opuh 06.02.2007 22:24:31 | |
---|
Paitsi että sitä soundia on taidettu pari kertaa prosessoida siinä nauhoituksen ja julkaisun välissä :) Varmaan joo, mutta mä muistelisin että Pat O'Brienin setti on aika yksinkertainen. Sillä Wretched Spawnin dokkarilla sillä oli vaan skeba suoraan johonkin Mesan vahvistimeen. Hahahah |
Räbbänä 06.02.2007 22:25:24 (muokattu 06.02.2007 22:29:00) | |
---|
Valvestate ja X2N DEATH metalliin ;) Pitäskö laittaa itsekkin X2N Krameriin, kun Valvestaatti jo nurkasta löytyy. Monesti mielessä pyörinyt tuo X2N:n asentaminen johonkin kepakkoon. Vaikka yllättävän ärhäkkä mikki toi Kramerissa tällä hetkellä oleva Schallerin humppari. Edit: Tuossa Schallerin pelissä potkua hiukka enemmän kuin SD:n Customissakin jopa. Edit2: Ja aiheeseen. Eikös ENGL:n Fireball ole hiukan löysempi ENGL? Onko aloittaja sitä testannut vai mahtaako olla edes sitä mitä on hakemassa? "KET TAUN!" |
ReBeat 06.02.2007 23:06:11 | |
---|
Tuli vielä mieleen että voisko Koch Powertone olla kanssa haetunlainen? Muistaakseni joku siitä sanoi että siinä olis brutaali mutta vähän löysempi särö. |
DZN 06.02.2007 23:47:38 | |
---|
Ton löysyyden kanssa joutuu vielä pulaan. Jos pitää soittaa nopeita demppijuttuja tai kunnon sahausta matalasta vireestä niin menee liian epäselväksi. Siksi mun mielestä mahdollisimman tiukka ja selkeä olis pop. Toisaalta jos "oikea" Death Metal soundi on hakusessa niin JCM800, kaikki nupit täysille ja rat tai boss od eteen ala Left Hand Path... Kai se mesan rectalfire on suosittu mutta itse en pidä siitä. Aka. Dino and 6077dino |
Black Liquid 06.02.2007 23:58:59 | |
---|
Cratelta löytyy ilmeisesti semmonen peli, jossa dempatessa ei tuu recto-löysät housuun. http://www.crateamps.com/html/product.cfm?pid=1150 W versiossa huhujen aavistuksen enemmän middleä soundissa kuin 300 W:ssa Levytukussa noita oli jonkin aika sitten ainakin. Musik-produktivessa oli tarjouksessa jompikumpi muistaakseni. Kalliitahan nuo ovat, mutta hyvät on. Alle kahdella tonnilla saisi Rivera Knucklehead tre:n tietty. Ei ois puhtaassakaan kanavassa häpeilemistä, niin kuin esim 6505:ssa etc. "You can take the man out of the 80's but you can't take the 80's out of the man" - Paul Gilbert |
H.Corruption 07.02.2007 00:25:19 | |
---|
Ei nyt ehkä aivan veltto ja laiska. Matalalta säröytyvä ja soljuva, Cannibal Corpsen uudella CDllä on suunnilleen semmosta säröä mitä haen. EDIT: Oikeastaan Sear nimisellä bändillä on vielä kivempi särö. Sotajumalan soundit on kivoja kans, ne käyttääkin ymmärtääkseni powerballia. Ei se soundi siinä kireältä kuullosta. Mulla toi Cannibal soundi tuli vähän kuin vahingossa. Käytössä on, uskokaa tai alkää Behrun TO100 ja UM100 joilla särö tehdään. Saman saa aikaseks Tubescreamer ja MT-2. Signaalitie: kitara -> TO100 -> UM100 -> Marshall TSL100/clean -> 2x Marshall 412-kaappi, joista toisessa Greenbackerit ja toisessa Celestion G12H-ämyrit. Vahvistimeksi käy mikä tahansa, joka pystyy toistamaan tuotetun särön puhtaasti. |
pekurides 07.02.2007 00:29:32 | |
---|
Edit2: Ja aiheeseen. Eikös ENGL:n Fireball ole hiukan löysempi ENGL? Onko aloittaja sitä testannut vai mahtaako olla edes sitä mitä on hakemassa? Mulla semmoinen käsitys ja mitä screameriä ja powerballia lisäksi soitellut ni olisi tiukoin kaikista englistä. Sansamp psA-1 JA vht2150 PÄÄTE,ja ei lopu runtu kesken!!!!! ...ja löytyy kireet ja löysät ja mitä vaan haluaa kunhan vaan säätelee tarpeeksi:) (lyö tarpeeksi sileetä pöytään ja tuu hakee pois:)
Tunteella päin vittua. |
Black Liquid 07.02.2007 00:47:07 | |
---|
Pekurides, pistä VHT:si torille ens kuussa ni tuun hakemaan sen pois (jos jaksan kantaa :D) "You can take the man out of the 80's but you can't take the 80's out of the man" - Paul Gilbert |
Focke Wulf 07.02.2007 01:22:48 | |
---|
mun mielestä randallilla on jotenkin pehmein ja pyörein alapää/sweetpresence..ja hyvä särö Life is hard, then u die |
Super-Jari 07.02.2007 06:34:32 | |
---|
Powerballia suosittelen myös. Mukavasti jytisee. |
urzaka 07.02.2007 09:19:58 | |
---|
Bogner ubershallista saa vaikka minkälaista ulos. Pirun hyvä vahvistin. Paitsi että ei mahdu budjettiin. Sehän mullakin olis, mutta on piru niin kallis. Chickdude! |
Scar 07.02.2007 09:20:09 | |
---|
Englin Powerball on ehdottomasti todella varteenotettava vaihtoehto. Itse soittelen melo-deathia, enkä ikinä luovu tuosta vehkeestä. Käy kuuntelee mun musanäytteestä 4 ensimmäistä kappaletta niin saat vähän maistiaisia. Rhythm of wings in the sky so high / Music in my ears I can't wait to see / I' m hiding in the grass death in my hands / Surprise is my only defence |
Krice 07.02.2007 10:19:05 | |
---|
"I'm sorry, I dont listen to country music." -Joey DeMaio when asked what he thought about Metallica. |
Spike 07.02.2007 11:32:12 | |
---|
Peavey Triple XXX kannattaa tsekata. Look! I can play E5! I must be a fucking Mozart! |
SaduS 07.02.2007 15:02:36 | |
---|
Itse käytän old school-death metallissa ENGLin Blackmorea. Ei ole tähän mennessä mitään soundillisia haittoja tullut, nyt kun osaa säätääkin sitä. Aika hankala tosiaan yhtä pätevää dm-vahvaria hakea, kun makuja on monia. (Vrt. Entombedin eka levy: Peaveyn 40W vahvistin + Bossin HM-2) |
Nacher 07.02.2007 15:26:42 | |
---|
Ihmeellisesti täällä lähdetään siitä ajatuksesta, että deathmetalsoundi = Chuck Schundlerin soundi Deathin varhaisilla levyillä. Eiköhän kysyjä ole enemmän tosiaan siellä Cannibal Corpse / Nile linjalla. Sitä soundia ei kyllä Screamerista taio irti millään, tai ainakaan itse en onnistunut kun ko. nupin vielä omistin. Fire/Powerballilla pääsee sensijaan suoraan hyvinkin lähelle, etenkin hyvän kaapin kanssa. Screamerissa kun ei ole kompressiota nimeksikään, kaikki särö ylämiddleissä ja gainiakin rajallisesti, niin ei se kyllä moderniin deathmetalliin mikään oikea peli ole. Nuo *Ballit paksumman särönsä, kompressionsa ja gaininsa kanssa sopivat hommaan paljon paremmin. Ei se tiukkuus sitä deathmössöä estä saavuttamasta, vaan yläkireys, jota noissa Balleissa ei ole läheskään Screamerin mittakaavassa, etenkään jos alla on jokin muu kaappi kuin v30:silla ladattu. Ja joo, Savage on testaamistani ENGLeistä tiukoin. Sellainen middlepohjainen murhaava riffikone, joskin kuitenkin paljon tujumman kuuloinen kuin esim Screamer. Invader on taas selkeästi löysin ENGLi. Sillä irtoaa vaikka Sludge, kun vähän nuppeja säätelee, mutta myöskin Mastodonin kaltainen tiukempi soundi. Yläkireyttä tässä Invaderissa ei ole nimeksikään, vaan paljon pehmeämpi soundi. Aggressiivinen kuitenkin. Powertonea en ihan tuohon hommaan suosittelisi. Hitosti siinä on gainia ja bassoa, mutta tumma ja liian herrasmiesmäinen särö makuuni. Ei missään nimessä puoliksikaan niin aggressiivinen, kuin nämä yleiset mättönupit. |
Deranged 07.02.2007 15:34:09 (muokattu 07.02.2007 15:34:56) | |
---|
muistelisin että Pat O'Brienin setti on aika yksinkertainen. Sillä Wretched Spawnin dokkarilla sillä oli vaan skeba suoraan johonkin Mesan vahvistimeen. Muistelet väärin. Sillä oli se aiemmin tässä ketjussa mainittu 300W Craten nuppi ja skeba. Siltä DVD:ltä vaan tsekkaamaan. |
ballfish 07.02.2007 15:57:48 | |
---|
Sillä oli se aiemmin tässä ketjussa mainittu 300W Craten nuppi ja skeba. Siltä DVD:ltä vaan tsekkaamaan. Eikös Triple Rectifier ole nykyään käytössä? |
Super-Jari 07.02.2007 16:02:27 | |
---|
Kotisivu sanoo: Pat uses: guitars: b.c.rich flying Vs 6 and 7 string jackson randy rhoads amps: mesa boogie triple rectifier mesa boogie coliseum 300 2 marshall 4x12 cabs effects: boss metalzone boss octiver t.c.electronic distortion t.c.electronic chorus |
tommijk 07.02.2007 16:04:36 | |
---|
Digitechin Bad Monkey boostaamaan. Itsellä kyseinen peli nimenomaan screamerin edessä boostaamassa. Lähtee ankarammatkin hevanderit. "Phfft! Facts. You can use them to prove anything." - Homer Simpson |