Minä olen kyllä edelleen sitä mieltä että yläviritys ei tule toimimaan varsinkaan kun skaalaa lähdetään pidentämään. Vertailukohdaksi kannattaa ottaa vaikka mandoliinit ja vastaavat, joissa noita korkeampia virityksiä käytetään. Tuo muutos E:stä A:han on 2,5 sävelaskelta, ja tämän lisäksi kunnolla toimiakseen kielen tulee kestää yli 2 sävelsaskeleen verran bendausta jolloin ollaan jo aika hurjissa lukemissa kielen sietokyvyn kannalta. 'Raha ei tee onnelliseksi, vaan sen käyttäminen' -minä |
Minä olen kyllä edelleen sitä mieltä että yläviritys ei tule toimimaan varsinkaan kun skaalaa lähdetään pidentämään. Vertailukohdaksi kannattaa ottaa vaikka mandoliinit ja vastaavat, joissa noita korkeampia virityksiä käytetään. Tuo muutos E:stä A:han on 2,5 sävelaskelta, ja tämän lisäksi kunnolla toimiakseen kielen tulee kestää yli 2 sävelsaskeleen verran bendausta jolloin ollaan jo aika hurjissa lukemissa kielen sietokyvyn kannalta. Samoilla linjoilla. Conklinilla tosiaan on sen A-kielen kohdalla 23.5" skaala, ei ne sitä siinä turhaan käyttäisi, kun noita "alaspäin meneviä" 8-kielisiä valmistavat ihan normaaleilla nauhoilla. |
Samoilla linjoilla. Conklinilla tosiaan on sen A-kielen kohdalla 23.5" skaala, ei ne sitä siinä turhaan käyttäisi, kun noita "alaspäin meneviä" 8-kielisiä valmistavat ihan normaaleilla nauhoilla. Cocklinissa on suurin fanned fret syy on intonaatio. Conklinilla on muutenkin sallaista " erikoisuuden" tavoittelua ilmassa... Meidän Äiti tekee teidän äidistä ruokaa.... |