Joees 01.03.2007 20:19:21 | |
---|
Mä itse pääasiassa käytän kitara-piuha-vahvistin meininkiä. Suurin syy siihen on se, että mä oon vaan laiska käyttämään mitään muuta :-) Wahi on yleisin tuossa ketjussa lisänä, sekin tulee tai jää matkasta fiiliksen mukaan. Mulle itselleni on aivan sama onko siinä ketjussa kuinka paljon roinaa vai ei, pääasia että soundi on se haluttu mahdollinen... and nothing else matters... Jee! Loafers Nurmi = Viikset Play that damn thing! |
oiva tumpeloinen 01.03.2007 20:25:57 | |
---|
Mä itse pääasiassa käytän kitara-piuha-vahvistin meininkiä. Suurin syy siihen on se, että mä oon vaan laiska käyttämään mitään muuta :-) Wahi on yleisin tuossa ketjussa lisänä, sekin tulee tai jää matkasta fiiliksen mukaan. Mikä lasketaan pelkäksi vahvistimeksi? Mulla kun on tuollainen semidigihirviö........voiko sanoa, että soitan kitara, piuha ja vahvari -yhdistelmällä? Siinä on kyllä mukana se muljutinkin, mutta komppisäröt (mitä tulee eniten käytettyä) tulee yleensä vedettyä mahdollisimman kuivana. Puhtaita ja liidejä sitten maun ja tilanteen mukaan. Mulle itselleni on aivan sama onko siinä ketjussa kuinka paljon roinaa vai ei, pääasia että soundi on se haluttu mahdollinen... and nothing else matters... Jee! Näin kai sen pitäisi olla. |
Joees 01.03.2007 20:44:16 | |
---|
Mikä lasketaan pelkäksi vahvistimeksi? Mulla kun on tuollainen semidigihirviö........voiko sanoa, että soitan kitara, piuha ja vahvari -yhdistelmällä? Siinä on kyllä mukana se muljutinkin, mutta komppisäröt (mitä tulee eniten käytettyä) tulee yleensä vedettyä mahdollisimman kuivana. Puhtaita ja liidejä sitten maun ja tilanteen mukaan. No en minä tiiä. Heh. Jos se semidigihirviö on vahvistin niin sithän se on vahvistin? :-D Loafers Nurmi = Viikset Play that damn thing! |
mvirta 01.03.2007 21:32:30 | |
---|
En tiedä onko laiskuutta vai mitä mutta vanhemmiten on pedaalit vähentymistään vähentyneet, hiljattain jätti se viimeinenkin proco-rotta laivan ja jäi alkon kassiin. Nyt siis pelkkä piuha, ja kyllähän siinä sitten tulee enempi kuunneltua että kuinka kitara ja vahvari soivat.. SG tai LP -> Jubilee tai SLX -> marsun 4x12. Shut Up 'n Play Yer Guitar |
McNulty 01.03.2007 21:45:52 | |
---|
Minusta on huolestuttavaa lainata vuoden '92 artikkelia koskien langattomia jotka ovat kehittyneet viimeisen 15 vuoden aikana kohtalaisen paljon, samoin kuin tietotekniikka yleensäkin. Ei '92 varmasti kuviteltu WLAN-verkoistakaan saatika mistään G3-verkoista mitään positiivista, tuskin edes koettiin mahdollisiksi. Kyllä hyvä langaton lähetin ja vastaanotin toimii yhtä hyvin kuin kaapeli siinä kitaran ja vaffarin välissä. Toisaalta, laadukkaan lähettimen ja vastaanottimen hinnalla hankkii laadukkaan piuhoituksen koko kalustoonsa. Itsehän suosin suurta osaa rojuista nupin fxloopissa jolloin nupin soundi säilyisi omana mahdollisimman pitkään. Toki kaikki purnukat kitaran ja vaffarin inputin välillä jotain vaikuttaa. Se kuinka paljon se häiritsee tai ei, on sitten soittajasta ja kuuntelijasta kiinni. Fuck HiFi, Bring In The HiGain - Brassknuckles To The Teeth! |
Da Make 01.03.2007 23:03:27 (muokattu 01.03.2007 23:04:51) | |
---|
Paras soundi, mikä mulla on koskaan ollut: Telecaster tai Les Paul --> Creamsound Siinä oli aivan uskomaton "se simppeli jokin." Hyvin lähelle päästiin custom 2204 Plexillä. Allekirjoitan hyvin monen täälläkin esittämän "soundi lähtee soittajasta ja kitarasta"-argumentin. Sitä fiilistä, kun soittaja, kitara ja vahvari istuvat yhteen ei mitkään pedaalit korvaa. Spectraflexit saundaa parhaimmalta. |
kulmahiomakone 02.03.2007 00:08:37 | |
---|
...Spectraflexit saundaa parhaimmalta. En tiedä, kuinka tosissasi tuon heitit, mutta piuha on ehkä signaaliketjun aliarvostetuin palikka. Jos kaapelilla on kapasitanssia sata pikoa per metri, niin viisi metrisen kaapelin vaihtaminen kymmenmetriseen laskee mikin resonanssipiikkiä jopa 25 prosenttia matalammalle. Se on hyvä tai huono riippuen siitä mistä pitää. Se on varmaa, että liikaa kirkautta saa hillittyä tonepotikalla, mutta kaapelin syömää kirkkautta ei saa takaisin tonepotikalla. "Ongelmasta" tietysti pääsee, kun sijoittaa pienen etuvahvistimen/bufferin kitaran sisään. Eva jag behöver dig. Mer än vad jag vill ha dig och jag vill ha dig för gamla tiders skull. Du betydde inte allt. Men det blåste aldrig kallt. För du var solskenet. Jag var ensam. |
McNulty 02.03.2007 00:42:30 | |
---|
Spectraflexit saundaa parhaimmalta. *Komp* Täällä on Fatsoflexiä käytössä! Maksoi, mutta olen 100% tyytyväinen. Fuck HiFi, Bring In The HiGain - Brassknuckles To The Teeth! |
dfloreno 02.03.2007 11:04:24 | |
---|
Minusta on huolestuttavaa lainata vuoden '92 artikkelia koskien langattomia jotka ovat kehittyneet viimeisen 15 vuoden aikana kohtalaisen paljon, samoin kuin tietotekniikka yleensäkin. Ei '92 varmasti kuviteltu WLAN-verkoistakaan saatika mistään G3-verkoista mitään positiivista, tuskin edes koettiin mahdollisiksi. Kyllä hyvä langaton lähetin ja vastaanotin toimii yhtä hyvin kuin kaapeli siinä kitaran ja vaffarin välissä. Toisaalta, laadukkaan lähettimen ja vastaanottimen hinnalla hankkii laadukkaan piuhoituksen koko kalustoonsa.
Tää on muuten harvinaisen totta. Kaveri osti juuri näitä db:n uusia langattomia, ja oli kyllä aika kovaa suoritusta. Hintaa oli kyllä tod paljon, sillä sain jo uuden kitarankin, mutta olipas toimiva... Mutta niinhän se menee, rahalla saa jne. God made me funky |