Aihe: Miksi epit on hanurista?
1 2 3 4 5
fox
17.02.2007 00:06:06

Ai perhana unohdin mainita tuon hankala soittoisuuden koivu halko profiilisen kaulan vuoksi.... mutta se on maku asia sano koira kun persettään nuoli. Tahtoisin myös tuoda ilmi että nämä epit eivät olleet ensimmäisiä keppejäni. Olen soittanut 8 vuotta tällä hetkellä työkaluina on ltd mmv sn, ja wanha ibanez vintage akustinen 12 kielinen. mmv:stä sen verran että en ole mikään bodom teini tai muuta sellaista, mutta en vain kyennyt löytämään yhtään kitaraa joka olisi kilpaillut samassa hinta/laatu luokassa

Mjoo.. Meidän soolokitaristi ei tuota kaulaa kyllä huonona pitäny lain? Eli siis Epin nelisatasen SG:n...
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Twinkle
17.02.2007 00:40:52
Joo en rupee vastaamaan tähän. Niin kauan kuin kaikkeen kritiikkiin annetaan vastaus "antipatiaa merkkiä kohtaan" niin tämä on ihan vitun turhaa.
zädääm
17.02.2007 02:04:38
Mjoo.. Meidän soolokitaristi ei tuota kaulaa kyllä huonona pitäny lain? Eli siis Epin nelisatasen SG:n..

maku asia sano maija ku.... niinpäinpois
huono se kuitenki on mun mielestä. Niinkuin on kaikki muutkin mitä olen kokeilllut paitsi kaverin iän vanha etäisesti stratocasteria muistuttava epi joka on itse asiassa aika hyvä.
Joees
17.02.2007 02:23:21
Mä haluisin myös jonkun Epiphonen LP:n. Tekisin siitä symppiksen. Laittaisin siihen filttertronicit ehkä. Tai jotkut muut kivat mikit ja räveltäisin elektroniikan kanssa kovasti. Jotain muuta kivaa sille tekisin myöskin.

Ehkä mulla on joskus rahaa myös tuohon haaveeseen.
Loafers
Nurmi = Viikset
Play that damn thing!
kivi
17.02.2007 03:01:53
Epiphone Korinat on kaiketi tehty Tsekinmaassa käsityönä. Ei huomauttamista ainakaan puunlaadussa.
:-)
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
veka2
17.02.2007 10:50:26 (muokattu 17.02.2007 10:51:55)
Onpa murheellinen juttu "zädäämin" kokemukset epiphonesta. Maanantaikappaleita voi tietysti tulla tunnetultakin valmistajalta, ja onhan epinkin hintahaarukka nykyään jo aika laaja, yläpäässä toi jaappanin "elitist"-mallisto, joka ei taida hävetä laadultaan oikein minkään valmistajan rinnalla.

Mullakin on kyllä huonoja kokemuksia epiphonesta ;-) :

1. Joe Perry Boneyard, että minä pöljä menin sen myymään, kun en tykännyt väristä. Nyt sitä burstbucker-peliä saa uutena etsiä kiven ja kannon alta. Yksi parhaita lespoja, no siis mun mielestä..

2. Zakk Wylde, ettei sitä myydä suoraan tehtaalta EMG-Zakk Wylde-mikkisetin kanssa. Tein tämän modin, ja siinäpä lespoa lopuksi elämää.

3. Les Paul Heritage, se Tsekin les paul, jota todennäköisesti ikinä en saa toista kappaletta. Haluaisin nimittäin toisenkin.
lavaamo
17.02.2007 10:54:04
3. Les Paul Heritage, se Tsekin les paul, jota todennäköisesti ikinä en saa toista kappaletta. Haluaisin nimittäin toisenkin.

Just oli yks torilla myynnis...
Kiinnostaa kuin Kurosen kirja...
veka2
17.02.2007 11:01:22 (muokattu 17.02.2007 11:03:42)
Just oli yks torilla myynnis...

??? Tein haunkin, en löytänyt...

Edit: Ai niin OLI .....
juici
17.02.2007 11:01:40

Epiphone Korinat on kaiketi tehty Tsekinmaassa käsityönä. Ei huomauttamista ainakaan puunlaadussa.

Useampi vuosi takaperin himoitsin Epiphone Korina SG:tä. Ois pitänyt ostaa...soi nimittäin hyvin ja omalle kädelle sopiva tatsi siinä oli. Harmi, että silloin vaakakupissa painoi enemmän raha.
"Yritän viettää vuoden 2007 Miitin selvinpäin" -kerho #3
Artist
17.02.2007 11:08:09
Itse en ole Epiä omistanut, mutta en usko, että ne kaikki tai edes useimmat on hanurista.

Epiphooneista kelpaisivat kyllä esim. Coronet (bat wing headstockilla) ja Zephyr Emperor Regent.
"Outside of society, that's where I want to be"
veka2
17.02.2007 11:18:37 (muokattu 17.02.2007 11:19:23)
Itse en ole Epiä omistanut, mutta en usko, että ne kaikki tai edes useimmat on hanurista.

Epiphooneista kelpaisivat kyllä esim. Coronet (bat wing headstockilla) ja Zephyr Emperor Regent.

Hyvä maku... hiottujen kielten miehiä... ;)
J.Hollström
17.02.2007 12:20:55
No sillä rahalla semmosta ja on niitä maanantai kappaleita paremmillaki merkeillä.

Mun mielestä näille halpiskepeille voisi leimata kaikkiin jo valmiiksi "maanantai-kappale" -merkit. Kiinassa ja muissa kaukoidän maissa koluttamattomat nuorehkot naisihmiset painaa 6 päivää viikossa min. 10h työpäivää (karrikoitu yleistys). Ei siellä maanantait paljoo seassa tunnu. Käytettävät materiaalit ja työvoima on halvinta mahdollista, miksi edes olettaa ihmeitä?
Vasemmassa lahkeessa-klubi #1 - - - - Jukin juutuubi
fox
17.02.2007 12:23:30

Niin no, tarkoittanet noita ennen 1970 tehtyjä Epipuhelimia, jotka on sitte täysin eri juttu.. Eli niitä tehtiin tuolla Kalamazoon kaupunkissa Jenkkilässä.. Mutta sitten kävi niin, niinkuin monasti kitaranrakennuksen historiassa, että taloudellisten realiteettien puristuksissa koko tuotanto siirrettiin 1969-70 Japaniin. Toki nimi (ja omistuspohja) pysyi ennallaan, toisin kuin esim. Washburnilla, Schechterillä, ja vaikkapa Hagströmillä.
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Artist
17.02.2007 12:29:02
Niin no, tarkoittanet noita ennen 1970 tehtyjä Epipuhelimia, jotka on sitte täysin eri juttu.. Eli niitä tehtiin tuolla Kalamazoon kaupunkissa Jenkkilässä.. Mutta sitten kävi niin, niinkuin monasti kitaranrakennuksen historiassa, että taloudellisten realiteettien puristuksissa koko tuotanto siirrettiin 1969-70 Japaniin. Toki nimi (ja omistuspohja) pysyi ennallaan, toisin kuin esim. Washburnilla, Schechterillä, ja vaikkapa Hagströmillä.

Jep, justiinsa niitä. :)

Tokihan, varsinkin noista Epin jazz bokseista kelpaisivat myös ne ennen Gibson omistusta tehdyt, jotka muistaakseni valmistettiin hieman aikakaudesta riippuen New Yorkissa tai Philadelphiassa.
"Outside of society, that's where I want to be"
psycotic
18.02.2007 18:52:06
Itselläni on Epiphonen goth -sarjan les paul, josta maksoin muistaakseni reilut 400e. Eipä siitä pahaa sanottavaa juuri löydy. Sopii käteen, kovasti tykkään soittaa sillä. Mikit tietty voisi olla vähän paremmat, mutta siihen ne "viat" sitten jäävätkin. Sen verran tykästynyt olen siihen, että pysyy kalustossa vielä pitkään. Eikä sitä kannata myydä kun ei siitä kuitenkaan saan kuin parisataa :)

Todennäköisesti seuraava kitarani on myös Epiphone.

Itse asiassa ostin ostin tuon jöötti-lespan puhtaasti ulkonäön perusteella. Haha! En edes kokeillut ennen ostoa. Hyvää tuuria... :P
Johnny's a Whore...
Lancelot
18.02.2007 19:47:40
Itselläni on Epiphonen goth -sarjan les paul, josta maksoin muistaakseni reilut 400e. Eipä siitä pahaa sanottavaa juuri löydy. Sopii käteen, kovasti tykkään soittaa sillä. Mikit tietty voisi olla vähän paremmat, mutta siihen ne "viat" sitten jäävätkin. Sen verran tykästynyt olen siihen, että pysyy kalustossa vielä pitkään. Eikä sitä kannata myydä kun ei siitä kuitenkaan saan kuin parisataa :)

Todennäköisesti seuraava kitarani on myös Epiphone.

Itse asiassa ostin ostin tuon jöötti-lespan puhtaasti ulkonäön perusteella. Haha! En edes kokeillut ennen ostoa. Hyvää tuuria... :P

Sama täällä! Lespa piti saada ja tuo gootti lp iski silmään ulkonäön ja edullisen hinnan(360€thomann) myötä. Sokkona tilasin ja on kyl pirun hyvä kepakko. Viimeistelyn voisi sanoa olevan täydellinen. Ei törrötä nauhat jne..Tosin mikkejä vähän päivittelin parempiin
mkuusela
18.02.2007 20:06:37
Olisikohan ollut uusin Guitar Player mitä selasin kaupassa hiljattain jossa oli verrattu Epin standardia lespaa Gibsonin yli kymmenen kertaa kalliimpaan CustomShop lespaan. Loppuyhteenvedossa taisi artikkelin laatijan mukaan ainoat erot olla sähköissä, muuten erot olivat pieniä. En lukenut koko juttua koska en maksa 12 ekeä kasasta mainoksia, muutenkaan tuon läpyskän taso ei ole vakuuttanut. Jos jollain kyseinen aviisi sattuu löytymään, laittakaa referaatti tänne. Jokainen suhtautukoon lukemaansa kriittisesti.
-Wildchild-
18.02.2007 22:05:46
Itelläni on tuo Epiphone Zakk wylde camo, ja pakko vähän mainostaa että ihan hemmetin hyvä keppi on! Noilla Emg-Hz-h4 mikeilläkin saa jo rankan soundin aikaan, mutta mikäeli sitä haluu vielä rankempaa nii suosittelisin kovasti Emg Zakk Wylde setin hankkimista. Mikäeli joku on etsimässä erikoista ja suhteellisen halpaa mutta hyvää Les Paulia niin suosittelisin lämpimästi tuota Zakk wylde mallia.
Ose
18.02.2007 22:34:06
Mikä niissä epeissä sitten mättää ? Itselläni on vuoden 2006 lp standard ja keppi on Kiinasta. Groverin virittimet, alnico-mikit ja kitara on kaunis katsella. Ainut vika on kepissä,etten osaa niin hyvin soittaa tai saa sellasia soundeja kuin haluaisin.

Taitaa osalla valittajista syytä olla katsoa peiliin kun ei keppi pelitä !!
kojones
18.02.2007 22:46:20

Miulla oli Korina V, eihän se huono ollu jossei mikään huippukaan. Nauhojen hiontaa toi ois kaivannu mutta tulihan pistettyä hätäisesti ja ymmärtämättä eteenpäin.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)