bliikki 14.02.2007 13:20:52 | |
---|
"Mun äiti ei ostanu mulle uutta kitaraa ku se sano et mun soitto kuulostaa kauheelta. Mut eiks aika moni muuki tee virheitä ku soittaa Mayhemii?" |
saastara 14.02.2007 13:33:37 | |
---|
Lisää middleä ja vähemmän volumea.
Minä soitan A-vireestä koska minulla ei kasva parta vielä ja kikkelini on kovin pieni. Sitten kun tuo partaongelma ratkeaa, voin virittää kitarani takaisin E:hen ja ryhtyä soittamaan oikeaa musiikkia. |
bliikki 14.02.2007 13:39:58 | |
---|
Prkl.. Kun tuo alkaa kuulostaa aina vain paremmalta tuo masiina. :( se on kohta taas menoa kunhan palkkapussi tipahtaa kätösiin. Sellanen varotuksen sananen kuitenkin, että tuo ei ole mikään plug&play -vehje. Itte oon säätäny tuota syksystä ja säätäminen jatkuu. Voi mennä kuukausikin, ettei saa ulos kuin pörinää. Mutta tuossa on muutamia jippoja, joilla soundi muuttuu totaalisesti. Hyvin pieniä, lähinnä EQ-juttuja. Hyvät säädöt kun löytää, niin jälkikäteen miksata ei tarvitse oikeastaan ollenkaan. "Mun äiti ei ostanu mulle uutta kitaraa ku se sano et mun soitto kuulostaa kauheelta. Mut eiks aika moni muuki tee virheitä ku soittaa Mayhemii?" |
bliikki 14.02.2007 19:49:54 | |
---|
"Mun äiti ei ostanu mulle uutta kitaraa ku se sano et mun soitto kuulostaa kauheelta. Mut eiks aika moni muuki tee virheitä ku soittaa Mayhemii?" |
Ben_D 14.02.2007 20:06:41 (muokattu 14.02.2007 20:10:55) | |
---|
Nyt tyhmä olettamus...käsittääkseni myös esim. PodXT toimii jonkunnäkösenä DI-Boxina kun vääntää päälle esim. Tube Preamp mallinnuksen? Siis jos ajatellaan, että käytetään Reamppausta..eli Podilla TubePreamp mallinnus päällä koneelle ja tää soundi ajetaan sitten esim. studiossa styrkkarin läpi...en oo kokeillu, mutta lienee onnistuu? Nyt tulee kysymys..miten voin himassa äänittää linjaan käyttäen PodXT:ta ainoastaan monitorointiin...eli nauhalle menee puhdas soundi, mutta soiton aikana kuulen PodXT soundin? http://www.fiercemetal.org |
Antti1 15.02.2007 13:10:25 | |
---|
Nyt tulee kysymys..miten voin himassa äänittää linjaan käyttäen PodXT:ta ainoastaan monitorointiin...eli nauhalle menee puhdas soundi, mutta soiton aikana kuulen PodXT soundin? Sun täytyy asentaa ne Line6:n softat ja sitten sun ohjauspaneeliin ilmaantuu valikko. Sieltä valitset, että sä kuulet äänet, mutta koneelle menee puhdas signaali. Tällöin pitää siis käyttää tietenkin USB-piuhaa, muistaakseni. |
Ben_D 15.02.2007 13:15:59 | |
---|
Sun täytyy asentaa ne Line6:n softat ja sitten sun ohjauspaneeliin ilmaantuu valikko. Sieltä valitset, että sä kuulet äänet, mutta koneelle menee puhdas signaali. Tällöin pitää siis käyttää tietenkin USB-piuhaa, muistaakseni. Joo..homma selkes jo...Control Panel -> PodXT valikosta pystyy valitsemaan signaalitien. http://www.fiercemetal.org |
SH1THEAD 15.02.2007 15:50:54 | |
---|
Nyt kun kerta aihetta sivutaan, niin tietääkö joku miten voisi käyttää 6505:n linjaulostuloa siten, että pääte ei ole ollenkaan hereillä? Yritän käyttää Peaveyn putkietusta ja Gearboxista kaappimallinnusta. äsh :/ |
Antti1 15.02.2007 16:04:10 | |
---|
Nyt kun kerta aihetta sivutaan, niin tietääkö joku miten voisi käyttää 6505:n linjaulostuloa siten, että pääte ei ole ollenkaan hereillä? Yritän käyttää Peaveyn putkietusta ja Gearboxista kaappimallinnusta. Ei ole mahdollista ilman radikaalimpia toimenpiteitä. Joku kaiutinkuorma/linjaboksi päätteen perään, niin toimii. Saat samalla sitä päätettä siihen soundiin mukaan. |
SH1THEAD 15.02.2007 16:16:49 | |
---|
Ei ole mahdollista ilman radikaalimpia toimenpiteitä. Joku kaiutinkuorma/linjaboksi päätteen perään, niin toimii. Saat samalla sitä päätettä siihen soundiin mukaan. Jaahas jaahas. Miten olisi efektilenkin lähtö? äsh :/ |
Twinkle 15.02.2007 16:24:06 | |
---|
Jaahas jaahas. Miten olisi efektilenkin lähtö? se ei kuitenkaan sammuta ite päätettä, vaan kuorma tarvitaan silti jopa silloin kun väännät masterin nollille. Mutta kuorma perään, masterit nollaan ja efektilenkistä ulos niin pitäisi teoriassa toimia. |
SH1THEAD 15.02.2007 17:01:16 (muokattu 15.02.2007 17:02:15) | |
---|
se ei kuitenkaan sammuta ite päätettä, vaan kuorma tarvitaan silti jopa silloin kun väännät masterin nollille. Mutta kuorma perään, masterit nollaan ja efektilenkistä ulos niin pitäisi teoriassa toimia. Niin sitä siis meinasin. Kaappi toimii kuormana normaaliin tapaan. Lähinnä vaan se että miten saisi pelkkää etuastetta käytettyä. Paras saundi kuitenkin luultavasti normaalisti kaapin kanssa, ei vaan tila riitä, että voisi mikitellä tuota vahvistinta ja kuulla näytettä tietokoneen kajareilta samaan aikaan. Vuotaa jokatapauksessa kaappi äänet toiseen huoneeseen liian voimakkaasti. EDIT: selvensin. äsh :/ |
Twinkle 15.02.2007 17:09:25 | |
---|
Niin sitä siis meinasin. Kaappi toimii kuormana normaaliin tapaan. Lähinnä vaan se että miten saisi pelkkää etuastetta käytettyä. Paras saundi kuitenkin luultavasti normaalisti kaapin kanssa, ei vaan tila riitä, että voisi mikitellä tuota vahvistinta ja kuulla näytettä tietokoneen kajareilta samaan aikaan. Vuotaa jokatapauksessa kaappi äänet toiseen huoneeseen liian voimakkaasti. EDIT: selvensin. Jooh, siis sendistä tallentimeen niin pitäis toimia. Kaappimallinnukset on kyllä aika hyviä, mutta en tiedä tuottaako tuo hyvää soundia kun koko pääteaste ohitetaan. Kokeile ja raportoi. |
SH1THEAD 15.02.2007 18:45:41 | |
---|
Kokeile ja raportoi. Sen teen. Ongelmat tulivat heti kun aloitin purkamaan kamoja tämänpäiväiseltä penkkarikeikalta ( http://i9.photobucket.com/albums/a98/traatraa/penkkarit.jpg :D) ja huomasin, että matkalle oli jäänyt toinen parempi ja täysin ehjä piuha, perkele. Kosketushäiriöinen tilalle ja menoksi. Toinen ongelma tuli esiin seuraavanlaisesti: se ei kuitenkaan sammuta ite päätettä, vaan kuorma tarvitaan silti jopa silloin kun väännät masterin nollille. Mutta kuorma perään, masterit nollaan ja efektilenkistä ulos niin pitäisi teoriassa toimia. Normaalistihan efektilenkit ovat etuasteen ja päätteen välissä, eikö? Ei vaan tässä vahvarissa. Masterit (post gain) nollissa Toneportille ei tullut signaalia ollenkaan ja vasta päätteen avaamisen jälkeen alkoi tapahtua. Tämä seikka rajoitti huomattavasti sitä, miltä näytteet kuulostavat. Päätettä ei nähkääs voinut kovinkaan paljon kyykyttää, joten saundista tuli trankkumainen ja kireähkö. Vahvistimen säädöt olivat seuraavat lead-kanavalla: pre gain: 2 low: 4 mid: 6 high: 3 post gain: 1 resonance: 2 presence: 0 Piuhat menivät siis kitaralta (RG1570 L / EMG81) vahvarin (Peavey 6505) high gain -sisääntuloon ja efektiloopilta Toneportiin. Kaappina ja tässä tapauksessa kuormana toimi oma Mesa/Boogien Roadking mittoihin tehty 2x12" omatekele. ( http://i9.photobucket.com/albums/a98/traatraa/kaappi/kulmast.jpg) NÄYTE TÄSTÄ: www.mikseri.net/artists/?id=64226 1. kaappi 4x12 1968 Green 25s (celestion greenback oletan) 2. kaappi 4x12 1996 Brit Celest V-30s (tämä on kenties se kaikkein kiinnostavin mallinnos vintage-30:stä ainakin hevipiireissä) 3. kaappi 4x12 2002 Treadplate (Mesa/Boogie Rectrifier kaappi) Kaikilla kaapeilla samat asetukset: 57 off axis 50% etäisyydellä Riffi on omaa käsialaa. Yllätys yllätys kaikista lähinnä oman kaapin saundia on rectrifier-mallinnos. V30 ehkä turhan kireän kuuloinen, EQ:lla siitä kuitenkin selviäisi. Ihan pätevä systeemi, mikäli vahvistimen vaan saa tarpeeksi kauas möykkäämään. Valitettavasti ei ollut nyt mahdollisuutta siihen. äsh :/ |
hesearts 15.02.2007 23:06:06 | |
---|
Kerrostalossa mikittäminen on aika pirullista, eli siksi linjaan olisi hyvä saada kunnon soundi. Laita kaiutinlinjaan ensin Red Box, josta yksi lähtö pöytään ja thru-lähtö keinokuormaan, jolla saat putkikoneen mykäksi (lähes). |
tommiot 15.02.2007 23:20:10 | |
---|
|