Aihe: Idiootti tarvii jeesiä
1 2
duc
28.01.2007 13:43:53
Eipä niissä tule mukana muuta kuin pedaali.
lakke
28.01.2007 13:49:45
Selvä homma.
rainmaker
28.01.2007 19:23:12
Mutta onko halvempaa vaihtoehtoo tolle bossille, joka ajais saman asian?

Mites halvalla tässä nyt pitäs kuuhun mennä? Behringeri ei kelpaa, mutta bossi taas on liian kallis. Kannattaa nyt muistaa, että "helvetisti säröä" ei välttämättä tarkoita samaa kuin "hyvä hevisoundi". Mutta jos tässä nyt haetaan tuota "helvetisti säröä" -vaihtoehtoa, niin käytetty metal zone lienee paras laite siihen tarkoitukseen.
"Vegetaristi syö kasveja. Humanisti ihmisiä." -Roman Schatz
lakke
28.01.2007 19:33:40
joo, katos helvetisti säröä niin ei virheet kuulu
cruel_destiny
28.01.2007 19:34:30
joo, katos helvetisti säröä niin ei virheet kuulu

siinä tapauksessa osta big muff...
RekoS
28.01.2007 19:59:46 (muokattu 28.01.2007 20:00:13)
Mutta onko halvempaa vaihtoehtoo tolle bossille, joka ajais saman asian?

Ibanez Ts7 on halpa ja hyvä. Tosin joudut käyttämään vahvistimesi särö -kanavaa.
lakke
28.01.2007 20:05:23
harkintaan menee kaikki ehdotukset.. siis kun ostaa tollasen pedaalin niin mitä piuhoja siihen tarvii sit hankkia?
Ritsie
28.01.2007 20:11:50
Ostaa toisen samanlaisen piuhan, mikä normaalisti menee kitarasta vahvistimeen.
"Sinä Oksanen oisit erinomainen sinne Big Brotheriin. Vaikket keltään pillua saiskaan, niin ainakin oisit kiinnostunu niistä asioista" - Harri Ahonen
neve
29.01.2007 14:56:30

Meillä oli kerran tarvetta boostailla JMC800-nuppia ja koitimme aika montaa spedua siinä mm. modattu Bossin SD-1 ja Ibanezin tube screamer. "Huumorimielessä" koitimme myös behkun UM:ää ja siinä tilanteessa se toimi paremmin kuin nuo edellä mainitut. Tosin sitä ei otettu kuin hiukan mausteeksi.
marko.m
29.01.2007 15:09:04
Minä ostin vasta tuon behringerin ultra metallin (UM100), siis sen metal zonen kopion ja ihan tyytyväinen olen ollu. Maksoki uutena 23€. Ei lähe mitään ylimääräisiä surinoita. Ainakaan haitaksi asti. Säröa kyllä saa kivasti ja säätövaraa on paljon. lähtee rokit ja metallit. suosittelisin sitä.
Guitarhero455
10.03.2007 23:29:25 (muokattu 10.03.2007 23:30:53)
Riippuu minkälaista soundia haet ja minkätyylistä musaa soitat. Lähe testaamaan erinlaisia säröpedaaleita,siinähän se selviää. Älä nyt kuitenkaan mitään halpaa multiefektiä osta, mielestäni niiden särö kuulostaa puuroisilta. itsellänikin on tollainen melko pilkkahinnalla ostettu multiefekti ja siitäkään en käytä muutakuin cleania xD. särö on liika puuronen.. tai jos ostat tutulta halvalla hyvän multiefektin niin se voi olla jo vähän eri juttu. Riippuu vähän kuinka pihi hän on. :D
"Pistä Se Täysille!!"
yanera
11.03.2007 00:58:11

Itse olen sitä mieltä, että yleisesti ottaen noista transistorivahvareista ei saa mistään mitään irti, ei ainakaan millään säröpedaliilla. (vaikka aloittelijan on hyvä opetella trankku peleillä, kuten myös itse tein) Eli oli säröpedaali mikä tahansa, niin sen soundi hukkuu jonnekin kun lyöt sen kiinni trankku peliin. Tulet huomaamaan eron jos laitat esim. visual soundin jekyll & hyden, putkipeliin ja sitten trankkupeliin. Vaikka en suoraan vastaakkaan kysymykseesi, niin kannattaa laittaa korvan taakse; Kun menet musaliikkeeseen testaamaan säröpedalia, niin ole tarkkana mihin laitteeseen myyjä sen kytkee. Helposti voi käydä niin kun testaat samaa uutta pedaalia kotona oman vahvarin läpi, niin sitä alkaa ihmetellä mihin se soundi hävis. Nykyään on myös noita mallintavia "trankku" pelejä joissa on ihan kohtuulliset soundit, niihin ei edes kannata mielestäni yhdistää ylim. efektejä. Esim: Rolandin cubet ja Voxin valvetronix sarja tai jotain sinnepäin.
Tai ihan trankkua kuten, Hughes and Kettner, Matrix combo on jotain 300€ pintaan,
ei mikään liian laadukas, mutta aloittelijan käsissä ihan ok vaihtoehto. No se siitä...

Suositelen säröpedaaliksi, Visual Sound: Jekyll & Hyde, myös Boss on merkkinä luotettava vaihtoehto. Ja on niitä muitakin laatumerkkejä kuten Ibanez, ym...

http://www.visualsound.net/
Werihukka
11.03.2007 01:11:34

Itse olen sitä mieltä, että yleisesti ottaen noista transistorivahvareista ei saa mistään mitään irti, ei ainakaan millään säröpedaliilla.

Kyllä mää saan omaa korvaa miellyttävän murinan ulos Peaveyn trankusta ja Metal Zonesta. Ei ne hyvältä kuulosta siltään, mutta tässä soittelin taas reeneissä ihan vaan herätelläkseni muistoja siitä aikasemmasta soundista, mikä oli käytössä, niin kuulosti kyllä ihan älyttömän hyvältä. En ois ikinä uskonu että niistä ees sai niin hyvää soundia irti.
Pois alta porot ja punahilkat! Taas tuli kirveelle töitä!
mailbag
11.03.2007 01:34:01
Kyllä mää saan omaa korvaa miellyttävän murinan ulos Peaveyn trankusta ja Metal Zonesta. Ei ne hyvältä kuulosta siltään, mutta tässä soittelin taas reeneissä ihan vaan herätelläkseni muistoja siitä aikasemmasta soundista, mikä oli käytössä, niin kuulosti kyllä ihan älyttömän hyvältä. En ois ikinä uskonu että niistä ees sai niin hyvää soundia irti.

metal zonella nyt saa panterat ulos trankusta kun trankusta :)
Karipiirto
11.03.2007 01:37:40 (muokattu 11.03.2007 01:44:34)

Itse olen sitä mieltä, että yleisesti ottaen noista transistorivahvareista ei saa mistään mitään irti, ei ainakaan millään säröpedaliilla.

No ei ainakaan millään missä lukee overdrive:-)

Edit. Ite hommasin kerran musakaupasta Bossin Super Overdriven eikä kukaan tajunnu sanoa ettei sillä tee trankkulaatikon kanssa mitään. Toki jos on säröt päällä niin se säröttää vähän enempi mutta kliiniin se ei anna juuri mitään. Harmittaa kun olin silloin niin vihreä(lue tyhmä) etten tajunnut sanoa että tarve olis saada sellasta vähän tujumpaa säröä. Nooh jahka saan hankittua sen putkivaffarin niin eikähän toi käyttöön oteta. Kovasti on kehuttu ja ainakin koulun putkifenkkuun se löi aika tujut äänet:-)
Metalligenret ovat vain yhdentekevien bändien pätemisen tarvetta ja pohjimmiltaan kaikki se on vain heavy metallia.
bfoc
12.03.2007 09:46:04 (muokattu 12.03.2007 09:47:24)
Sitten tulee yksi hölmö kysymys lisää. Elikkä, kun ostaa tollasen pedaalin niin tuleeko siinä ne kaikki piuhat mukana jolla se lyödään vahvariin kiinni?

Ei tuu. Tarvitset toisen kitarapiuhan. Jos hommaat enemmän pedaaleja, voit hankkia lyhyitä (10cm) patch-kaapeleita niiden väliin.

-> Edt: Täällähän oli toinenkin sivu jolla 800 vastausta. Ei voi kaikkea huomata.
Jazz is not dead, it just smells funny. Frank Zappa Niijjuu. Synat ja multiefektit on perkeleen keksintöjä.
oiva tumpeloinen
12.03.2007 09:58:45 (muokattu 12.03.2007 10:01:02)
Itse olen sitä mieltä, että yleisesti ottaen noista transistorivahvareista ei saa mistään mitään irti, ei ainakaan millään säröpedaliilla. (vaikka aloittelijan on hyvä opetella trankku peleillä, kuten myös itse tein)

Jos niistä trankkupeleistä ei sun mielestä ole mihinkään, niin miksi niillä on hyvä aloittaa? Pitääkö aluksi käydä se p*ska läpi, jotta on sitten ihanan putkivahvarin arvoinen?

Suositelen säröpedaaliksi, Visual Sound: Jekyll & Hyde, myös Boss on merkkinä luotettava vaihtoehto. Ja on niitä muitakin laatumerkkejä kuten Ibanez, ym...

Vaikka mä pidänkin J&H:sta, niin en kyllä suosittelisi mitään purnukkaa merkin perusteella. Ihan korvakuulolla näiden kanssa on parempi edetä. =)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)