Aihe: Fender Strato 60th Anniversary vs. Tokai Custom Shop ST-50
1 2
J.Hollström
02.02.2007 18:22:08 (muokattu 02.02.2007 18:22:39)
Mistäs sitä tietää, vaikka nousisivat vielä arvoon arvaamattomaan tulevina vuosina?

Eipä sitä voi tietää, mutta eipä noita hirveän hinnakkaita Tokaita vieläkään löydy, vaikka brandiä markkinoidaa sloganilla "quality guitars since 1947". Tosin kitaratuotanto alkoi akustisilla kitaroilla 1965 jonka jälkeen pian sähköisiä. Kalleimmat käytetyt Tokait ovat jenkkikatalogin mukaan edelleen '80-luvun japanilaiset Love Rockit ($550...$1000), eli uutena edelleen hinnakkaampia. Tästä kuitenkin poikkeus sääntöön: http://www.gbase.com/Stores/Gear/GearDetails.aspx?Item=819014

Tokailla tulee ikuisesti olemaan kopiofirman maine ja siitä ei helpolla pääse kuluttajien mielessä eroon. Itse kitarathan on parhaimmillaan erinomaisia.
Vasemmassa lahkeessa-klubi #1
Ziggy Bubba
02.02.2007 18:59:35 (muokattu 02.02.2007 19:04:11)

Ite jos olisin saman valinnan edessä todennäköisesti päätyisin Fenderiin. Mutta toisaalta ei sen laitteen merkin tulisi ratkaista päätöstä, kitaroita kun en ainakaan minä osta myytäväksi. Muistan lukeneeni noista hinnakkaammista Tokain Fender-klooneista Riffistä todella mairittelevia arvioita - eli ei kannata ostaa Fenderiä vain siksi että se on Fender.
Myspace.com/Crookmachine
MadMatt
02.02.2007 19:09:07 (muokattu 02.02.2007 19:10:21)

..Ja onhan eräät varsinaiset super-staratkin Tokain strato-klooneilla soitelleet.

http://www.flyingvintage.com/gcmag/srv.html
J.Hollström
02.02.2007 19:19:05
..Ja onhan eräät varsinaiset super-staratkin Tokain strato-klooneilla soitelleet.

http://www.flyingvintage.com/gcmag/srv.html

Tästä tulikin mieleen että onko kukaan nähnyt dokumenttia jossa Stevie olisi soittanut livenä Tokailla. Itselleni ei tule mieleen. Muistan kyllä elävästi ton mainoskamppanjan.
Vasemmassa lahkeessa-klubi #1
Dr. Muff
02.02.2007 19:25:11
Tästä tulikin mieleen että onko kukaan nähnyt dokumenttia jossa Stevie olisi soittanut livenä Tokailla. Itselleni ei tule mieleen. Muistan kyllä elävästi ton mainoskamppanjan.

En mäkään ole nähnyt, en kyllä ole mikään himosrv-nysvääjä. Texas Floodin kannessa oleva maalaus on tehty valokuvasta jossa stevie-poju poseeraa tokain kitaran kanssa. reijoteppo tietäis ja varmaan kertois ellei ois saanu bannia. Luulisi että se olisi yleisessä tiedossa jos olisi tokailla soittanut. On kuitenkin yksi niitä tyyppejä joiden kamoja on tutkailtu paljon ja monella taholla.
MadMatt
02.02.2007 19:46:19 (muokattu 02.02.2007 21:37:04)

Muistan lukeneeni jostain että SRV soitti joillakin keikoillaan muutamia biisejä tokailla tuon mainoskamppanian puitteissa. Mitään live juttuja en minäkään muista nähneeni, mutta sehän olikin ilmeisesti vaan joku rahakas diili muitten joukossa.
rosberg
03.02.2007 15:48:27
Kitarahan on juuri niin hyvä kuin se vetäjälleen sopii. Kitara ei koskaan ole järkevä ostos, mutta joillain perusteilla se aina kuitenkin hankitaan. Jälleenmyyntiarvo ja lapa lienee monelle (itselleni ainakin) ensin mieleen tulevia. Laadussa ei varmasti ole suuria eroja keskenään. Japsi saattaa monasti olla paljon parempi kuin Yankee-boy.
Silti ostaisin 7enderin.
veikkaan, että kitaraa kysyttäessä opistopojat tarjoavat jammua käteen.
darrell
11.02.2007 23:04:42
Kokemus toki kertoo, että myydään kuitenkin!

Miksi ostaa kitara, jonka jo ostaessa tietää laittavansa eteenpäin (projektikitaroita ei lasketa)??
Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen.
Les Fender
12.02.2007 03:44:16
Miksi ostaa kitara, jonka jo ostaessa tietää laittavansa eteenpäin (projektikitaroita ei lasketa)??

Itse oon ostanut monesti siksi että oon halunnut tutustua johonkin malliin. Tiiraillut vaan sellaisella hinnalla käytettynä että oletan saavani suunnilleen omani pois. Itse en paljon perusta musakaupassa hetken räpläilyyn, vasta muutaman kuukauden soittelut kertoo tykkäänkö vai enkö. En näe tuossa mitään ihmeellistä, kaikki ne kitarat joita haluan kokeilla ja joista haluan tietää ei vaan mahdu kotiin.
"Living is easy with eyes closed!"
narmo
12.02.2007 09:17:58
Samaa mentaliteettia täälläkin. Vaikka harvoin tulee kitaroita vaihdettua, vaihdan kuitenkin mieluiten johonkin minulle ennestään tuntemattomaan/omistamattomaan malliin, että tulis vähän näkökulmaa erilaisiin kamoihin.
darrell
12.02.2007 12:22:10 (muokattu 12.02.2007 12:23:15)
Itse oon ostanut monesti siksi että oon halunnut tutustua johonkin malliin. Tiiraillut vaan sellaisella hinnalla käytettynä että oletan saavani suunnilleen omani pois. Itse en paljon perusta musakaupassa hetken räpläilyyn, vasta muutaman kuukauden soittelut kertoo tykkäänkö vai enkö. En näe tuossa mitään ihmeellistä, kaikki ne kitarat joita haluan kokeilla ja joista haluan tietää ei vaan mahdu kotiin.

Nojooh, tuo on eri asia, minun kategoriassa lasketaan projektikitaraksi, eli ostetaan/otetaan kokeiluun :-)
Toki se hankinta osoittautuu hyväksi/huonoksi pitkällä aikajänteellä.
Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)