Aihe: ~1100e nuppi hakusessa bluesstonerheavyrankaisumeininkiä varten
1 2
Jag
01.02.2007 23:51:15

No jospa minäkin täältä taustalta sitten inahdan.

Bliikki mainitsi pitävänsä sansampin saundista. gt2 ilmeisestikin?. Kyseinen peli on analogisesti mallintava ja mallintaa siis putkivahvistimia. Itseltä löytyy Behringerin kopio samaisesta laitteesta. Ja henkilökohtainen mielipiteeni on että kyseinen laite ei toimi putkivahvistimen kanssa lähellekään niin hyvin, kuin transistori vahvistimen. Epäilen tuon johtuvan siitä että käytännössä tulee kaksi putkietuastetta peräkkäin. Näin ollen en ihmettele jos ei tuon JCM:nkään kanssa saundaa kovin hyvältä.

Miksi mennä perse edellä puuhun ja etsiä toista putkivahvistinta, jos käytössä on jo lelu jolla saa itseä miellyttävän saundin. Se vaan pitää saada käyttöön. Eli minä en lähtisi hommaamaan putkivahvistina vaan mahdollisimman simppeliä isoa trankku konetta. Mahdollisesti pelkkä päätevahvistin. Itsellä on käytössä Yamahan joku 70- luvun transistori nuppi ja sillä plus behkun sansamp kopiolla taikoo kyllä erittäin käyttökelpoisia saundeja. Näin ollen suosittelenkin että menet kierrokselle alueen kauppoihin tuo sansamp taskussa ja testailet minkä vahvistimien kanssa se toimii. Kokeilet loopissa ja linjaan.

Niin ja vielä tuosta marsustasi. Suositteleisin vielä kokeilemaan sitä jonkun overdrive pedaalin kanssa. Vaikka nyt sen pahan apinan. Muistaakseni mainitsit että olit kokeillu boosterina tota gt2kosta. Tuo ei mielestäni ole teemaan sopiva lelu ja näin ollen lopputuloskaan ei välttämättä ole miellyttävä.

Mutta kuitenkin viestin pointtina oli se että ei kannata aina lähteä etsimään noita kalliita ratkaisuja. Tietysti ne on ehken katu-uskottavempia, mutta ei välttämättä sen parempia kuin budjettiluokankaan. Esimerkiksi minä maksoin nupistani olisiko ollut 200€. Saattoi olla jopa vähän alle. Siihen tuo behkun hinta päälle 39€. Ja noilla jo saan mieleistäni saundia pihalle. Niin tietenkin hyvän kaapin se vielä vaatii, mutta oletan että sinulla sellainen on jo kun marsukin on nuppi mallinen. Elikkäs kauppaan vaan testailee miten saat gt2kosen hyvän saundin käyttöön.

Piis lööv n' rökkenrol :)
"Tärkeintä ei ole se, miten sormien pitäisi olla, vaan se, mitä sieltä kuuluu." - P.Walli
pekurides
01.02.2007 23:51:30

EDIT: Todettakoon, että siis stoner-pörinää ei ole hakusessa, vaan enemmänkin kohtalaisella gainilla varustettua junttasäröä selkeällä soundilla, jotta barree-otteissa ja näppäilyissä kuuluu hyvin myös alimmat kielet.

Rupeaa kohta noi laitteet loppumaan kesken, kun noin vaativia asiakkaita:)

Tilaa toi splawn promod100w ja kerro sitten miten pelittää... ei ainakaan tuu joka kirkolla noita vastaan...
Tunteella päin vittua.
bliikki
02.02.2007 00:15:36
Sulla on Jag hyviä pointteja, mutta tossa on muutamia muttia.

Jos lähden tuota Marsun särökanavaa buustailemaan, niin sitten se menee ripaskaksi että saan cleanin kanavan. Lisäks sen Marsun puhdas kanava ei oikein miellytä. Mulla on siis 2210.

Mitä GT2:een tulee, niin se olis käsittääkseni tosian parhaimmillaan trankkupäätteellä ja kokoaluekajareilla. GT2:ssa on vaan se ongelma, että siitä ei oikein lennosta vaihdeta eri soundeja, kuten esim cleanin ja särön välillä. Yks vaihtoehto on PSA-1, mutta sekin on vähän arpapeliä että miltä sen saa kuulostamaan reeniksellä. Huvikseenkaan viittis moisia vehkeitä ostella. Ja kun siihen hommaa kaveriks kunnon päättärin, niin samoissa hintahaitareissa pyöritään joka tapauksessa.
"Mun äiti ei ostanu mulle uutta kitaraa ku se sano et mun soitto kuulostaa kauheelta. Mut eiks aika moni muuki tee virheitä ku soittaa Mayhemii?"
cruel_destiny
02.02.2007 00:23:01

Jos lähden tuota Marsun särökanavaa buustailemaan, niin sitten se menee ripaskaksi että saan cleanin kanavan. Lisäks sen Marsun puhdas kanava ei oikein miellytä. Mulla on siis 2210.

Mitä GT2:een tulee, niin se olis käsittääkseni tosian parhaimmillaan trankkupäätteellä ja kokoaluekajareilla. GT2:ssa on vaan se ongelma, että siitä ei oikein lennosta vaihdeta eri soundeja, kuten esim cleanin ja särön välillä. Yks vaihtoehto on PSA-1, mutta sekin on vähän arpapeliä että miltä sen saa kuulostamaan reeniksellä. Huvikseenkaan viittis moisia vehkeitä ostella. Ja kun siihen hommaa kaveriks kunnon päättärin, niin samoissa hintahaitareissa pyöritään joka tapauksessa.

laitetaanpa vielä yksi asia tuohon marsun junttaan, oletko ikinä kuullut hienosta keksinnöstä kuin kitaran volumenappi? JCM marsut ottavat erittäin hyvin volumen toimintaan ja jos haluat nopeasti puhtaita, niin vedä toisesta mikistä volat kliinille ja soitat viakka keskiasennossa.

Ja eihän kahen napin sekunnin painaisussa ole mitään vaikeaa, ite poljen eräässä biisissäni soolon jälkeen flangerin, delayn ja wahin pois päältä ja phaserin päälle ja laulan vielä samaa aikaa. harjottelua, ei kaikkea voi kerralla saada.

Toisaalta on myös älytöntä että kaikki haluavat kaiken, loistavat puhtaat, hyvät rokkisäröt ja hyvät hevit ja vielä putkivahvistin pitäisi olla. Eiköhän kaikki käyttäisi samaa vahvaria siinä vaiheessa? johonkin pitää osata tyytyä, tai sitten ostaa vain useampi vahvistin.
Nacher
02.02.2007 00:33:08
Itse etsiskelin pitkään vähän samaan tyyliin nuppia, josta lähtee monipuolista metallisoundia ja kevyempääkin, sekä mahdollisimman orgaaninen soundi. Tuli todettua, että alle kahden tonnin sitä ei meinannut irrota. Halvin vahvari, joka tuosta hommasta selvisi about kunnialla, oli ENGL Invader. Sillä sitten taittuukin melkein kaikki paitsi pikkuinen bluesroso.
Mattarn
02.02.2007 00:35:01

Toisaalta on myös älytöntä että kaikki haluavat kaiken, loistavat puhtaat, hyvät rokkisäröt ja hyvät hevit ja vielä putkivahvistin pitäisi olla. Eiköhän kaikki käyttäisi samaa vahvaria siinä vaiheessa? johonkin pitää osata tyytyä, tai sitten ostaa vain useampi vahvistin.

Niin, osta joku nuppi + stereo kaappi tai kombon jossa on hyvät kliinit ja a/b boxin. Siinähän on vähän enemmän roudaamista, mut sitä varten ne kaverit/roudarit on keksitty. :P
"You see, most blokes will be playing at 10. You're on 10, all the way up, all the way up... Where can you go from there? Nowhere. What we do, is if we need that extra push over the cliff...Eleven. One louder."
bliikki
02.02.2007 00:35:46
Ja eihän kahen napin sekunnin painaisussa ole mitään vaikeaa, ite poljen eräässä biisissäni soolon jälkeen flangerin, delayn ja wahin pois päältä ja phaserin päälle ja laulan vielä samaa aikaa. harjottelua, ei kaikkea voi kerralla saada.

Tuota varten pitäis opetella hypähtämään oikeaan aikaan :) Ja pedaaleilla tuo on helpompaa kun jollain kanavanvaihtajalla jossa pitää varoa toista nappia. Meillä vaihtuu tiukemmasta säröstä cleaniin tarkassa kohdassa muutamassa biisissä. Ei kuulosta oikein hyvältä jos sitä ei tee tarkasti.

En nyt ihan tuohonkaan usko, jokaisella on kuitenkin oma makunsa. Esimerkiksi juurikin tuo JCM 800 2210 on hyvinkin kiistelty vahvistin. Toiset inhoavat, toiset palvovat.

Kun en tuon Marsun puhtaista välitä, niin vois tietysti olla ihan järkevä vaihtoehto etsiä sellasta vahvaria jonka puhtaista tykkää ja hommata kaveriks joku pedaali. Eri asia sitten taas, että mikä ja se menee taas ihan offtopic.
"Mun äiti ei ostanu mulle uutta kitaraa ku se sano et mun soitto kuulostaa kauheelta. Mut eiks aika moni muuki tee virheitä ku soittaa Mayhemii?"
Jag
02.02.2007 00:37:42

Okei ehken voimme lopettaa keskustelun marsusta. Ei taida olla sinun peli :)

No suoraan linjaan soittamalla puhtaan kanavan päälle särö-clean vaihtelun saa painamalla nappia gt2sessa :). Mutta tuolloin ei halpojen trankkujen saundi ole välttämättä mikään fendermäinen. Rolandin Jazz chorus saattaisi olla sinun peli. Ei kyllä ole mitään hajua miten se syö pedaaleja, mutta puhdasta saundia on ylistetty. Lisäksi voi käyttää vielä jotain toista särötintä. Itse välillä käytän tota bossin ds-2kosta yhtäaikaisesti behkun kanssa. Eli boosti tarkoituksessa ja sekin toimii erittäin hyvin.

Mutta koetan vaan tuoda esille vaihtoehtoja. Sinähän se kuitenkin päätät loppupeleissä mitä haluat.
"Tärkeintä ei ole se, miten sormien pitäisi olla, vaan se, mitä sieltä kuuluu." - P.Walli
bliikki
02.02.2007 00:40:26
Mutta koetan vaan tuoda esille vaihtoehtoja. Sinähän se kuitenkin päätät loppupeleissä mitä haluat.

Juu, ihan oikein. Ja kiitollinen olen tuostakin näkökulmasta :) Pitää piruttain koittaa seuraavan kerran reeneissä ajella gt2:sta PA:n kautta.
Spike
02.02.2007 01:12:11
Kannattaa tarkastaa uudemmat marsut DSL ja TSL, mahdollisesti ne uusimmatkin joita ei vielä ole kaupassa, josko niistä löytyisi. Ehkä oranget. H&K:n Duotone voisi olla aika sopiva myös.
Look! I can play E5! I must be a fucking Mozart!
bliikki
02.02.2007 01:48:52
http://www.youtube.com/watch?v=eQk3xjkt36E

Tollanen soundi ois "ihan kiva".

Jokohan ois aika mennä nukkumaan, kun kirjoitin "musakoiden.net". Musisoivia perhosia, rok rok.
battery
02.02.2007 01:50:34

Jokohan ois aika mennä nukkumaan, kun kirjoitin "musakoiden.net". Musisoivia perhosia, rok rok.

Pistät skebaan skii emg81 tai 85 ni tuo irtoo siitä sun marsusta
You cant always get what ya want, youll get what you need like..
drlecter
02.02.2007 10:13:48

Spike
02.02.2007 10:35:14

Ehkä kannattaa vaan etsiä hyväsaundinen marsu...
Look! I can play E5! I must be a fucking Mozart!
tommi_899
02.02.2007 13:33:49

Tuo Laney VH100R ei ole mikään stonervahvistin, se on aika kireän ja leikkaavan kuuloinen, IMO. Hyvänkuuloinen kyllä ja rokki. Laney GH50L tai GH100L styrkkarit antavatkin sitten ilmeisesti jo paljon löysemmän särön.

Suunnillleen näin, tosin putkilla yms on suurta vaikutusta soundiin. eikä se särö GH50l:ssä ollu nyt hirveän löysä, aika perus marhall rokki painotus ala-middlellä
bliikki
05.02.2007 12:55:03
Kiitän vastauksista! Toi VH100R kiinnostaa, kun en varsinaisesti etsi mitään pörinää, vaan aika napakkaa soundia. Pitäs kuitenkin päästä testaamaan jossain. Kukaan nähnyt moista vekotinta Tampereella?
Laiskiainen
12.02.2007 01:39:16 (muokattu 12.02.2007 01:45:28)
...Oikeasti jos marshallsaundi kuitenkin lähellä syräntä niin kuunteleppa näitä klippejä!!!
http://splawnguitars.com/sound_clips.htm
On muuten perkeleen hyvät saundit! rankasta rujoon ja siltä väliltä:)
http://splawnguitars.com/Oppressor%20A.mp3 = Rankaisua!!!

Juuri tuo soundi mun mielestä puuttuu monesta hi-gain vehkeestä, jotenkin multasorminen ja kuparinen, ilman mössöä. Ja kuitenkin rankka!

Sopisikohan muuten Marsun uusi Vintage Modern tarkoitukseen? Ehkei ilman overdraivia.

ps. Huttusella olis halpa Sundowni, jäis rahaa pedaaleihin !
http://www.soitin-huttunen.com/kitvah3.php
En tiedä miltä kuulostaa mutta jotenkin tulle stonerviboja
- The late bird catches a nap -
Tympee Huttunen
12.02.2007 08:27:35 (muokattu 12.02.2007 10:16:38)
Torilla on/oli Monsterin bassonuppi+4x12" kaappi 1000e. Veikkaan, että pörisee (edit. ei olekaan särökanavaa laitteessa) muffin kanssa.
PJS
12.02.2007 09:08:42

MItes olis ihan plexi tai jtm45 jäljitelmä...jos osaat yhtään koota niin noista saa kuvatnun kaltaiseen menoon sen kaikkein ultimaattisimman rock-vahvistimen.
"...et sutko sais partioasussa myymään jotain keksejä ja olis itse mummo, niin sitä puristelis sun poskia ja sanoi, että awwwww..." -Tomomi Vali(s)tus
skellu
12.02.2007 09:58:17
Offtopic:

Aina yhtä hauska seurata, millaisia adjektiivivalintoja käytetään säröistä puhuttaessa :)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)