Juzzu 05.02.2007 13:57:24 | |
---|
Toinen juttu olisi pohtia tekeekö useista puupaloista tehty body soundin tukkoiseksi, koska jokainen liima pinta leikkaa soundin kulkua soittimessa hieman. Hehe, ensin pitäisi varmaan miettiä mitä tarkoittaa "soundin kulku" :o) Värähtelyjähän kovat liimat tuskin kai liiemmin heikentää, sen verran tiukkaa tavaraa kun ovat. Toki, tulee niistä varmaan jonninlaisia epäjatkuvuuskohtia puuhun. |
Twinkle 05.02.2007 15:21:02 | |
---|
Floikalla tietysti, se kuuluu Rhoadsiin yhtä vahvasti kuin ei kuulu lespauleihin ja muihin. Eikös alkuperäinen Jackson RR ollut kuitenkin Kahlerin tallalla ja myöhemmin myös Tune-o-maticilla? Joten en näkisi että floikka nyt erityisesti "kuuluukaan" Rhoadsiin näillä perustella. |
saastara 05.02.2007 15:22:55 | |
---|
Eikös alkuperäinen Jackson RR ollut kuitenkin Kahlerin tallalla ja myöhemmin myös Tune-o-maticilla? Joten en näkisi että floikka nyt erityisesti "kuuluukaan" Rhoadsiin näillä perustella. Eikös tuossa Randyn "the RR:ssä" ollut Fenderin vintage tremolo..? Näin olisin ainakin jostakin lukenut. Lisää middleä ja vähemmän volumea.
Minä soitan A-vireestä koska minulla ei kasva parta vielä ja kikkelini on kovin pieni. Sitten kun tuo partaongelma ratkeaa, voin virittää kitarani takaisin E:hen ja ryhtyä soittamaan oikeaa musiikkia. |
Twinkle 05.02.2007 16:10:21 | |
---|
Eikös tuossa Randyn "the RR:ssä" ollut Fenderin vintage tremolo..? Näin olisin ainakin jostakin lukenut. minun muistaakseni siinä oli Kahleri. Mutta pointti nyt kuitenkin oli, että Floyd Rosea ei ollut. |
ballfish 05.02.2007 16:13:59 (muokattu 05.02.2007 16:14:54) | |
---|
|
Werde 05.02.2007 17:03:18 | |
---|
minun muistaakseni siinä oli Kahleri. Mutta pointti nyt kuitenkin oli, että Floyd Rosea ei ollut. Ei ollut tosiaan, muttei muotokaan ole sama kuin nykyisin. Minun pointtini on se että tuo floikka on kyllä vakiintunut Rhoadsiin kuten valot autoihin, vaikkei kumpaakaan lisuketta ensimmäisessä yksilössä ollut. Toki ilmankin saa, ja joidenkin kannattaakin ostaa. 'Raha ei tee onnelliseksi, vaan sen käyttäminen' -minä |
Thanatopsis 05.02.2007 17:12:44 | |
---|
Eikö floikallisessa ole ohuempi soundi? Minun käsitykseni... Farewell happy fields.
Where joy forever dwells. |
musaniko 05.02.2007 19:04:08 | |
---|
Vähän off-topikkia mut onko tossa rr24:ssä original floyd rose? jännän alhainen hinta.. mistä mahtaa johtua?? |
Petrukki 05.02.2007 19:12:55 | |
---|
Vähän off-topikkia mut onko tossa rr24:ssä original floyd rose? jännän alhainen hinta.. mistä mahtaa johtua?? On. Japanissa tehty eikä Jenkeissä, mahtaisko johtua siitä? Mutta tuli pirullinen gas, kun katsoi vähän tuota RR24:ää. jou |
mungiisi 05.02.2007 20:33:12 | |
---|
Onkos tuo RR24 pulttikaula vai thru? |
KUNU 05.02.2007 20:37:37 | |
---|
Onkos tuo RR24 pulttikaula vai thru? Alder neck-thru with maple neck, luki jossakin foorumilla. |
Werihukka 05.02.2007 20:40:03 | |
---|
Pois alta porot ja punahilkat! Taas tuli kirveelle töitä! |
mungiisi 05.02.2007 20:40:06 | |
---|
Alder neck-thru with maple neck, luki jossakin foorumilla. Ahaa, kiitosta. Kun olisi Jackson ymmärtänyt pistää tuollaisen mallin ulos muutamia vuosia sitten niin olisi myynyt kuin häkä. Taitaa kyllä myydä nyttenkin. |
Jii 05.02.2007 22:00:19 | |
---|
Ei ollut tosiaan, muttei muotokaan ole sama kuin nykyisin. Minun pointtini on se että tuo floikka on kyllä vakiintunut Rhoadsiin kuten valot autoihin, vaikkei kumpaakaan lisuketta ensimmäisessä yksilössä ollut. Toki ilmankin saa, ja joidenkin kannattaakin ostaa. Olet mielestäni täysin oikeassa. Eikö nuo tavallisille tallaajille myydyt RR:t ole olleet juuri aina (ellei aina erikoiseriä lukuunottamatta?) nykyistä koulukuntaa, eikä tuota Randy Rhoadsille tehtyä mallia. Ja näihin nykyisiin floikka on "vakio". Knoppitietoa on toki hyvä pudotella, jos sitä tietää. Opin itsekin jotain noista aikaisemmista kirjoituksista ;-) Birth, copulation and death.
Is this your life? |
H.Corruption 07.02.2007 02:12:39 | |
---|
Täälläkin on tullut mielipidettä jos toistakin ja ainoa, jolla on ollut ilman kampea oleva RR on näköjään Ben D. Muut on tuttua MUTU-osastoa. Mulla itsellä oli RR1, jonka palautin ihan muista syistä kuin soundin. Olihan siinä hyvä soundi, mutta Ben D:n RR1T:n sustainille se ei pärjännyt. Pakko sen on myöntää Floikka-kitaroiden omistajanakin et kyllä sen kiinteätallaisen soundi on tukevampi. RR:n muoto osaltaan parantaa floikallisen sustainia, mutta osaltaa sekään ei voi sille mitään ettei kielen värähtely kulkeudu runkoon kuin kahden tolpan välityksellä. Jotkut äänet vahvistuvat yläsakaran avulla ja toiset alasakaran. Osa äänistä sitten kuoleentuu siihen kun floikka värisee kielen tahdissa. Siihen saa parannusta paksumpien kielien ja jäykempien jousien avulla, mutta sitten kampi on jäykempi käyttää. Loppujen lopuksi kyse on kumminkin omista mieltymyksistä ja moni on sanonut jollei kampea ei tarvitse ei kannata floikallista kitaraa ostaakaan. Kyllä se pitkälti näin on ja kieltenvaihtokin on helpompaa. Ei sen floikallisen kitaran kieltenvaihtokaan mikään vaikea tehtävä ole kun tietää niksit. |
McNulty 07.02.2007 03:12:55 | |
---|
Täälläkin on tullut mielipidettä jos toistakin ja ainoa, jolla on ollut ilman kampea oleva RR on näköjään Ben D. ...joka ei vielä tarkoita yhtään mitään. Se ettei omista jotain ei tarkoita sitä etteikö olisi soittanut tai testannut. Vai? Muut on tuttua MUTU-osastoa. Mulla itsellä oli RR1, jonka palautin ihan muista syistä kuin soundin. Olihan siinä hyvä soundi, mutta Ben D:n RR1T:n sustainille se ei pärjännyt. Pakko sen on myöntää Floikka-kitaroiden omistajanakin et kyllä sen kiinteätallaisen soundi on tukevampi. Itse testasin viime viikolla Schecter Hellraiseria niin kiinteätallaisena kuin floikallisena ja jos joku oikeasti sen soundieron korvin pystyi kuulemaan niin aika guru sälli sai olla. Kitaran sointi kun on paljon muutakin kuin soinnin kesto (siis se sustain mistä täällä aina niin kovasti puhutaan ja sitä niin kovasti arvostetaan) Sustain on paljolti kiinni myös kaikista niistä laitteista jotka seuraavat SÄHKÖkitaraa. Akustisten puolella homma on jokseenkin toinen. Esim. osa Les Pauleista kuulostavat vaimeilta ja tukkoisilta unplugged, mutta heti kun törkkää piuhat niille kuuluville paikoille niin ne paljon puhutut sustainit riittää täältä Ugandaan ja takaisin. RR:n muoto osaltaan parantaa floikallisen sustainia, mutta osaltaa sekään ei voi sille mitään ettei kielen värähtely kulkeudu runkoon kuin kahden tolpan välityksellä. Hetkinen... mites se tune-o-maticissa sitten välittyy? Muistaakseni sekin on kahdella "tolpalla" siinä kitaran kannessa. Jotkut äänet vahvistuvat yläsakaran avulla ja toiset alasakaran. Onko tämä nyt sitä mutua josta muita syyttelit vai onko tämä jotenkin laboratorio-olosuhteissa todettu ja havaittu? Itse en usko että pelkkä muoto yksistään vaikuttaisi äänen voimakkuuteen sähkökitarassa. Ei sen floikallisen kitaran kieltenvaihtokaan mikään vaikea tehtävä ole kun tietää niksit. Ensimmäinen lause jonka minäkin allekirjoitan. Fuck HiFi, Bring In The HiGain - Brassknuckles To The Teeth! |
Juzzu 07.02.2007 07:09:38 | |
---|
RR:n muoto osaltaan parantaa floikallisen sustainia, mutta osaltaa sekään ei voi sille mitään ettei kielen värähtely kulkeudu runkoon kuin kahden tolpan välityksellä. Ensin moititaan muita mutu-tiedosta, ja sitten tullaan kertomaan että kielten värähtelyt kulkeutuu runkoon tallan tolppien kautta :o) |
Ben_D 07.02.2007 08:37:26 | |
---|
...joka ei vielä tarkoita yhtään mitään. Se ettei omista jotain ei tarkoita sitä etteikö olisi soittanut tai testannut. Vai? Kyse oli kait siitä, että kuinka moni täällä on omistanut kiinteätallaisen Jackson RR-1:n. Voi nostaa käden pystyyn NYT. Aika hiljasta taitaa olla...paitsi ne muutama tyyppi, joilla mun vanha RR-1T on kiertänyt. http://www.fiercemetal.org |
Werde 07.02.2007 09:10:35 | |
---|
Ensin moititaan muita mutu-tiedosta, ja sitten tullaan kertomaan että kielten värähtelyt kulkeutuu runkoon tallan tolppien kautta :o) Joka päivä sitä oppii jotain uutta. Ei kai ääniaallot ilmassa kulje.. :) Ja muutenkin, ei se mikki siitä rungon värähtelystä ymmärrä edelleenkään mitään. Kyse on loppupeleissä siitä miten paljon runko vaimentaa kielen energiaa, sillä lisäämään se ei sitä pysty ennenkuin ikiliikkuja keksitään.. tai sitä hakataan samalla kuin soitetaan. 'Raha ei tee onnelliseksi, vaan sen käyttäminen' -minä |
H.Corruption 07.02.2007 10:21:58 | |
---|
Ilmaisin asian ilmeisen epäselvästi. Mikä on onkaan kielten ja rungon välinen kytkentä kiiteätallaisessa Rhoadsissa? Tune-o-matic ja string thru body. Uskoisin tässä kielten värinän kulkeutuvan runkoon ja takaisin kieliin paremmin kuin floikallisessa. Se mitä tarkoitin ylä- ja alasakara jutulla oli ilmeisen väärin ilmaistu, ainakin sai aikaan kommentteja. Niin se rungon resonanssi on selvästi tunnettavissa kädellä samoin floikan värähtely. Mun havainnot koskee vain Rhoadsia, ei mitään Schecteriä tai Lespaa. Kyllä mä väitän rungon muodolla olevan vaikutusta soundin tukevuuden kanssa, ei se mun RR kuulostanyt samalta kuin Soloist 2H, joissa kummassakin samat puumateriaalit, samat tallamikit ja floikat. Se väite ettei ääni kulje mikkeihin rungon kautta. Miten on sitten mahdollista esim. että puoliakustiset ovat herkempiä kiertämään kuin lankkukitarat. Miksi mikki reagoi esim. plekulla naputteluun? Miksi se vinkuu kovilla säröillä? Sähköinen takaisinkiertoko? Nyt meni aiheesta sivuun, mut pakko oli kysyä. |