Aihe: m.netin hinnankorotuskierre 1 2 | |
---|---|
![]() 06.01.2007 18:57:54 | |
Omalla kohdallani kävin näin tuossa 2005 joulun aikoihin, kun tulin tänne kyselemään neuvoa/apua/tietoa hyvistä kitaroista alle 400€ hintaluokassa. M.netin raadin onnistuttua omassa työssään piti kaupasta kantaa 700€ kitara ulos. :) "En pysty... en kykene..." | |
![]() 06.01.2007 19:06:51 | |
Tää on kyllä ongelma. Mulla tää alko uudesta plektrasta, kun tuli jotenkin huono soundi. Täällä sitten ehdotettiin uusia kieliä ja siihen aloin rahaa säästämään. No, sen jälkeen sain kuulla, että paljon enemmän soundiin tekee uudet mikit, joten rahaa keräsin lisää. Piti juuri mikit tilata, kunnes niiden kerrottiin olevan enemmän sellaista hienosäätöä. Säröpurkkihan sitä piti seuraavaksi hankkia. Säästin rahat siihen, mutta sitten sanottiin ettei mikään säröpurkki ihmeitä tee. Ennemmin kannattaisi vahvistin ostaa. Menin sitten vahvistimen tilaamaan, mutta jätin sen postiin, koska se oli transistorivehje. No, meni taas vuosi ja sain putkivahvistimeen säästettyä rahat. Olin juuri maksamassa vahvistinta, mutta sitten m.netissä sain pikaviestin, jossa kerrottiin point-to-pointin olevan SE juttu. Taas meni pari kuukautta ylimääräistä. Sain lopulta point-to-pointin lähikauppaan, mutta se oli tietenkin uusi. Ennemmin kannattaisi hankkia vanha, kondensaattorinsa jo pariin kertaan vaihdattanut '68 vintage point-to-point Marshall. Nyt juuri mietin, kauanko menee siihen säästäessä. Kannattaa ajatella myös itse ihan realistisesti, ei pidä ostaa kaikkea mikä M-netin mielestä on se tärkein juttu. Tosin, kaikkien kirjoitusten seasta voi olla hankalaa löytää ne itselle asiallisimmat jutut. mikä on olutta on nyt mennyttä... | |
![]() 06.01.2007 20:00:42 (muokattu 06.01.2007 20:01:10) | |
Voi kerpele, kirjotin hirveen pitkän ja hienon jutun, mutta turoilin sen bittiavaruuteen emännän vasenkätisen näppiksen takia. No, nopeesti, en oo HB asiantuntija, eikä tarkotus ollu kai siitä puhua, mutta ainakaan mulle ne ei täytä toimivan harrastusvälineiden kriteerejä. Hienoa jos jollekin osuu sellainen maila joka täyttää. Mulle noi haisee just sellaselta hyvältä markkinaraolta, missä T-kauppalalla on hieno sauma takoa muutama 10K€ rahaa vuodessa. No joo, nää on näitä mun mielipiteitä, ei vedetä herneitä, jookosta. "Jos tämä jatkuu pahasti, joudutaan menemään instanssiin." - Lasse Mårtensson | |
![]() 06.01.2007 20:02:15 | |
Tää on kyllä ongelma. Mulla tää alko uudesta plektrasta, kun tuli jotenkin huono soundi. Täällä sitten ehdotettiin uusia kieliä ja siihen aloin rahaa säästämään. No, sen jälkeen sain kuulla, että paljon enemmän soundiin tekee uudet mikit, joten rahaa keräsin lisää. Piti juuri mikit tilata, kunnes niiden kerrottiin olevan enemmän sellaista hienosäätöä. Säröpurkkihan sitä piti seuraavaksi hankkia. Säästin rahat siihen, mutta sitten sanottiin ettei mikään säröpurkki ihmeitä tee. Ennemmin kannattaisi vahvistin ostaa. Menin sitten vahvistimen tilaamaan, mutta jätin sen postiin, koska se oli transistorivehje. No, meni taas vuosi ja sain putkivahvistimeen säästettyä rahat. Olin juuri maksamassa vahvistinta, mutta sitten m.netissä sain pikaviestin, jossa kerrottiin point-to-pointin olevan SE juttu. Taas meni pari kuukautta ylimääräistä. Sain lopulta point-to-pointin lähikauppaan, mutta se oli tietenkin uusi. Ennemmin kannattaisi hankkia vanha, kondensaattorinsa jo pariin kertaan vaihdattanut '68 vintage point-to-point Marshall. Nyt juuri mietin, kauanko menee siihen säästäessä. Hahahaha, mahtavaa. Noinhan se on :D | |
![]() 06.01.2007 20:05:39 | |
Kun sitten toisessa ketjussa joku toinen on ostamassa 500-600 kitaraa, neuvotaan säästämään pari sataa lisää, niin saa jo paremmat mikit jne. Voisit kyllä linkittää ketjun jossa tuollaista on ehdotettu. Kyllä täällä aika vakiot on ne kamppeet mitä mihinkin hintaluokkaan ja tarkoitukseen aina suositellaan, enkä ole tuosta hinnankorotus-ilmiöstä kanssasi ollenkaan samaa mieltä. Se vaan toistuu näissä "floikkakeppiä 400€" tyyppisissä topiceissa joita pyörii jatkuvasti, ja vakioehdotukset niissä ovat kaikin puolin järkeviä. 'Raha ei tee onnelliseksi, vaan sen käyttäminen' -minä | |
![]() 06.01.2007 21:22:55 | |
Kyllä, itsellänikin joskus keittää tuo ainainen "säästä pari tonnia niin saat gibsonin"- paska, mutta yleensä kehotukset säästää vähän on sinänsä ihan järkeviä (en nyt tarkoita noita budjetin triplaukseen kehottavia rölölöö-viestejä). Usein suositellaan myös pacificoita, micro cubea jne. jotka mahtuvat yleensä kysyjän budjettiin. Vois kyllä linkittää vaikka kymmenen, tai ees muutaman tuollaisen keskustelun jos ne nyt muka on niin yleisiä (tosissaan tehtyjä) ehdotuksia aloittelijoille. Kyllä täällä mielestäni liikutaan ihan järjellisissä rajoissa jos halvimman mahdollisen ostajalle ehdotetaan J&D:tä, Ibaa, Jammua ym. Usein, ainakin itse, kehotan myös katsastamaan käytetyistä jonkun jo soittaneen kanssa. Tämäkään ei vaihtoehtona välttämättä juolahda alottelevan toomannin sivuja silmät kiiluen katselevan mieleen. Itsehän en uutena osta. Ehdotuksiahan ne vaan on ja tarkoitus herättää miettimään muitakin vaihtoehtoja. Keskustelupalstahan tämä on, vaihtoehtoja vaan peliin. Itseäni ei kyllä kaduta pätkääkään että olen malttanut säästää hankintoihini. "Living is easy with eyes closed!" | |
![]() 07.01.2007 00:45:29 | |
Yks mikä pisti silmää täällä oli ku eräs haaveili Bossin pedaalista ni sille sanottiin tyyliin et "miten olis vaik toi behringerin edullinen pedaali, ajaa hyvin asiansa ja ohan se Bossin kopio kuitenki". Mites on käyny ku ollaan haaveiltu behkun pedaalista? | |
![]() 07.01.2007 00:57:01 (muokattu 07.01.2007 00:58:11) | |
Yks mikä pisti silmää täällä oli ku eräs haaveili Bossin pedaalista ni sille sanottiin tyyliin et "miten olis vaik toi behringerin edullinen pedaali, ajaa hyvin asiansa ja ohan se Bossin kopio kuitenki". Mites on käyny ku ollaan haaveiltu behkun pedaalista? Joo, se oli meikäläinen kun ehdotti juuri eräälle tuota, kieliasu oli vaan "hieman" siistimpi sekä reilusti vähemmän teinix :) Tuo mun ehdotus perustui siihen, että olen todennut nuo Behkut ihan toimiviksi peleiksi, ihan vertailussa Bosseihin ainakin soundien puolesta - rakenne on toki kevyempi. Tommosella parin kympin purkilla pääsee mun nähdäkseni mukavasti alkuun, eikä ole iso lovi budjettiin jos ei miellytä. Tässä threadissahan puhuttiin ihan käänteisestä ilmiöstä kuin tuo mun ehdotus - en ymmärrä. www.mikseri.net/sigkk My musique | |
![]() 07.01.2007 01:02:13 (muokattu 07.01.2007 01:03:19) | |
Joo, se oli meikäläinen kun ehdotti juuri eräälle tuota, kieliasu oli vaan "hieman" siistimpi sekä reilusti vähemmän teinix :) Tuo mun ehdotus perustui siihen, että olen todennut nuo Behkut ihan toimiviksi peleiksi, ihan vertailussa Bosseihin ainakin soundien puolesta - rakenne on toki kevyempi. Tommosella parin kympin purkilla pääsee mun nähdäkseni mukavasti alkuun, eikä ole iso lovi budjettiin jos ei miellytä. Tässä threadissahan puhuttiin ihan käänteisestä ilmiöstä kuin tuo mun ehdotus - en ymmärrä. Joo tää oli kyl vähä Offaria.. Varmasti ihan jees purkkeja noi behkut ja edullisia tosiaankin. Siinä mielessä toi sun ehdotus oli oikeestaan ihan hyvä! Mä vaan välillä kiipeilen pers edellä puihin ja höpötän mitä sattuu.. E. ehkä sitä vaan koitin sannoo et jos tommosta behkua haetaan ni harvemmin sitä puolletaan | |
![]() 07.01.2007 01:08:26 | |
ehkä sitä vaan koitin sannoo et jos tommosta behkua haetaan ni harvemmin sitä puolletaan Onko noin? En muista montaakaan keskustelua missä olisi ehdotettu tyyliin "behringerit on huonoja, osta aito boss". Eivät nuo Behkun purkit kovin pahaa teilausta ole tällä palstalla mun mielestä saaneet. Eri asia tietty jos haetaan purkkia vaikka keikkailukäyttöön, silloin suosittelisin itekkin Bosseja, DigiTechejä ja vastaavia. www.mikseri.net/sigkk My musique | |
![]() 07.01.2007 01:14:21 (muokattu 07.01.2007 01:15:06) | |
No useasti kyl sanotaan et behku on häiriöääniä päästävä muovinen lelu, osta metallikuorinen boss tai digitech. Veikkaan et suurin osa joka niitä moittii(behkuja) niin ei edes ole testannut sitä. Kuten minä esimerkiksi..En nyt mitenkä julkisesti ole haukkunut mut ennakkoluulot on kaikilla.. | |
![]() 07.01.2007 02:11:35 (muokattu 07.01.2007 02:11:49) | |
Onhan behringerillä loistavia pedaaleja, kuten AB 100, varsinkin jos haluaa soundia huonontaa. En kyllä ymmärrä miten niinkin yksinkertaisesti toteutettavissa olevasta pedaalista saadaan täysi paska. | |
![]() 07.01.2007 11:09:04 | |
Itsellekkin tämä säästämin on vaikeaa koska olen vasta 8 luokalla. Ei minulla ole vakituisia tuloja tai mitään niin jo yamaha pacifica 112 hommaus tuottaa vaikeuksia. Ja siihen pitää vielä se microcube hankkia että kyllä tässä on taas kitumista. (120€ kasassa) =) | |
![]() 07.01.2007 11:40:03 | |
Mulla on tällä hetkellä just tää juttu meneillään katotaan mihin vielä päätyy:D "En ikinä uskoisi harrastavani urheilua." | |
![]() 07.01.2007 14:00:04 | |
oletko muka joku Benton asiantuntija kun voit sanoa niitä paskaksi? hä!? olen kokeillut aika montaa Bentonia, ja myönnän jotkut ovat olleet hintaansa nähden jopa paskoja, mutta suurin osa ovat olleet HINTAISEKSEEN hyviä. eivät ne herranjumala tietenkään pärjää teidän 5000€ gibsoneille! kilpaileehan ne jo aivan eri hinnoissa. Bentonit ovat halpoja ja yleensä hinta/laatu suhde kohdallaan, et voi odottaaihmeitä 100€ kitaralta. nämä ''kalliimmat'' bentonit (500€) eivät ole hinta/laatu suhteeltaan enää niin hyviä kuin halvemmat. anteeksi avautuminen.... Noh, kun tappelu aloitetaan niin tullaan nyt sitten mukaan... Eli uuden bentonin hintaan kun lisäät parikymppiä, saat torilta käytettynä oikean kitaran. Turpa kiinni ja kuuntele! | |
![]() 07.01.2007 14:20:21 (muokattu 07.01.2007 14:20:59) | |
Eri asia tietty jos haetaan purkkia vaikka keikkailukäyttöön, silloin suosittelisin itekkin Bosseja, DigiTechejä ja vastaavia. Minä kyllä suosittelisin ihan kotikäyttöönkin Bossia tai Digitechia jos kyseessä on lattiapolkusin. Omistan itse Behringerin BDI21 basso etuasteen/DI boksin ja se on mielestäni oikein hyväsoundinen vempele ja toiminut moitteettomasti, mutta kyllä siinä selvästi näkyy missä on säästetty. Esimerkiksi XLR-jakki on vähän sen oloinen, että jos siitä ei piuhaa irrota varovasti se saattaa lähteä irti. Kotelo on helposti naarmuuntuvaa muovia ja en usko, että kytkin kestää hirveää polkemista. Potikoiden tuntuma on kyllä selvästi parempi kuin Behkun säröpedaaleissa. Vaan tekipä huomattavasti pienemmän loven lompakkoon, kuin Tech21:n Sansamp Bass Driver DI, jonka kopio tuo Behku on. Tuossa pöydällä nököttäessään kotikäytössä se kestää varmasti vuosia ihan hyvin, mutta jos sitä pitäisi aktiivisesti lattialla polkea, niin epäilyttää miten pitkäikäinen laite olisi. Digitechilta kuitenkin saa jo n. 40-50€ hyvän säröpedaalin ja vähän lisää siihen niin tarttuu mukaan vähintäänkin pätevät Digidelayt tai Digiverbit. Onhan se paljon Behkua enemmän, mutta mielestäni tuolla lisäsijoituksella saa jo sitten huomattavasti parempaa laatua. PS. Tässähän sitä nähtiinkin sitten tämä kuuluisa hinnankorotuskierre. :D | |
![]() 07.01.2007 14:27:40 (muokattu 07.01.2007 14:27:52) | |
PS. Tässähän sitä nähtiinkin sitten tämä kuuluisa hinnankorotuskierre. :D Niinpä :) Kyllähän minäkin mielummin suosittelen noita edullisia Digitechejä sun muita, mutta monella aloittelevalla kaverilla nuo eurot ovat aika tiukassa - todella halpoina purkkeina nuo Behkut on tohon rakoon ihan asiallisia. Vaikka niiden rakenne onkin varsin hutera ja "muovinen", niin soundiltaan noi ovat vähintäänkin hintansa arvoisia. P.S.: BDI21 löytyy multakin, erittäin oiva masiina... Tuo on aloittelevalle (tai satunnaiselle, köyhälle, kitupiikille..) basistille ehdoton verme. www.mikseri.net/sigkk My musique | |
![]() 07.01.2007 14:36:18 | |
Mieleen tulee se todella pitkäksi venynyt Miekkosen vahvarinhankintaketju, se oli kyllä oikea klassikko. Jostain 30w trankkukombosta lähdettiin liikkeelle, ja päädyttiin n. sadan sivun päätteeksi Marsun halfstackiin. | |
![]() 07.01.2007 17:13:54 | |
Mieleen tulee se todella pitkäksi venynyt Miekkosen vahvarinhankintaketju, se oli kyllä oikea klassikko. Jostain 30w trankkukombosta lähdettiin liikkeelle, ja päädyttiin n. sadan sivun päätteeksi Marsun halfstackiin. Heh, se oli kyllä kunnon komediaa koko ketju. Harmi että sekä ko. ketju sekä Miekkonen ite on poistettu mnetistä. Tai sitten ei.. | |
![]() 07.01.2007 17:48:10 (muokattu 07.01.2007 17:56:44) | |
Kyllä noilla "säästä vähän lisää" ehdotuksilla on yleensä ihan selkeä syy. Kitaroiden laatu kun tuppaa kasvamaan aika reilusti melko pienilläkin lisäsijoituksilla kun on kyse halvasta kepukasta. Joo. Esimerkiksi mä olin vuonna 1988 ostamassa kohtuuhintaista Stratoa. Katsoin yhtä itämaista, kun myyjä sanoi että "paa hei snadisti lisää ja osta toi japanilainen, siinä on paljon enemmän kitaraa. Tehty ihan eri tavalla kuin toi toinen". Eipä oo paljoa harmittanut että kuuntelin myyjää ja käytin sen muutaman sataa (markkaa) enemmän. (Tää kyseinen skitta on aktiivikäytössä tänäkin päivänä vielä). Jos joku ärsyyntyy hyvistä neuvoista, joita on vieläpä itse pyytänyt, niin antaa ärsyyntyä. Never mind the bollocks. Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)