kaupoista ei kyllä edes taida löytyä... Itsekin tässä ajatellut että vähän alkaisi laittamaan rahaa sivuun pikkuhiljaa sg:tä varten. standard olisi tietty se hienoin vaihtoehto.. hilipatihippan |
rheinone 12.03.2007 08:33:14 | |
---|
Ei mulla mitään järkevää sanottavaa tänne ole mutta tuolle kommentille repesin kyllä täysiä! :D Edit: Täytyy myöntää että tuossa videossa Jake E. Leellä on hieno SG, liekö sitten kipsoni...? http://www.youtube.com/watch?v=-YTt2_TNORA Joo, ja Ozzyn kylpytakin ovat koirat repineet riekaleiksi. All you gotta do is plug me into High Voltage rock'n'roll |
rheinone 12.03.2007 08:38:25 | |
---|
All you gotta do is plug me into High Voltage rock'n'roll |
kojones 12.03.2007 09:14:25 | |
---|
Tosta hyvä kitara, jos tykkää tosta slim-kaulasta ja '57-humppareista. Kyl mulle vaa kelpais: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=155008 Äkkiähän siihen mikit vaihtais. Kalliiksi tulee jos 60's-kaulan SG:hen tahtoisi. Joissain Specialeissa ja Goddesseissa taitaa olla, mutta niissä taas häviää muissa ominaisuuksissa. |
rheinone 12.03.2007 09:57:02 (muokattu 12.03.2007 10:05:30) | |
---|
Äkkiähän siihen mikit vaihtais. Kalliiksi tulee jos 60's-kaulan SG:hen tahtoisi. Joissain Specialeissa ja Goddesseissa taitaa olla, mutta niissä taas häviää muissa ominaisuuksissa. Ai 60's slim-kaulaa löytyy noissakin? Ja lisäks ainaki lööv-Supremessa on sellanen. E: Kato joo. Toi Spessu on muutenki makee peli: http://www.gibson.com/Products/Gibs … cials/SG%20Special%20New%20Century/Mut ei luonnollisesti pärjää '61 Reissuelle muissa ominaisuuksissa. All you gotta do is plug me into High Voltage rock'n'roll |
mvirta 12.03.2007 12:41:41 | |
---|
Mä hommasin '61 reiskan uutena 90-luvun alussa, ja tossa se vieläkin möllöttää. Ehdottomasti paras kitara mitä olen soittanut, ja syyllinen parantumattomaan SG-fiksaatioon. Stankut on ok, mutta ihan tommoista addiktiota ne eivät aiheuta. Mikkejä ei tarvitse vaihtaa eikä mitään muutakaan. Ainut pieni heikkous tuossa löytyy kaulasta, mikä ohuesta profiilista ja sirosta kaulaliitoksesta johtuen on aika letku. Kitaran vire tahtoo vähän vaihdella sen mukaan miten sitä roikottaa, ja kielten viritys vaatii pari iteraatiokierrosta kun niiden kireys vaikuttaa vähän toisiinsa, vissiin vähän sama jossain vibratalloissa? Kokonaisuutta voin kuitenkin kehua estoitta, niin helppo soittaa että välillä tulee melkein syyllinen olo. Shut Up 'n Play Yer Guitar |
fox 12.03.2007 12:53:23 | |
---|
Ainut pieni heikkous tuossa löytyy kaulasta, mikä ohuesta profiilista ja sirosta kaulaliitoksesta johtuen on aika letku. Kitaran vire tahtoo vähän vaihdella sen mukaan miten sitä roikottaa, ja kielten viritys vaatii pari iteraatiokierrosta kun niiden kireys vaikuttaa vähän toisiinsa, vissiin vähän sama jossain vibratalloissa?. Täysin totta.. Noihin "kapeisiin & nopeisiin" kauloihin vuosikymmenet tottuneena komppaan. Mutta tuo on ominaisuus, ei vika. "Tosi kovat" ulkomaan-SG virtuoosit joskus vibruutti kaulan ns. paskaks voimallisella vibrauksella..lavasta kiinni ja eiku veivaamaan... 8I Viritys on tosiaan, vallankin uusilla asettumattomilla kielillä vähän pitkällisempää. Mutta se kaula on vastaavasti todella hyvä mun kätöseen.... |
Volle 12.03.2007 12:57:07 (muokattu 12.03.2007 12:58:01) | |
---|
Ainut pieni heikkous tuossa löytyy kaulasta, mikä ohuesta profiilista ja sirosta kaulaliitoksesta johtuen on aika letku. Kitaran vire tahtoo vähän vaihdella sen mukaan miten sitä roikottaa, ja kielten viritys vaatii pari iteraatiokierrosta kun niiden kireys vaikuttaa vähän toisiinsa, vissiin vähän sama jossain vibratalloissa? Mulla on eräässä Ibanezissa samaa vikaa (monien muiden vikojen lisäksi siis), vaikka siinäkin on tosiaan kiinteä talla. Alin E-kieli laskee ilkeästi, jos esim. jollain toisella kielellä tekee koko sävelaskeleen venytyksen. Hyvä puoli on, ettei vibrakampea edes tarvitse, kun kaulaa vetkuttamalla saa aikaan saman efektin. (heh, millonkohan koko kitara hajoaa :D) edit: Noni, siinähän kerkes foxi väliin sanoon suurin piirtein mun repliikit :) Piis |
fox 12.03.2007 13:08:06 | |
---|
(heh, millonkohan koko kitara hajoaa :D) edit: Noni, siinähän kerkes foxi väliin sanoon suurin piirtein mun repliikit :) Ei se haijoa toivottavasti.. ;) Ei noista wanhoista SG:stäkään sentään joka-ainoosta ole kaula irti.. Sen sijaan, johtuen tuosta pikkusesta liikkeestä, saattaa olla, että lakassa näkyy kaulan ja rungon "sauma", se on halennut ainoastaan se lakkaus eikä se ole siihen liitokseen missään nimessä yhteydessä. Olkoonkin, että kaula ja runko ovat samaa puuta, siin on sen verran liikettä, että vuosia hyväksi kovettunu lakka on säröllä. Samaa on eräissä muissa merkeissä/malleissa havaittavissa, vallankin jos on vaahterakaula ja mahonkirunko. |