skellu 05.02.2007 09:03:38 | |
---|
Aika kovisvehkeeltä vaikuttaa toi pod XT verrattuna V-amp kakkoseen :p Mikäs tuosta olis sellainen vähän karsitumpi versio? USB-liitintä ei tarviis välttämättä, hevy medalin junttaukseen emg:n aktiivimikeillä varustetulla kepillä tarttis jonkun mötikän koneen ja kitaran väliin, vampilla atm soitellu |
mikkosah 05.02.2007 09:24:02 | |
---|
Todella hyvä laite. Itse ostin joulun alla Live version. Siinä on se padaali. Lisäksi tilasin siihen sen metalshop: lisäefektipaketin. Johan on tymäkkää soundia. Ja nauhoitus on todella iisiä. VIeläkun hommaa siihen midi piuhan niin tietokoneella on helpompi tallentaa, muokata ym. soudeja jne... SUOSITTELEN KOVASTI Lets go through the wall!!!! |
kojones 05.02.2007 09:31:37 (muokattu 05.02.2007 09:32:39) | |
---|
Mikäs tuosta olis sellainen vähän karsitumpi versio? USB-liitintä ei tarviis välttämättä, hevy medalin junttaukseen emg:n aktiivimikeillä varustetulla kepillä tarttis jonkun mötikän koneen ja kitaran väliin, vampilla atm soitellu Toneport kuulostaa sopivalta sun tarpeisiin. VIeläkun hommaa siihen midi piuhan niin tietokoneella on helpompi tallentaa, muokata ym. soudeja jne... Noihan hoituu USB:llä ihan yhtä helposti. Ite en jostain syystä XT:stä tykännyt, olihan se monipuolinen, mutta soundasi "kylmältä". Nyt on DG Stomp ja siihen olen kyllä tyytyväinen. |
Exhausted 05.02.2007 09:32:39 | |
---|
kyllä mie nuo exhaustedin klipsit oon kuunnellut, mutta sillä oli niissä säröjudanseissa metal shopin mallinuksia. Ainakin suurimmassa osassa. Kyllä ilman Model Packejakin irtoaa rouheat soundit. Peruspäkissäkin on Dual Recton, Soldanon ja Marshallien mallinnukset, jotka on kyllä jo aika monipuoliset. Line6:n omista hirvityksistäkin löytää helmiä oikeilla säädöillä. Joskus voisi tehdä omasta bundlesta editionin, joka pelaa ilman modelpackeja...Podi vaan matkaa yleensä keikka-autosta suoraan treenikselle tätä nykyä ja käy harvemmin kotona. |
Ziggy Bubba 05.02.2007 09:40:09 (muokattu 05.02.2007 09:40:28) | |
---|
VIeläkun hommaa siihen midi piuhan niin tietokoneella on helpompi tallentaa, muokata ym. soudeja jne... Ite en ole kyllä ainakaan midipiuhaa kaivannut, tuolla Line 6 Editillä USBin kautta homma hoituu todella näppärästi. XT:n vahvarit, efektit ynnä muut säätyvät reaaliajassa koneen näytöltä... Tuntuu että midi-liitännät alkavat olla monessa mielessä menneen talven lumia hankaluutensa vuoksi - tai ainakin toivon niin :) Myspace.com/Crookmachine |
Timesby 05.02.2007 10:27:23 | |
---|
Kyllä ilman Model Packejakin irtoaa rouheat soundit. Peruspäkissäkin on Dual Recton, Soldanon ja Marshallien mallinnukset, jotka on kyllä jo aika monipuoliset. Line6:n omista hirvityksistäkin löytää helmiä oikeilla säädöillä. Joskus voisi tehdä omasta bundlesta editionin, joka pelaa ilman modelpackeja...Podi vaan matkaa yleensä keikka-autosta suoraan treenikselle tätä nykyä ja käy harvemmin kotona. Ok. Täytyy kai sitten vain ruuvailla ja ruuvailla vielä vähän lisää. Kitarana on tosiaan epin peruspaska sg, jonka mikit on mitä sattuu. Silläkin on luultavasti vaikutusta, vaikka mallintavasta laitteesta onkin kyse. "Mr Rusk, You're not wearing your tie." |
Ziggy Bubba 05.02.2007 11:11:15 | |
---|
Ok. Täytyy kai sitten vain ruuvailla ja ruuvailla vielä vähän lisää. Kitarana on tosiaan epin peruspaska sg, jonka mikit on mitä sattuu. Silläkin on luultavasti vaikutusta, vaikka mallintavasta laitteesta onkin kyse. Jep, kyllähän niillä mikeilläkin on merkitystä, mutta luulisi noillakin ihan ok-soundia irtoavan - kunhan jaksaa säätää :) Kannattaa tosiaan selailla tuota www.customtone.com -sivustoa, sieltä löytyy paljon erilaisia soundeja, niitä hyviä ja sitten vähemmän hyviä. Myspace.com/Crookmachine |
skellu 05.02.2007 13:19:52 (muokattu 05.02.2007 13:22:00) | |
---|
Toneport kuulostaa sopivalta sun tarpeisiin. Tuossa ei taida olla rautapohjaista vahvariemulaatiota tai efektejä? Vähän epäilyttää efektien ajaminen softalla (Kone on tosin juuri päivitetty, 3500+ prossu, Giga muistia ja Crossfire piirisarjallinen emo), mimmoiset latenssit pukkaa? Ja miten toimii niiden jälkikäteen lisäys. Toimiskohan V-amp 2 ton edessä "effect only bypassilla"? Tärkein homma ois kuitenkin saada jonkinlaista vahvari / kaappiemulaatiota, efektejä tulee harvemmin käytettyä ollenkaan, korkeintaan noise gatea sen verran ettei nyt ihan älyttömästi hurise persrupisäröillä Tuo mikkiliitäntä bonuksena vaikuttaisi kyllä kans näppärältä, ei tarttis äänikortin "etuasteen" kanssa tapella. |
Lancelot 05.02.2007 13:52:46 | |
---|
Toneport on vallan mainio vekotin. Itellä toimii moitteetta läppärillä.. |
skellu 05.02.2007 17:11:11 | |
---|
Toneport on vallan mainio vekotin. Itellä toimii moitteetta läppärillä.. Saakos siinä ne efektit sun muut ilman häiritseviä latensseja? |
kojones 05.02.2007 17:15:08 (muokattu 05.02.2007 17:24:57) | |
---|
Tuossa ei taida olla rautapohjaista vahvariemulaatiota tai efektejä? Vähän epäilyttää efektien ajaminen softalla (Kone on tosin juuri päivitetty, 3500+ prossu, Giga muistia ja Crossfire piirisarjallinen emo), mimmoiset latenssit pukkaa? Ja miten toimii niiden jälkikäteen lisäys. Toimiskohan V-amp 2 ton edessä "effect only bypassilla"? Tärkein homma ois kuitenkin saada jonkinlaista vahvari / kaappiemulaatiota, efektejä tulee harvemmin käytettyä ollenkaan, korkeintaan noise gatea sen verran ettei nyt ihan älyttömästi hurise persrupisäröillä Tuo mikkiliitäntä bonuksena vaikuttaisi kyllä kans näppärältä, ei tarttis äänikortin "etuasteen" kanssa tapella. Miulla oli melkein samoilla koneen spekseillä Toneport käytössä, soitossa en latenssia huomannut. Äänityksessä sitten vähän tuli, eroa en huomannut oli efektejä käytössä tai ei. Kahdellakin kitaralla tuolla soitettiin yhtäaikaa, rumpusoftan pyöriessä taustalla prossukuorma oli 30% luokkaa. Vahvarimallinnokset aika eri luokkaa kuin V-Ampissa :D |
HermanniHiiri 05.02.2007 17:16:07 | |
---|
VIelä semmonen kysymys, että saako tohon Pod XT:hen homattua sitten sen pedaalin erikseen myöhemmin, kun ei nyt irtoaisi sitä extra satasta tohon XT Liveen? |
kojones 05.02.2007 17:17:47 | |
---|
VIelä semmonen kysymys, että saako tohon Pod XT:hen homattua sitten sen pedaalin erikseen myöhemmin, kun ei nyt irtoaisi sitä extra satasta tohon XT Liveen? http://www.thomann.de/fi/line6_fbv_sb.htm Kannattaa ehkä harkita säästämistä tai ostaa XT Live käytettynä... |
Tympee Huttunen 05.02.2007 17:19:38 | |
---|
VIelä semmonen kysymys, että saako tohon Pod XT:hen homattua sitten sen pedaalin erikseen myöhemmin, kun ei nyt irtoaisi sitä extra satasta tohon XT Liveen? Siihen käy mikä tahansa midiohjailuun tehty pedaali. Mulla on käytössä Behkun FCB1010. Live voisi olla kätevä muuten, mutta on se nyt aikamoinen möhkäle lattialla. Toki koneen kautta on laitetta helppo ja hyvä ohjelmoida, joten periaatteessa itse laitos voi olla missä tahansa. |
kojones 05.02.2007 17:24:14 | |
---|
Siihen käy mikä tahansa midiohjailuun tehty pedaali. Mulla on käytössä Behkun FCB1010. Toikin on toki totta, mutta aika iso ero on käytettävyydessä noiden Line6:n omien lautojen ja midivermeiden välillä. Tossa FBV Shortboardissa mua ainakin miellytti viritin ja wahin tuntuma, erilliset efektien napitkin oli aika jees. Tokihan midilauta on monipuolisempi, mutta kannattaa miettiä mitä oikeasti tarvii ja pitää tärkeänä. |
Tympee Huttunen 05.02.2007 17:27:22 | |
---|
Toikin on toki totta, mutta aika iso ero on käytettävyydessä noiden Line6:n omien lautojen ja midivermeiden välillä. Tossa FBV Shortboardissa mua ainakin miellytti viritin ja wahin tuntuma, erilliset efektien napitkin oli aika jees. Tokihan midilauta on monipuolisempi, mutta kannattaa miettiä mitä oikeasti tarvii ja pitää tärkeänä. Joo totta. Mua harmittaa, etten ton FCB1010:n kautta saa viritintä päälle. Tosin munuaismallissa se on nyt yksi ja sama, koska se näyttö on niin pieni, että XT:n ääreen pitää mennä muutenkin tihrustamaan. Tuli muuten mieleen, etten wahia ole PodXT+FCB1010 kanssa kokeillutkaan. |
Lancelot 05.02.2007 18:21:42 | |
---|
Saakos siinä ne efektit sun muut ilman häiritseviä latensseja? Eipä ole latensseja näkynyt. Hyvin on toiminut nauhotuksissa. |
-M- 05.02.2007 21:14:51 | |
---|
VIelä semmonen kysymys, että saako tohon Pod XT:hen homattua sitten sen pedaalin erikseen myöhemmin, kun ei nyt irtoaisi sitä extra satasta tohon XT Liveen? Mulla on tollanen riisutumpi Line6 FBV Express lankku, jolla ohjailen Pod XT:tä. Tolla pystyy hoitamaan neljän kanavan vaihdot yhden pankin sisällä, viritin sekä Wah/Volume pedaali löytyy. Pankin vaihto mahdollisuus tossa tosin vois olla. Taitaa olla siinä satasen pintaan, kun FBV Shortboard maksanee tällä hetkellä noin 300 euroa. http://www.thomann.de/fi/line6_fbv_express.htm Phuuh... |
saastara 06.02.2007 14:48:21 | |
---|
VIelä semmonen kysymys, että saako tohon Pod XT:hen homattua sitten sen pedaalin erikseen myöhemmin, kun ei nyt irtoaisi sitä extra satasta tohon XT Liveen? Jos on tarvetta pedaalille, suosittelen säästämistä. Erillinen pedaali maksaa kuitenkin saman verran kun se Live kustantaisi ja jos ei osta niin rupeaa myöhemmin kuitenkin miestä syömään kun ei pole mitn mitä polkea. :) Lisää middleä ja vähemmän volumea.
Minä soitan A-vireestä koska minulla ei kasva parta vielä ja kikkelini on kovin pieni. Sitten kun tuo partaongelma ratkeaa, voin virittää kitarani takaisin E:hen ja ryhtyä soittamaan oikeaa musiikkia. |
Werde 06.02.2007 14:54:31 | |
---|
Jos on tarvetta pedaalille, suosittelen säästämistä. Erillinen pedaali maksaa kuitenkin saman verran kun se Live kustantaisi ja jos ei osta niin rupeaa myöhemmin kuitenkin miestä syömään kun ei pole mitn mitä polkea. :) Itse päädyin hankkimaan tuon munuaismallin, johon parhaillaan metsästän pedaalia. Tykkään pitää tuon härvelin pöydällä sitä säätäessäni, ja lankku tulee sitten seisaaltaan rimpautteluun / kesken soiton operointiin. On niin onnettoman pienet nuo näytöt molemmissa malleissa, ettei vanhan silmä nää lattialta. Lankuissahan on asteen isompi näyttö lisäksi sitten. Hintaahan tälle ratkaisulle tulee toki enemmän, mutta palvelee mulla paremmin sekä kotisoittoa että treenikäyttöä ajatellen. 'Raha ei tee onnelliseksi, vaan sen käyttäminen' -minä |