Aihe: j&d mutta mikä niistä
1 2
ankkiz
20.09.2008 13:34:11 (muokattu 20.09.2008 13:41:59)

http://img440.imageshack.us/my.php?image=jdlespaulke2.jpg

Osaisko kukaan sanoa tälleen ihan suoralta kädeltä, että mikä on tämän liimakaulaisen J&D Lesbon tarkempi malli? Kuva ei ole itse ottamani, vaan joku muusikkokolleega kaupitteli sitä.
LC2, LC3 ja LC4 liippaavat läheltä, muttei läheltäkään.

LC2:ssa pulttikaula
LC3:sta näkyy vain mustana ja valkoisena tasaisella kannella.
LC4 väritykset ei täsmää, ja tuollaista lapaa en ole nähnyt yhdessäkään LC4:ssa.
LS5:ssa erilaiset otelautamerkit ja lapa jälleen.

EDIT: Ainakin siis näissä, mitä nykyjään näkyy vaikka http://www.jandd-guitars.com :issa.
Haussa:HALPA kakkos-/projektiskepa/-basso, sekä edulliset sähkörunput.
ilopertti
20.09.2008 14:00:17

Osaisko kukaan sanoa tälleen ihan suoralta kädeltä, että mikä on tämän liimakaulaisen J&D Lesbon tarkempi malli?

Niin huono kuva että tuon perusteella ei voi mitään kyllä päätellä.
"xxxxxx: sää oot kyllä suomen mick mars"
ankkiz
20.09.2008 18:11:06

Niin huono kuva että tuon perusteella ei voi mitään kyllä päätellä.

http://guitarpartsaustralia.com/images/uploads/lc3-lg1.jpg
Tuollainen upotus lavassa kuten valkoisessa LC-3:ssa.
Kansi ei ole tasainen lankku, vaan lespaulimaisesti koholla.

Osat selvästi kullattuja, nupit mustat, valkoinen bindaus koko bodyn ympärillä.
Kerro mikä muu tuntomerkki auttaa tunnistamisessa, niin koitan selvittää myyjältä?
69
20.09.2008 19:13:44

Osaisko kukaan sanoa tälleen ihan suoralta kädeltä, että mikä on tämän liimakaulaisen J&D Lesbon tarkempi malli? Kuva ei ole itse ottamani, vaan joku muusikkokolleega kaupitteli sitä.
LC2, LC3 ja LC4 liippaavat läheltä, muttei läheltäkään.

Parempi kuva kyllä olisi plussaa, mutta kyllä melkein olisin sitä mieltä tuon kuvan perusteella, että kyseessä on LC-4 malli, puun syyt kun ovat aika selkeästi näkyvillä.
LC-4 on tehty sen verran montaa eri väritystä, että tuo ei yllättäisi...
Toisaalta muistelisin joskus nähneeni myös LC-3:n tuolla värityksellä, olisko ollut tosin enemmän punertavaa kuin keltaista, voin toki muistaa väärinkin, tai silloinen omistaja muisti väärin.
ankkiz
20.09.2008 23:12:58

jpjanhun
21.09.2008 09:14:17

-mulla on jd ls5 ja oon vaihtanut siihen satulan, mikit ja virittimet. lisäksi oon viilannut nauhojen päät. mun mielestä tuo virittimienkin vaihto oli välttämätön että sain sen pysymään vireessä. kytkimet ja potikatkin pitäisi vaihtaa jos haluaisi että kaikki olisi priimakunnossa. myös nauhojen viilaus pitäisi tehdä. mielestäni kitaran soundi on kyllä ok (ehkä jopa hyvä) ja kaiken modifioinnin jälkeen kitara kelpaa mun käyttöön hyvin, jollekin nirsommalle ei kyllä varmaankaan kelpaisi. viimeistely näytti musta siltä että huonolla tuurilla olisin voinut saada yksilön josta ei saisi toimivaa ihan helposti (no, voihan kitaran tietty lähettää takaisin). toisaalta tilauksesta on mun tapauksessa aikaa jo melkein 2 vuotta joten voi olla että laatu on vaikka parantunut.

-itse ehkä kävisin kokeilemassa mielummin jossain liikkeessä kuin tilaisin toiste. vähän riskaabelilta tuo tilaaminen tuntuu näin jälkikäteen. huomasin eilen että jopa paikallisessa musiikkiliikkeessä seinällä roikkui jotain halpoja gibson kopioita. noh, tällaisia mietteitä mulla .. kukin toimii tavallaan.
Sulo-Wilen
21.09.2008 10:23:42 (muokattu 21.09.2008 10:28:44)
Itselläni myös LS-5 J&D, suoraan germaniasta tilattu.

mielestäni tässä ei suuremmin ole ongelmia, minä moitin painoa, vaikken mielestäni mikään kynäniska olekaan.

Jos nyt vois valita uudelleen, ehkäpä tuo Bobo (kaarevaselkäinen) tai Duke (mikä olikaan) vois olla parempi, keveytensä takia.

Muutoin en tätä viilaillut tai väännellyt, hyvin oli säädöissään jo tullessa, ja ennen kun kapine tuli harkitsin mikkien vaihtamista, mutta sittemmin ajatus on hyllytetty.

nyt tuijotin nauhoja tiukasti ja yllätyin, että ekat nauhat on pikkasen kulahtaneet!?!?!? Alle vuodessa ja minun soitolla??? täältäkö se halpuus paljastuu???

(uudestaan tuijotus, jaa, eihän tuo olekaan vielä mitään vakavaa..?)

Tämä on parasta mitä minä tiedän, mutta toisaalta, aiemmat kokeukset olivat squierista, siihen verrattuna jämäkkä, saundi sielukas, sustainia riittää.. yms..

edit: ohops, puusilmä
edit: Tarkennus
jra
21.09.2008 11:23:12
nyt tuijotin nauhoja tiukasti ja yllätyin, että ekat nauhat on pikkasen kulahtaneet!?!?!? Alle vuodessa ja minun soitolla??? täältäkö se halpuus paljastuu???

(uudestaan tuijotus, jaa, eihän tuo olekaan vielä mitään vakavaa..?)

Kyllä ihan merkkikepeissäkin nauhoihin tulee vuodessa pientä kulumaan, riippuu myös siitä minkä muotoiseksi nauha on viimeistelty kuinka äkkiä kuluma näkyy. Pieni nauhojen hionta on paikallaan aina silloin tällöin, riippuen kuinka paljon ko. kitaralla soittaa.
- Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 -
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)