Rakoni 18.01.2007 23:18:43 | |
---|
Jep. Niin kuin Methis sanoi, särön lisääminen ei auta ollenkaan. Jos ja ilmeisesti kun kyse on ennemminkin särön luonteesta, mä kokeilisin eq-pedaalia loopissa. Olen lähestulkoon samaa mieltä mutta sanottakoon vielä että esim Single Rectosta irtosi ihan selkeästi enemmän säröä ja silläkin homma hoitui. Järkevintähän on tietenkin käyttää niin vähän säröä kuin mahdollista. Makuasioista ei voi kiistellä mutta mä olen aina oikeassa. |
kimurantti1 18.01.2007 23:31:33 | |
---|
Olen lähestulkoon samaa mieltä mutta sanottakoon vielä että esim Single Rectosta irtosi ihan selkeästi enemmän säröä ja silläkin homma hoitui. Rectojen särö on luonteeltaan kuitenkin vähän erilainen kuin F-sarjan. |
Rakoni 18.01.2007 23:34:51 | |
---|
Rectojen särö on luonteeltaan kuitenkin vähän erilainen kuin F-sarjan. On mutta eikös F ole nimenomaan tiukempi? Tai siis, se ON :) Makuasioista ei voi kiistellä mutta mä olen aina oikeassa. |
kimurantti1 19.01.2007 00:00:37 | |
---|
On mutta eikös F ole nimenomaan tiukempi? En osaa sanoa kun Recton testauksesta on jo vähän aikaa, joka tapauksessa erilainen. Meidän treenikämpällä jököttää toisella kitaristilla F-30 -nuppi ja 2x12 kaappi, niitä on moneen kertaan tullut ruuvailtua. |
zeme 17.02.2007 10:45:26 | |
---|
No problem.
http://www.mikseri.net/artists/?id=58577
http://koti.mbnet.fi/haulu/ |
joukov 17.02.2007 11:58:59 (muokattu 17.02.2007 11:59:12) | |
---|
Paul Stanley: Live To Win, KISS: KISSology The Ultimate KISS Collection Vol.1 1974 - 1977 |
zeme 17.02.2007 12:52:07 (muokattu 17.02.2007 12:52:48) | |
---|
Eivät tulleet vielä t-kauppaan, ainoastaan kuvat ja hinnat. Niin, siis tarkoitinkin sitä, että kuvat ja hinnat tuli, en sitä, että olisivat tulleet siis ihan konkreetisesti ostettaviksi.. Ilmaisin itseäni huonosti.. No problem.
Jackie 17.02.2007 13:12:23 | |
---|
Niin, siis tarkoitinkin sitä, että kuvat ja hinnat tuli, en sitä, että olisivat tulleet siis ihan konkreetisesti ostettaviksi.. Ilmaisin itseäni huonosti.. Maahantuoja kerto miulle että huhti-toukokuussa tulee eka erä suomeen. Sweeeeeeeeeeeeeet Emooooooooooootion |
LaXu 17.02.2007 13:56:06 | |
---|
|
LexaR 18.02.2007 00:34:49 (muokattu 18.02.2007 00:35:30) | |
---|
"Ei tarvita syvällistä ymmärtämystä sen käsittämiseen, että opintomenestyksestä (ja auringonpaisteesta) johtuva tarve palkita itsensä oluella ratkaisee ongelmia tutkittaessa organisaation sisäisiä ratkaisumalleja."-Puppulausegeneraattori |
zeme 18.02.2007 01:14:33 | |
---|
Ihan btw, onkos tuo DTn Homesta ? :D Luulisi että on, eli on... No problem.
Metallikitaristi 07.03.2010 23:48:31 (muokattu 07.03.2010 23:49:08) | |
---|
Huom! Olet kirjoittamassa yli 1113 päivää vanhaan ketjuun! Olisiko tästä jo lisää kokemuksia? Kliinit ja pikkurosot oli todella vakuuttavat, kun pikaisesti testasin kaverin laitetta, mutta säröpuoli mietityttää. Raskammillaan vahvistimen tulisi päästä johonkin Dream Theater luokkaan. Boosterin käyttö on toki mahdollista. Ihan mitä vaan kokemuksia kys. vahvistimesta? Itse soittelen paljon kevyempää kamaa, John Mayeria, funkkia, jazzia sekä myös raskaampaa ns. tiluheviä. Myös fuusiomusa on lähellä sydäntä. Voisiko tämä olla sopiva vahvistin mulle? Petri-helena:
"Mielestäni jokaisen kitaristin joka on soittanut muutaman vuoden pitäisi pystyä soittamaan improvisaatiosooloa e:stä 10 minuuttia...jos ei pysty, on paska!" |
Vladi 08.03.2010 00:00:08 | |
---|
Metallikitaristi: Olisiko tästä jo lisää kokemuksia? Kliinit ja pikkurosot oli todella vakuuttavat, kun pikaisesti testasin kaverin laitetta, mutta säröpuoli mietityttää. Raskammillaan vahvistimen tulisi päästä johonkin Dream Theater luokkaan. Boosterin käyttö on toki mahdollista. Ihan mitä vaan kokemuksia kys. vahvistimesta? Itse soittelen paljon kevyempää kamaa, John Mayeria, funkkia, jazzia sekä myös raskaampaa ns. tiluheviä. Myös fuusiomusa on lähellä sydäntä. Voisiko tämä olla sopiva vahvistin mulle? Moro! Meikä omisti tuommoisen aikoinaan ja samanlaisia soundimieltymyksiä oli. Soittelen itsekkin paljon esim. DT:n kamaa ja mun mielestä tuo vahvistin ei täyttäny ihan noita vaatimuksia. Puhtaat oli yhdet parhaimmista mitä oon kuullu ja varsinkin gain-potikasta oli kiitollinen. Toi sopivasti säätövaraa. Rosot oli kivat. Hard rock säröt hyvät. Boostatut metallisäröt ei sitten oikein taas ollu se juttu. Semmoiseen Megadeth-tyyppiseen menoon tuolla mun mielestä pääsee, mutta DT:n soittoon toi ei oikein toiminu. Mulla oli kyllä alla aika vääränlainen kaappi, joten sataprosenttista juuta tai eitä en voi sulle antaa. Jos sulla on vaan mahdollisuus, niin nappaa oma kitara ja joku boosteri mukaan ja kaverin luo testaamaan. Sillähän se selviää, koska näin on vaikea sanoa tykkäätkö vaiko et. Mä en tykänny, ehkä sulle toi taas on just SE vahvistin. :) Kyllä se siitä. |
Metallikitaristi 08.03.2010 01:11:21 | |
---|
Vladi: Moro! Meikä omisti tuommoisen aikoinaan ja samanlaisia soundimieltymyksiä oli. Soittelen itsekkin paljon esim. DT:n kamaa ja mun mielestä tuo vahvistin ei täyttäny ihan noita vaatimuksia. Puhtaat oli yhdet parhaimmista mitä oon kuullu ja varsinkin gain-potikasta oli kiitollinen. Toi sopivasti säätövaraa. Rosot oli kivat. Hard rock säröt hyvät. Boostatut metallisäröt ei sitten oikein taas ollu se juttu. Semmoiseen Megadeth-tyyppiseen menoon tuolla mun mielestä pääsee, mutta DT:n soittoon toi ei oikein toiminu. Mulla oli kyllä alla aika vääränlainen kaappi, joten sataprosenttista juuta tai eitä en voi sulle antaa. Jos sulla on vaan mahdollisuus, niin nappaa oma kitara ja joku boosteri mukaan ja kaverin luo testaamaan. Sillähän se selviää, koska näin on vaikea sanoa tykkäätkö vaiko et. Mä en tykänny, ehkä sulle toi taas on just SE vahvistin. :) Kiitti hyvästä vastauksesta. Toki kävisin vielä testaamassa tuota vahvistinta kaverilla, mutta ongelma on ~600km välimatka, tuli oltua lapin sunnilla näes lomalla. Mitään mättösaundia en etsi, siihen minulla on toinen vahvistin (engl fireball), mutta säröä saisi löytyä kuitenkin sellaiseen hard/heavy rock meininkiin ja hyvät liidisaundit olisi tärkeät. Soitetaan bändin kanssa esim. Pekka Pohjolan Heavy Jazz levyn biisejä ja Tower of Poweria. Puhtaat oli kyllä todella hyvät, vähän samaa meininkiä kuin lonestarissa, niiden puolesta voisin vahvistimen ostaa vaikka heti. Tuo 6L6 varustettu 5:50 1x12 malli kiinnostaa lähinnä. Mikä kaappi sulla Vladi oli tuon kanssa? Petri-helena:
"Mielestäni jokaisen kitaristin joka on soittanut muutaman vuoden pitäisi pystyä soittamaan improvisaatiosooloa e:stä 10 minuuttia...jos ei pysty, on paska!" |
Vladi 08.03.2010 09:23:50 | |
---|
Metallikitaristi: Kiitti hyvästä vastauksesta. Toki kävisin vielä testaamassa tuota vahvistinta kaverilla, mutta ongelma on ~600km välimatka, tuli oltua lapin sunnilla näes lomalla. Mitään mättösaundia en etsi, siihen minulla on toinen vahvistin (engl fireball), mutta säröä saisi löytyä kuitenkin sellaiseen hard/heavy rock meininkiin ja hyvät liidisaundit olisi tärkeät. Soitetaan bändin kanssa esim. Pekka Pohjolan Heavy Jazz levyn biisejä ja Tower of Poweria. Puhtaat oli kyllä todella hyvät, vähän samaa meininkiä kuin lonestarissa, niiden puolesta voisin vahvistimen ostaa vaikka heti. Tuo 6L6 varustettu 5:50 1x12 malli kiinnostaa lähinnä. Mikä kaappi sulla Vladi oli tuon kanssa? Mulla oli Engl Standard 2x12 V60-elementeillä. Ne ei ollu kyllä kovin kummoset tuon vahvarin kanssa, tummat elementit tumman vahvistimen kanssa ei oo hyvä yhdistelmä. Mesojen kanssa suositellaan V30:siä, niillä olis varmaan ollu vähän eri homma. Särön puolesta tuo riittää mun mielestä hyvin hard rockiin ja boostattuna tosiaan sinne Megadeth-osastolle ainakin. Riippuu kuinka kuumat mikit kitarassa on. Ei tuo huono vahvistin ole, ei todellakaan ja tuohon tarkoitukseen luulen, että se vois olla aika hyvä peli sulle. :) Nii, mulla oli toi 5:50-nuppi. Kyllä se siitä. |
JuSu 08.03.2010 09:57:54 | |
---|
Vladi: Boostatut metallisäröt ei sitten oikein taas ollu se juttu. Semmoiseen Megadeth-tyyppiseen menoon tuolla mun mielestä pääsee, mutta DT:n soittoon toi ei oikein toiminu. Ei kai Petruccilla nyt sitä gainia siinä soundissa ole mitenkään ylettömästi, enemmän tämä lienee kiinni siitä särön luonteesta? Mulla on nyt hetken aikaa ollut tuollainen Mesa Nomad 55 1x12" -combo. Jos sattuu jossain Nomad kohdalle niin suosittelen testaamaan, voisi toimia hyvinkin. Kamppeen luonne on tietyllä tavalla 'sivistynyt' ja säätövaraa on paljon (kolme kanavaa kahdella moodilla, omat eq:t kaikille kanaville). Tuossa hiukan tuumailua ulkomaailman foorumeilta aiheesta Nomad ja Dream Theater: http://www.jemsite.com/forums/f30/m … iew-jp-settings-included-16428.html Laitteesta on liikkeellä ainakin 100 W, 55 W ja 45 W -versiot, joista ainakin 55 W on myös nuppina olemassa. Vehjettä ei enää valmisteta, joten käytettynä... JuSu Mitäs sulle kuuluu? |
joku muu sikko 08.03.2010 16:04:05 | |
---|
|
Ziggy Bubba 08.03.2010 16:29:46 | |
---|
joku muu sikko: Mielettömän reilu firma tuo Thomann. Antaa heti monta sataa alenusta omista ovh hinnoistaan vaikka ei ole tavaraa edes itsekään koskaan vielä nähnyt!! ;) Ohan noi kolmisen vuotta ollu Thomannilla ihan hyllyssä nuo Mesat. Kannattaa katella miten vanhoihin teksteihin vastailee ;) |
joku muu sikko 08.03.2010 17:54:07 | |
---|
sikki-six: Ohan noi kolmisen vuotta ollu Thomannilla ihan hyllyssä nuo Mesat. Kannattaa katella miten vanhoihin teksteihin vastailee ;) OHO, luulin vastaavani siihenn transatlantic ketjuun. PItäis töissä keskittyä vähemmän työntekoon... |