saastara 26.02.2007 20:03:28 | |
---|
Nuo kalliimmat Schecterit tosiaan sopisivat muuten sangen hyvin, mutta niissä on tosiaan, kuten aiemmin tuolla jos sanottua tuo kaula hivenen kapeampi kuin Iboissa, satulasuunnassa siis. Mutta jos sen kanssa oppii elämään niin varmasti löytyy haluamasi keppi. Lisää middleä ja vähemmän volumea.
Minä soitan A-vireestä koska minulla ei kasva parta vielä ja kikkelini on kovin pieni. Sitten kun tuo partaongelma ratkeaa, voin virittää kitarani takaisin E:hen ja ryhtyä soittamaan oikeaa musiikkia. |
mungiisi 26.02.2007 20:03:28 | |
---|
Haluamaasi kitaraa kuvaa täydellisesti oma Schecter 007 Blackjackini. OVH 850 euroa, tinkaamalla sitten hiukan vähemmän. Kiinteä talla löytyy, leveä kaula ja pidempi skaala (26.5"). Vire pysyy vaikka miten heittelee virettä, soittaminen on jämäkkää ja vakiomikit ovat äärimmäisen päteviä ja kuumia, eli Seymour Duncan JB tallassa ja '59 kaulassa. Tuota ei ainakaan enään löytynyt Schecterin sivuilta. Onkos tuossa pultti- vai liimakaula? Näemmä on ihmilliset mikitkin, voi heittää tallan M7:n huoletta. 707:n tilalle tuo ei oikein onnistu. |
Ze Kink 26.02.2007 20:22:52 | |
---|
Tuota ei ainakaan enään löytynyt Schecterin sivuilta. Onkos tuossa pultti- vai liimakaula? Näemmä on ihmilliset mikitkin, voi heittää tallan M7:n huoletta. 707:n tilalle tuo ei oikein onnistu. Liimakaulahan siinä, ja se kapeampi satula. Who gare`s... |
Estranged 26.02.2007 20:33:23 | |
---|
"Kannattaa ostaa halpaa, koska halpa tulee pidemmän päälle kalliiksi ja kallishan on aina parempi." |
Ze Kink 26.02.2007 22:05:16 | |
---|
Who gare`s... |
saastara 26.02.2007 22:56:06 (muokattu 26.02.2007 22:56:56) | |
---|
Joka muuten on täysin ylihinnoiteltu, pulttikaulainen ja 25.5" skaalainen. Kokonaan vielä mahonkiakin, joka ei minusta toimi seiskoissa lainkaan. Muutenkin jäi tuosta kitarasta hemmetin tumppu olo kokeillessa.. En tiedä. Ei vain iskenyt yhtään. Kuollut oli koko keppi. E: Kyse oli tosin 6-kielisestä mallista.. Mutta tuskinpa nuo kauhiasti toisistaan eroavat. Lisää middleä ja vähemmän volumea.
Minä soitan A-vireestä koska minulla ei kasva parta vielä ja kikkelini on kovin pieni. Sitten kun tuo partaongelma ratkeaa, voin virittää kitarani takaisin E:hen ja ryhtyä soittamaan oikeaa musiikkia. |
mungiisi 26.02.2007 23:26:22 | |
---|
|
Lullervo 27.02.2007 01:12:07 | |
---|
Ääni Hellraiserille, aivan mahtava keppi. Ainoa miinus minkä olen huomannut on hieman tukkoinen soundi, keppihän on kokonaan mahonkia ja noi EMG-707(?) on kait aika tummasoundiset, sopii mielestäni kaulaan ihan hyvin mutta riffeihin tartteis kyllä potkua lisää. Kaula on paksumpi kuin Ibanezin vastaavissa (sopii ainaki meikäläiselle paremmin ku ne hammastikut) ja lisäksi kepukka on Painava joten nahkahihna on erittäin suositeltava. Kuva omastani löytyy omakuvasta jos kiinnostaa. |
Torniojaws 27.02.2007 11:16:05 (muokattu 27.02.2007 11:19:07) | |
---|
Eli? Eikös tuossa ole jonkin sortin ristiriita? :) Eli siis eri vireistä toisiin vakio -> drop-A -> G -> vakio -> A -> drop-D, tuollaisia "heittoja" ;) Tuota ei ainakaan enään löytynyt Schecterin sivuilta. Onkos tuossa pultti- vai liimakaula? Näemmä on ihmilliset mikitkin, voi heittää tallan M7:n huoletta. 707:n tilalle tuo ei oikein onnistu. http://schecterguitars.com/spec.asp?id=22 Schecterin sivut ovat hiukan epäkäytännölliset. Joka sivulla on eri kitarat ja eri listat kitaratyypeissä :P |
mungiisi 27.02.2007 11:58:55 | |
---|
Eli siis eri vireistä toisiin vakio -> drop-A -> G -> vakio -> A -> drop-D, tuollaisia "heittoja" ;)
http://schecterguitars.com/spec.asp?id=22 Schecterin sivut ovat hiukan epäkäytännölliset. Joka sivulla on eri kitarat ja eri listat kitaratyypeissä :P Ei näy tuollakaan sivulla mitään muuta kun kitaran kuva. No mutta tärkeimmät asiat ovat tulleet selville, nyt pitäisi vaan päästä testaamaan näitä kahta, Schecterin 007 Black Jackia ja LTD SC607B:tä, jota kumpaakaan ei löydy Tampereelta. |
DZN 27.02.2007 12:13:35 (muokattu 27.02.2007 12:13:59) | |
---|
Mikään ei ole niin murskaavan kuuloinen, kun mahonki seiska. En palaa enää takaisin leppään tai lehmukseen. On olemassa mahonkilaatuja joista saa ylitumman mutta kumpikaan mahonkiseiska, jotka mulla on ollut, eivät ole lähelläkään sellaisia olleet. Jos Ibanez miellyttää niin kannattaa alkaa tilaamaan Japanista Ikebestä RG15271 tai niiden omia special editioneitaan. Lisätietoa noista voi kysellä pikaviestin kautta. Aka. Dino and 6077dino |
Väinämöinen 27.02.2007 13:21:26 | |
---|
Kokonaan vielä mahonkiakin, joka ei minusta toimi seiskoissa lainkaan. Miekin olen eri mieltä. Makuasioita, sanoi Turre-vainaa. Olen soitellut nyt jonkin aikaa 6-kielisellä mahonkibaritonilla, joka soundaa mielestäni ns. ihan vitun hyvälle. En ymmärrä, miksi tuo ei seiskassakin voisi toimia. Ammattipurjehtija ottaa tyynen rauhallisesti. |
Ze Kink 27.02.2007 14:02:37 | |
---|
Miekin olen eri mieltä. Makuasioita, sanoi Turre-vainaa. Olen soitellut nyt jonkin aikaa 6-kielisellä mahonkibaritonilla, joka soundaa mielestäni ns. ihan vitun hyvälle. En ymmärrä, miksi tuo ei seiskassakin voisi toimia. Nimenomaan makuasioita. Itse tykkään siitä ns. "djentistä" joka tulee matalalla vireellä ja kirkkailla puilla. Eli siis melkein sama kuin twangi, mutta matalampi. Sitä ei yksinkertaisesti saa aikaan mahonkiseiskalla. Who gare`s... |
Torniojaws 27.02.2007 14:09:19 (muokattu 27.02.2007 14:10:23) | |
---|
Ei näy tuollakaan sivulla mitään muuta kun kitaran kuva. No mutta tärkeimmät asiat ovat tulleet selville, nyt pitäisi vaan päästä testaamaan näitä kahta, Schecterin 007 Black Jackia ja LTD SC607B:tä, jota kumpaakaan ei löydy Tampereelta. Sopivaan väliin katsoit, heillä on nimenomaan juuri nyt tietokantavirhe :) Kyllä sinne tulee ne speksitkin kun katsot myöhemmin. Tässä kuitenkin pahimpaan hätään: http://web.archive.org/web/20060421 … .schecterguitars.com/spec.asp?id=22 CONSTRUCTION/SCALE: _ _Set-neck w/ Ultra Access / 26.5� BODY: __Mahogany NECK/FINGERBOARD: __Maple/Rosewood FRETS: __24 X-Jumbo INLAYS: __Black Pearl Dots PICKUPS: __Seymour Duncan JB / �59 ELECTRONICS: __Vol/Tone/5-Way BRIDGE: __TonePros TOM w/ Thru-body BINDING: __Multi-Ply TUNERS: __Grover HARDWARE: __Black Chrome COLOR: __Gloss Black (BLK) __ SUGGESTED RETAIL __$869 |
DZN 27.02.2007 14:09:59 (muokattu 27.02.2007 15:08:47) | |
---|
Nimenomaan makuasioita. Itse tykkään siitä ns. "djentistä" joka tulee matalalla vireellä ja kirkkailla puilla. Eli siis melkein sama kuin twangi, mutta matalampi. Sitä ei yksinkertaisesti saa aikaan mahonkiseiskalla. Älä puhu soopaa. Laitat vaikka kevyestä hondurasmahongista bodyn, vaahterapulttikaula ja eebenlankku. Johan on helevata jos ei tule djenttiä. Kitaran rakenteessa on miljuun juttua, jotka vaikuttaa soundiin. Mahonkejakin on parikymmentä eri lajia Aka. Dino and 6077dino |
mungiisi 27.02.2007 14:22:39 | |
---|
Kylläpä tämä nyt menee vaikeaksi kun Dino heitti vielä nuo Japanin ihmeet mukaan. Niissähän toisaalta ei ole sitten sitä baritonia. Kaippa niitä sitten kaksi jää jäljelle, tuo SC607B ja 007 BlackJack. Tähän väliin kysyn, kuinka paljon uskaltaa pyytää RG1527:stä, joka on noin vuoden vanha, tallassa Lundgrenin M7. Hieman kulumaa on, Ibanezin heikko maalipinta on lohkeillut jo muutamasta paikasta. |
Hiku 27.02.2007 14:45:00 | |
---|
Tähän väliin kysyn, kuinka paljon uskaltaa pyytää RG1527:stä, joka on noin vuoden vanha, tallassa Lundgrenin M7. Hieman kulumaa on, Ibanezin heikko maalipinta on lohkeillut jo muutamasta paikasta. Eikös näitä ole mennyt orkkiskunnossa johonkin 600 euroon, joten 600-700e voisi olla sopiva. Antaa Ibanez-tietäjien vastata tarkemmin. That`s not talking, that´s mumbling! |
mungiisi 27.02.2007 15:00:55 | |
---|
Eikös näitä ole mennyt orkkiskunnossa johonkin 600 euroon, joten 600-700e voisi olla sopiva. Antaa Ibanez-tietäjien vastata tarkemmin. Näin olen itsekkin arvellut. Osaako kukaan sanoa löytyykö Tampereelta tuota 007 Black Jackia? LTD:n kanssa taitaa Tammer-Piano menetellä sillä tavalla, että täytyy sitoutua ostamaan jos moisen tilaa... |
Ze Kink 27.02.2007 15:26:05 (muokattu 27.02.2007 15:30:05) | |
---|
Tähän väliin kysyn, kuinka paljon uskaltaa pyytää RG1527:stä, joka on noin vuoden vanha, tallassa Lundgrenin M7. Hieman kulumaa on, Ibanezin heikko maalipinta on lohkeillut jo muutamasta paikasta. Ota nyt ihmeessä se M7 pois ja säästä seuraavaan keppiin. Paremmat mikit eivät nosta käytetyn kitaran hintaa oikeastaan lainkaan. Älä puhu soopaa. Laitat vaikka kevyestä hondurasmahongista bodyn, vaahterapulttikaula ja eebenlankku. Johan on helevata jos ei tule djenttiä. Kitaran rakenteessa on miljuun juttua, jotka vaikuttaa soundiin. Mahonkejakin on parikymmentä eri lajia Niin, mutta esim. suosaarnibodyssä sitä on joka tapauksessa enemmän, sitä on turha kieltää. Ja noissa halvemman hintaluokan seiskoissa harvemmin on esim. hondurasmahonkia, vaan jotain lauaa tms. halvempaa settiä, tai näin olen käsittänyt. Ei kai Esp:kään muuten mainitsisi spekseissä erikseen, jos body on hondurasmahonkia. Who gare`s... |
maggot 27.02.2007 15:41:20 | |
---|
Tähän väliin kysyn, kuinka paljon uskaltaa pyytää RG1527:stä, joka on noin vuoden vanha, tallassa Lundgrenin M7. Hieman kulumaa on, Ibanezin heikko maalipinta on lohkeillut jo muutamasta paikasta. Varmaan joo 600-700€. Hemmetti kun olisi rahaa nyt niin ostaisin sulta tuon pois. Kaveriksi omalle RG1527:lle.. "You want to kill me Tucker, don´t you? Well, take a number and get in line!" |